Την αντίθεσή τους στην υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Γερανίου αλλά και την συμπαράστασή τους στους μαθητές και στους γονείς και κηδεμόνες των Δημοτικών Σχολείων, Καντάνου, Δραπανιά και Σκινέ – Φουρνέ που επίσης υποβαθμίζονται εκφράζει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δημοτικού Σχολείου Γερανίου.
Αναφέρει σχετικά η ανακοίνωση «με την προτεινόμενη υποβάθμιση του σχολείου και όλων των υπόλοιπων σχολείων από 6θέσια σε 5θεσια, οι ώρες διδασκαλίας ορισμένων μαθημάτων αλλάζουν. Για παράδειγμα οι ώρες των μαθηματικών στο 5θέσιο σχολείο ανά τάξη είναι τρείς ενώ στο 6θέσιο είναι τέσσερις. Ταυτόχρονα μειώνονται και οι ώρες των προγραμμάτων δεξιοτήτων όπως επίσης στέλνουν λιγότερες ειδικότητες στα μικρά σχολεία με αποτέλεσμα τα παιδιά να χάνουν διδακτικά αντικείμενα. Τα παιδιά με αδυναμία στη γλώσσα θα αντιμετωπίσουν μεγαλύτερη δυσκολία!
Ξέρουμε ότι προηγήθηκε μία χρονιά με πολλαπλές εναλλαγές δασκάλων στο δικό μας σχολείο στο Γεράνι. Η τρίτη τάξη είχε τρείς αλλαγές δασκάλων μέσα σε μία χρονιά με ότι συνεπάγεται αυτό. Τα παιδιά με διάσπαση προσοχής πως θα κατορθώσουν να συγκεντρώνονται στην δική τους σιωπηρή εργασία όταν θα διδάσκεται για παράδειγμα η ύλη της Τετάρτης τάξης στην υπόλοιπη τάξη στα μαθηματικά;
Μήπως υπάρχει ελάφρυνση στη διδακτέα ύλη και δεν το γνωρίζουμε; αν όχι, πως θα καλυφθεί αυτή η απώλεια ωρών στα μαθηματικά;
Θα είναι δυνατόν να έχουμε ίσες ευκαιρίες σε ολιγοθέσια και πολυθεσια σχολεία ;
Φέτος οι μαθητές της Β΄ τάξης θα διδαχτούν τον κύκλο της Τετάρτης, αυτοί δηλαδή που αποφοίτησαν από την Δευτέρα θα διδαχτούν τον κύκλο της Τετάρτης εκτός από τα μαθηματικά. Σε αυτό το σημείο υπάρχει μία αναντιστοιχία στο βαθμό δυσκολίας της διδακτέας ύλης με το νοητικό επίπεδο των μαθητών που μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά μαθησιακά προβλήματα και να επιδράσει αρνητικά στην εκπαιδευτική τους πορεία. Η ύλη του σχολείου έχει σπειροειδή διάταξη, πράγμα που σημαίνει ότι η ύλη κάθε έτους ανταποκρίνεται στην ικανότητες αντίληψης, κατανόησης, αφομοίωσης και εμπέδωσης των μαθητών. Στην προκειμένη περίπτωση αυτό παραβιάζεται καθότι δεν τηρείται η συνήθης λογική και χρονική αλληλουχία. Η υποβάθμιση του σχολείου κάνει λιγότερο ελκυστικό το ίδιο το σχολείο και για τους εκπαιδευτικούς αλλά και για τους γονείς. Για τους μεν εκπαιδευτικούς διότι επιφορτίζονται με το έργο της συνδιδασκαλίας δύο τάξεων σε συγκεκριμένα μαθήματα με γοργότερους ρυθμούς και αυξανόμενη πίεση προς τους μαθητές και την ανάπτυξη απαιτητικών σχολικών ρουτινών.
Για τους γονείς οι οποίοι ενθαρρύνονται να επιστρέψουν στα χωριά που έχουν ολιγάριθμους πληθυσμούς, ώστε να τα ξαναζωντανέψουν και να αποτραπεί η αστυφιλία. Όταν λοιπόν φιλοτιμηθούν και γυρίσουν στα πάτριά εδάφη κρατούνται όμηροι μιας πολιτικής η οποία δεν εστιάζει σε δημοκρατικά, κοινωνικά και πολιτισμικά κριτήρια πάρα μόνο σε αρνητικά. Έρχονται αντιμέτωποι με άδικη και άνιση μεταχείριση των παιδιών τους σαν να πρόκειται για παιδιά ενός κατώτερου θεού! Επιστρέφουμε σε καταστάσεις που τις γνωρίζουμε από ελληνικές ταινίες και ασπρόμαυρες φωτογραφίες των γονιών μας και ενώ είναι ωραίο να τα βλέπουμε σαν μία ρομαντική αναδρομή στο παρελθόν όταν αποτελεί την καθημερινότητα μας είναι μία θλιβερή και απαράδεκτη οπισθοδρόμηση. Εμείς οι γονείς, ο Σύλλογος γονέων Γερανίου συντασσόμαστε μαζί με τους υπόλοιπους γονείς των τριών σχολείων που υποβαθμίζονται στο Δραπανιά, στην Κάντανο και στο Σκινέ-Φουρνέ και δηλώνουμε απερίφραστα ότι θα είμαστε δίπλα τους και θα προχωρήσουμε μαζί για την δίκαιη επίλυση του αιτήματός μας.
Οι Γονείς του Δημοτικού Σχολείου Γερανίου»