Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Ομόφωνο ψήφισμα του ΓΕΛ Νέας Κυδωνίας για το Πειραματικό

Ομόφωνο ψήφισμα με αφορμή το ζήτημα της ίδρυσης Πειραματικού Λυκείου και το ευρύτερο πρόβλημα της σχολικής στέγης εξέδωσε ο σύλλογος διδασκόντων ΓΕΛ Νέας Κυδωνίας, όπου κάνει λόγο για “πειραματισμούς” με ολόκληρες σχολικές κοινότητες.

Αναλυτικά, αναφέρει:

«Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή την ίδρυση Πειραματικού Λυκείου στα Χανιά, έχει αναδειχθεί ένα χρόνιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα του Δήμου. Το πρόβλημα της σχολικής στέγης. Ενώ το μαθητικό δυναμικό του Δήμου Χανίων αυξάνεται κάθε χρόνο, δεν υπάρχει καμία ουσιαστική πρόβλεψη για τη διαχείρισή του. Η «εύκολη» λύση της αύξησης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και της μετατροπής κάθε διαθέσιμης σχολικής αίθουσας (εργαστήρια πληροφορικής, εργαστήρια φυσικών επιστημών, βιβλιοθήκες, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων κλπ) σε αίθουσα διδασκαλίας, πέρα από τον προφανή αντιεκπαιδευτικό της χαρακτήρα, έχει και ένα όριο. Τι θα γίνει όταν κάθε διαθέσιμη αίθουσα μετατραπεί σε αίθουσα διδασκαλίας; Ποιο θα είναι το επόμενο βήμα; Το ερώτημα αυτό δεν αποτελεί σενάριο επιστημονικής φαντασίας καθώς ήδη υπάρχουν σχολεία της ΔΔΕ Χανίων που ο αριθμός των τμημάτων ξεπερνά τον αριθμό των αιθουσών. Η λύση που βρέθηκε; Τα περιφερόμενα τμήματα. Τα τμήματα «φαντάσματα» τα οποία δεν έχουν συγκεκριμένη αίθουσα διδασκαλίας, αλλά κάνουν μάθημα σε όποια αίθουσα τύχει εκείνη την ώρα να είναι άδεια (πχ λόγω Γυμναστικής).
Κάτω από αυτό το πρίσμα, είναι φανερό ότι οποιαδήποτε κατάργηση υφιστάμενου σχολείου και μετατροπής του σε Πειραματικό δημιουργεί τεράστια προβλήματα καθώς:
α) Επιδεινώνεται το ήδη τεράστιο πρόβλημα της σχολικής στέγης. Η κατάργηση ενός σχολείου γειτονιάς θα έχει ως άμεση συνέπεια την αναγκαστική μεταφορά των μαθητών που γεωγραφικά ανήκαν στο υπό κατάργηση σχολείο, σε γειτονικά, τα οποία όμως είναι ήδη υπερκορεσμένα με άμεσες αρνητικές συνέπειες στην ήδη προβληματική λειτουργία τους.
β) Δημιουργείται πρόβλημα μετακίνησης στους μαθητές και τις οικογένειες τους καθώς θα πρέπει να βρουν τρόπους να μεταφερθούν σε σχολεία ενδεχομένως απομακρυσμένα και μάλιστα τις ώρες αιχμής. Ιδιαίτερο πρόβλημα θα δημιουργηθεί σε οικογένειες με δύο ή περισσότερα παιδιά που πηγαίνουν σε διαφορετικές εκπαιδευτικές βαθμίδες (πχ Γυμνάσιο και Λύκειο)
γ) Καταργούνται οργανικές θέσεις, με άμεση συνέπεια τους λιγότερους διορισμούς μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού άρα δημιουργούνται περισσότερα λειτουργικά κενά (δηλαδή δυσλειτουργία των σχολείων και σε εκπαιδευτικό αλλά και διοικητικό επίπεδο)
Ειδικά για την περιοχή της Νέας Κυδωνίας, το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο καθώς το ένα Γυμνάσιο και το ένα Λύκειο του πρώην ομώνυμου Δήμου, καλούνται να εξυπηρετήσουν μια πολύ μεγάλη περιοχή (από την Παρηγοριά και το Βαμβακόπουλο έως και την Αγία Μαρίνα). Πρόκειται για  μια περιοχή που αναπτύσσεται ταχύτατα πληθυσμιακά με αποτέλεσμα και τα δύο σχολεία να έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τη δυνατότητα φιλοξενίας των μαθητών που τυπικά και γεωγραφικά ανήκουν σε αυτά. Είναι λοιπόν εξαιρετικά δύσκολο (ειδικά το Λύκειο), να υποδεχτούν μαθητές από άλλες περιοχές (πχ Ν. Χώρα).
Ως εκπαιδευτικοί του ΓΕΛ Νέας Κυδωνίας συντασσόμενοι με τις θέσεις που έχουν εκδηλώσει οι άλλοι Σύλλογοι Διδασκόντων των σχολείων του Δήμου Χανίων, οι Σύλλογοι Γονέων, η Ένωση Γονέων και η ΕΛΜΕ Χανίων, δηλώνουμε ότι η ιδέα κατάργησης υφιστάμενης σχολικής μονάδας και μετατροπής της σε Πειραματικό Λύκειο μας βρίσκει πλήρως αντίθετους. Ζητάμε ο Δήμος και η Πολιτεία να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να προχωρήσουν άμεσα στο χτίσιμο νέων σχολείων, τα οποία θα λειτουργούν απρόσκοπτα με όλες τις βοηθητικές αίθουσες, εργαστήρια, βιβλιοθήκες γραφεία εκπαιδευτικών και όλο το προσωπικό που απαιτείται, εκπαιδευτικούς και βοηθητικό προσωπικό».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα