Εφικτή είναι η κατασκευή σιδηροδρόμου στην Κρήτη, που θα ενώνει το νησί από το ένα άκρο έως το άλλο και θα πρέπει να γίνει ο άμεσος επόμενος στόχος της Πολιτείας και της Αυτοδιοίκησης καθώς η υλοποίηση του έργου του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου και ο συνεπαγόμενος πολλαπλασιασμός του αριθμού των επισκεπτών στο νησί, επιβάλλουν την περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου μεταφορών, πέρα και από τον ΒΟΑΚ.
Αυτό επισημάνθηκε σε ημερίδα για μέσα σταθερής τροχιάς στην Κρήτη που πραγματοποιήθηκε χθες στο Επιμελητήριο Ηρακλείου.
Την ημερίδα οργάνωσε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγη- σης και Κυκλοφοριακής Αγωγής (Π.Σ.Ε.Ο.) σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δήμο Μινώα Πεδιάδας, τον Δήμο Ηρακλείου και τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Ε.Μ.Π..
Με θέμα: «Τραίνο, μια ασφαλής αξιόπιστη και “πράσινη” επιλογή για την Κρήτη, μίλησε ο πρώην δήμαρχος Χανίων, Τάσος Βάμβουκας, ο οποίος αναφέρθηκε στο ιστορικό των συζητήσεων για τραίνο στην Κρήτη για να τονίσει ότι όταν πριν από λίγους μήνες, σε συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης, έθεσε «και πάλι δημοσίως το ζήτημα για τρένο στην Κρήτη, εξεπλάγην ευχάριστα από την απήχηση που είχε η πρότασή μου αυτή τη φορά».
Ο πρώην δήμαρχος Χανίων υποστήριξε ότι είναι «η καταλληλότερη στιγμή για να προχωρήσει επιτέλους αυτή η ιδέα» και εξήγησε μεταξύ άλλων:
«Η κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου και ο συνεπαγόμενος πολλαπλασιασμός του αριθμού των επισκεπτών στο νησί, επιβάλλουν την περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου μεταφορών, πέρα και από τον ΒΟΑΚ.
Σε αυτό το πλαίσιο, η δημιουργία ενός δικτύου σταθερής τροχιάς που θα ενώνει το νησί από το ένα άκρο έως το άλλο θα πρέπει να γίνει ο άμεσος επόμενος στόχος της Πολιτείας και της Αυτοδιοίκησης. Αυτό, φυσικά, αν θέλουμε να αξιοποιήσουμε πλήρως την αναπτυξιακή ευκαιρία που έχουμε μπροστά μας και να μην καταλήξουμε και πάλι να το συζητάμε ατέρμονα και τελικά ετε- ροχρονισμένα, όταν η ευκαιρία θα έχει γίνει πια ανάγκη και θα έχουν χαθεί κρίσιμα χρόνια, όπως ακριβώς έγινε και με τον ΒΟΑΚ».
ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Αναφερόμενος στα πλεονεκτήματα του τρένου σημείωσε την «ταχύτητα και ακρίβεια στις μεταφορές», την «ασφάλεια και οικονομία στις μετακινήσεις», την «αύξηση του όγκου επιβατών που θα μπορούν να εξυπηρε- τηθούν», την «υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών αιχμής»,μ το ότι είναι «μέσο “φιλικό” προς το περιβάλλον», κ.α..
Κλείνοντας τόνισε ότι «ήλθε ο καιρός να διεκδικήσουμε την “ενοποίη- ση του νησιού μας” μέσα από τη βιώσιμη κινητικότητα για να μην χά- σουμε το τρένο…».
Στην ίδια ημερίδα μίλησαν μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος, Μαν. Φραγκάκης, ο γενικός γραμ- ματέας Πανελληνίου Συλλόγου Εκ- παιδευτών Οδήγησης (Π.Σ.Ε.Ο.), Λευ- τέρης Μιχελάκης, ο ομότιμος κα- θηγητής Ε.Μ.Π. συγκοινωνιολόγος – πολεοδόμος, Θάνος Βλαστός, ο αρ- χιτέκτων μηχανικός, ομότιμος κα- θηγητής Ε.Μ.Π., Γεώργιος Σαρηγιάννης, ο καθηγητής στη Σχολή Μηχανικών περιβάλλοντος, Πολυ- τεχνείο Κρήτης, Θεοχάρης Τσούτσος, η αρχιτέκτων μηχανικός, ανα- πληρώτρια καθηγήτρια στη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Πολυτε- χνείου Κρήτης, Δέσποινα Διμέλλη, η αρχιτέκτων – πολεοδόμος μηχανι- κός, Εθνική Συντονίστρια για την Ευ- ρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, Καλλιόπη Παπαδάκη, ο μαθηματικός – συγκοινωνιολόγος πρώην ει- δικός σύμβουλος του Ο.Σ.Ε., Γιώργος Νάθενα, κ.α.
Την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός μέσου σταθερής τροχιάς που θα συν- δέει το διεθνές αεροδρόμιο Καστελλίου με τα μεγάλα αστικά κέντρα της Κρήτης, τονίζει σε δήλωσή του, με αφορμή την ημερίδα, ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκος Ηγουμενίδης.
Αφου καναμε τον ΒΟΑΚ και λυσαμε τις οδικες μετακινησεις του νησιου μας τωρα αρχισαμε με τα παραμυθια του τρενου.Κατεβηκατε απο την σπηλια ?
Ας αρκεστουμε για την ωρα στις οποιες βελτιωσεις γινονται κι αυτες ανατολικα στον ΒΟΑΚ……και οταν βρεθουν δυο τρεις Κρητικοι απο τα παλια ετοιμοι να χτυπησουν το χερι στο τραπεζι μπορει να δουμε και τον νεο ΒΟΑΚ.Οσο για το τρενο ….λενε και καμμια μ………ποτε ποτε να περναει η ωρα τους……
ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΟΙ ΚΑΘΕΤΕΣ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΕΙΣ.
ΚΑΛΟΣ Ο ΒΟΑΚ ΑΛΛΑ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΟΝ ΝΟΤΟ…..ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΝΟΑΚ.
Η ΚΡΗΤΗ ΣΤΑ 50 ΕΠΟΜΕΝΑ 50 ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1.5 ΕΚΑΤ. ΑΤΟΜΑ ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ.
η Μουρνιων κανει εδα 3 χρονια να την τελειωσουν μετα απο 20 χρονια μελετες , και το τραινο μας μαρανε , που δεν θα το ονειρευουνται ουτε τα εγγονια μας. Ας σοβαρευτουμε καποια στιγμη σε αυτη τη χωρα!!!!!!!!!!!!!!