Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Οι πλέον άχρηστες εφευρέσεις στην Ιστορία

Τροχός, τυπογραφία,  ηλεκτρισµός, τηλέφωνο, κινηµατογράφος… Η ιστορία της ανθρωπότητας είναι γεµάτη από εφευρέσεις που δηµιουργήθηκαν για να κάνουν τη ζωή µας καλύτερη και ευκολότερη. Από την ανακάλυψη της φωτιάς, µέχρι την ανακάλυψη του ∆ιαδικτύου, στην πορεία των χρόνων υπάρχουν πολλά λαµπερά ορόσηµα που σηµατοδότησαν αλλαγές προς τα εµπρός. Ωστόσο, δεν είχαν όλες οι εφευρέσεις επιτυχηµένη πορεία, και αρκετές από αυτές δικαίως! Στον απέραντο ωκεανό της εφευρετικότητας, υπάρχουν κάποιες προσπάθειες που, παρά τις καλύτερες προθέσεις των δηµιουργών τους, έχουν βυθιστεί στη λήθη, εξαιτίας της αναποτελεσµατικότητας ή του καθαρού παραλογισµού τους! Σήµερα λοιπόν, θα δούµε παρέα τις  πλέον άχρηστες εφευρέσεις στην Ιστορία, οι οποίες ουσιαστικά δεν είχαν λόγο δηµιουργίας! Από gadget που λύνουν ανύπαρκτα προβλήµατα έως συσκευές που περιπλέκουν αντί να απλοποιούν, αυτές οι εφευρέσεις αποτελούν χιουµοριστική υπενθύµιση ότι η αποτυχία είναι ένα σκαλοπάτι προς την επιτυχία. Καθώς επίσης πως το καλό µάρκετινγκ µπορεί να σε κάνει να ψωνίζεις ό,τι άχρηστο σου πλασάρουν!

Ο τεµαχιστής µπανάνας

Εντάξει. Υπάρχουν πολλά gadget για την κουζίνα. Αποφλοιωτής, ξεκουκουτσωτήρι, τεµαχιστής ανανά… Κάποια από αυτά είναι όντως χρήσιµα, κάποια είναι παράδοξα άχρηστα. Σε κάθε περίπτωση, όλα υπόσχονται πως θα σας κάνουν master chef. Κάποια στιγµή λοιπόν, κάποιος, σκέφτηκε να λανσάρει το Banana Slicer (σ.σ: τεµαχιστής µπανάνας). Πρόκειται για ένα gadget κουζίνας που σχεδιάστηκε για να κόβει µια ολόκληρη µπανάνα σε οµοιόµορφα κοµµάτια µε µια µόνο κίνηση! (Ναι το ξέρω πως γελάτε και εσείς!!!). Υποτίθεται λοιπόν, πως ο εν λόγω τεµαχιστής θα έκανε τις µπανάνες σας να δείχνουν εξαιρετικές πάνω σε γλυκά και φρουτοσαλάτες, εξαιτίας της οµοιοµορφίας των κοµµατιών. Βεβαίως, οι µπανάνες από τη φύση τους κόβονται εύκολα σε φέτες µε ένα κανονικό µαχαίρι (άσε που κόβονται και µε το χέρι) και επιπλέον ο σχεδιασµός του τεµαχιστή µπανάνας είναι συγκεκριµένος, που σηµαίνει πως δεν «χωράει» όλα τα µεγέθη και τις καµπυλότητες. Το γκάτζετ αποτελεί επιτοµή της τάσης να λανσάρονται εξαιρετικά εξειδικευµένα εργαλεία κουζίνας, που τελικά τα τρώει η σκόνη στο ντουλάπι. Γιατί όπως και να το δούµε, ο τεµαχιστής υποτίθεται πως δίνει λύση σε ένα πρόβληµα που δεν µπορεί καλά καλά να θεωρηθεί πρόβληµα. Για την ιστορία το γκατζετάκι κυκλοφορεί ακόµα στην αγορά και κοστίζει περί τα 2 ευρώ!

∆είτε ένα χιουµοριστικό βίντεο εδώ: www.youtube.com/watch?v=1Kz7xGbgSK4

Το µηχάνηµα που ‘‘γυρίζει’’ τα DVD στην αρχή!

Αυτές τις γραµµές τις γράφω και κλαίω από τα γέλια. Θα θυµάστε πως τις βιντεοκασέτες χρειαζόταν να τις γυρίσουµε στην αρχή για να τις ξαναδούµε. Ηταν το γνωστό κουµπάκι Rewinder (το οποίο, όπως και το Forward, βοηθούσε στο να πηγαίνουµε µπροστά και πίσω την ταινία)  Στο ίδιο πνεύµα, και µε σαφές τεχνολογικό παράλογο (!) λανσαρίστηκε το DVD Rewinder! Γνωρίζετε βέβαια, πως σε αντίθεση µε τις κασέτες VHS, τα DVD δεν απαιτούν τέτοια διαδικασία λόγω της ψηφιακής τους φύσης. Το DVD Rewinder αποτελεί ίσως µνηµείο τεχνολογικού πλεονασµού, προσφέροντας λύση σε ένα πρόβληµα που δεν υπάρχει –ούτε ποτέ υπήρξε!  Για να τα λέµε όλα, το µηχάνηµα προοριζόταν περισσότερο ως «αστειάκι» και όχι ως «σοβαρό» προϊόν. Παρά τη σαφή έλλειψη χρησιµότητας, το DVD Rewinder είναι απόδειξη ότι ένα προϊόν µπορεί να πουλήσει (έστω και για µικρό διάστηµα) αρκεί να έχει από πίσω του ένα κάπως πειστικό αφήγηµα. Και φυσικά, πρόθυµους να αγοράσουν ο,τιδήποτε, καταναλωτές.

