SULLY
(2016 ΕΓΧ 96’)
Βιογραφία, βασισμένη στο βιβλίο «Highest Duty: My Search for What Really Matters», των Τσέσλι Σάλεμπεργκερ και Τζέφρι Ζάσλοου
Σκην.: Κλιντ Ίστγουντ Μουσ.: Κρίστιαν Τζέικομπ, Tierney Sutton Band Ηθ.: Τομ Χανκς, Λόρα Λίνεϊ, Άαρον Έκχαρτ, Άννα Γκαν
Οι ανείπωτες ιστορίες… κρύβονται πίσω… από θαύματα…
Η δραματική ιστορία της ζωής του πιλότου Τσέσλι “Σάλι” Σάλενμπεργκερ, που ανακηρύσσεται σε ήρωα ολόκληρης της χώρας, αφού καταφέρνει να προσγειώσει το -χωρίς κινητήρες- αεροσκάφος που πιλοτάρει, στον Ποταμό Χάντσον, σώζοντας έτσι τις ζωές όλων των επιβατών και του πληρώματος.
Η ταινία δεν “στέκεται” μόνον, στο σχεδόν απίθανο κατόρθωμα της ασφαλούς προσγείωσης του αεροσκάφους στο νερό, το οποίο ομολογουμένως, άφησε με κομμένη την ανάσα τους θεατές σε ολόκληρο τον πλανήτη, αλλά διηγείται παράλληλα τις δραματικές στιγμές που εκτυλίσσονται στο παρασκήνιο, λεπτομέρειες που μπορούν να κοστίσουν τόσο τη φήμη, όσο και το επάγγελμα του πιλότου…
ΜΠΕΝ ΧΟΥΡ
(2016 ΕΓΧ 125’)
Ιστορική περιπέτεια, ριμέικ της ταινίας του Ουίλιαμ Γουάλιερ (1959), βασισμένη στη διαχρονική νουβέλα του Λιού Ουάλας, «Μπεν-Χουρ: Μια Ιστορία του Χριστού»
Σκην.: Τιμούρ Μπεκμαμπέντοφ Μουσ.: Μάρκο Μπελτράμι Ηθ.: Τζακ Χιούστον, Τζακ Χόκινς, Μόργκαν Φρίμαν, Ναζανίν Μπονιάντι, Τόμπι Κέμπελ, Γιώργος Καραμίχος
Aλλο Iστον…άλλο Χέστον… άλλο βούρτσες… κι άλλο… άλλες βούρτσες…
Η επική ιστορία του Ιούδα Μπεν-Χουρ, ενός πρίγκιπα που, αδίκως, κατηγορείται για προδοσία από τον υιοθετημένο του αδερφό, Μεσάλα, αξιωματικό του Ρωμαϊκού στρατού. Έχοντας χάσει τον τίτλο του, την οικογένειά του και τη γυναίκα που αγαπά, ο Ιούδας καταλήγει σκλάβος. Έπειτα από χρόνια στη θάλασσα, επιστρέφει στην πατρίδα του προκειμένου να πάρει εκδίκηση, αλλά και να βρει, επιτέλους, τη λύτρωση…
Η επική ταινία, θρύλος, με το ρεκόρ των 11 Όσκαρ εκσυγχρονίζεται, στον βωμό του βιομηχανικού θεάματος.
Ο Ρώσος σκηνοθέτης, τολμά να αναβιώσει τον μύθο του Χόλιγουντ, αλλά και την περίφημη σκηνή της αρματοδρομίας, με πρωταγωνιστή τον Τζακ Χιούστον (εγγονό του Τζον Χιούστον), στη θέση του εμβληματικού και αξέχαστου Τσάρλτον Ίστον…
Τα αποτελέσματα επί σκηνής…
ΘΕΡΙΝΟ ΑΤΤΙΚΟ 12 – 13/9/16
Ο ΚΥΡΙΟΣ ΟΒΕ
(2015 ΕΓΧ 116’)
Κομεντί, βασισμένη στη νουβέλα του Φρίντρικ Μπάκμαν
Σκην.: Χάνες Χολμ Μουσ.: Γκούτε Στόραας Ηθ.: Ρολφ Λάσγκαρντ, Μπαχάρ Παρς, Φίλιπ Μπεργκ, Ίντα Ένγκβολ
Κανείς… δεν γνωρίζει… τι κρύβει… ο καθένας μέσα του…
Ο Όβε είναι ένας 59χρονος γκρινιάρης, εριστικός, καταθλιπτικός τύπος. Εχει αυστηρές αρχές, σιδερένια πειθαρχία, ελάχιστη κατανόηση και καθώς πιστεύει ότι περιβάλλεται από ηλίθιους, δε διστάζει να τους το λέει κατάμουτρα. Μέχρι πρόσφατα ήταν διαχειριστής ενός οικισμού με όμορφα σπιτάκια και λιθόστρωτα μονοπάτια, αλλά πλέον, αφού οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες τον έχουν καθαιρέσει, εξαιτίας της εριστικής του συμπεριφοράς. Ο ίδιος, ασφαλώς, δεν το παίρνει απόφαση και φυσικά θεωρεί την πράξη τους, ύψιστη προδοσία. Αυτός είναι και ο λόγος, για τον οποίο, όταν ο Όβε δεν προσπαθεί ανεπιτυχώς να αυτοκτονήσει, να περνάει τη μέρα του παρακολουθώντας τους γείτονές του, μαλώνοντας και κάνοντάς τους συνεχώς υποδείξεις. Κανείς δεν τον αντέχει και τον αποκαλούν «ο γείτονας από την κόλαση», αλλά αυτό που κανείς δεν γνωρίζει είναι ότι πίσω από τη δύστροπη συμπεριφορά κρύβεται μια συγκινητική ιστορία.
Τώρα όμως, που στο διπλανό σπίτι μετακομίζει μια καινούργια και φασαριόζικη οικογένεια με παιδιά -που κατά λάθος χαλάνε το γραμματοκιβώτιο του Όβε- τα πράγματα αλλάζουν. Όχι μόνο για τον οικισμό, αλλά και τον ίδιο τον Όβε, που έκπληκτος, δημιουργεί μία αναπάντεχη και τρυφερή φιλία…
ΘΕΡΙΝΟ ΑΤΤΙΚΟ 8 – 11/9/16
ΠΟΥ ΠΑΩ ΘΕΕ ΜΟΥ
(2015 ΕΓΧ 86’)
Κωμωδία
Σκην.: Τζενάρο Νουνζιάντε Μουσ.: Μαρτσέλο Ζάρβος Ηθ.: Τσέκο Ζαλόνε, Ελεονόρα Τζιοβανάρντι, Μαουρίτσιο Μικέλι, Σόνια Μπεργκαμάστο
Ούνα Φάτσα… ούνα ράτσα… ούνα… διεφθαρμένο σύστημα…
Μέχρι πού μπορεί να φτάσει ένας δημόσιος υπάλληλος, ώστε να διατηρήσει τη θέση του και το καλογυαλισμένο γραφειάκι του; Μπορεί, κυριολεκτικά, και ως την άκρη του κόσμου… Ο Κέκο, από μικρό παιδί ονειρευόταν να εξελιχθεί σε δημόσιο υπάλληλο και πλέον, το όνειρό του είναι πραγματικότητα, αφού το έχει καταφέρει. Τώρα ζει μια άνετη ζωή, απολαμβάνοντας όλα τα προνόμια που παρέχονται, εξαιτίας της θέσης του. Όλα αυτά, όμως, μέχρι την ημέρα που η κυβέρνηση αποφασίζει να καταργήσει την υπηρεσία του. Ο Κεκό, αρνείται να παραιτηθεί και είναι αποφασισμένος να δεχτεί οποιονδήποτε συμβιβασμό μετάθεσης και μετακίνησης, ακόμη και στην άκρη της Γης, προκειμένου να μην εγκαταλείψει το όνειρό του…
Εξαιρετικά ευχάριστη και δροσερή κωμωδία, μια ευφυέστατη καυστική σάτιρα της νοοτροπίας του πελατειακού κράτους, της πολιτικής παρέμβασης στη δημόσιο τομέα και ασφαλώς, της “κάτω από το τραπέζι” άτυπης συναλλαγής. Κάτι, δηλαδή, εντελώς συνηθισμένο και στη χώρα μας, τα τελευταία 70 χρόνια…
Σουρεαλιστική σκηνοθεσία, με αρκετή δόση υπερβολής, πλην όμως σε άκρως ρεαλιστική βάση γεγονός που προκαλεί την ταύτιση με τους ήρωες, τις ιδιορρυθμίες και το περιβάλλον τους. Χαρακτήρες, νοοτροπία, συνήθεια, κοινά στερεότυπα που όσο τα παρακολουθείς στην οθόνη, τόσο περισσότερο οικεία σου φαίνονται, τόσο πιο κοντά στην καθημερινότητά σου τα νιώθεις.
Όχι δεν είναι απλώς μια κωμωδία πράξεων. Αντίθετα, είναι μια κωμωδία της εκούσιας ή ακούσιας αποδοχής μας, στη συμμετοχή ενός κατεστημένου, ενός συστήματος που για “το καλό μας” καταλήγει πάντα εντέχνως για “το κακό μας”…
Δείτε τη.
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ 13 – 15/9/16
ΟΡΚΙΣΜΕΝΗ ΠΑΡΘΕΝΑ
(2015 ΕΓΧ 84’)
Δράμα, βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα, της Ελβίρα Ντόουνς
Σκην.: Λάουρα Μπισπούρι Μουσ.: Νάντο Ντι Κόσιμο Ηθ.: Άλμπα Ρορβάκερ, Φλόνια Κοντέλι, Λαρς Έιντινγκερ, Λούαν Τζάχα, Μπρούνο Σλάκου, Ίλιρε Σελάι
Η ανάγκη… και θεούς… πείθει…
Η Χάνα Ντόντα, κορίτσι ακόμα, ξεφεύγει από το πεπρωμένο της συζύγου – υπηρέτριας, ένα μέλλον που επιβάλλεται σε όλες, σχεδόν, τις γυναίκες στα απομακρυσμένα χωριά της Αλβανίας. Με τη βοήθεια και την καθοδήγηση του θείου της, η Χάνα επικαλείται τον παλιό εθιμικό νόμο Κανούν και δίνει όρκο αιώνιας παρθενίας, ώστε να μπορέσει να κρατήσει όπλο και να ζήσει ελεύθερα, όπως οι άνδρες. Για τους χωρικούς, η Χάνα γίνεται «ορκισμένη παρθένα» και παίρνει το όνομα Μαρκ. Ωστόσο, μια ανησυχία υπάρχει πάντα κάτω από την ανδρική της περιβολή. Χρόνια αργότερα, η επιλογή της μοιάζει πλέον με φυλακή. Ο Μαρκ αποφασίζει να ξεκινήσει ένα ταξίδι που συνεχώς ανέβαλλε. Ένα ταξίδι στην Ιταλία, διασχίζοντας τα σύνορα πολλών διαφορετικών κόσμων: αυτά που χωρίζουν την Αλβανία από την Ιταλία, το παρελθόν από το παρόν, το αρσενικό από το θηλυκό…
Ο Μαρκ, σταδιακά, ξεκινάει να νιώθει τον ίλιγγο της αιφνίδιας ανακάλυψης του σώματός της, αλλά και το άγγιγμα των άλλων σωμάτων. Βρίσκει στοργικούς, τρυφερούς ανθρώπους και αφήνεται στην απρόσμενη προοπτική ενός έρωτα, που ο Κανούν της είχε αρνηθεί.
O Μαρκ ανακαλύπτει και πάλι τη χαμένη τη Χάνα, συναρμολογώντας τις δύο ψυχές, που έχουν ζήσει τόσα χρόνια μέσα στο σώμα του. Αποτέλεσμα, η αναγέννηση ενός ελεύθερου και ολοκληρωμένου ατόμου. Μια δηλαδή, στοχαστική, ποιητική, αλληγορική μεταμόρφωση, που απαιτεί κότσια και ασφαλώς αρκετή τύχη…
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ 9 – 11/9/16
ΚΑΥΤΟΣ ΗΛΙΟΣ
(2015 ΕΓΧ 123’)
Σπονδυλωτό δράμα
Σκην.: Ντάλιμπορ Μάτανιτς Μουσ.: Άλεν Σινκάουζ, Νέναντ Σινκάουζ Ηθ.: Τιχάνα Λάζοβιτς, Γκόραν Μάρκοβιτς, Νίβες Ιβάνκοβιτς, Ντάντο Τσόσιτς, Στίπε Ραντόγια, Τρπιμίρ Τζούρκιτς, Μίρα Μπάνιατς
Ο χρόνος… δεν αντιστέκεται… στα όρια της αγάπης…
Τρεις διαφορετικές ιστορίες αγάπης, με φόντο τρεις διαδοχικές δεκαετίες, σε δύο γειτονικά βαλκανικά χωριά, όπου μαίνεται εδώ και χρόνια το διεθνικό μίσος.
1991… μια ιστορία αγάπης υπονομεύεται από την τρέλα, τη σύγχυση και τον φόβο, δεδομένα που κυριαρχούν στην ατμόσφαιρα πριν τον πόλεμο. 2001… ο πόλεμος έχει τελειώσει, ωστόσο, δυο ερωτευμένοι αδυνατούν να διατηρήσουν στέρεη τη σχέση τους καθώς τα σημάδια του πολέμου είναι ακόμη φρέσκα και δεν θεραπεύονται τόσο εύκολα. 2011… περίοδος που μια ερωτική σχέση μπορεί πια να ριζώσει, αφού τα πάντα, βρίσκονται στα χέρια δύο ερωτευμένων νέων. Αρκεί, να καταφέρουν να απελευθερωθούν από το παρελθόν τους, δίχως να τους κυριαρχούν η καχυποψία και το κακό, που δεν έχουν εξαφανιστεί, εντελώς, από την ατμόσφαιρα…