Τρίτη, 12 Νοεμβρίου, 2024

Πάμε… σινεμά

ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
(2016 ΕΓΧ 109’)
Αστυνομικό θρίλερ
Σκην.: Ντάνιελ Ραγκούσις Μουσ.: Γουίλ Μπέιτς Ηθ.: Ντάνιελ Ράντκλιφ, Τόνι Κολέτ, Μπερν Γκόρμαν, Τρέισι Λετς

Άλλο τι λέει το μέσα σου… κι άλλο τι κάνει το έξω…

Ένας νεαρός πράκτορας του  FBI, ο Νέιτ, συνήθως αναλαμβάνει υποθέσεις τρομοκρατίας. Καθώς όμως, κάποιοι άγνωστοι κλέβουν μια μεγάλη ποσότητα επικίνδυνης χημικής ουσίας, ο Νέιτ δέχεται την επικίνδυνη αποστολή, ώστε να εισχωρήσει μυστικά σε μία εξτρεμιστική ρατσιστική οργάνωση, που θεωρείται ο βασικός ύποπτος για αυτήν τη ληστεία. Αφού κατορθώνει να  κερδίσει την εμπιστοσύνη του αρχηγού της ομάδας, υποχρεώνεται να εκτελέσει διάφορες σκληρές πράξεις, που ασφαλώς έρχονται σε αντίθεση με τις πεποιθήσεις του…

ΤΖΟΝ ΓΟΥΙΚ: ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2
(2017 ΕΓΧ 122’)
Περιπέτεια δράσης, 2η  συνέχεια της ταινίας του 2016
Σκην.: Τσαντ Σταχέλσκι Μουσ.: Τάιλερ Μπέιτς, Τζόελ Ρίτσαρντ Ηθ.: Κίανου Ριβς, Λόρενς Φίσμπερν, Ίαν Μακ Σέιν, Πίτερ Στορμάρε, Τζον Λεγκουιζιάμο, Ντέιβιντ Πάτρικ Κέλι, Κόμον, Λανς Ρέντικ

Όταν οι εκτελεστές… αποφασίζουν να επέμβουν… καλύτερα μείνετε μακριά τους…

Ο θρυλικός Τζον Γουίκ, αν και έχει αποσυρθεί από την ενεργό δράση, υποχρεώνεται να επιστρέψει (καλά, αυτό έγινε και στην πρώτη εκδοχή της ταινίας). Ένας παλιός του εχθρός, προσφέρει ένα τεράστιο ποσό σε όποιον καταφέρει να σκοτώσει τον Γουίκ. Το «συμβόλαιο θανάτου» είναι διεθνές και έτσι, πληρωμένοι εκτελεστές από ολόκληρο τον πλανήτη, τον αναζητούν. Έλα όμως που ο Τζον δεν είναι και ο ευκολότερος στόχος…

NERUDA
(2017 ΕΓΧ 104’)
Βιογραφία, βασισμένη σε στιγμιότυπα της ζωής του Πάμπλο Νερούντα
Υποψηφιότητα της Χιλής για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας
Σκην.: Πάμπλο Λαρέν Μουσ.: Φεντερίκο Τζουσίντ Ηθ.: Γκαέλ Γκαρσία Μπενάλ, Λουίς Νιέκο, Μερσέντες Μοράν, Αλφρέντο Κάστρο Αντονία Ζέγκερς

Οι αθάνατοι… τα επιμύθιά τους… και ο δρόμος προς την ελευθερία…

Το 1948, στη Χιλή του Ψυχρού Πολέμου, ο Γερουσιαστής Πάμπλο Νερούδα, κατηγορεί τη κυβέρνηση ότι προδίδει το Κομμουνιστικό Κόμμα, γεγονός που προκαλεί την αντίδραση του Προέδρου Γκονζάλες Βιντέλα. Ο αστυνομικός Όσκαρ Πελουτσονάου, έχει αναλάβει την υπόθεση της σύλληψης του ποιητή.
Ο Νερούδα, με την γυναίκα του, ζωγράφο Ντέλια Ντελ Καρίλ, προσπαθούν να διαφύγουν από τη χώρα και σε αυτήν τους την προσπάθεια, τελικά κρύβονται. Εμπνευσμένος από τα δραματικά γεγονότα της νέας πραγματικότητας, ως φυγάς, ο Νερούδα γράφει την επική ποιητική συλλογή του, «Canto General». Στο μεταξύ, στην Ευρώπη, ο θρύλος του κυνηγημένου από την αστυνομία ποιητή, μεγαλώνει και οι καλλιτέχνες με επικεφαλής τον Πάμπλο Πικάσο, διαδηλώνουν την αγανάκτησή τους, για την ελευθερία του Νερούδα. Ωστόσο, ο ποιητής, βρίσκει τον αγώνα με τον κυνηγό του, επιθεωρητή Όσκαρ Πελουτσονάου, ως ευκαιρία, ώστε να ανασυγκροτήσει τον εαυτό του. «Παίζει» μαζί του, αφήνοντας προσχεδιασμένα στοιχεία, κάνοντας με αυτόν τον τρόπο, ακόμη πιο έντονο και επικίνδυνο το παιχνίδι γάτας-ποντικιού. Σε αυτή την ιστορία του διωκόμενου ποιητή και του αδιάλλακτου αντιπάλου του, ο Νερούδα αναγνωρίζει την ευκαιρία να γίνει, τόσο ένα σύμβολο για την ελευθερία , όσο και ο απόλυτος θρύλος της λογοτεχνίας…
Αν και η αφηγηματική δομή της ταινίας, του Λαρέν, κινείται σε δυο διαφορετικούς καμβάδες, τελικά, πλησιάζει περισσότερο προς τη μυθοπλασία, παρά σε μια στεγανή, τυπική βιογραφία. Από τη μια πλευρά ένας καθαρά ρεαλιστικός κόσμος, με έντονη την πολιτική αντιπαράθεση και από την άλλη, ένας ποιητικός, μυθοπλαστικός σουρεαλισμός, που υπογραμμίζει ή τουλάχιστον, πλησιάζει το ακριβές πνεύμα της μεγάλης αυτής προσωπικότητας. Η κεντρική σκηνή της ιστορίας, μεταφέρει αποσπασματικά τη φιλμική δράση στην περίοδο 1948-1949, συνοδεύοντας –ίσως- το μεγαλύτερο ποιητή του 20ου αιώνα, αλλά και αριστερό αγωνιστή και ασφαλώς νομπελίστα (1971), σε ένα παιχνίδι με τον κυνηγό του, με σκοπό την αποφυγή της σύλληψής του.
Η αφήγηση –δεν είναι δύσκολο να μαντέψει, κάποιος από την αρχή, για το πρόσωπο που αφηγείται, που είναι ο ίδιος ο Πελουτσονάου– αλλά και η χρωματική παλέτα της φωτογραφίας, προσδίδουν στοιχεία πολιτικού νουάρ, με μια αντισυμβατική δράση αστυνομικής καταδίωξης θρίλερ. Ένα κατακερματισμένο παζλ, που η τελική του σύνθεση σε ολοκληρωμένο πίνακα, αφήνεται στη διάθεση και την τελική κρίση του ίδιου του θεατή.
Το βέβαιο είναι ότι, ο άνθρωπος, ως οντότητα και σαφώς οι βιωματικές του, όπως και οι χημικές του αντιδράσει δεν αλλάζουν, εκτός σπάνιων περιπτώσεων. Έτσι, η κινηματογραφική φιγούρα του Νερούδα –προς τιμή του Πάμπλο Λαρέν, παραμένει άκρως ποιητική και η αντίστοιχη, του Πελουτσονάου, άκρως αστυνομική. Ανάμεσά τους; Μια πολιτική, ιδεολογική χαράδρα, με χαώδεις διπολικές αντιθέσεις.
Όχι, δεν πρόκειται για μια βιογραφία του Πάμπλο Νερούδα, αλλά για ένα ποιητικό θρίλερ, που αναμιγνύει έντεχνα τα ιστορικά γεγονότα με τη μυθοπλασία. Όλα αυτά με αρκετό και ιδιότυπο χιούμορ, μακριά από τα κωμικά ‘κλισέ’ μιας αμιγώς κωμικής ταινίας. Είναι οι συγκυρίες αυτές που οδηγούν στο παράδοξο και που κάποιες στιγμές με τη σειρά του, μεταλλάσσεται σε παράλογο, που δημιουργούν την ευαίσθητη κωμική ατμόσφαιρα. Γιατί, το χιούμορ, εξάλλου, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να ειπωθούν διάφορα πράγματα, που διαφορετικά ακούγονται με  διδακτισμό.
Οι περισσότεροι από εμάς βλέπουμε και αισθανόμαστε το Νερούντα, ως μια σύνθετη ανθρώπινη οντότητα και είναι αδύνατον να τον κατατάξουμε σε μια και μόνο κατηγορία. Ανάμεσα σε όλους μας, προφανώς, συγκαταλέγεται και ο Πάμπλο Λαρέν, που με την ‘ψεύτικη’ αυτή βιογραφία, δημιουργεί μια ταινία σεβασμού, ορόσημο για το Χιλιανό κινηματογράφο.
Εκεί λοιπόν, που η πολιτική εγκλωβίζεται από την ποίηση και το αντίθετο, καλείται ο θεατής να δώσει την απάντηση για το ποιος βγήκε κερδισμένος και ποιος χαμένος από αυτό το κυνηγητό, αν και η ιστορία είναι αυτή που έχει δώσει τη δική της, τελεσίδικη και αμερόληπτη απάντηση.
Εξαιρετικές οι ερμηνείες τόσο του Γκαέλ Γκαρσία Μπενάλ, στο ρόλο του Πελουτσονάου, όσο και του Λουίς Νιέκο, στον εμβληματικό ρόλο του Πάμπλο Νερούντα.
Δείτε την.


ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΝ;
(2016 ΕΓΧ 111’)
Κωμωδία
Σκην.: Τζον Χάμπουργκ Μουσ.: Τεοντόρ Σαπίρο Ηθ.: Μπράιαν Κράνστον, Τζέιμς Φράνκο, Ζόι Ντόιτς, Μέγκαν Μουλάλι

Μα από όλα τα παιδιά της πιάτσας… αυτόν βρήκε να επιλέξει;…

Κατά τη διάρκεια των διακοπών, ο τρυφερός πλην υπερπροστατευτικός μπαμπάς, Νεντ Φλέμινγκ, ταξιδεύει στην Καλιφόρνια, προκειμένου να επισκεφτεί την κόρη του στο Στάνφορντ. Εκεί συναντάει, για πρώτη φορά, το μεγαλύτερο εφιάλτη της ζωής του: τον Λερντ Μέιχιου, το φίλο της κόρης του. Ο Μέιχιου είναι μεν, ένα άτομο κοινωνικά απροσάρμοστο, αλλά ταυτόχρονα καλοπροαίρετος και κυρίως, δισεκατομμυριούχος της Σίλικον Βάλεϊ. Καθώς ο  Νεντ, πιστεύει ότι ο Λερντ είναι απολύτως αταίριαστος και ακατάλληλος για την κόρη του, αρχίζει να αντιδράει έντονα σε αυτήν τη σχέση. Όταν μάλιστα, μαθαίνει ότι ο Λερντ είναι έτοιμος να κάνει πρόταση γάμου στην κόρη του, τότε η αγωνία του άτυχου πατέρα κορυφώνεται, ενώ ταυτόχρονα ψάχνει για τη λύση…


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα