«Oι κόποι ανταμείβονται…» λένε οι Χανιώτες και Χανιώτισσες απόφοιτοι και σε λίγες εβδομάδες φοιτητές σε Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Και φέτος είναι εκατοντάδες οι μαθητές που πέτυχαν την εισαγωγή τους στα πανεπιστημιακά ιδρύματα.
Ενδεικτικά ορισμένοι εξ αυτών που κατάφεραν να μπουν στην σχολή της δικής τους επιλογής και με πολύ καλή σειρά μιλούν στα “Χανιώτικα νέα” για τη δύσκολη χρονιά που έζησαν, δίνουν συμβουλές στα παιδιά που θα βρεθούν στη θέση τους σε λίγους μήνες και μιλούν για την σχολή που ονειρεύονται.
Δέσποινα Τσελέντη,
Βιοϊατρικών Επιστημών
«Ήταν η 1η μου επιλογή. Ήταν μια σχολή που με ενδιέφερε γιατί θέλω να γίνω αισθητικός. Η σχολή μου είναι στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και είμαι πολύ χαρούμενη για αυτό. Δεν είχα ιδιαίτερες στερήσεις τη χρονιά που πέρασε , αρκετό διάβασμα μόνο αλλά χωρίς να πιεστώ. Ήταν πολύ σημαντική η στήριξη της οικογένειας μου, αυτό θεωρώ ότι ήταν το μεγαλύτερο πλεονέκτημα μου, γιατί ήταν πάντα δίπλα μου και με βοήθησε πολύ, όπως και το φροντιστήριο μου. Τα παιδιά που θα δώσουν σε ένα χρόνο από τώρα είναι σημαντικό να είναι καλά προετοιμασμένα και όλη τη χρονιά το περιβάλλον γύρω τους να τους βοηθάει στηρίζοντας τους ψυχολογικά».
Μαρία Κουτσουπάκη, Αρχιτεκτονική Πολυτεχνείο Κρήτης
«Το ήθελα εξαρχής, Αρχιτεκτονική και Χανιά. Είχα ψάξει τις σχολές και τα πανεπιστήμια, μελέτησα τα προγράμματα σπουδών και αυτό του Πολυτεχνείου Κρήτης μου κέντρισε το ενδιαφέρον. Είναι μια σχολή που σου δίνει την ευκαιρία να ακολουθήσεις πολλούς δρόμους και σίγουρα να κάνεις πράγματα δημιουργικά και πρωτοποριακά. Τη χρονιά που πέρασε υπήρξαν και στιγμές που δυσκολεύτηκα πολύ γιατί το πρόγραμμα είναι αρκετά πιεστικό ειδικά για μας που δίνουμε και σχέδιο για την Αρχιτεκτονική, ειδικά το άγχος σου μεταφέρεται πολύ εύκολα από τους γύρω σου. Με τη συζήτηση με τους γονείς και τους καθηγητές μου επέστρεφα στην αναγκαία ηρεμία και ψυχραιμία.»
Αλέξανδρος Κουριδάκης, ΗΜΜΥ ΕΜΠ, Αθήνα
«Ήταν από την αρχή της χρονιά ο πρώτος μου στόχος η σχολή ΗΜΜΥ διότι είναι πιο κοντά στα ενδιαφέροντα μου. Η επιστήμη της πληροφορικής και οι υπολογιστές είναι ένας τομέας που πάντα είχα κλήση, είδα και το πρόγραμμα σπουδών της σχολής που ταιριάζει απόλυτα με τα ενδιαφέροντα μου για αυτό και την επέλεξα. Αν στερήθηκα κάτι τη χρονιά που πέρασε; Όλα περιορίστηκαν αλλά δεν εκμηδενίστηκαν. Ο ελεύθερος χρόνος δεν ήταν πολύς, προσπάθησα να μην “κόψω” τα πάντα! Δεν θα μπορούσα να αντέξω ένα ολόκληρο χρόνο να μην βγαίνω καθόλου! Αν έδινα κάποια συμβουλή στα παιδιά που θα μπουν από φέτος στη διαδικασία των πανελληνίων αυτή θα ήταν να προσέχουν ιδιαίτερα τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο όπου φτάνεις σε ένα σημείο -τουλάχιστον στα θετικά μαθήματα- όπου η ύλη που διδάσκεσαι είναι πιο δύσκολη και πιο δυσνόητη. Τα παιδιά δεν πρέπει να απογοητεύονται, αλλά να πιστεύουν στον εαυτό τους. Οι πανελλαδικές είναι σε μεγάλο βαθμό θέμα ψυχολογίας».
Λευτέρης Παπαδομανωλάκης, ΗΜΜΥ ΕΜΠ, Αθήνα
«Ήθελα να σπουδάσω το συγκεκριμένο αντικείμενο, αρχικά σκεφτόμουν το Πολυτεχνείο Κρήτης αλλά η βαθμολογία μου ήταν τέτοια που μου επέτρεψε να μπω στο Μετσόβειο. Το μεθοδικό μου διάβασμα – στη θεωρία, στις ασκήσεις- πιστεύω ότι με βοήθησε πάρα πολύ για να καταφέρω το στόχο μου. Τα παιδιά που θα ξεκινήσουν τώρα την προετοιμασία τους θα έλεγα να προσπαθήσουν ώστε το διάβασμα τους να είναι ποιοτικό, να είναι δημιουργικό και αποδοτικό. Όταν είναι κουρασμένοι να μην διαβάζουν, να το κάνουν όταν είναι ξεκούραστοι και με καθαρό μυαλό. Η προσοχή είναι πολύ σημαντική!»
Φωτεινάκη Χριστίνα,
ΑΣΟΕΕ, Αθήνα
«Είμαι ευχαριστημένη που πέρασα στη σχολή την οποία επιθυμούσα καθώς οι κόποι μου ανταμείφθηκαν. Ευχαριστώ τους καθηγητές των φροντιστηρίων ” Μεθοδικό” και” Πράξις” αλλά και του 3ου ΓΕΛ Χανίων, τους γονείς και τους φίλους μου για τη συμπαράσταση τους».
Ασπασία Κουλούρη,
Χημικών Μηχανικών Θεσσαλονίκης
«Η χημεία είναι από τα αγαπημένα μου μαθήματα και η συγκεκριμένη σχολή ήταν πρώτη μου επιλογή. Πιστεύω από αυτά που έχω διαβάσει ότι οι σπουδές χημικού μηχανικού σου δίνουν περισσότερες εργασιακές επιλογές. Τη χρονιά που πέρασε δεν στερήθηκα κάτι ιδιαίτερα! Τα πάντα με μέτρο! Το “μυστικό” μου ήταν η οργάνωση και η καλή προετοιμασία σε ότι έκανα. Για αυτό και είναι σημαντικό τα παιδιά που ετοιμάζονται για πανελλήνιες να κάνουν καλή προετοιμασία και να μην αφήσουν να τους καταβάλλει το άγχος. »
Νίκος Παρασκάκης,
ΗΜΜΥ Πολυτεχνείο Κρήτης
«Φυσικά είμαι πολύ χαρούμενος γιατί έγινε πραγματικότητα το όνειρο μου. Το τμήμα ΗΜΜΥ του Πολυτεχνείου Κρήτης ήταν ο βασικός μου στόχος και για αυτό είχα οργανώσει όσο μπορούσα καλύτερα τον τρόπο διαβάσματος και προετοιμασίας. Ο τομέας της τεχνολογίας και των υπολογιστών με ενδιαφέρει από μικρό και η συγκεκριμένη σχολή είναι πολύ σύγχρονη και απαντάει σε όλα τα κρίσιμα ζητήματα της εποχής. Η διαδικασία των πανελλήνιων εξετάσεων είναι ψυχοφθόρα για αυτό και είναι πολύ σημαντική η στήριξη από τους ανθρώπους γύρω σου, τους καθηγητές σου».
Νικολέτα Χατζάκη,
Αγγλική Φιλολογία, Αθήνα
«Από το Γυμνάσιο κιόλας τα Αγγλικά τα λάτρευα, διάβαζα στα αγγλικά εξωσχολικά βιβλία, μου αρέσουν ως γλώσσα και βέβαια βρίσκω πολύ συναρπαστικό το να τη διδάσκω ειδικά σε μικρά παιδιά. Η χρονιά που πέρασε ήταν πολύ δύσκολη για μένα, δεν έβγαινα καθόλου, υπήρχαν μέρες που συμπλήρωσα και 10 ώρες συνεχόμενο διάβασμα ! Κουράστηκα πάρα πολύ για αυτό και είμαι χαρούμενη που πήρα την ανταμοιβή μου, να περάσω στη σχολή που επιθυμούσα. »