Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Παιδότοπος: ∆΄ και Ε΄ τάξεις των Εκπαιδευτηρίων “ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ” – Ταξιδεύοντας σε παλιότερους πολιτισμούς

Καλοί µου φίλοι, καλό Σαββατοκύριακο και καλό µήνα!

Η διερεύνηση περασµένων, παλιότερων πολιτισµών, ο στόχος της εργασίας που µου έστειλε για τον Παιδότοπο ο διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων “ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗ – ΜΗΤΕΡΑ” Κώστας Μανωλάκης. Για µια εργασία που έκαναν τα παιδιά τα ∆΄ και της Ε΄ τάξης του εν λόγω Σχολείου µε οδηγούς τους δασκάλους τους, πρόκειται. Για µια πραγµατικά “υπέροχη” εργασία, για ένα ταξίδι στο µακρινό χθες της πατρίδας µας και στη ρωµαϊκή εποχή, αλλά και σε πολιτισµούς της Αµερικής και όχι µόνο… Για ένα, όντως, ενδιαφέρον ταξίδι στον χρόνο και στον χώρο που πρόσφερε, εκτός των άλλων, και πολλές ευκαιρίες συνεργασίας, όπως επισηµαίνουν στο εισαγωγικό τους σηµείωµα οι “οδηγοί” σ’ αυτήν τη “διερεύνηση” εκπαιδευτικοί…
Συγχαρητήρια και σ’ αυτούς και στους µαθητές τους!

Σας χαιρετώ µε αγάπη όλους!
Βαγγέλης Θ. Κακατσάκης
δάσκαλος – λογοτέχνης

 

 

Ταξίδι στον χώρο και στον χρόνο Η ∆΄ και η Ε΄ τάξη των Εκπαιδευτηρίων Μαυροµατάκη-Μητέρα στα εργαστήρια δεξιοτήτων εργάστηκε πάνω στην κεντρική ιδέα: «Η ερµηνεία των ευρηµάτων παρέχει πληροφορίες για την ιστορία των ανθρώπων». Σκοπός µας ήταν να διερευνήσουµε αρχαίους και παλαιότερους πολιτισµούς.
Ασχοληθήκαµε λοιπόν µε τους αρχαίους πολιτισµούς από την περιοχή µας. Μελετήσαµε την αρχαία Ελλάδα µέσα από τα αγγεία της γεωµετρικής περιόδου. Μας ενέπνευσαν και ζωγραφίσαµε τα δικά µας µε την τεχνική χαρακτική στο χρώµα. Ταξιδέψαµε στα ρωµαϊκά χρόνια και ειδικά στο εντυπωσιακό µνηµείο του Κολοσσαίου. Κατασκευάσαµε µία µακέτα από χαρτόνι και φανταστήκαµε τι συνέβαινε σ’ εκείνο το αµφιθέατρο.
Επειδή έχουµε πολλούς µαθητές αµερικανικής καταγωγής, το ενδιαφέρον µας στράφηκε και σε πολιτισµούς της Αµερικής. Έτσι εξερευνήσαµε τον πολιτισµό των Μάγια. Φτιάξαµε µια αναπαράσταση του διάσηµου ηµερολογίου των Μάγια. Στη συνέχεια µαθαίνοντας για τους Αζτέκους, κατασκευάσαµε ένα κολιέ των Αζτέκων, χρησιµοποιώντας µακαρόνια και πηλό! Τέλος, µελετήσαµε τους ιθαγενείς που διέµεναν στα βορειοδυτικά κοντά στις ακτές του Ειρηνικού. Μάθαµε για τα έθιµά τους και κατασκευάσαµε µοντέλα – τοτέµ. Ήταν ένα ενδιαφέρον ταξίδι στον χώρο και τον χρόνο που εκτός από γνώσεις µας πρόσφερε πολλές ευκαιρίες έκφρασης δεξιοτήτων όπως η δηµιουργικότητα και η συνεργασία.

Οδηγοί των µαθητών σ’ αυτή τη διερεύνηση ήταν η δασκάλα της ∆΄ τάξης Βερονίκη Ντουσάκη, ο δάσκαλος της Ε΄ τάξης Γιώργος Καλλίθρακας και η δασκάλα των αγγλικών Ρία Θωµαδάκη.

The Native American (Pacific Northwest tribes) had Totem Poles. Totem Poles are logs that are carved and then painted with symbols, called totems of animals or people. Totem poles often tell stories of important family members or celebrate special events. They can measure 40-60 feet in height; some are as tall as 150 feet! Τα τοτέµ ήταν συνηθισµένα και µου αρέσουν να τα βλέπω. Τα χρώµατα που χρησιµοποιούσαν στα τοτέµ είναι συγκεκριµένα: πρασινωπό µπλε, κίτρινο, κόκκινο, άσπρο, µαύρο και µαύρο. Τα ζώα ήταν: κάστορας, αρκούδα, αετός, βάτραχος, κουκουβάγια, λύκος, κοράκι.
Αδελαΐδα, Αθηνά (∆΄ τάξη)

The Aztec had many gods and built large temples to honor them. One God they worshiped was Huitzilopochtli, the god of war and the sun. They settled on the shores of lake Texcoco around A.D. 1325. They built their capital Tenochtitlan on an island in the middle of the lake. Οι Αζτέκοι ήταν πολύ δηµιουργικοί αν και είχαν τελετές µε θυσίες ανθρώπων. Μου άρεσαν γιατί είχαν ενδιαφέρον.
Γεράσιµος, Σέιτζ (∆΄ τάξη)

Οι Μάγια έζησαν από τον 3ο µέχρι τον 17ο µ.Χ. Όταν τους ανακάλυψαν οι Ευρωπαίοι ήρθε η καταστροφή τους. Είχαν ναούς για θρησκευτικούς λόγους. Είχαν τους δικούς τους αριθµούς µε σύµβολα κύκλους και παύλες.
Belief in their gods. They had the first calendar ever. Every sign means something. They have 20 signs and they could do 21 combinations with their calendar. Their civilization was very good and interesting.
Γκάια, Αντέλ, Μπιάνκα (∆΄ τάξη)

Φτιάξαµε τα γεωµετρικά αγγεία. Τα λένε έτσι επειδή πάνω τους είχαν γεωµετρικά σχήµατα  και για αυτό αυτή η εποχή ονοµάστηκε γεωµετρική. Τα είδη των αγγείων είναι ο αµφορέας, ο κρατήρας, η λεκάνη, ο λήκυθος, το πινάκιο κ.ά. Τα αγγεία που ζωγραφίζονταν µε µαύρο χρώµα πάνω σε κόκκινο φόντο ήταν τα µελανόµορφα και τα αγγεία µε κόκκινες φιγούρες σε µαύρο φόντο ήταν τα ερυθρόµορφα. Όλες τότε οι οικογένειες χρησιµοποιούσαν διάφορα αγγεία για τις καθηµερινές τους ανάγκες. Σ’ αυτά αποθήκευαν λάδι, κρασί και άλλα προϊόντα. Μας άρεσε πολύ αυτή η τεχνική που χρησιµοποιήσαµε για να τα φτιάξουµε.
Ξένια, Μιχαέλα (∆΄ τάξη)

Το Κολοσσαίο είναι στη Ρώµη. Κατασκευάστηκε τον 1o αιώνα µ.Χ. Εκεί µέσα µονοµάχοι πολεµιστές συγκρούστηκαν, νίκησαν ή πέθαναν. Οι αυτοκράτορες για να ευχαριστήσουν τον λαό πρόσφεραν «άρτον και θεάµατα», “panem et circenses” στα λατινικά. Ο κόσµος ζητούσε να δει αίµα. Πολλοί αθώοι άνθρωποι και ζώα σκοτώθηκαν για να ικανοποιηθούν οι φανατικοί θεατές. Φαντάζόµαστε έναν µονοµάχο µέσα στην αρένα του Κολοσσαίου. Μιλάει µόνος του: «Πρέπει να νικήσω, δεν µπορώ να ξεφύγω. Αν σκοτώσω τον αντίπαλό µου, θα µε ελευθερώσουν. Ο τιποτένιος εχθρός µου είναι ξαπλωµένος στο χώµα! Θεοί, δώστε µου δύναµη». Την ίδια στιγµή ένας θεατής λέει στον διπλανό του: «Τέλειος αγώνας! Ελπίζω να νικήσει ο µονοµάχος µου, γιατί έχω ποντάρει 5 αργύρια». Ο αυτοκράτορας στο θεωρείο του σκέφτεται: «Να γεµίσει η σκηνή αίµα… Να ευχαριστηθεί ο λαός!»

Αθηνά, Γιώργος, Ιάσονας, Μανόλης, Τσίτσι (Ε΄ τάξη)


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα