Ιδιαίτερα παραγωγική αποδείχθηκε η δράση ΘΕΡΙΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ 2019 που υλοποιήθηκε στο 2ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Χανίων στο Κατάστημα Κράτησης στη Αγιά.
Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του σχολείου «πρόκειται για έναν θεσμό που υλοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος «Πρόληψη Και Κοινωνική Υποστήριξη Νέων Σε Κίνδυνο», την στήριξη και την χρηματοδότηση του οποίου ανέλαβε εξολοκλήρου η Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με φορέα υλοποίησης της πρότασης τη Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Πύλη Ελευθερίας» (Freedom Gate). Στα Χανιά έγινε για πρώτη φορά με εξαιρετικά αποτελέσματα.
Το Θερινό Σχολείο παρακολούθησαν 40 εκπαιδευόμενοι, συμμετείχαν 6 εκπαιδευτές και περιλάμβανε , ζωγραφική, κατασκευές, μουσική και μία εικονική περιήγηση στους πολιτιστικούς θησαυρούς των χωρών καταγωγής των εκπαιδευομένων με στόχο να αναδειχθεί η πολιτιστική διαφορετικότητα μέσα από το μάθημα της Πολιτιστικής Κληρονομιάς .
Στόχοι του προγράμματος ήταν η αλληλεπίδραση των έγκλειστων μαθητών με τα αντικείμενα που διδάχθηκαν, η εξοικείωση των συμμετεχόντων με την αισθητική και την Τέχνη ως μέσο έκφρασης και δημιουργίας, η διερεύνηση συμπεριφορών, στάσεων και αξιών, η καλλιέργεια δεξιοτήτων αποτελεσματικής επικοινωνίας.
Στην εκδήλωση της Τελετής Λήξης παρουσιάστηκαν τα έργα των εκπαιδευόμενων τα οποία κατασκευάστηκαν στα μαθήματα της ζωγραφικής και κατασκευών είναι γεμάτα χρώματα, φόρμες, προοπτικές, όλα εμπνευσμένα και αποτυπωμένα με έναν ιδιαίτερο τρόπο δουλεμένα από τους έγκλειστους με την καθοδήγηση των εκπαιδευτών τους. Για τη δύναμη της τέχνης σε καιρούς δύσκολους, το φως μες στο σκοτάδι, τα χαμόγελα, την ανάγκη των ανθρώπων για επικοινωνία και μια δεύτερη ευκαιρία μας μίλησαν με τα τραγούδια που δούλεψαν με τους δασκάλους της μουσικής.
Η διευθύντρια του 2ου ΣΔΕ κ. Ειρήνη Λιανδρή επεσήμανε ότι «οι δημιουργικές και ομαδικές δράσεις που ενθαρρύνουν τη συνεργασία, την ενεργή συμμετοχή και τη σύνδεση με την κοινωνία, αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για τον ουσιαστικό σωφρονισμό και τη μελλοντική επανένταξη των έγκλειστων μαθητών, για αυτό και θα πρέπει να υποστηρίζονται έμπρακτα από όλους τους αρμόδιους φορείς. Αυτός είναι ο ρόλος όλων των εκπαιδευτικών δράσεων και φυσικά του σχολείου μας που λειτουργεί στο κατάστημα κράτησης».
Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στους εκπαιδευόμενους που αξιοποίησαν την ευκαιρία και εκφράστηκαν μέσα από το τραγούδι και την ζωγραφική, τους εκπαιδευτές που δικαίωσαν τις προσδοκίες και τους στόχους του προγράμματος και τέλος στη διοίκηση της φυλακής για τη συνεργασία η οποία διευκόλυνε την ομαλή υλοποίηση της δράσης»