Η Ryanair αποτελεί τακτικό επισκέπτη στα Χανιά την τελευταία δεκαετία καθώς και άλλες αεροπορικές εταιρείες όπως η easyJet, Transavia, British Airways, jet2, smartwings, Finnair, SAS, LOT Polish Airlines, Eurowings και άλλες πολλές, τα παραδείγματα είναι ενδεικτικά. Ανήκει στις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους (Low Cost Carriers) και προτιμάει να πετάει από/προς Χανιά τις περιόδους υψηλής ζήτησης, όπως είναι η θερινή – καλοκαιρινή περίοδος.
Συνοπτικά, η στρατηγική των Low Cost Carriers (LCC) έγκειται στα φθηνά πακέτα διακοπών, στις χαμηλές τιμές των εισιτηρίων, πτητικό έργο σε απομακρυσμένα αεροδρόμια, κ.λπ.
Υπάρχουν πολλές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους που επιχειρούν στο Διεθνές Αεροδρόμιο Χανίων όπως είναι η Jet2, η Transavia, η easyJet, η Wizz Air (από φέτος), καθώς και άλλες.
Η Ryanair κινούμενη στην πολιτική του χαμηλού κόστους, κρίνει ότι τα Χανιά, την θερινή περίοδο, αποτελούν ένα κερδοφόρο προορισμό που θα της επιφέρει έσοδα, υψηλές πληρότητες στις πτήσεις της και εν τέλει κέρδη.
Τα Χανιά δέχονται τους περισσότερους τουρίστες (και εν μέσω πανδημίας) όπως φάνηκε και πέρσι, από Ιούνιο – Ιούλιο μέχρι Οκτώβριο – Νοέμβριο. Σε γενικές γραμμές, πριν την πανδημία, η τουριστική περίοδος άρχιζε από νωρίς (αρχές Απριλίου) και κρατούσε μέχρι και μέσα προς τέλη Νοεμβρίου όπου σταματούσαν και σχεδόν όλες οι πτήσεις.
Η Ryanair όπως και κάθε αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους ή μη, ως επιχείρηση, έχει σκοπό το κέρδος, όποτε και κρίνει ότι η περίοδος που θα την βοηθήσει στην επίτευξη του σκοπού αυτού , είναι η τουριστική. Για αυτό τον λόγο, δεν επιχειρεί όλο τον χρόνο από/προς το Διεθνές Αεροδρόμιο Χανίων “Δασκαλογιάννης”.
Οι αερομεταφορείς, αναζητούν τις περιόδους υψηλής ζήτησης και κερδοφόρες πτήσεις, για να είναι βιώσιμες και όσο υπάρχει η ταξιδιωτική ζήτηση και οι προϋποθέσεις για ανάπτυξη, τόσο συνεχίζουν το πτητικό τους έργο στον προορισμό που επιχειρούν. Αυτοί είναι οι βασικοί λόγοι (καθώς υπάρχουν και άλλοι) για τους οποίους, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και γενικά, επιχειρούν στα Χανιά συγκεκριμένα διαστήματα, όσο διαρκεί η τουριστική περίοδος. Πέρυσι η τελευταία πτήση πραγματοποιήθηκε 07/11 από Δουβλίνο προς Χανιά, ενδεικτικά.
Η ταξιδιωτική ζήτηση, εν μέσω πανδημίας, εξαρτάται από πολλούς επιπλέον παράγοντες όπως τα μέτρα καραντίνας, τεστ, έγγραφα PLF και πλέον τον ρυθμό εμβολιασμών, κ.λπ. Για παράδειγμα, πέρσι το 2020, η Φινλανδική Finnair, έπειτα από την αυστηροποίηση των υγειονομικών μέτρων στην Φινλανδία, σταμάτησε να επιχειρεί στα Χανιά από τον Αύγουστο, οπότε παίζει και αυτό το ρόλο του στον προγραμματισμό για το 2021.
Το Διεθνές Αεροδρόμιο Χανίων για το 2021, έχει την τιμητική του για τη Ryanair αφού εγκαινιάζει φέτος πολλά νέα δρομολόγια προς νέους προορισμούς ενώ διατηρεί το πτητικό πρόγραμμα των προηγούμενων ετών προς κλασσικούς προορισμούς από/προς τα Χανιά. Το μόνο δρομολόγιο που διατηρεί όλο τον χρόνο είναι το Χανιά -Θεσσαλονίκη ενώ μέχρι πριν 3 χρόνια διατηρούσε και το Χανιά – Αθήνα οπού πλέον έγινε εποχιακό.
Για παράδειγμα εντάσσει φέτος τους εξής προορισμούς: Τελ Αβίβ Ισραήλ, Κίεβο, Μύκονος, Νιουκάστλ, Τορίνο, Μπάρι, Βενετία.
Γενικότερα το Διεθνές Αεροδρόμιο Χανίων για τη φετινή περίοδο, είναι στο πρόγραμμα πτήσεων για πολλές αεροπορικές εταιρείες από πολλές χώρες. Φέτος θα επιχειρήσει και η χαμηλού κόστους Wizz Air ενώ ισχυρή βάση θα έχει η Aegean Airlines, όπου θα εκτελεί πτήσεις charter προς Σκανδιναβία και άλλους προορισμούς, όπως έκανε και πέρυσι εν μέσω πανδημίας, από τον Σεπτέμβριο έως τον Οκτώβριο προς Μπιλουντ, Κοπεγχάγη, κλπ έχοντας στη βάση των Χανίων, ένα Airbus A320. Η Κρήτη εντάσσεται στο φετινό πρόγραμμα ανάπτυξης της Aegean στην Κρήτη (Χανιά και Ηράκλειο).
Αναμένουμε με ενδιαφέρον τη φετινή περίοδο όπου θα διεξαχθεί, όπως διεξάγεται κάθε χρόνο, η Έρευνα Τουρισμού του ΜΑΪΧ σε συνεργασία με το Financial Engineering Laboratory του Πολυτεχνείου Κρήτης, φορέων του τουρισμού στα Χανιά, τον Δήμο Χανίων καθώς και την Περιφέρεια Κρήτης.