Η ταινία θα προβληθεί σήμερα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων
Η ιδιαίτερη Ελληνο-Ιαπωνική Σινε-Οπερέττα “Περσεφόνη”, η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του βραβευμένου -ως πρωτοεμφανιζόμενου- Χανιώτη σκηνοθέτη Κώστα Αθουσάκη και της σεναριογράφου Καλλιόπης Μπρεδολόγου, “έρχεται” σήμερα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων, στη γενέτειρα των δύο δημιουργών.
«Η “Περσεφόνη” είναι ένα μουσικό υπαρξιακό δράμα που κλείνει το μάτι στον θεατή
και τον καλεί σε μέθεξη! Ένας ελάχιστος φόρος τιμής στην Γυναίκα, στην Μάνα, στην Κόρη, στη Γη… στο θηλυκό στοιχείο γενικότερα που ταυτίζεται με τον Έρωτα!» δηλώνει στα “Χ.Ν.” η σεναριογράφος Κ. Μπρεδολόγου. Η τολμηρή ταινία ακολουθεί, ουσιαστικά, τον μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα και τις συνέπειες που αυτή είχε στη φύση· δε μένει όμως εκεί, καθώς η ιστορία εμπλουτίζεται με την στωική παρουσία μιας οικονόμου και έξι Γιαπωνέζων που πλαισιώνουν τους ήρωες της ταινίας ως… χορός αρχαίου δράματος!
«Η Ελληνο-Ιαπωνική Σινε-Οπερέτα μας με τα μουσικοχορευτικά της δρώμενα, ζωντανεύει και αναπαριστά τόσο τον μύθο όσο και τελετουργίες που παραπέμπουν στα Ελευσίνια Μυστήρια, στον ιαπωνικό πολιτισμό και σε βιβλικές αναφορές» μάς εξηγεί ο σκηνοθέτης.
Πόσο εύκολο, όμως, είναι το “άλμα” από τις ταινίες μικρού μήκους, στις οποίες είχαν συνεργαστεί οι δύο καλλιτέχνες, σε μια μεγάλη μήκους non mainstream θα λέγαμε ταινία; Θέλει γερό στομάχι, σύμφωνα με τους δημιουργούς: «Εκτός του ότι ανεβαίνει το καλλιτεχνικό στοίχημα, ανεβαίνουν οι αγωνίες, τα πάθη και τα κόστη! Απαιτεί γερά νεύρα και την πολύτιμη υποστήριξη από δημόσιους, ιδιωτικούς φορείς και χορηγούς. Από κει και πέρα, μια μεγάλου μήκους ταινία, από την αρχική ιδέα και την επεξεργασία της με τους καλλιτεχνικούς συνεργάτες, μέχρι την πρεμιέρα της, σε συνοδεύει για κάμποσα χρόνια, “χορταίνοντας” τις δημιουργικές σου ορέξεις».
Η βράβευση από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, στην πρεμιέρα του 60ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, αλλά και η επιτυχής πορεία στο επίσημο πρόγραμμα πολλών διεθνών Φεστιβάλ (όπως του Βερολίνου και της Στοκχόλμης, μεταξύ άλλων), μετά από τρεις μικρού μήκους ταινίες («Σουρελέ», «Ο γυρισμός» και «SpinaLonga»), “δικαίωσε” τους δημιουργούς της ταινίας και όλους τους συμμετέχοντες, χαρίζοντάς τους την πολυπόθητη πάντα επιβράβευση για το καλλιτεχνικό τους πόνημα, αλλά και προσδοκίες για ένα ακόμη πιο δημιουργικό μέλλον.
Η σεναριογράφος της ταινίας, Καλλιόπη, μάς βάζει λίγο βαθύτερα στην ουσία του έργου, αποκαλύπτοντάς μας την ιδέα και την ιστορία που αυτό κουβαλά: «Η ενασχόλησή μου με τον μύθο της Αρπαγής της Περσεφόνης ξεκίνησε γράφοντας το θεατρικό έργο “Persephone II”, καρπός της θλίψης μου από την απώλεια της μαμάς μου, το οποίο και ανεβάσαμε το 2015 στο Φεστιβάλ Αισχυλείων. Το σενάριο της “Περσεφόνης” κουβαλάει στον πυρήνα του το θεατρικό αυτό κείμενο, ενώ και τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν στην Ελευσίνα, τόπος καταγωγής του μύθου».
Ζευγάρι στη ζωή και στην… έβδομη τέχνη
Είναι εύκολη άραγε για ένα ζευγάρι στη ζωή, μια συνεχής επαγγελματική συνεργασία και συγκεκριμένα ένα καλλιτεχνικό “πάντρεμα”; Όπως μας λένε οι δημιουργοί της ταινίας ναι… «Αρκετά εύκολο, αρκεί σε κάθε φάση της συνεργασίας να είναι ένας ο καλλιτέχνης, κι όχι απαραίτητα και πάντα ο ίδιος! Πέραν της δημιουργίας, οι “αγγαρείες” αυτής της δουλειάς είναι ατέλειωτες, κι ευτυχώς τα “βάρη” αυτά τα μοιραζόμαστε».
Το δημιουργικό, λοιπόν, αυτό αποτέλεσμα του καλλιτεχνικού “παντρέματος” θα προβληθεί σήμερα στις 20:00 και με φυσική παρουσία στο Πνευματικό Κέντρο (με υποχρεωτική έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου), αλλά και στην πλατφόρμα online προβολής (chaniafilmfestival.com), ενώ προσεχώς -τον Δεκέμβριο – αναμένεται να προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Η καλλιτεχνική δημιουργία, φυσικά, δε σταματά εδώ· οι δύο Χανιώτες είναι σε διαρκή “επαφή” με τη γενέτειρά τους και ξεκινούν, όπως μας ενημερώνουν με ενθουσιασμό, το “ταξίδι” της δεύτερης μεγάλου μήκους ταινίας «Ερωφίλη 21»· πρόκειται για «μια Μουσική Τραγωδία όπου πόλεμος και έρωτας αναγκάζουν τα μέλη ενός περιοδεύοντος Θιάσου στην Κρήτη να ταυτιστούν με τη μοίρα των ηρώων της Ερωφίλης, καθώς διατρέχουν τη σύγχρονη Ελληνική Ιστορία 200 χρόνων! Η “Ερωφίλη 21” αποτελεί μέρος ενός Τρίπτυχου Καλλιτεχνικού Έργου με τίτλο “Τριλογία Ερωφίλης”, αξιοποιώντας τα εκφραστικά μέσα που διαθέτουν ο Κινηματογράφος, το Θέατρο και το Ντοκιμαντέρ, με σκοπό να αναδείξουν τη σπουδαιότητα του Κρητικού Θεάτρου μέσα από το έργο του Γεωργίου Χορτάτση “Ερωφίλη” και “Ιντερμέδια της Ερωφίλης”(1595).