∆είτε περισσότερα εδώ: https://the-useless-wiki.fandom.com/wiki/DVD_rewinder

Οµπρέλες παπουτσιών

Και κάπου εδώ, η λογική τερµατίζει. Σκεφτείτε πως βρέχει και είστε στο δρόµο. Πώς θα προστατέψετε τα παπούτσια σας? Μην σκέφτεστε άλλο! Η οµπρέλα παπουτσιών (!) είναι εδώ για εσάς! Μια εφεύρεση που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για το καλό των υποδηµάτων σας! Οι οµπρέλες τοποθετούνται σε µικρό πλαίσιο που προσαρµόζεται στα παπούτσια και σας εγγυώνται πως δεν θα γεµίσετε πιτσιλιές και νερά. ∆εν χρειάζεται καν να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου για να αµβισφητήσετε την πρακτικότητα και την αποτελεσµατικότητα της εφεύρεσης σωστά? Ορισµένοι από εκείνους που τις αγόρασαν (ναι, υπήρξε κόσµος που τις αγόρασε!) υποστηρίζουν ότι οι οµπρέλες παπουτσιών αποτυγχάνουν να παρέχουν ολοκληρωµένη προστασία από τη βροχή, ειδικά σε συνθήκες ανέµου ή όταν η βροχή πέφτει πλαγίως (ε, όχι! ∆εν το πιστεύω!) Επιπλέον, το µικρό τους µέγεθος και η ταλαιπωρία της στερέωσής τους στα παπούτσια τις καθιστούν λιγότερο αποτελεσµατικές από το να χρησιµοποιείτε µια κανονική οµπρέλα. Οι οµπρέλες παπουτσιών αποτελούν µια τάση δηµιουργίας προϊόντων που αντιµετωπίζουν πολύ συγκεκριµένες ανησυχίες, µε σαφες κόστος πρακτικότητας και αισθητικής. Ενώ υποτίθεται πως επιχειρούν να λύσουν ένα πρόβληµα (?) στην πραγµατικότητα δηµιουργούν περισσότερη ταλαιπωρία και επιπλέον είναι απίστευτα αστείο θέαµα!

∆ιαβάστε και εδώ: https://elephant.art/kenji-kawakami-and-dan-papia-shoe-umbrellas-c-1990/

Το κατοικίδιο – πέτρα!

Είναι το ιδανικό παράδειγµα άτοπης εφεύρεσης, και παράλληλα έξυπνου µάρκετινγκ. Η αλλιώς, είναι η απάντηση στο πώς να σας πείσουν πως χρειάζεται οπωσδήποτε να αγοράσετε κάτι τελείως άχρηστο και ανούσιο. Στα µέσα της δεκαετίας του 1970, το Pet Rock (σ.σ: σε ελεύθερη µετάφραση «κατοικίδιο – πέτρα») έγινε trend και όλοι το ήθελαν. Ο δηµιουργός του, Gary Dahl, έβγαλε σην αγορά πέτρες, «βαφτίζοντάς» τις «κατοικίδια». Εβαλε τις πέτρες σε χάρτοκουτο, πάνω σε άχυρο και µαζί έδινε και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς θα έπρεπε ο «ιδιοκτήτης» του κατοικιδίου να το φροντίζει. Την πέτρα! Παρά το γεγονός ότι µια πέτρα, παρά τις οδηγίες δεν προσφέρει καµία αλληλεπίδραση, και κανένα πραγµατικό σκοπό πέρα ​​από το να κάθεται ακίνητη σε ένα σηµείο, το Pet Rock µετατράπηκε σε µια βραχύβια αλλά δυναµική µόδα και χιλιάδες κόσµου την αγόρασαν. Η συγκεκριµένη εφεύρεση αποδεικνύει πώς το έξυπνο µάρκετινγκ µπορεί να δηµιουργήσει ζήτηση για ένα προϊόν που είναι, εντελώς περιττό και λειτουργικά άχρηστο. Παράλληλα το φαινόµενο Pet Rock αποτελεί ξεκάθαρα χιουµοριστική απόδειξη των ιδιορρυθµιών της καταναλωτικής κουλτούρας. Με άλλα λόγια, αποδεικνύει πόσο άβουλοι και άµυαλοι µπορεί να είναι –κάποιες φορές- οι καταναλωτές.

∆είτε το ενδιαφέρον βίντεο στο: www.youtube.com/watch?v=1RcF1GBjg7s

Και διαβάστε περισσότερα στο: https://en.wikipedia.org/wiki/Pet_Rock


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα