08/06 – 11/06/17
ΟΙ ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΙ
(2017 ΕΓΧ 81’)
Αστυνομική περιπέτεια
Σκην.: Ζουλιέν Λεκλέρκ Μουσ.: Λορέν Σοβανιάκ Ηθ.: Σαμί Μπουαζιλά, Γκιγιόμ Γκουί, Γιουσέφ Χατζντί, Καάρις
Μερικοί παράνομοι… αντιλαμβάνονται με… διαφορετική οπτική…
Ο Γιανί, ο Ερίκ, ο Νασέρ και ο Φρανκ είναι η πιο αποτελεσματική ομάδα ληστών, σε ολόκληρη την περιφέρεια του Παρισιού. Ανάμεσα σε κάθε χτύπημα, ο καθένας –αλλά και όλοι από αυτούς- προσπαθεί να διαχειριστεί την οικογενειακή του ζωή, ακροβατώντας μεταξύ παράνοιας, απομόνωσης και ανησυχίας των συγγενών τους. Όλα αυτά, μέχρι τη στιγμή που ο Αμίν, ο αδερφός του Γιανί, κάνει ένα μοιραίο λάθος, που εξαιτίας του, όλα τα μέλη της ομάδας, βρίσκονται ξαφνικά κάτω από τον έλεγχο των «βαρόνων», εμπόρων ναρκωτικών της πόλης. Τώρα, πλέον, η ομάδα δεν έχει μόνο να οργανώσει και να εκτελέσει με επιτυχία τις ληστείες τεθωρακισμένων στις οποίες πρωτοστατούσε στο παρελθόν, αλλά ταυτόχρονα, μέσω της δούλεψης στους βαρόνους, την αστραπιαία μεταφορά τόνων ηρωίνης. Σύντομα, ληστές και έμποροι ναρκωτικών βρίσκονται επικίνδυνα αντιμέτωποι…
Μοντέρνα, αστική ταινία δράσης, μακριά από τα κλασικά, ‘κλισέ’, χαρακτηριστικά αντίστοιχων ταινιών, με δυνατούς, εμφατικούς χαρακτήρες προς την ανθρώπινη πλευρά και όχι προς ένα φαντασιακό σύμπαν, που απαιτείται για τις ανάγκες μιας λαμπερής εμπορικής ταινίας. Αντίθετα με ότι πιστεύουν οι περισσότεροι, η ζωή ενός ληστή, δεν κινείται πάντα πάνω από το όριο της πολυτέλειας. Κάποιοι από αυτούς, ζουν στην απόλυτη απομόνωση –από τον εξωτερικό κόσμο- με συνεχή φόβο. Το βάρος της απόλυτης επίγνωσης, πως η κάθε τους μέρα, μπορεί να είναι και η τελευταία τους, τους εμπλουτίζει με μια βαρύτερη δυναμική. Στην ταινία του Λεκλέρκ, τα μέλη της ομάδας δείχνουν εξαρχής τη σύνδεσή τους με την κοινωνική τους αυτάρκεια, δηλαδή την άρνηση της ευρείας κατανάλωσης και συμμετοχής στα κοινά, αλλά και των ίδιων των ανθρώπινων σχέσεων. Δεν ενδιαφέρονται για όλα αυτά γιατί δεν τα έχουν ανάγκη και έτσι, περνούν κάθε στιγμή της ζωής τους, ‘όλοι μαζί’.
Παρά τη διαφορετική αυτή οπτική, βέβαια, οι δραματουργικοί μηχανισμοί που στοιχειοθετούν το είδος της ταινίας, είναι παρόντες. Προδοσία, αφοσίωση, συνεχής αλλαγή ισορροπιών, οικογενειακές αξίες. Ο Λεκλέρκ ρίχνει το κέντρο βάρους της ιστορίας του, στο γεγονός ότι: οι ζωές των ληστών είναι ένα ντόμινο Ένα λάθος του αδερφού ενός από τους πρωταγωνιστές, προκαλεί την κατάρρευση των πάντων, σηματοδοτώντας τρομακτικές συνέπειες, που επηρεάζουν βαθύτατα τις ζωές όλων των εμπλεκομένων
Η ταινία, τοποθετεί το θεατή, από το πρώτο κιόλας λεπτό, σε μία μοναδική σεκάνς ληστείας ενός τεθωρακισμένου βαν, με ολοκαίνουρια, σφραγισμένα διαβατήρια, αξίας πολλών δεκάδων χιλιάδων. Μια άψογα εκτελεσμένη χορογραφία, για έναρξη, που προετοιμάζει για την εξέλιξη της ιστορίας, προϊδεάζοντας για την επερχόμενη αίσθηση των ηρώων και τη συνοχή τους στην άποψη: ότι είναι άρχοντες του χρόνου σε μικρούς χώρους. ο χρόνος όμως, αποδεικνύεται αμείλικτος και άφιλος…
Δείτε την
12/06 – 15/06/17
Ο ΕΠΙΦΑΝΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
(2016 ΕΓΧ 118’)
Κομεντί
Σκην.: Γκαστόν Ντουπράτ, Μαριάνο Κον Μουσ.: Τόνι Μ. Μιρ Ηθ.: Όσκαρ Μαρτίνεζ, Ντέιντι Μπρίεβα, Αντρέα Φριγκέριο, Μπελέν Σαβάν, Νόρα Ναβάς
Οι συγγραφείς… τα προβλήματα… η έμπνευση… και το βάρος της ηλικίας…
Ο Αργεντίνος συγγραφέας, Ντανιέλ Μαντοβάνι, ζώντας στην Ευρώπη τα τελευταία τριάντα χρόνια, αγγίζει το αποκορύφωμα της καριέρας του κερδίζοντας το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Ωστόσο, περνάει τη δική του κρίση, μια κρίση έμπνευσης και ηλικίας. Τα πολυδιαβασμένα βιβλία του, περιστρέφονται πάντα γύρω από τη ζωή στο Σάλας, το χωριό όπου γεννήθηκε που όμως δεν έχει επισκεφθεί από τότε που ήταν νέος. Όλα αλλάζουν, όταν ο Ντανιέλ δέχεται την πρόσκληση του δήμαρχου του Σάλας, ώστε να επισκεφτεί τη γενέτειρά του, προκειμένου να του απονεμηθεί μετάλλιο και να ανακηρυχτεί, ως Επίτιμος Πολίτης. Καθώς οραματίζεται μια θριαμβευτική επιστροφή στον τόπο που γεννήθηκε, αποφασίζει να κάνει το ταξίδι, με στόχο την επανασύνδεση, τόσο με παλιούς φίλους, όσο με τις μνήμες και τα τοπία της νιότης του. Ο Ντανιέλ, φτάνει εκεί, αλλά διαπιστώνει σταδιακά ότι η σχέση του με τη γενέθλια γη και τους κατοίκους της, δεν είναι ακριβώς αυτή που φαντάζεται. Η αρχική ζεστή υποδοχή της μικρής πόλης, προς τον Επιφανή Πολίτη της εξαφανίζεται και παλιές αντιπαραθέσεις και μυστικά έρχονται στην επιφάνεια…
Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ
(2017 ΕΓΧ 128’) Περιπέτεια δράσης
Σκην.: Φερνάντο Τρουέμπα Μουσ.: Ζμπίγνιου Πράισνερ Ηθ.: Πενέλοπε Κρουζ, Κάρι Έλγουες, Μάντι Πατίνκιν, Τζ. Ει. Μπαγιόνα, Άνα Μπελέν, Τσίνο Νταρίν, Κλάιβ Ρεβίλ, Σαντιάγκο Σεγκούρα
Φώτα… κάμερα… αντίδραση…
Μετά το τέλος του Β’ΠΠ, η Ισπανία είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα με φασιστική κυβέρνηση. Μία χώρα ρημαγμένη από την τριετή εμφύλια σύγκρουση, που δεν αποτελεί κίνδυνο για κανέναν, εκτός για τους ίδιους τους Ισπανούς. Το 1953, έρχεται το τέλος του διεθνούς αποκλεισμού της Ισπανίας, καθώς ο στρατηγός Φρανσίσκο Φράνκο, υπογράφει συνθήκη με τις Ηνωμένες Πολιτείες, επιτρέποντας στις ΗΠΑ να εγκαταστήσουν βάσεις σε ισπανικό έδαφος. Το 1955, χάρη στην υποστήριξη των ΗΠΑ, η Ισπανία γίνεται δεκτή στα Ηνωμένα Έθνη. Από το 1956, οι αμερικανικές εταιρίες κινηματογραφικής παραγωγής αρχίζουν να γυρίζουν ξανά ταινίες στην Ισπανία. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η ισπανική πρωτεύουσα είναι γνωστή ως «Η Μαδρίτη των Αμερικανών». Από τις πρώτες παραγωγές που γυρίζονται, είναι οι ταινίες «Alexander the Great» (1956) με τον Ρίτσαρντ Μπάρτον και «Pride and the Passion» (1957) με τους Κάρι Γκραντ, Σοφία Λόρεν και Φρανκ Σινάτρα, ενώ ο Ντέιβιντ Λιν, κινηματογραφεί τις ταινίες «Lawrence of Arabia» (1962) και «Doctor Zhivago» (1965). Οι Αμερικανοί παραγωγοί προτιμούν τη χώρα για το κλίμα και την ποικιλία των τοπίων της, τον επαγγελματισμό των Ισπανών, αλλά κυρίως, για την αξιοποίηση κεφαλαίων που είχαν, πρότερα, μπλοκαριστεί από τη νομοθεσία του Φράνκο.
Η ταινία του Τρουέμπα, τοποθετείται από το 1956 –και αφού έχει τελειώσει ο διεθνής αποκλεισμός του Φράνκο- με τις αμερικάνικες εταιρίες παραγωγής να καταφθάνουν σε μια Ισπανία που βυθίζεται από μια μακρά και σκοτεινή μεταπολεμική περίοδο.
Ο παραγωγός Σαμ Σπίγκελμαν, έρχεται στην Ισπανία με σκοπό να γυρίσει μία ταινία για τη ζωή του Χριστόφορου Κολόμβου. Αναζητώντας κυβερνητικές επιχορηγήσεις ανακαλύπτει, ότι ο Φράνκο επιθυμεί να τον υποστηρίξει με ενθουσιασμό, αρκεί το θέμα της ταινίας του, να είναι η Ισαβέλλα, η Βασίλισσα της Ισπανίας. Η αμερικανική ομάδα παραγωγής φτάνει στην Ισπανία. Μαζί με τον Σπίγκελμαν, ο σεναριογράφος Τζόρνταν Μπέρμαν, κομμουνιστής συγγραφέας –που ξεφεύγοντας από τους ‘κυνηγούς μαγισσών’ του γερουσιαστή Μακάρθι, αναζήτησε καταφύγιο στην Ευρώπη εργαζόμενος με ψευδώνυμο, όπως και πολλοί άλλοι έγχρωμοι επαγγελματίες- ο Γκάρι Τζόουνς, διάσημος πρωταγωνιστής του Χόλιγουντ και ο σκηνοθέτης Τζον Σκοτ, σε προχωρημένη πλέον ηλικία και αλκοολικός, ωστόσο, παραμένει ζωντανός θρύλος στο χώρο του κινηματογράφου.
Μαζί τους, επιστρέφει στην Ισπανία και η βραβευμένη με Όσκαρ, Μακαρένα Γκρανάντα, που παίρνοντας την αμερικανική υπηκοότητα, ζει πάνω από μια δεκαετία στην Αμερική και εργάζεται στο Χόλιγουντ. Συνεπώς, αποτελεί την καλύτερη επιλογή για να ενσαρκώσει τη Βασίλισσα Ισαβέλλα. Η Μακαρένα, όμως, είχε εγκαταλείψει τη χώρα κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου, συνοδευόμενη από την αχώριστη βοηθό της, Τρίνι, μια στριφνή χωριατοπούλα και μεγάλη κουτσομπόλα, την οποία όμως αισθάνεται ως μητέρα της. Στη Μαδρίτη, η Μακαρένα, επανασυνδέεται με τους παλιούς συντρόφους της από τα γυρίσματα της ταινίας «La Nina de tusojos», ταινία που είχε απαγορευτεί στο Βερολίνο, καθώς με δική της πρωτοβουλία, οι ηθοποιοί είχαν βοηθήσει Εβραίους και Ρομά (κομπάρσους της ταινίας) να διαφύγουν από τη χώρα… Τώρα, κατά την επιστροφή της στην Ισπανία, τα πράγματα για τη Μακαρένα, δεν είναι και πολύ διαφορετικά…
WONDER WOMAN
(2017 ΕΓΧ 141’)
Περιπέτεια φαντασίας
Σκην.: Πάτι Τζέκινς Μουσ.: Χάρι Γκρέγκσον Ουίλιαμς Ηθ.: Γκαλ Γκαντότ, Κρις Πάιν, Κόνι Νίλσεν, Ρόμπιν Ράιτ, Ντάνι Χιούστον, Ντέιβιντ Θιούλις
Εξουσία… δύναμη… χάρη… σοφία… δέος… να και το θαύμα…
Πριν να γίνει γνωστή ως η «Γουόντερ Γούμαν», ήταν η Νταϊάνα, πριγκίπισσα των Αμαζόνων, εκπαιδευμένη να είναι πάντα μια ανίκητη πολεμίστρια. Μεγαλωμένη σε ένα προστατευμένο, από τον κόσμο, παραδεισένιο νησί, η ζωή της αλλάζει, όταν ένας Αμερικάνος πιλότος πέφτει στις ακτές του νησιού της και της λέει για ένα μεγάλο πόλεμο που εξαπλώνεται στον έξω κόσμο. Έτσι, πεπεισμένη ότι μπορεί να σταματήσει την απειλή, η Νταϊάνα αποφασίζει να αφήσει τον κόσμο της. Πολεμώντας δίπλα στους ανθρώπους, σε έναν πόλεμο χωρίς προηγούμενο, η Νταϊάνα αποκαλύπτει το εύρος των δυνάμεων της, αλλά ταυτόχρονα και το πραγματικό της πεπρωμένο…
Μα τι λες βρε παιδί μου…