Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ
(2017 ΕΓΧ 118’)
Μιούζικαλ φαντασίας, νιοστή μεταφορά του πασίγνωστου παραμυθιού της Ζαν-Μαρί Λε Πρενς ντε Μπομόν (1740)
Σκην.: Μπιλ Κόρντον Μουσ.: Άμαν Μένκεν Ηθ.: Έμα Γουότσον, Γιούαν Μακγκρέγκορ, Έμα Τόμπσον, Νταν Στίβενς, Ίαν Μακέλεν, Στάνλεϊ Τούτσι, Κέβιν Κλάιν
Η πραγματική ομορφιά… βρίσκεται… πάντα… κρυμμένη στην ψυχή…
Η Μπελ, μια νεαρή κοπέλα, φυλακίζεται από το Τέρας στο κάστρο του, ως αντάλλαγμα για την απελευθέρωση του πατέρα της, Μορίς. Παρά το φόβο της, γίνεται φίλη με το στοιχειωμένο προσωπικό του κάστρου και μαθαίνει να προσπερνά την εξωτερική εμφάνιση του Τέρατος, διακρίνοντας την αληθινή καρδιά του Πρίγκιπα, που κρύβεται μέσα του. Στο μεταξύ, ένας κυνηγός, ο Γκάστον, έχει βάλει στόχο ζωής, με κάθε κόστος, ώστε να παντρευτεί την Μπελ, κατατροπώνοντας ταυτόχρονα, το Τέρας …
Μία από τις πιο γνωστές και συμβολικές ιστορίες αγάπης, ένα από τα κλασικά παραμύθια που έχουν αγγίξει τις καρδιές των απανταχού ανθρώπων της Γης, επιστρέφει με μια εκθαμβωτική υπερπαραγωγή, πάλι από την Ντίσνεϊ. «Η Πεντάμορφη και το Τέρας» φέρει την υπογραφή του Μπιλ Κόρντον, που χορογραφεί ένα εντυπωσιακό θέαμα -υπό την αίγλη της κορυφαίας ταινίας κινουμένων σχεδίων του 1991- λαμπερούς πρωταγωνιστές και μαγική ατμόσφαιρα. Η σκηνογραφία και τα κοστούμια αγγίζουν το θρυλικό κόσμο της πρώτης εκδοχής, ενώ η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας απογειώνει την εικόνα, κατατάσσοντας την ταινία στα κλασικά αριστουργήματα του ονειρικού κόσμου της Ντίσνεϊ.
Το κλασικό παραμύθι χρονολογείται από τον 18ο αιώνα, όταν για πρώτη φορά, το 1740, εκδόθηκε στη Γαλλία. Σήμερα, που τα θέματα και η κεντρική ιδέα, παραμένουν επίκαιρα και καθώς η ιστορία συνεχίζει να ενθουσιάζει τους παραμυθάδες ανά τον πλανήτη, οι προσπάθειες εκατοντάδων καλλιτεχνών αυξάνονται, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αμέτρητες εκδοχές σε όλα τα είδη τέχνης. Όμως, κακά τα ψέματα. Παρά τα σύγχρονα και εμπλουτισμένα με παραμυθένια χρώματα και κρυστάλλινους ήχους, ειδικά εφέ, κάθε προσπάθεια αναπαραγωγής της ιστορίας αυτής, πάντοτε θα βρίσκει μπροστά της την ταινία κινουμένων σχεδίων του 1991, που συνεχίζει να κρατάει τα σκήπτρα, ως της πλέον εμβληματικής εκδοχής.
ΑΦΑΝΕΙΣ ΗΡΩΙΔΕΣ
(2016 ΕΓΧ 127’)
Δράμα, βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα Σκην.: Θίοντορ Μέλφι Μουσ.: Χανς Τσίμερ, Φάρελ Γουίλιαμς, Μπέντζιαμιν Γουόλφις Ηθ.: Ταράτζι Π. Χένσον, Οκτάβια Σπένσερ, Τζανέλ Μόνα, Κέβιν Κόστνερ, Κίρστεν Ντανστ
Τα πιο σπουδαία μυαλά… συνήθως… βρίσκονται… στο παρασκήνιο…
Όλοι ξέρουμε για την αποστολή «Apollo». Όλοι μπορούμε αμέσως να πούμε τα ονόματα των ατρόμητων αστροναυτών που ταξίδεψαν πρώτοι στο διάστημα: Τζον Γκλεν, Άλαν Σέπαρντ και Νιλ Άρμστρονγκ. Παρ’ όλα αυτά, η Κάθριν Τζόνσον, η Ντόροθι Βον και η Μαίρη Τζάκσον, δεν είναι τα ονόματα που συναντάει κανείς στα σχολικά βιβλία. Ακόμη χειρότερα, πολλοί λίγοι είναι εκείνοι, που γνωρίζουν την ύπαρξη και την επιστημονική παρακαταθήκη τους στην παγκόσμια ιστορία.
Η ταινία, αφηγείται την ζωτικής σημασίας ιστορία, μιας ελίτ ομάδας Αφρο-Αμερικανών γυναικών, μαθηματικών της NASA, η οποία βοήθησε την Αμερική να κερδίσει τους αντιπάλους της στη Σοβιετική Ένωση, στη διαδρομή του αγώνα των διαστημικών αποστολών, δίνοντας παράλληλα μάχη, για τα ίσα δικαιώματα των γυναικών.
Λίγα επιτεύγματα στην Αμερικάνικη ιστορία έχουν αναγνωριστεί τόσο, όσο το Διαστημικό Πρόγραμμα και τα πρώτα διαστημικά ταξίδια. Παρ’ όλα αυτά, μία ομάδα από γυναίκες μαθηματικούς, που διεύρυναν τα σύνορα των θετικών επιστημών, πολέμησαν για την ισότητα, θέτοντας τον Τζον Γκλεν σε τροχιά γύρω από τη Γη, με πάνω από 17.000 μίλια την ώρα. Μια αλήθεια, που παρέμεινε για πολλά χρόνια στην απόλυτη αφάνεια.
Η Κάθριν Τζ. Τζόνσον, η Ντόροθι Βον και η Μαίρη Τζάκσον κατάφεραν να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις, το πάθος και τις επιστημονικές τους ικανότητες, όταν οι απαιτήσεις του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, άλλαζαν την κοινωνική υπόσταση ολόκληρου του έθνους. Όταν πλέον καταργήθηκαν οι νόμοι, σχετικά με τις φυλετικές διακρίσεις και το διάχυτο ρατσισμό, τα ομοσπονδιακά γραφεία ξεκίνησαν επίσημα την αναζήτηση γυναικών και αφροαμερικανών, που διέθεταν την ικανότητα να διεξάγουν ουσιαστικές επιστημονικές έρευνες.
Ο Θ. Μέλφι σκηνοθετεί μια γρήγορη, χιουμοριστική και γεμάτη έμπνευση ταινία, ρίχνοντας φως στην πρώτη, φαινομενικά αδύνατη πτήση γύρω από την τροχιά της Γης, αλλά και σε όλα όσα μπορούν να κατακτήσουν οι γυναίκες, όταν λειτουργούν συλλογικά.
Πέρα όμως από το πολύ συγκεκριμένο γεγονός, η ταινία τοποθετείται χρονικά, σε ένα από τα πιο σημαντικά σταυροδρόμια της Αμερικάνικης ιστορίας: τη συνεχή μάχη για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, την προσπάθεια της χώρας να ξεπεράσει τον Ψυχρό Πόλεμο, χωρίς τη χρήση πυρηνικών όπλων, αλλά και τη φιλοδοξία, ως την πρώτη υπερδύναμη που έμελλε να αναδείξει την ανθρώπινη παρουσία στο Διάστημα.
ΤΡΕΞΕ!
(2017 ΕΓΧ 104’)
Τρόμου
Σκην.: Τζόρνταν Πίλ Μουσ.: Μάικλ Έιμπελς Ηθ.: Ντάνιελ Καλούγια, Κιθ Στάνφιλντ, Άλισον Γουίλιαμς, Μπράντλεϊ Γουίτφορντ, Κάθριν Κίνερ
Όταν σας καλεί κάποιος… δε σημαίνει… πάντα… ότι είστε ευπρόσδεκτοι…
Ο έγχρωμος Κρις και η λευκή του φίλη, Ρόουζ, αφού βγαίνουν καιρό μαζί, τώρα πλέον, επιβάλλεται και η γνωριμία με την οικογένειά της. Έτσι, η Ρόουζ τον προσκαλεί στο πατρικό της και ο Κρις τη συνοδεύει, ώστε όλοι μαζί, να περάσουν το Σαββατοκύριακο που έρχεται. Αρχικά, ο Κρις, εκλαμβάνει τη φιλική τους συμπεριφορά ως μια νευρική προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τη διαφυλετική σχέση της κόρης τους, ωστόσο και καθώς οι ώρες υποδέχονται η μια την άλλη, μια σειρά από ολοένα και πιο πολλές ανακαλύψεις, του κινούν την περιέργεια και την ανησυχία, έως ότου γίνεται μάρτυρας μιας τρομακτικής αλήθειας…
Η ΚΟΚΚΚΙΝΗ ΧΕΛΩΝΑ
(2016 ΕΓΧ 102’)
Κινούμενα σχέδια
Φεστιβάλ Καννών: Ειδικό Βραβείο Επιτροπής, «Ένα Κάποιο Βλέμμα»
Σκην.: Μίκαελ Ντουντόκ ντε Βιτ Μουσ.: Λόρεντ Περέζ ντελ Μαρ
Όλοι μας… κάποια στιγμή… χρειαζόμαστε κάποιον… να ακουμπήσουμε…
Τα κύματα παρασύρουν έναν ναυαγό, αγνώστου παρελθόντος, σε ένα ερημικό τροπικό νησί, με μοναδικούς κατοίκους: χελώνες, καβούρια και πουλιά. Καθώς οι απεγνωσμένες του απόπειρες για απόδραση, αποτυγχάνουν, αυτός προσπαθεί να επιβιώσει σε ένα μέρος, που μοιάζει με πραγματικό παράδεισο. Ωστόσο, μια αναπάντεχη συνάντηση με μια κόκκινη χελώνα -που του καταστρέφει συνεχώς τη σχεδία από μπαμπού, τη μόνη του δηλαδή ελπίδα για να φύγει από το νησί- του αλλάζει τα πάντα γύρω του.
Μια συγκινητική, αλλά εξαιρετικά φαντασμαγορική δημιουργία, που χωρίς διαλόγους, αφηγείται μια ιστορία για την περίπλοκη σχέση του ανθρώπου, όχι μόνο με την ίδια τη φύση, αλλά και το χρόνο.
ΚΑΡΔΙΑ ΒΟΥΝΟ
(2015 ΕΓΧ 94’) Κομεντί Σκην.: Νταγκούρ Κάρι Μουσ.: Νταγκούρ Κάρι, Κάρστεν Φούνταλ Ηθ.: Γκούναρ Γιόνσον, Ίλμουρ Κριστιάνσντοτιρ
Όταν δε μπορείς… να αποφύγεις τη ζωή… καλύτερα.. απόλαυσέ την…
Η ιστορία του Φούζι, ενός 43χρονου υπέρβαρου, που δεν έχει το κουράγιο να ενηλικιωθεί εξακολουθώντας, ακόμη, να ζει στο πατρικό του, με τη μητέρα του. Η καθημερινότητά του καλόκαρδου γίγαντα είναι μια ρουτίνα. Τα πρωινά εργάζεται ως μεταφορέας αποσκευών στο αεροδρόμιο, ενώ τα βράδια, παίζει με τους μοναδικούς του φίλους, τις μινιατούρες του. Κάποια μέρα και καθώς μια γυναίκα γεμάτη ζωντάνια, ένα τραγούδι της Ντόλι Πάρτον και ένα οκτάχρονο κοριτσάκι, εμφανίζονται αναπάντεχα στη ζωή του, ο Φούζι υποχρεώνεται να ρισκάρει και επιτέλους, να αποφασίσει να ζήσει όσα του προσφέρει η ζωή.
Η νέα ταινία του Ισλανδού σκηνοθέτη, έκανε την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Βερολίνου, ενώ στη συνέχεια διακρίθηκε στο Φεστιβάλ της Tribeca, με τα Βραβεία: Καλύτερης Ταινίας, Σεναρίου και Α’’ Ανδρικού Ρόλου. Αναδείχθηκε ως η Καλύτερη Σκανδιναβική Ταινία της χρονιάς για το Nordic Film Council και ανάμεσα στα υπόλοιπα προβλήθηκε και στα φεστιβάλ Λονδίνου, Κάρλοβι Βάρι, CPH PIX (Βραβείο Κοινού), Καΐρου (Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας).
Το σενάριο της ταινίας, έχει γραφτεί με κατά νου τον ίδιο τον πρωταγωνιστή της, Γκούναρ Τζόνσον, ο οποίος αποδίδει μια εξαιρετική ερμηνεία, με τον όγκο του έρχεται σε άμεση αντίθεση με την λεπτότητα της ερμηνείας του.
Μια γλυκόπικρη κομεντί, για έναν τρυφερό, ντροπαλό άνθρωπο, με μεγάλη καρδιά, που αποφασίζει επιτέλους να συναντηθεί με τις επιθυμίες του.
ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
(2016 ΕΓΧ 119’)
Κομεντί
Σκην.: Μάικ Μιλς Μουσ.: Ρότζερ Νιλ Ηθ.: Ανέτ Μπένινγκ, Ελ Φάνινγκ, Γκρέτα Γκέργουικ, Μπίλι Κράνταπ
Το μέλλον… πάντοτε έρχεται πολύ γρήγορα… και συνήθως… με λάθος σειρά…
Σάντα Μπάρμπαρα, 1979… Η Ντόροθι Φιλντς, μια αποφασιστική μητέρα, μεγαλώνει μόνη της τον έφηβο γιο της, Τζέιμι, σε μια εποχή που σφύζει από κοινωνικές αλλαγές και επαναστατική διάθεση. Προκειμένου να τα βγάλει πέρα με την ανατροφή του, η Ντόροθι, απευθύνεται στην Άμπι, μια νέα γυναίκα με ελεύθερο πνεύμα και συνάμα, καλλιτέχνη της Πανκ, αλλά και στη Τζούλι, μια ξύπνια και προκλητική, επίσης νεαρή γειτόνισσα.