Αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση – εκποίηση του αεροδρομίου Χανίων και πρόθυμοι να συμπορευτούν για όλα τα μεγάλα ζητήματα που αφορούν τον Νομό εμφανίστηκαν οι 6 δήμαρχοι του Νομού Χανίων (απουσίαζε η δήμαρχος Γαύδου) στην πρώτη κοινή συνάντησή τους. Οι δήμαρχοι είχαν αρχικά συνάντηση και με τον πρόεδρο και τον αντιπρόεδρο του Ε.Β.Ε.Χ. αναφορικά με το αεροδρόμιο και στη συνέχεια πραγματοποίησαν σύσκεψη στο Δημαρχείο Χανίων με στόχο «τον συντονισμό για τα μεγάλα θέματα του Νομού και τη συνεργασία για να έχουμε καλά αποτελέσματα», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τ. Βάμβουκας. Μιλώντας για τη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση του “Δασκαλογιάννης” ο κ. Βάμβουκας επεσήμανε ότι το αεροδρόμιο «αποτελεί αιμοδότη της τοπικής οικονομίας. Δίνουμε βαρύτητα σε αυτό χωρίς να έχουμε αγκυλώσεις ούτε ιδεοληψίες! Το θέμα είναι πρακτικό. Το κόστος του αεροδρομίου είναι επιβεβλημένο να είναι φτηνό καθώς αυτό σημαίνει πολύ μεγάλα έσοδα για την τοπική οικονομία και το κράτος. Ολοι συμφωνούμε ότι θέλουμε ένα αεροδρόμιο υπό δημόσιο έλεγχο και με χαμηλά τέλη. Προφανώς και δεν θέλουμε να ιδιωτικοποιηθεί το αεροδρόμιο». Από τη μεριά του ο κ. Γιάννης Μαλανδράκης, δήμαρχος Πλατανιά, υπογράμμισε πως «δεν μπορεί ένα έργο που χρηματοδοτείται με 100 εκατ. ευρώ από τον κοινοτικό προϋπολογισμό όλων των χωρών, άρα και της Ελλάδας, να πηγαίνει προς εκποίηση», ενώ ο Θεόδωρος Σταθάκης, δήμαρχος Κισάμου, ανέφερε ότι «έχουμε μια κοινή στάση να παραμείνει υπό δημόσιο χαρακτήρα το αεροδρόμιο Χανίων». Τέλος ο Χαράλαμπος Κουκιανάκης έκανε λόγο για «απαράδεκτη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων που για μας είναι εκποίηση καθώς το κερδοφόρο αεροδρόμιο δίνεται για ψίχουλα (30 εκατ. ευρώ), όταν δαπανώνται 100 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του». Στη συνάντηση το “παρών” έδωσαν και οι δήμαρχοι Σφακίων Παύλος Πολάκης και Καντάνου – Σελίνου Αντώνης Περράκης που επίσης συντάχθηκαν κατά της ιδιωτικοποίησης.
ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Για το ίδιο θέμα τοποθετήθηκαν με ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι στην Υ.Π.Α. Χανίων. «Το αεροδρόμιο Χανίων -για μια ακόμα χρονιά- παρουσιάζει σημαντική αύξηση (45% σε επιβάτες εσωτερικού και 12% εξωτερικού). Τα έσοδα μόνο από το ΤΕΑΑ (τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων) γνωστό ως “σπατόσημο”, ανήλθαν σε 12,5 εκατ. το 2013 και 15 εκατ. για το 2014. Σύμφωνα με τον ν. 2892/2001 αρθ. 16 & 1.9.β και 1.10.α, το 80% των παραπάνω ποσών, δηλαδή 10 εκατ. για το 2013 και 12 για το 2014, κατατίθεται στον λογαριασμό του αερολιμένα για εκσυγχρονισμό και ανάπτυξή του. Από τα χρήματα αυτά ο αερολιμένας για αντιμετώπιση δυσλειτουργιών συντήρησης κ.λπ. λαμβάνει ετησίως μικροποσά με μεγάλη δυσκολία. Οι σοβαρότερες ελλείψεις του αερολιμένα είναι: 1) στελέχωση ιατρείου (περίπου 50.000 ετησίως), 2) τοποθέτηση συστήματος cute που θα περιόριζε σημαντικά την καθυστέρηση στα check-in κόστους 550.000, θα είχαν καλυφθεί, αν μέρος από τα ποσά αυτά είχαν διατεθεί για τον σκοπό που θεσπίστηκαν. Στο έργο της επέκτασης του κτηρίου του αερολιμένα δεν συμπεριλαμβάνεται η τοποθέτηση συστήματος αυτόματου ελέγχου αποσκευών και ο επιβάτης θα υφίσταται την ίδια ταλαιπωρία όπως μέχρι σήμερα όταν ολοκληρωθεί το έργο. Στις 30 Σεπτεμβρίου λήγει η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών και εντός Νοεμβρίου ολοκληρώνεται η παραχώρηση των αεροδρομίων και παρακολουθούμε πάλι δηλώσεις για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων. Οι υπέρμαχοι της ιδιωτικοποίησης ισχυρίζονται ότι ο ιδιώτης θα εκσυγχρονίσει, βελτιώσει, αναπτύξει και άλλα αόριστα χωρίς κανένας να αναφέρει κάτι συγκεκριμένο. Αλήθεια τι ακριβώς θα κάνει ο ιδιώτης που δεν μπορεί να γίνει από το Δημόσιο; Μήπως εννοούν ότι θα καλύψουν τις παραπάνω τεχνητές ελλείψεις που οι ίδιοι επιμελώς συντήρησαν επί χρόνια; Υπενθυμίζουμε σε όλους αυτούς ότι με δημόσια αεροδρόμια και παρά τις προσπάθειες απαξίωσης έχει επιτευχθεί η σημαντική αύξηση της τουριστικής κίνησης. Καλούμε τους φορείς του Νομού, όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό, αλλά και όλους τους συμπολίτες μας, να δηλώσουν την αντίθεσή τους στο ξεπούλημα του αεροδρομίου αντιλαμβανόμενοι τις αρνητικές συνέπειες για τον τουρισμό και την τοπική οικονομία». Το κείμενο υπογράφουν ο πρόεδρος κ. Μ. Αρμουτάκης και ο γ.γ. κ. Γ. Βλαμάκης.
Κοινή γραμμή στην Π.Ε.Δ.;
Μια πρώτη κουβέντα για το αν μπορεί να υπάρξει συμπόρευση στις εκλογές για την Περιφερειακή Ενωση Δήμων Κρήτης έκαναν, σύμφωνα με πληροφορίες των “Χ.Ν.”, οι δήμαρχοι των Χανίων. Συμφωνήθηκε αρχικά να υπάρξει κάποιο κείμενο με ορισμένους βασικούς άξονες ώστε να διερευνηθεί ποιοι και πόσοι το ενστερνίζονται και θα ήθελαν να το υπογράψουν.