Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

«Οι σταυρωτήδες»

Η ατμόσφαιρα τις ημέρες της Μ. Εβδομάδας είναι καταθλιπτική, μετά δε την προδοσία του Ιούδα, τη σύλληψη του Χριστού και την παρωδία δίκης που θεωρήθηκε παράνομη. Οι Ρωμαίοι ήσαν κατακτητές και είχαν τον Πιλάτο ως πολιτικό δικαστή, ενώ οι Ιουδαίοι είχαν ως αρχιερέα τους τον Ηρώδη Αντίπα περιφερειάρχη και Διοικητή της Γαλιλαίας. Αυτά επί αυτοκράτορα Τιβέριου.

Ο Άννας με τον γαμπρό του Καϊάφα αρχιερείς των Ιουδαίων δρούσαν για λογαριασμό των Ρωμαίων. Ο Άννας εισέπραττε τους φόρους και ο Καϊάφας πρωτοστατούσε στις θρησκευτικές τελετές, ήταν δε και δικαστής.
Όταν πήγαν τον Χριστό στον Πιλάτο, αυτός τον έστειλε στον Ηρώδη Αντίπα, επειδή καταγόταν από τη Γαλιλαία. Πιλάτος και Ηρώδης αντιμάχοντο, διότι ο πρώτος κατηγορούσε τον δεύτερο ως ένοχο συνωμοσίας εναντίον του αυτοκράτορα Τιβέριου. Ο Ηρώδης επιθυμούσε να συναντηθεί με τον Χριστό. Αφού τον ευτέλισε τον έστειλε στον Πιλάτο, θέλοντας να συμφιλιωθεί μαζί του, αφού τον ενέπαιξε, τον χλεύασε και του φόρεσε “εσθήτα κοκκίνη” όπως αναφέρει ο Ευαγγελιστής Λουκάς.
Ο Πιλάτος, όμως, τον έστειλε στον Καϊάφα με την κατηγορία ότι βλαστημούσε, κάτι για το οποίο ο εβραϊκός νόμος δεν προέβλεπε κάποια τιμωρία. Την ανάκριση ανέλαβε ο Άννας. Και πάλι τον έστειλαν στον Πιλάτο να δικαστεί. Ο Ρωμαίος Επίτροπος αρνήθηκε να τον δικάσει σε θάνατο με τις κατηγορίες των Αρχιερέων. Ο Καϊάφας άλλαξε την κατηγορία, η οποία ήταν ότι αποκαλούσε τον εαυτό του «βασιλιά των Ιουδαίων». Ερωτήθηκε απ’ τον Καϊάφα «αν συ είσαι ο Χριστός, ο Υιός του Θεού». Και ο Χριστός του απάντησε: «Εσύ το λες». Τότε ο Καϊάφας απεφάνθη ότι δεν χρειάζονται άλλες μαρτυρίες, διότι ο ίδιος βλασφήμησε, και τον ξανάστειλε στον Πιλάτο να διατάξει τον θάνατό του.
Όταν ο Πιλάτος ξαναρώτησε τον Χριστό «αν είναι ο βασιλιάς των Ιουδαίων», πήρε την ίδια απάντηση, ότι «εσύ το λες». «Δεν ακούς, του λέει, πόσα σου καταμαρτυρούν;» Ο Ιησούς σ’ αυτή την ερώτηση έμεινε σιωπηλός. Τότε ο Πιλάτος, αφού απέλυσε τον Βαραββάν, ένιψε τα χέρια του μπροστά στον όχλο λέγοντας, «είμαι αθώος από του αίματος του δικαίου τούτου», «υμείς όψεσθε» και παρέδωσε τον Ιησού στους Ιουδαίους να σταυρωθεί.
Η δίκη του Χριστού, τα κρίσιμα σημεία της οποίας είναι «συ είπας», «υμείς λέγετε ότι εγώ ειμί» και η «σιωπή», αποτελεί ιδιαίτερη θρησκειολογική μελέτη. Τα ως άνω περιγραφόμενα δεν αφορούν θεολογικό πόνημα, επιδιώκουν παρά τον κίνδυνο παρερμηνειών, την παράθεση βιβλιογραφικών ζητημάτων από δημοσιογραφικής απόψεως.
Καλό Πάσχα.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα