Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Πάμε …σινεμά

ΤΟ ΑΥΤΟ
(2017 ΕΓΧ 135’)
Τρόμου, βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Στίβεν Κινγκ (1986), και ριμέικ της ομώνυμης τηλεοπτικής σειράς (1990)
Σκην.: Αντρέ Μουσιέτι Μουσ.: Μπέντζιαμιν Γουόλφις Ηθ.: Μπιλ Σκάρσγκαρντ, Τζέιντεν Λίμπερερ, Τζέρεμι Ρεϊ Τέιλορ, Σοφία Λίλις, Φιν Γούλφχαρντ, Γουάιατ Όλεφ, Τσόουζεν Τζέικομπς, Τζακ Ντίλαν Γκρέιζερ

όταν όλα… βυθίζονται γύρω σου… εσύ… πρέπει να επιπλεύσεις…

Δεκαετία 1950… Κάτι πάει στραβά στην πόλη… και αυτό το κάτι είναι ένας κλόουν, ο Πένιγουάιζ, που απαγάγει και τρώει παιδιά. Όταν ο Τζόρτζι, ο αδερφός του Μπιλ εξαφανίζεται, η παρέα των επτά παιδιών, αποφασίζει να δράσει μόνη της, προκειμένου να ανακαλύψει τι έχει συμβεί, να τον βρει και ασφαλώς, να λύσει το μυστήριο των ολοένα και περισσότερων εξαφανισμένων παιδιών.
Η μίνι τηλεοπτική σειρά τρόμου του 1990, βασισμένη στο μυθιστόρημα του Στίβεν Κινγκ, κινηματογραφείται για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη με τις ευλογίες του διάσημου συγγραφέα, ο οποίος υπόσχεται ακόμα μεγαλύτερες στιγμές ανατριχίλας… Το ριμέικ, λόγω της μεγάλης έκτασης του βιβλίου, μεταφέρεται στον κινηματογράφο σε δύο διαφορετικά μέρη. Το πρώτο επικεντρώνεται στην περίοδο, όπου τα παιδιά τρομοκρατούνται από τον φρικιαστικό κλόουν, ο οποίος, ‘τρέφεται’ από τον τρόμο τους όταν αυτά είναι ακόμα μικρά. Το δεύτερο, με τους ίδιους χαρακτήρες, οι οποίοι πλέον έχουν μεγαλώσει και σκοπεύουν να τον αντιμετωπίσουν στα ίσα, μια περίοδος που επίσης καλύπτεται στο πρωτότυπο μυθιστόρημα.
Δε λέω… κάθε φορά που βγαίνει μια νέα ταινία, με τον Στίβεν Κινγκ πίσω από την ιστορία, η περιέργειά μου κορυφώνεται, σε ότι αφορά την έκταση της διαστροφής που μπορεί να κρύβεται πίσω από αυτήν. Έχω διαβάσει τα περισσότερα βιβλία του και κάθε φορά η αίσθηση είναι ίδια. Τρόμος, γεννημένος από τις μεγαλύτερες και πλουσιότερες βιβλιοθήκες της φαντασίας του, τρόμος των βιωμάτων μας, τρόμος μεταφυσικός, τρόμος επιστημονικής φαντασίας, τρόμος από μπούλινγκ, τρόμος από οτιδήποτε απειλητικό και δυσοίωνο γύρω μας, πάνω μας, κάτω μας.
Η 4ωρη τηλεοπτική αναπαραγωγή του «Το Αυτό», (σε σκηνοθεσία Τόμι Λι Γουάλας) δεν με είχε ενθουσιάσει ιδιαίτερα, τόσο από καλλιτεχνικής άποψης, όσο και από εικαστικής. Χαρακτήρες τηλεοπτικοί, βιαστική αναπαράσταση χώρων, φτηνά εφέ. Θα μου πείτε τι ψάχνεις; 27 χρόνια πίσω τα πράγματα ήταν διαφορετικά.
Στη νέα –και μοναδική- μεταφορά στον κινηματογράφο, τα συναισθήματα παραμένουν σχεδόν ίδια, εκτός ίσως από ένα. Τα μηνύματα που παίρνει ο θεατής, αναφορικά με τους χαρακτήρες των παιδιών και το συνεχές μπούλινγκ, στο οποίο υπόκεινται, είτε αυτό προέρχεται από το χώρο της εκπαίδευσής τους, είτε μέσα από την οικογένειά τους, είτε από το συνεχώς αναδυόμενο ρατσισμό. Το ιδιαίτερο, λοιπόν, αυτό στοιχείο -πολύ πριν το συνειδητοποιήσουμε εμείς, ως κοινωνική αναταραχή- πρώτος το επισήμανε ο Κινγκ, στην ταινία του Μπράιαν ντε Πάλμα, «Έκρηξη Οργής» (1976), ενώ στην ηπιότερη μορφή του το απολαύσαμε μια δεκαετία αργότερα, στην ταινία του Ρομπ Ράινερ, «Στάσου Πλάι μου» (1986), πάλι σε μια ιστορία του Κινγκ. ‘Όπως και στις προαναφερόμενες ταινίες, έτσι και στην «Το Αυτό» -κατά την ταπεινή μου άποψη- η δυναμική συνιστώσα της ταινίας είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, από τη ματιά της ηχηρής προσέγγισης της αιτίας του τρόμου. Ένας τρόμος που δεν προέρχεται τόσο από τον ίδιο τον Πένιγουάιζ, αλλά από τον τρόμο του μπούλινγκ που ασκείται στα 7 προ εφηβείας παιδιά, και τους προσωπικούς τους δαίμονες, εξαιτίας των οποίων τρέφεται ο κλόουν. Η υπόλοιπη ταινία, είναι απρόσεκτα κλισαρισμένη, με βιαστικό φινάλε και όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που σε κάνουν να ξανα-τρομάζεις από κονσέρβα.
Απλά, υπέροχος ο Μπιλ Σκάρσγκαρντ, στο ρόλο του δαιμονικού κλόουν.

AMERICAN ASSASSIN: Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ

(2017 ΕΓΧ 112’)
Περιπέτεια δράσης, βασισμένη στη νουβέλα του Βινς Φλιν
Σκην.: Ντέιβιντ Σάντμπεργκ Μουσ.: Στίβεν Πράις Ηθ.: Άντονι ΛαΠάλια, Μιράντα Ότο, Στέφανι Σίγκμαν, Τάλιθα Μπέιτμαν

όλα… γίνονται… για το καλό μας…

Ο Μιτς Ραπ, ένας νεοσύλλεκτος μυστικός πράκτορας της CIA, εργάζεται υπό την καθοδήγηση του βετεράνου, Σταν Χάρλεϊ. Οι δύο άντρες αναλαμβάνουν να ερευνήσουν μια σειρά επιθέσεων σε στρατιωτικούς και πολιτικούς στόχους, που κατά τα φαινόμενα μοιάζουν να μην συνδέονται μεταξύ τους. Πράγματι, ανακαλύπτουν ένα κοινό μοτίβο βίας, που τους οδηγεί στην αναζήτηση ενός μυστηριώδους και αδίστακτου πράκτορα, που επιδιώκει να ξεκινήσει παγκόσμιο πόλεμο στην Μέση Ανατολή… Τι λες βρε παιδάκι μου…

ΘΕΡΙΝΟ ΑΤΤΙΚΟ
28/09 – 01/10/17

 

KINGSMAN: Ο ΧΡΥΣΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

(2017 ΕΓΧ 137’)
Κωμική περιπέτεια δράσης, 2η συνέχεια του ίδιου σκηνοθέτη (2014)
Σκην.: Μάθιου Βον Μουσ.: Χένρι Τζάκμαν, Μάθιου Μάρτζισον Ηθ.: Κόλιν Φερθ, Τζούλιαν Μουρ, Τάρον Έγκερτον, Μαρκ Στρονγκ, Χάλι Μπέρι, Έλτον Τζον, Τσάνινγκ Τάτουμ, Τζεφ Μπρίτζες

με ποιον να ταχθείς… έτσι… ή αλλιώς… ο κόσμος… διοικείται από φατρίες…

Η πρώτη εκδοχή της ταινίας «H Μυστική Υπηρεσία» γνώρισε στο κοινό της τον κόσμο των «Kingsman», μία ανεξάρτητη, διεθνή υπηρεσία πληροφοριών, που δουλεύει με το πιο υψηλό επίπεδο διακριτικής ευχέρειας, της οποίας ο απόλυτος στόχος είναι: να κρατάει τον κόσμο ασφαλή. Σε αυτήν, τη δεύτερη συνέχεια, οι ήρωες έρχονται αντιμέτωποι με μία νέα πρόκληση. Όταν καταστρέφονται τα κεντρικά τους γραφεία και ο κόσμος βρίσκεται σε ομηρία, το ταξίδι τους, τους οδηγεί στην ανακάλυψη ενός οργανισμού κατασκοπίας στην Αμερική, με το όνομα «Statesman», η ίδρυση του οποίου συμπίπτει χρονικά με την ίδρυση του δικού τους οργανισμού. Σε μια νέα περιπέτεια που δοκιμάζει τις αντοχές και την εξυπνάδα των πρακτόρων τους στα άκρα, αυτές οι δύο ελίτ μυστικές οργανώσεις, συνεργάζονται προκειμένου να εξουδετερώσουν τον αδίστακτο, κοινό εχθρό τους και να σώσουν τον κόσμο, μια διαδικασία που έχει αρχίσει να γίνεται συνήθεια στον Έγκσι…
Εάν οι τολμηροί χαρακτήρες και η χρήση του χιούμορ της πρώτης ταινίας, το έκαναν να ξεχωρίσει από το σωρό, το ίδιο συνέβη και με τις σκηνές δράσης της. Από την εισαγωγή του Λάνσελοτ του Τζακ Ντέιβενπορτ, να εξολοθρεύει χαλαρά τους κακούς, μέχρι τη σφαγή στην εκκλησία, υπό τους ήχους των Lynyrd Skynyrd και την τελική μάχη στο ορεινό κρησφύγετο του Βάλενταϊν, -στην οποία ο Έγκσι δικαιολογεί τα «γαλόνια» του- ο Βον δημιούργησε μία σειρά υπερκινητικών, εκπληκτικών οπτικά, σκηνών. Στη δεύτερη εκδοχή, υπάρχουν διαφορετικές σκηνές δράσης. Δεν υπάρχουν κεφάλια που εκρήγνυνται, αλλά υπάρχει πολύ τρέλα και υπάρχει ως σήμα κατατεθέν! Ξεκινώντας με μία ιλιγγιώδη καταδίωξη -με αυτοκίνητα στο Λονδίνο, στην οποία ο Έγκσι παλεύει για τη ζωή του μέσα σε ένα ταξί- και συνεχίζοντας με έναν καυγά σε ένα μπαρ, όπου σκοπίμως θυμίζει τη σκηνή του καυγά στην pub στο πρώτο φιλμ, η ταινία ξεδιπλώνεται με φρεσκάδα, πνευματώδες χιούμορ και πολύ περιπέτεια…
Το βέβαιο είναι ότι θα διασκεδάσετε αρκετά, όπως ακριβώς και με την πρώτη.

ΘΕΡΙΝΟ ΑΤΤΙΚΟ
02 – 04/10/17

 

ΜΕΓΑΛΩΣΕ ΑΝ ΤΟΛΜΑΣ
(2017 ΕΓΧ 123’)
Κωμωδία
Σκην.: Γκιγιόμ Κανέ Μουσ.: Γιόντελις Ηθ.: Μαριόν Κοτιγιάρ, Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Φιλίπ Λεφέμπβρ, Τζόνι Χαλιντέι, Μπεν Φόστερ

όταν τα 40… σου κτυπήσουν την πόρτα… η κρίση… είναι αναπόφευκτη…

Για τον 43χρονο Γκιγιόμ Κανέ, η ζωή δεν μπορεί να γίνει καλύτερη. Έχει ότι θα μπορούσε ποτέ να θελήσει κάποιος: είναι διάσημος, έχει σημαντική περιουσία, μια δουλειά που αγαπά και κυρίως μια ευτυχισμένη οικογένεια.
Όλα όμως ανατρέπονται στη ζωή του όταν, στα γυρίσματα της νέας του ταινίας, η όμορφη νεαρή συμπρωταγωνίστριά του, τον ενημερώνει ότι δεν έχει πια ‘πέραση’ στους νέους και κυρίως στα νεαρά κορίτσια. Η ήσυχη προσωπική ζωή του με τη Μαριόν Κοτιγιάρ, ο γιος τους, τα άλογα που εκτρέφει και το σπίτι τους στην εξοχή, τον μεταλλάσσουν στο αντίθετο, στο άλλο άκρο του ‘κουλ’ και ‘σέξι’ τύπου. Ο Γκιγιόμ συνειδητοποιεί ότι, αν θέλει να αλλάξει αυτήν την εικόνα, πρέπει να πάρει δραστικά μέτρα και μάλιστα γρήγορα. Οι επιλογές του, όμως, για αυτήν την αλλαγή, συναντούν την αποδοκιμασία και την αποστροφή των αγαπημένων του ανθρώπων και η καινούργια του εικόνα, τελικά, τον ταξιδεύει πολύ πιο μακριά, από ότι ακόμα και ο ίδιος μπορεί να φανταστεί…
Το “χρυσό” ζευγάρι της Γαλλίας, η Κοτιγιάρ-Κανέ, περνάνε την κρίση των σαράντα, στην πιο ανατρεπτική κωμωδία της χρονιάς.
Ο Γκιγιόμ Κανέ, ένας από τους πιο διάσημους και πετυχημένους ηθοποιούς της Γαλλίας, που έχει διαπρέψει ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος, αναλαμβάνει με την τριπλή ιδιότητά του να σατιρίσει το μαγικό κόσμο της γαλλικής showbiz. Έχοντας για πρωταγωνίστριά του τη σύζυγό του, Μ. Κοτιγιάρ, βάζει στόχο, μέσα από τη σπαρταριστή ιστορία ενός πετυχημένου ζευγαριού, όλους εκείνους που δεν μπορούν να διαχειριστούν την επιτυχία τους και κυρίως την ηλικία τους. Μια σπαρταριστή κωμωδία που δεν αφήνει τίποτα όρθιο, με πρώτο θύμα τον ίδιο και δεύτερο, τη σύζυγό του…


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα