Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Ως ψηφιακή διδασκαλία και μάθηση

Η ψηφιακή διδασκαλία και μάθηση είναι ζητούμενο της παιδαγωγικής διαδικασίας με στόχο να ενεργοποιεί το ενδιαφέρον των μαθητών και να προσθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα στον σχεδιασμό και την εφαρμογή  της διδασκαλίας
Για τον λόγο αυτό ελευθέρα ψηφιακά εργαλεία με ποικίλες δυνατότητες συνδέονται τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερο  με παιδαγωγικούς στόχους και αξιοποιούνται δημιουργικά από τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων στην τάξη σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα του προγράμματος σπουδών.
Η ψηφιακή μάθηση όμως αποτελεί επιπλέον και  βασική παράμετρο ποιότητας της μουσειακής πράξης. Έτσι οι μουσειακές εκθέσεις  εμπλουτίζονται με ψηφιακές εφαρμογές προκειμένου να επιτευχθεί η διάδραση με τους επισκέπτες και να ενδυναμωθεί  ποιοτικά η εμπειρία τους στο μουσειακό περιβάλλον.
Η ψηφιακή διδασκαλία και μάθηση δεν είναι απλά μια μέθοδος διδασκαλίας,  αλλά μια πρακτική που μπορεί να  συνδέσει δημιουργικά  την εκπαίδευση με τον πολιτισμό, αναδεικνύοντας κοινά στοιχεία στην  πολιτιστική κληρονομιά των λαών, αλλά ευρύτερα  και στην κουλτούρα τους, συμβάλλοντας καθοριστικά στον σεβασμό του διαφορετικού και την διαπολιτισμική αγωγή.
Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+/δράση ΚΑ2  μέσω  διμερούς σύμπραξης Ελλάδας και Τουρκίας  με συντονιστή  την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Σμύρνης πραγματοποιείται το σχέδιο  «Visual teaching and Digital Storytelling as an Educational Tool». Στο σχέδιο συμμετέχουν ως εταίροι το Πανεπιστήμιο Dokuz Eylul της Σμύρνης, το Cengiz Sani IIkokulu και το Alsancak Melih Ozakat Δημοτικά Σχολεία της Σμύρνης, η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, δύο Δημοτικά Σχολεία της Π.Ε. Ηρακλείου, το  4ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Αλικαρνασσού και το 45ο Δημοτικό Σχολείο Ηρακλείου και ο Σύλλογος Φίλων του Μουσείου Σχολικής Ζωής Χανίων.
Στην Σμύρνη  στο πλαίσιο του προγράμματος και της σύμπραξης που αναφέρεται παραπάνω, πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα 2-6 Οκτωβρίου 2017,  ένα πλήρες 5νθημερο εργαστήριο εκπαίδευσης των συμμετεχόντων στην  ψηφιακή διδασκαλία και μάθηση, το οποίο περιλάμβανε εκμάθηση αξιοποίησης πρωτότυπων ψηφιακών εργαλείων, παραδείγματα αξιοποίησης της ψηφιακής αφήγησης στην παιδαγωγική διαδικασία, ανταλλαγή καλών πρακτικών στην ψηφιακή διδασκαλία και μάθηση με έμφαση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, προτάσεις αξιοποίησης της λαικής παράδοσης (μύθων και παραδόσεων) σε σενάρια ψηφιακής αφήγησης, παρουσίαση δειγματικής διδασκαλίας με την αξιοποίηση της ψηφιακής αφήγησης.
Η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του ξενοδοχείου Kordon στην προκυμαία της Σμύρνης και εκτός από το ενδιαφέρον πρόγραμμα εκμάθησης ψηφιακών εργαλείων και πρακτικής εφαρμογής τους, περιλάμβανε επιπλέον επισκέψεις στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης της Σμύρνης, στα Δημοτικά Σχολεία που συμμετέχουν στην σύμπραξη, στο Αρχαιολογικό Μουσείο και Εθνολογικό Μουσείο της Σμύρνης καθώς και στο νέο για τα μουσειολογικά δρώμενα της Σμύρνης Μουσείο Ιστορίας της Εκπαίδευσης. Επίσης στο καινοτόμο κέντρο Εκπαίδευσης Rota Kolegi στο οποίο φοιτούν μαθητές  και των δύο βαθμίδων της Εκπαίδευσης και  στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης Bilim Sanat Etkinlink Vadisi όπου έχει τον χαρακτήρα του openair museum και περιλαμβάνει πρωτότυπους  σταθμούς μάθησης edutainment με έμφαση στην ομάδα στόχο οικογένεια
Το σεμινάριο αξιολογήθηκε από τους 17  συμμετέχοντες από πλευράς της Ελλάδας, ως απόλυτα επιτυχές και άρτιο, τόσο ως προς το περιεχόμενο, όσο και ως προς τη διοργάνωση. Σηματοδότησε την τρίτη συνάντηση των εταίρων στο πλαίσιο της  διμερούς σύμπραξης των δύο χωρών, η οποία  αναμένεται να ολοκληρωθεί σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογραφεί από τους εμπλεκόμενους φορείς τον Αύγουστο του 2018. Στο διάστημα της υλοποίησης του σχεδίου οι εταίροι θα επιδιωχθεί να μοιραστούν τεχνογνωσία και καλές πρακτικές για την ψηφιακή διδασκαλία και μάθηση, να παράξουν διαδραστικά παιχνίδια με αφετηρίες από χώρους πολιτισμικής αναφοράς της Ελλάδας και της Τουρκίας, να δημιουργήσουν  προτάσεις ψηφιακών μαθημάτων και διαδραστικές εφαρμογές για οργανισμούς τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης
Συγκεκριμένα είναι σε εξέλιξη από τις παιδαγωγικές ομάδες των εταίρων η δημιουργία και υποστήριξη πλατφόρμας ανοικτών ψηφιακών πόρων  για τη διεθνή εκπαιδευτική κοινότητα που θα μεταφραστεί στην ελληνική και τουρκική γλώσσα καθώς και στην αγγλική που αποτελεί την επίσημη γλώσσα επικοινωνίας του σχεδίου, η δημιουργία ψηφιακών μαθημάτων , η δημιουργία ψηφιακών διαδραστικών παιχνιδιών με σημείο αναφοράς την Κνωσό και την Έφεσο . Ο Σύλλογος Φίλων του Μουσείου Σχολικής Ζωής σύμφωνα με την σύμβαση του σχεδίου δεσμεύεται στην παραγωγή διαδραστικής εφαρμογής για το Μουσείο Σχολικής Ζωής  που έχει στόχο να αναδείξει σπάνια τεκμήρια της βιβλιοθήκης του Μουσείου Σχολικής Ζωής σε σύνδεση με τη βιβλιοθήκη του Κέλσου στην Έφεσο, τον μινωικό πολιτισμό και τις ψηφιακές βιβλιοθήκες της Ευρώπης. Η  επόμενη διακρατική συνάντηση θα πραγματοποιηθεί τέλη Νοέμβρη στο Ηράκλειο προκειμένου να αποτιμηθεί η πρόοδος του σχεδίου ενώ τον Ιάνουάριο του 2018 οι εταίροι της Ελλάδας θα φιλοξενήσουν αντίστοιχα 5νθήμερο σεμινάριο εργαστηριακού χαρακτήρα στα Χανιά και στο Ηράκλειο  παρουσιάζοντας την παιδαγωγική αξιοποίηση των παραγόμενων του προγράμματος σε εκπαιδευτικούς από την Τουρκία και την Ελλάδα.

Περισσότερα στις διευθύνσεις : www.visi.teaching.gr, www.bilimsev.com, www.rotakoleji.com


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα