Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΥΓΗΣ
ΘΕΡΙΝΟ ΑΤΤΙΚΟ / 16/06 – 18/06/17
(2017 ΕΓΧ 110’)
Δράμα, μεταφορά της νουβέλας «Ένας Σάκος με Μπίλιες» 1973, του Ζοζέφ Ζοφό
Σκην.: Κριστιάν Ντιγκέ Ηθ.: Ντοριάν Λε Κλεκ, Μπατίστ Φλεριάλ Παλμιερί, Πατρίκ Μπριέλ, Έλσα Ζιλμπερστάιν, Κριστιάν Κλαβιέ, Μπερνάρ Καμπάν
Οι κατάλληλοι άνθρωποι… στις κατάλληλες θέσεις
1941… το Παρίσι βρίσκεται υπό γερμανική κατοχή. Η ειρηνική διαβίωση των πολιτών γίνεται ολοένα και πιο επισφαλής, πόσο μάλλον για τους κάποιους, που έχουν που έχουν την ατυχία της εβραϊκής καταγωγής. Το τελευταίο αυτό στοιχείο είναι και ο λόγος, για τον οποίο ο Μορίς και ο Ζοζέφ Ζοφό, δύο νεαρά αδέλφια, παίρνουν μία αφάνταστα σκληρή –για την ηλικία τους- εντολή από τον πατέρα τους: να ταξιδέψουν ολομόναχοι, προς την Ελεύθερη Ζώνη, ώστε να ανταμώσουν με τα μεγαλύτερα αδέλφια τους. Η διαδρομή των δύο νεαρών αγοριών, αποδεικνύεται εξαιρετικά δύσκολη. Αν και χρησιμοποιούν τρένο, διανύουν με τα πόδια άπειρα χιλιόμετρα και βρίσκονται αντιμέτωποι με καταστάσεις, όπου ο θάνατος μοιάζει βέβαιος, εντούτοις, δε λυγίζουν ποτέ. Στο μυαλό τους υπάρχει μόνο μία αποστολή που ‘πάση θυσία’ πρέπει να ολοκληρώσουν: να σμίξουν το γρηγορότερο με την οικογένειά τους.
Ο ένας εκ των προαναφερθέντων αδελφών, ο Ζοζέφ Ζοφό, κατέγραψε το εκπληκτικό βιωματικό του ταξίδι, σε ένα βιβλίο με τίτλο «A Bag of Marbles» («Ένας Σάκος με Μπίλιες»), αναφερόμενος στο τελευταίο παιχνίδι με τον αδελφό του, λίγο πριν ξεκινήσουν το οδοιπορικό τους. Το βιβλίο κυκλοφόρησε το 1973 ενώ, δύο χρόνια αργότερα, μεταφέρθηκε για πρώτη φορά στην μεγάλη οθόνη από τον σκηνοθέτη Ζακ Ντουαγιόν. Το 2017 η ιστορία ξαναβρίσκει τον κινηματογραφικό της δρόμο, αυτή τη φορά με την κάμερα του Κριστιάν Ντιγκέ και με τον Ζοζέφ Ζοφό σε πιο ενεργό ρόλο, αυτόν του σύμβουλου παραγωγής.
Ο ΚΥΝΗΓΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΕΤΟ
ΘΕΡΙΝΟ ΑΤΤΙΚΟ / 19/06 – 21/06/17
(2016 ΕΓΧ 118’)
Μυθοπλαστικό ντοκιμαντέρ
Σκην.: Ότο Μπελς Μουσ.: Τζεφ Πίτερς Αφήγ.: Ντέζι Ρίντλεϊ Ηθ.: Aϊσολπάν Νουργάλβ, Ράις Νουργκέιν
Τα όνειρα… των παιδιών… πάντα… μας απογειώνουν…
Η ταινία ακολουθεί την Αϊσολπάν, ένα 13χρονο κορίτσι, νομάδα του Καζακστάν στα Όρη Αλτάι, που έχει αποφασίσει να γίνει κυνηγός με αετό, όπως ακριβώς και ο πατέρας της. Είναι το πρώτο κορίτσι σε 12 γενιές της οικογένειάς της, που εκδηλώνει την επιθυμία να γίνει κυνηγός με αετό, διαθέτοντας απεριόριστη πίστη στον εαυτό της, καθώς κι ο πατέρας της πιστεύει ότι κάθε κορίτσι -εφόσον δείξει την κατάλληλη αφοσίωση- μπορεί να πετύχει ότι ακριβώς και ένα αγόρι.
Η ιστορία ξεκινά, αφότου η Αϊσολπάν έχει ήδη εκπαιδευτεί με τον αετό του πατέρα της για πολλούς μήνες. Όμως, επειδή κάθε αετός μπορεί να έχει μόνο ένα αφεντικό, έχει έρθει η ώρα για τη νεαρή, να αποκτήσει το δικό της αετό.
Κατεβαίνοντας έναν απόκρημνο βράχο με το σχοινί, η Αϊσολπάν βρίσκει ένα νεογέννητο αετόπουλο στη φωλιά του, ενώ η μητέρα του κάνει κύκλους πάνω από το κεφάλι της. Ο αετός της επιβιώνει, εκπαιδεύεται και κυνηγάει μαζί της, μέχρι την στιγμή που -κάποια χρόνια αργότερα- τον απελευθερώνει, ώστε ο κύκλος της ζωής του να συνεχιστεί ομαλά.
Μετά από μήνες προπόνησης, ο πατέρα της είναι έτοιμος να θέσει τις ικανότητές της σε δοκιμασία. Έτσι, η Αϊσολπάν συμμετέχει σε ένα διάσημο διαγωνισμό, στο φεστιβάλ του «Χρυσού Αετού» και αντιμετωπίζει 70 από τους μεγαλύτερους κυνηγούς του Καζακστάν, στη Μογγολία.
Όμως η πιο επίπονη πρόκληση δεν έχει έρθει ακόμη, αφού η ιεροτελεστία για κάθε νέο κυνηγό, με αετό, είναι να πάρει μέρος σε ζωντανό κυνήγι. Η Αϊσολπάν, λοιπόν, πρέπει να ιππεύσει μαζί με τον πατέρα της, σε επικίνδυνα τοπία, ψηλά στα παγωμένα βουνά και με θερμοκρασίες της τάξης των -40ο, ώστε να αποδείξει ότι είναι μια αληθινή κυνηγός με αετό.
Γυρισμένη στις απέραντες εκτάσεις της Μογγολικής στέπας, η ταινία του Μπελς, προκαλεί δέος με τις πραγματικά υποβλητικές σκηνές, εμπνέει και αφηγείται με επικό τρόπο την αληθινή ιστορία του νεαρού κοριτσιού, που πίστεψε στη δύναμή του -έτσι όπως διδάχθηκε από την οικογένειά της- και κατάφερε να «πετάξει». H Aϊσολπάν, ανακηρύχθηκε ως η πρώτη γυναίκα κυνηγός, με αετό, κατακτώντας την κορυφή μιας παράδοσης που συνεχίζεται -εδώ και αιώνες- από πατέρα σε γιο, για περισσότερες από 12 γενιές.
Δείτε την.
Η ΜΟΥΜΙΑ
(2017 ΕΓΧ 110’)
Τρόμου
Σκην.: Άλεξ Κούρτζμαν Μουσ.: Μπράιαν Τάιλερ Ηθ.: Τομ Κρουζ, Ράσελ Κρόου, Σοφία Μπουτέλα, Άναμπελ Γουόλις, Τζέικ Τζόνσον
Ανάμεσα… στους Θεούς… και τα Τέρατα… υπάρχει… Χάος απόψεων…
Η εδώ και 5000 χρόνια, θαμμένη κάπου βαθιά στην έρημο, Αιγύπτια βασίλισσα Άμανετ «ζωντανεύει» και αναζητά τρόπους, ώστε να κυριαρχήσει στο σύγχρονο κόσμο, σκορπίζοντας γύρω της τον τρόμο. Σε έναν ιδιότυπο κόσμο θεών και τεράτων, η διαφορά μεταξύ καλού και κακού πολλές φορές φαντάζει, ιδιαίτερα δυσδιάκριτη και τότε είναι η στιγμή, που οι θυσίες μοιάζουν μονόδρομος…
Ανατριχιάσαμε… ωστόσο, αν ήταν έτσι οι Μούμιες, οι περισσότεροι από το αρσενικό γένος, σαφώς θα επιθυμούσαν, να ήταν οι Μούμιοι της…
ΞΑ ΜΟΥ
(2016 ΕΓΧ 87’)
Κομεντί
Σκην.: Kλειώ Φανουράκη Μουσ.: Μάρω Θεοδωράκη, Λουδοβίκος των Ανωγείων, Γιώργος Μανωλάκης Ηθ.: Γιώργος Χωραφάς, Σοφία Χιλ, Γιώργος Σμπώκος, Τατιάνα Καλαντζή, Αντώνης Ορφανός, Άννα Φόνσου
η σιγουριά… στις μέρες μας… δεν είναι… ό,τι καλύτερο…
~Ξα μου > εξά μου = στην εξουσία μου… Ερμηνεία: Κάνω αυτό που πιστεύω, παίρνω την ευθύνη, δικό μου θέμα τι θα κάνω, άφησέ το επάνω μου…
Ελλάδα σήμερα… Η οικονομική κρίση βρίσκεται σε ύφεση και μαστίζει τα πάντα. Ο Τζόνι, διευθυντής μεγάλου τουριστικού συγκροτήματος, ξαφνικά απολύεται και μπροστά του έχει να διανύσει το προσωπικό του δράμα. ένας μονόδρομος, που για να τον διαβεί, πρέπει πρώτα, να έχει έτοιμη τη δική του, ηχηρή απάντηση. Από τη γυναίκα και τα παιδιά του, όμως, έως τους τυχαίους συνοδοιπόρους του στην Κρήτη, ο Τζόνι, παρακινείται σε ανοίκεια, απρόοπτα και αναζωογονητικά βιώματα, κοντά στη γη και τη φύση, που ίσως τον φέρουν αντιμέτωπο με την ίδια τη δύναμη και τη θέληση του εαυτού του. Με την «εξά» του και με όλα όσα υπάρχουν γύρω μας και δεν τα βλέπουμε…
Με την κρητική γη να αποτελεί, όχι απλώς πεδίο δράσης αλλά οργανικό κομμάτι της ταινίας και φέρνοντας στο μυαλό την «αλληγορία του σπηλαίου» του Πλάτωνα, η ιστορία της Φανουράκη δεν είναι μια ιστορία για την ελληνική κρίση. Είναι μια αισιόδοξη ματιά για όλες τις κρίσεις, εκείνες που καταρρίπτουν τις σταθερές και υποχρεώνουν σε άτακτη φυγή ή σε προσωπική επανεκκίνηση, σε ότι αφορά τον εαυτό, τις κοινωνικές σχέσεις, τη γη, τη φύση και ασφαλώς, τον κόσμο τριγύρω μας.
Γυρισμένη εξ’ ολοκλήρου στην Κρήτη, η ταινία, αποτελεί μια ζωντανή συνύπαρξη μεταξύ επαγγελματιών και ερασιτεχνών ηθοποιών, με τους Γιώργο Χωραφά, Λευτέρη Ελευθερίου, Σοφία Χιλ, Άννα Φόνσου κ.ά. να συναντούν ντόπιους αγρότες, αμπελουργούς, κτηνοτρόφους, τυροκόμους και ψαράδες, ζωντανεύοντας στη μεγάλη οθόνη μια αισιόδοξη ιστορία μυθοπλασίας, με ηθογραφικά στοιχεία.