Μια καμπάνια συλλογής υπογραφών, όπως μεταδίδει το agronews.gr, ξεκίνησε στην Ιταλία που στόχο έχει την αποτροπή της συμμετοχής του ελαιολάδου σε διαφημιστικές εκστρατείες των σούπερ μάρκετ με τίτλο: «Σταματήστε να θεωρείτε το ελαιόλαδο ένα προϊόν του σούπερ μάρκετ». Η καμπάνια αυτή που απευθύνεται στην υπουργό Γεωργίας της χώρας, Τερέζα Μπελανόβα, στοχεύει στο να αποτρέψει την συνήθεια στους καταναλωτές να αγοράζουν το ελαιόλαδο μόνο σε τιμή προσφοράς, και μάλιστα τόσο μεγάλης που να μπαίνει στα εξώφυλλα των διαφημιστικών φυλλαδίων μεγάλων αλυσίδων.
Οι εμπνευστές της κίνησης θεωρούν ότι οι πρακτικές αυτές δεν είναι τόσο αθώες όσο αντιλαμβάνονται εκείνοι που τις αντιλαμβάνονται σαν μια προσπάθεια αύξησης των πωλήσεων. Αντιθέτως πιστεύουν πως είναι ένας έμμεσος τρόπος πίεσης των τιμών σε ολόκληρη την αλυσίδα παραγωγής που προηγείται από το ράφι. Η κίνηση αποτελεί πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου του Μπάρι με αίτημα τη δημιουργία νόμου που απαγορεύει την πρακτική αυτή, η οποία σύμφωνα με το Ίδρυμα έχει αρνητικές επιπτώσεις στην αλυσίδα παραγωγής αλλά και τον κοινωνικό ιστό που απαρτίζει μεγάλες περιοχές της υπαίθρου, η οικονομία των οποίων συνδέεται άμεσα με το προϊόν.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.