Σε συνέχεια της παρουσίασης της επιλεγείσας αρχιτεκτονικής πρότασης των David Chipperfield Architects και Αλέξανδρου Ν. Τομπάζη Α.Ε. για την επέκταση και αναβάθμιση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού παρουσιάζει τις προτάσεις των εννέα συμπράξεων διεθνών και ελληνικών αρχιτεκτονικών γραφείων.
«Οφείλω, καταρχήν, να τονίσω ότι στο σύνολό τους, οι προτάσεις είναι εξαιρετικά υψηλού αισθητικού επιπέδου, με αναλυτική μελέτη και όραμα για το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και τη συνολική αναβάθμιση της περιοχής του κέντρου της Αθήνας. Ευχαριστώ θερμά όλους τους συμμετέχοντες, τόσο για την έμπνευσή τους, όσο και για την αρμονική συνεργασία μεταξύ των διεθνών και ελληνικών αρχιτεκτονικών γραφείων. Με ομοφωνία και με υψηλά κριτήρια, η επταμελής Διεθνής Πολυεπιστημονική Επιτροπή Αξιολόγησης, υπό την προεδρία του καθηγητή Ανδρέα Κούρκουλα, προέκρινε την πρόταση των γραφείων David Chipperfield Architects και Αλέξανδρου Ν. Τομπάζη Α.Ε, ώστε μέσα στα επόμενα χρόνια η Αθήνα να αποκτήσει ένα νέο Μουσείο, αντάξιο των πολύτιμων συλλογών του ΕΑΜ. Η απονομή του βραβείου Pritzker 2023 -της κορυφαίας αρχιτεκτονικής διάκρισης- στον David Chipperfield, επιβεβαιώνει την επιλογή της Επιτροπής», δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη.
Οι εικόνες που επισυνάπτονται στο αρχείο του ΥΠΠΟΑ αφορούν τις προτάσεις των ακόλουθων συμπράξεων διεθνών και ελληνικών αρχιτεκτονικών γραφείων:
· Adjaye Associates & Kizi Studio
· Ateliers Jean Nouvel & George Batzios Architects
· Diller Scofidio + Renfro (D S + R) & VAP Architects & Neiheiser Argyros
· Herzog and de Meuron & ΑΕΤΕΡ Αρχιτέκτονες
· Kengo Kuma and Associates & K-Studio
· OMA & Rena Sakellaridou SPARCH PC
· RCR Arquitectes & Παρμενίδης – Longuepe – Μάρη
· SANAA & Buerger Katsota Architects
· Thomas Phifer & Tsolakis Architects & Καλλιόπη Κοντόζογλου
Να μην ξεχάσουν οι αρχιτεκτονικές προτάσεις για το μουσειο και τον πέριξ χώρο, το πρόταγμα του αρχιτεκτονήματος που αυτοσυντηρείται ή απαιτεί λιγότερη συντήρηση .
Αρκετά νέα υλικά και σχεδιαστική σε μια σύγχρονη -και του συρμού- αρχιτεκτονική ματιά , δεν εισφέρουν στην αυτοσυντήρηση του έργου..
Και η Ελλάδα δεν τα πάει καλά με τις συντηρήσεις και τα κόστη ή την τελετουργόα και εργαλειακότητα ή και διάθεση των συντηρήσεων των έργων μετά την αρχική παραδοσή τους.