Η στήλη, ενημερώνεται από τους αιθουσάρχες για τις νέες ταινίες κάθε Τρίτη μεσημέρι. Για κάθε αιφνιδιαστική αλλαγή, υπεύθυνοι είναι οι ίδιοι.
ΝΕΑ ΚΑΙ ΟΜΟΡΦΗ (2013 ΕΓΧ 94’)
Δράμα
Σκην.: Φρανσουά Οζόν Μουσ.: Φιλίπ Ρομπί Ηθ.: Μαρίν Βαχτ, Τζεραλντίν Πελάς, Φρεντερίκ Πιερό, Φαντέν Ραβάτ, Γιόχαν Λέϊσεν, Σαρλότ Ράμπλινγκ, Ναταλί Ρισάρ
Ένα πορτρέτο… σε τέσσερις εποχές… και τέσσερα τραγούδια…
Μέσα σε έναν χρόνο, ανάμεσα στις εποχές που αλλάζουν, η 17χρονη Ιζαμπέλ, κόρη μιας μεγαλοαστικής οικογένειας, ανακαλύπτει τη σεξουαλικότητα της. Λίγο καιρό αφού κάνει για πρώτη φορά έρωτα, εξελίσσεται σε πόρνη, έρχεται αντιμέτωπη με την οικογένειά της και καλείται να δώσει εξηγήσεις…
Ο Φρ. Οζόν κλέβει τις εντυπώσεις με το αινιγματικό πορτρέτο της πανέμορφης, δεκαεπτάχρονης Ιζαμπέλ και παρουσιάζει μια διαφορετική ιστορία ενηλικίωσης, γεμάτη τόλμη, ρεαλισμό, αλλά και ονειρική διάθεση.
Η ταινία μια ηδονική και σύνθετη κατάδυση στο μυστήριο της εφηβικής σεξουαλικότητας, που δε φιλοδοξεί να παραθέσει απαντήσεις και διδάγματα. Το σενάριο αλλά και η σκηνοθεσία και το σενάριο του François Ozon αιχμαλωτίζει τον θεατή, αλλά ταυτόχρονα τον αφήνει ελεύθερο να καταλήξει στα δικά του συμπεράσματα.
Η σαγηνευτική ερμηνεία της πρωτοεμφανιζόμενης Μαρίν Βαχτ, οι λεπτές αποχρώσεις των χαρακτήρων που την περιτριγυρίζουν, οι αντιφάσεις που αναδεικνύονται με μαεστρία, η ομορφιά των εικόνων και τα τραγούδια της Φρανσουάζ Χαρντί, αποτελούν τα στοιχεία σύνθεσης, μιας απολαυστικά μεθυστικής ταινίας, που ξεχώρισε στο Φεστιβάλ των Καννών.
GLORIA (2013 ΕΓΧ 110’)
Κοινωνικό δράμα
Σκην.: Σεμπάστιαν Λέλιο Ηθ.: Παουλίνα Γκαρσία, Σέρτζιο Χερνάντεζ, Ντιέγκο Φοντεσίλα, Φαμπιόλα Ζαμόρα, Κόκα Γκουατζίνι
Ο έρωτας… και ο φόβος της μοναξιάς… στην ανατολή της τρίτης ηλικίας…
Η 58χρονη Γκλόρια, σε διάσταση με το σύζυγό της, μένει μόνη, αφού τα παιδιά της έχουν μεγαλώσει και ακολουθούν τις δικές τους ρότες. Προκειμένου να καλύψει τον ελεύθερο χρόνο της, ανάμεσα στις υπόλοιπες δραστηριότητες που επιλέγει, ψάχνει ακόμα και τον έρωτα, σε πάρτι ενηλίκων που αναζητούν συντροφιά. Όταν συναντά τον Ροδόλφο, έναν διαζευγμένο 65άρη, η Γκλόρια πιστεύει πως βρήκε τον πραγματικό έρωτα. Η σχέση τους αποδεικνύεται δύσκολη, καθώς ο Ροδόλφος διατηρεί μία παθολογική εξάρτηση από τα παιδιά του και την πρώην σύντροφό του. Η Γκλόρια, με το φόβο ότι μπορεί να είναι ο τελευταίος έρωτας της ζωής της, δίνει τα πάντα σε αυτήν την σχέση, όμως η πραγματικότητα την φέρνει μπροστά σε αναπάντεχα εμπόδια, που ακόμα και η ίδια αδυνατεί να κατανοήσει…
Κοινωνικοί και συναισθηματικοί συμβιβασμοί, σε μια ταινία από τη μακρινή Χιλή, με αποστασιοποιημένη την προσωπική ματιά, πίσω από το φακό της κάμερας. Μια τρυφερή, αποκαλυπτική ταινία ανθρώπινων σχέσεων, αλλά και οικογενειακών δεσμών. Ο Σ. Λέλιο, προσεγγίζει το καυτό θέμα του, με ποιητικό ρεαλισμό, δίνοντας μεγάλη βάση στην ανάπτυξη των χαρακτήρων του. Ήρωες από την καθημερινότητα, χωρίς επαγγελματικά στολίδια και σκιές γύρω από τη δράση τους. Στην αρχή της τρίτης ηλικίας η πρώτη, ήδη τη διανύει ο δεύτερος. Τα πορτρέτα τους απαιτούν προσοχή. Το ουσιαστικό θέμα σε ταινίες με θέμα τον ανθρωποκεντρισμό, είναι η αυθεντικότητα στην οπτική προσέγγιση του «άλλου», του υποκειμένου του σεναριογράφου και του σκηνοθέτη. Είναι η γνώση, του γιατί φωτογραφίζουμε τον «άλλον», γιατί τον ερευνούμε, σε ποιο σημείο αποκαθιστούμε το εγώ του και που επιθυμούμε να τον εντάξουμε. Η πρόθεση λοιπόν, του σκηνοθέτη, αποτελεί το βασικό κριτήριο για τον έλεγχο της υποκειμενικότητας του ήρωά του. Χωρίς όλα τα προηγούμενα, μια αυθαίρετη σκηνοθετική παρέμβαση, δημιουργεί κινηματογραφικές «ατασθαλίες» και σύγχυση από τη μεριά του δέκτη-θεατή. Χωρίς εκβιαστικά τράβελινγκ ο Σ. Λέλιο, παρακολουθεί άγρυπνα την Γκλόρια και τον Ροδόλφο, σε ένα παιχνίδι μοίρας, περιγράφοντας όχι συλλογικά τους δύο χαρακτήρες, αλλά κυρίως ατομικά. Ο κάθε ένας από αυτούς, αντιμετωπίζει το ‘δίδυμο’, από τη δική του βιωματική εμπειρία. Η συνείδηση δεν αποσύρεται, αλλά βρίσκεται σε προσωρινή εκκρεμότητα, διαχωρίζοντας τους γλωσσικούς ‘κλισέ’ κανόνες μιας κοινότυπης εξέλιξης στη δραματουργία του είδους. Δεν υπάρχει έκσταση, δεν υπάρχει κατάληψη, δεν υπάρχει πλεονασμός. Αντίθετα, υπάρχει το όνειρο, ο δρόμος για την εκπλήρωσή του, που δεν αποσκοπεί πουθενά αλλού, αλλά μόνον στην αποκατάσταση του κοινωνικού εαυτού, κυρίως της Γκλόρια. Η τελική στάση της, αποπνέει μια νότα αισιοδοξίας, γιατί το υποτυπώδες της χαμόγελο, υπονοεί πως η ζωή συνεχίζεται. Με τον έναν ή τον άλλον τρόπο και πως εκείνη είναι ακόμα μέσα και πως τελικά, οφείλει να τη ζήσει.
Εξαιρετική ως Γκλόρια, στο ρόλο της, η Παουλίνα Γκαρσία, γοητεύει όχι μόνον με την ερμηνεία της, αλλά και με τη φυσική της παρουσία, αποδεικνύοντας έμπρακτα, τη βράβευσή της στο Φεστιβάλ του Βερολίνου με την Αργυρή Άρκτο Γυναικείας Ερμηνείας. Δείτε την.
ΕΡΩΤΑΣ ΕΙΝΑΙ (2012 ΕΓΧ 112’)
Κωμωδία
Σκην.: Σουζάνε Μπίερ Μουσ.: Γιόχαν Σόντερκβιστ Λιμ ΗΘ.: Πιρς Μπρόσναν, Τρίνε Ντίρχολμ, Μόλι Μπλίξτ Έγκελιντ, Σεμπάστιαν Γιένσεν, Πάπρικα Στιν, Κιμ Μπόντνια
Έχετε ακούσει… που λένε… ότι… η ζωή συνεχίζεται;
Ο Φίλιπ, ένας μοναχικός, γοητευτικός, Άγγλος μεσήλικας, ζει στη Δανία, μακριά από την διαλυμένη του οικογένεια. Κάπου εκεί έξω, κάτω από τον ίδιο ψυχρό ουρανό, η Ίντα, μια Δανέζα κομμώτρια, που αναρρώνει από ένα πρόσφατο πρόβλημα υγείας, πιάνει τον άντρα της στο κρεβάτι με μια συνάδελφό του, η οποία έχει τα μισά της χρόνια. Οι μοίρες των δυο συναντιούνται, αναπόφευκτα, στο δρόμο για τη μαγευτική Ιταλία, όταν ο γιος του Φίλιπ, Πάτρικ, παντρεύεται την Άστριντ, κόρη της Ίντα…
Η Σουζάνε Μπίερ για την ταινία
«Σκοπός μου ήταν να κάνω μια ταινία που θα περιστρέφεται γύρω από ανθρώπους, ‘ανθρώπινους’! Τρωτούς καθημερινούς θνητούς, δηλαδή, ευάλωτους από τους απρόβλεπτους ρύπους της γήινης μιζέριας. Ήθελα το φιλμ μου να μιλάει γι’ αυτούς αλλά και για τα πράγματα εκείνα που μας καταβάλλουν καθημερινά, τα οποία όμως αν τα αντιμετωπίσει κανείς με χιούμορ, μπορεί να τα χρησιμοποιήσει πάντοτε προς όφελός του.
Στην Ίντα και τον Φίλιπ βρήκα τους ιδανικούς μου ‘ήρωες’. Η ανθρώπινη υπόστασή τους εκπέμπει σε πλήρη εκδοχή, αυτό ακριβώς που είχα κατά νου, ενώ την ίδια στιγμή προκύπτει, αμυδρά, από τους ίδιους μια ρομαντική αίσθηση του χιούμορ. Τους πήραμε λοιπόν και τους τοποθετήσαμε στην Ιταλία, σε ένα μέρος ειδυλλιακό και πανέμορφο, πλάι σε χαρακτήρες κωμικούς και ιδιαίτερους, ενώ προσθέσαμε στο υπόβαθρο, ρομαντισμό, γέλιο και διάθεση για ζωή –όχι για κάποιον άλλο λόγο, απλά για να δούμε ποιο θα μπορούσε να είναι το αποτέλεσμα της ανάμειξης του άσπρου με το μαύρο και σταθήκαμε να χαζεύουμε το εντυπωσιακό κοντράστ και τη μοναδικότητα της μεγαλύτερης αντίθεσης της φύσης! Και φυσικά όλα αυτά στήθηκαν, δίνοντας στους χαρακτήρες μας την ανθρώπινη φροντίδα και την τύχη που τους αξίζει. Ποια είναι αυτή; Ποιος ξέρει πραγματικά;»
MACHETE: Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ (2013 ΕΓΧ 107’)
Περιπέτεια δράσης
Σκην.: Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ Μουσ.: Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ, Καρλ Θίελ Ηθ.: Ντάνι Τρέχο, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Μελ Γκίμπσον, Τζέσικα Άλμπα, Λέιντι Γκάγκα, Κούμπα Γκούντινγκ Τζούνιορ, Άλεξ Βέγκα, Αντόνιο Μπαντέρας, Τσάρλι Σιν
Όλα τα σφάζει… όλα τα μαχαιρώνει…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, επιστρατεύει τον Ματσέτε, πρώην ομοσπονδιακό πράκτορα, για μια αποστολή αδύνατη για οποιονδήποτε άλλο θνητό, καθώς ο υπερ-ήρωας πρέπει να εντοπίσει και να εξολοθρεύσει έναν παρανοϊκό εκατομμυριούχο έμπορο όπλων, που σχεδιάζει να σκορπίσει τον πόλεμο και την αναρχία σε ολόκληρο τον πλανήτη…
ΠΑΓΙΔΕΥΜΕΝΗ ΨΥΧΗ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 (2013 ΕΓΧ 106’)
Τρόμου, 2η συνέχεια της εξαιρετικής ταινίας του ίδιου σκηνοθέτη
Σκην.: Τζέιμς Γουάν Μουσ.: Ζοζέφ Μπισάρα Ηθ.: Πάτρικ Γουίλσον, Ρόουζ Μπερν, Λιν Σέι, Τάι Σίμπκινς, Μπάρμπαρα Χέρσεϊ
Μια οικογένεια σε κίνδυνο… ένα τρομερό μυστικό…
Η δεύτερη αυτή συνέχεια της ταινίας ξεκινάει, ακριβώς, από το σημείο που τελείωνε η πρώτη της εκδοχή. Η Ρενέ Λάμπερτ, ανακαλύπτει το πτώμα της Ελάιζ Ρενιέρ, ενός δολοφονημένου μέντιουμ… Ο σύζυγος της Ρενέ, Τζος Λάμπερτ, θεωρείται ο κύριος ύποπτος, από το ανακριτικό υλικό και τις έρευνες της αστυνομίας, ωστόσο, δεν προκύπτουν εναντίον του αποδεικτικά στοιχεία ενοχής. Έτσι, η οικογένεια επιστρέφει στους ρυθμούς της καθημερινότητα, κάτι που όπως τελικά αποδεικνύεται, κάθε άλλο παρά φυσιολογικοί είναι για την οικογένεια. Εντωμεταξύ, οι πρώην βοηθοί της Ελάιζα, Σπεκς και Τάκερ, έρχονται σε επαφή με τον Καρλ, ένα άλλο μέντιουμ, προκειμένου να τους βοηθήσει να ‘συνδεθούν’ με τη μεντορά τους. Καθώς ερευνούν το φόνο, ανακαλύπτουν πολλά στοιχεία που συνδέουν τον Τζος με τα απόκοσμα όντα που τον έχουν στοιχειώσει, φτάνοντας κοντά στη σκοτεινή αλήθεια που συνδέει τον χώρο και τον χρόνο, τη ζωή και τον θάνατο…