Η στήλη, ενημερώνεται από τους αιθουσάρχες για τις νέες ταινίες κάθε Τρίτη μεσημέρι. Για κάθε αιφνιδιαστική αλλαγή, υπεύθυνοι είναι οι ίδιοι.
OH BOY (2012 A/M 83’)
Κομεντί
Σκην.: Γιάν Όλε Γκέρστερ Μουσ.: Σέριλιν ΜακΝιλ, The Major Minors Ηθ.: Τομ Σίλινγκ, Μαρκ Χόζεμαν, Φριντερίκε Κέμπτερ, Αντρέας Σρέντερς, Τζούστους Βον Ντόνανι, Αρντ Κλάβιτερ
Η πρώτη φορά… είναι πάντα… μαγική
O Νίκο πλησιάζει τα 30 και πρόσφατα αποφάσισε να εγκαταλείψει τις σπουδές του. Ζει για τη στιγμή ενώ οι έννοιες και οι υποχρεώσεις τον αφήνουν αδιάφορο. Ο χρόνος περνάει γρήγορα, με τον ίδιο να περιπλανιέται άσκοπα στο Βερολίνο και να θαυμάζει τους ανθρώπους γύρω του. Με περιέργεια παρατηρεί πως όλοι τους φαίνεται να τα καταφέρνουν μια χαρά στην καθημερινότητά τους, ενώ αποτυγχάνει να δει πως ο ίδιος δυσκολεύεται να βρει τη θέση του στον κόσμο. Μέσα σε μία ημέρα όμως όλα αλλάζουν και ο Νίκο αναγκάζεται να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της μέχρι τώρα στάσης του: χωρίζει με την κοπέλα του, ο πατέρας τού του μειώνει το χαρτζιλίκι και ένας ψυχίατρος επιβεβαιώνει «συναισθηματική ανισορροπία»! Παράλληλα, μια αγάπη από τα παλιά τον πιέζει να βρεθεί αντιμέτωπος με τις συναισθηματικές πληγές που της προκάλεσε, ενώ ένας νέος γείτονας προσπαθεί να τον προσεγγίσει. Ωστόσο, το μόνο που χρειάζεται ο Νίκο είναι απλώς ένας καφές!
«Ξέρεις την αίσθηση όταν όλοι γύρω σου μοιάζουν ότι συμπεριφέρονται παράξενα; Και όσο περισσότερο το σκέφτεσαι τόσο σου φαίνεται ότι δεν είναι οι άλλοι περίεργοι αλλά εσύ»;
Η ταινία ντεμπούτο του Γιαν Όλε Γκέρστερ, μετά την πρώτη του επαφή με τον κινηματογράφο και τη συμμετοχή του στην ταινία Goodbye Lenin, είναι σε άσπρο – μαύρο και αφουγκράζεται σε μεγάλο βαθμό την ατμόσφαιρα της γερμανικής πρωτεύουσας. Κρατά την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα, όπως ακριβώς η ίδια η ζωή και παρότι βάζει στο στόχαστρο την αβεβαιότητα της γενιάς των 30s, απευθύνεται με ειλικρίνεια σε θεατές κάθε ηλικίας. Διανθισμένο με τζαζ ήχους και με σωστές δόσεις ειρωνείας και χιούμορ, αλά Γουντι Άλεν, ο Γκέρστερ, εστιάζει στο υπαρξιακό αδιέξοδο του ήρωα με τον πλέον ελκυστικό τρόπο.
Σημείωμα του σκηνοθέτη:
«Η πρώτη φορά είναι πάντα μαγική και αυτό συμβαίνει και με τις ταινίες. Από μικρή ηλικία ήθελα να ασχοληθώ με την δημιουργία ταινιών. Τότε, δεν είχα καταλάβει ότι το να παρακολουθείς ταινίες είναι τελείως διαφορετικό από το να τις φτιάχνεις. Για μένα το να βλέπω ταινίες ήταν πάντα και παραμένει μια απόδραση από την πραγματικότητα, ενώ αντίθετα το να τις σκηνοθετώ με υποχρεώνει να αντιμετωπίσω την πραγματικότητα. Η πρώτη ταινία πρέπει να είναι προσωπική, αλλά ποτέ ιδιωτική. Ατομική και την ίδια στιγμή καθολική. Ενώ δούλευα την πρώτη μου αυτή ταινία, πήρα διάφορες συμβουλές – καλές και κακές, τις οποίες έλαβα υπόψη μόνο και μόνο για να τις ξεχάσω. Όταν τελικά κατάφερα να βρω την απαραίτητη ισορροπία μεταξύ δέους και αφέλειας, γύρισα την ταινία. Ήταν μια μαγική εμπειρία».
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΡΙΝΓΚ (2013 ΕΓΧ 103’)
Κωμωδία
Σκην.: Πίτερ Σίγκαλ Μουσ.: Τρέβορ Ράμπιν Ηθ.: Σιλβέστερ Σταλόνε, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Κιμ Μπάσιντζερ, Άλαν Άρκιν, Κέβιν Χαρτ
Το μποξ… η αντιπαλότητα… και η σύνταξη…
Πολλά χρόνια πριν, το σκορ ήταν 1-1, αλλά την παραμονή του τρίτου και τελικού αγώνα, ο Ρέιζορ ανακοινώνει ξαφνικά την απόσυρση του, αρνούμενος να δώσει εξηγήσεις και βγάζοντας έτσι νoκ-άουτ τις καριέρες και των δύο. 30 χρόνια αργότερα, πεπεισμένος ότι θα υπάρξουν πολλά κέρδη, ο Ντάντε Σλέιτ Τζούνιορ, διοργανωτής αγώνων, αποφασίζει να τους κάνει μια πρόταση που δεν μπορούν να αρνηθούν: να ξαναμπούν στον αγωνιστικό χώρο και να παλέψουν μέχρι να ανακηρυχθεί ο τελικός νικητής μια και καλή. Όσο το σκέφτονται, η πρώτη τους συνάντηση μετά από δεκαετίες, γρήγορα εξελίσσεται σε μια ξεκαρδιστική μάχη, που διαδίδεται αστραπιαία, μέσω των ιστολεσίδων του διαδικτύου Μετά την έκταση που παίρνει το θέμα στα social media, ο τοπικού ενδιαφέροντος αγώνας τους, εξελίσσεται σε ένα πολυσήμαντο γεγονός για όλη την Αμερική. Aν επιβιώσουν από την προπόνηση, ίσως να καταφέρουν να δώσουν και την τελική μάχη…
Η ΜΑΓΙΚΗ ΟΜΠΡΕΛΑ (2013 ΕΓΧ 125’)
Βιογραφία, βασισμένη στη ζωή της συγγραφέαωςτης Mary Poppins, Π.Λ. Τράβερς
Σκην.: Τζον Λι Χάνκοκ Μουσ.: Τόμας Νιούμαν Ηθ.: Τομ Χανκς, Έμα Τόμσον, Ρουθ Γουίλσον, Κόλιν Φάρελ, Πολ Τζιαμάτι, Ρέιτσελ Γκρίφιθς
Η καλή ιστορία… αρχίζει… εκεί που τελειώνει το βιβλίο…
Πενήντα χρόνια μετά την αριστουργηματική ταινία της Ντίσνει, Mary Poppins, που εκτός από τη λατρεία του κοινού απέσπασε 5 Όσκαρ και συνολικά 13 υποψηφιότητες, οι σπουδαίοι Τομ Χανκς, στον ρόλο του Γουόλτ Ντίσνει και Έμα Τόμσον, στον ρόλο της συγγραφέως Π.Λ. Τράβερς, των βιβλίων της Mary Poppins, πρωταγωνιστούν σε μια συγκινητική βιογραφία, που μας εξοικειώνει με τις συνθήκες δημιουργίας του διάσημου αυτού φιλμ.
Το 1961 ο Γουόλτ Ντίσνει προσκάλεσε την Π.Λ. Τράβερς, συγγραφέα της “Mary Poppins” στο στούντιό του στο Λος Άντζελες, για να συζητήσουν το ενδιαφέρον του πρώτου, να αποκτήσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα του αγαπημένου της βιβλίου και του χαρακτήρα του. Η πρώτη επαφή είχε γίνει το 1940 και είχε αποτύχει παταγωδώς. Η Τράβερς, δεν ήθελε καμιά επαφή με τον Ντίσνει, αλλά η φθίνουσα πορεία των πωλήσεων των βιβλίων της και η διαφαινόμενη οικονομική της καταστροφή, την υποχρέωσαν να επισκεφθεί για δύο εβδομάδες το Λος Άντζελες, ώστε να μπουν οι βάσεις για την υλοποίηση της ιδέας.
Σήμερα, η εταιρεία Γουόλτ Ντίσνει, παρουσιάζει αυτήν την ταινία, η οποία αφηγείται την ιστορία που εκτυλίχθηκε, προκειμένου η κλασσική ταινία “Mary Poppins” να μεταφερθεί στην οθόνη.
Όλα ξεκίνησαν όταν η κόρη του Γουόλτ Ντίσνει τον παρακάλεσε να κάνει ταινία το αγαπημένο της βιβλίο τη “Mary Poppins”. Εκείνος της το υποσχέθηκε, αλλά δεν ήξερε ότι, για να εκπληρωθεί η υπόσχεσή του, θα έπρεπε να περάσουν 20 χρόνια. Σε κάθε του προσπάθεια, ώστε να αποκτήσει τα δικαιώματα, έπεφτε πάνω σε μια δύστροπη και ανένδοτη συγγραφέα, που δεν είχε καμία πρόθεση να αφήσει την αγαπημένη της νταντά, να κακοποιηθεί από την αδηφάγο μηχανή του Χόλιγουντ. Καθώς, όμως, τα οικονομικά περιθώρια στένευαν, η συγγραφέας συμφώνησε να επισκεφθεί το Λος Άντζελες και να ακούσει το μεγάλο παραμυθά και τα σχέδιά του για την προσαρμογή του βιβλίου.
Μέσα σε αυτές τις δυο εβδομάδες το 1961, ο Γουόλτ Ντίσνει βγάζει όλους τους άσσους από το μανίκι του. Από ευφάνταστα και καλοσχεδιασμένα storyboard, έως χαρωπά τραγούδια από τους αδερφούς Σέρμαν, ωστόσο η ευερέθιστη συγγραφέας δεν συμφωνεί.
Μόνο όταν ο ίδιος ο Γ. Ντίσνει, επιχειρήσει βουτιά στα παιδικά του χρόνια και ανακαλύψει την αλήθεια και τι είναι τελικά αυτό, που έχει στοιχειώσει τη συγγραφέα, μόνον τότε, μπαίνουν οι βάσεις για να γυριστεί η παραγωγή.
Στο σήμερα, στην ταινία του Χάνκοκ, ο θεατής δεν μεταφέρεται απλά στα παρασκήνια του γυρίσματος της ταινίας “Mary Poppins”, παρέα με τους Τζούλι Άντριους και Ντικ Βαν Ντάικ, αφού η ιστορία διαδραματίζεται δύο χρόνια πριν τα γυρίσματά της.
Η ιστορία παρέχει πολλές πληροφορίες για τα πολυτάραχα παιδικά χρόνια της ζωής της Π.Λ. Τράβερς, που την οδήγησαν στη γένεση του χαρακτήρα της Mary Poppins. Η τραγωδία που εκτυλίχθηκε στα παιδικά της χρόνια και ο πόνος που βίωσε, μεταφέρθηκαν στο σενάριο της ταινίας. Δεν πρόκειται, λοιπόν για μια ακόμη παραγωγή, που αφορά στο Λος Άντζελες του 1961, με απλές αναδρομές στα παιδικά χρόνια ενός προσώπου στην Αυστραλία του 1906, αλλά για μια εξονυχιστική ακτινογραφία του χαρακτήρα, μιας σημαντικής προσωπικότητας της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Ο φακός του Χάνκοκ, εισχωρεί στα ενδότερα του ψυχολογικού της προφίλ και εστιάζει στη καθοριστική, για τη μετέπειτα εξέλιξή της, σχέση της Τράβερς με τον πατέρα της.
Η Τράβερς στην οθόνη, είναι στοιχειωμένη από το παρελθόν της, από το οποίο δεν μπορεί να δραπετεύσει, καθώς ο πόνος και οι ενοχές για την απώλεια του πατέρα της, την κυνηγούν ατέρμονα. Πολυδιάστατος χαρακτήρας, γεμάτος αντιθέσεις και συγκρούσεις που ταλαντεύεται όλη την ώρα. Η σχέση της με τους άντρες είναι προβληματική και αυτό, προφανώς οφείλεται κατά πολύ στη συναισθηματική αστάθεια του πατέρα της, τον οποίο λάτρευε.
Το βέβαιο είναι, ότι αν η Τράβερς είχε τη δυνατότητα να αντικρύσει το πρόσωπό της μέσα από την αποθεωτική ερμηνεία της Έμα Τόμπσον, ίσως κατάφερνε να δαμάσει, έστω και για λίγο, στο στριφνό της χαρακτήρα, τοποθετώντας σε απόσταση ασφαλείας τις έγκλειστες εμμονές της.
Εξαιρετικός, επίσης, ο Τομ Χανκς, παραδίδει μαθήματα υψηλής υποκριτικής, με πολλές πιθανότητες, την ώρα που εσείς διαβάζετε το κείμενο, να βρίσκεται ήδη εγκατεστημένος ανάμεσα στις 5 θέσεις υποψηφίων για το όσκαρ ερμηνείας ανδρικού ρόλου
Μη την χάσετε!!!!