Τρίτη, 12 Νοεμβρίου, 2024

Πάμε… σινεμά

THOR: RAGNAROK
(2017 ΕΓΧ 130’)
Φαντασίας, 3η συνέχεια της επιτυχημένης σειράς ταινιών, της Marvel
Σκην.: Τάικα Γουατίτι Μουσ.: Μαρκ Μάδερσμπο Ηθ.: Κρις Χέμσγουορθ, Τοντ Χίντλεστον, Κέιτ Μπλάνσετ, Άντονι Χόπκινς, Τζεφ Γκόλντμπλαμ

το τέλος… του Σύμπαντος… είναι κοντά(;)…

Ο Θορ, είναι φυλακισμένος στην άλλη άκρη του σύμπαντος χωρίς να έχει στη διάθεσή του το τρομερό του σφυρί. Πρέπει να νικήσει το χρόνο για να επιστρέψει στον πλανήτη ‘Άσγκαρντ’ και να σταματήσει το Ragnarok, δηλαδή την καταστροφή του πλανήτη του και του πολιτισμού του, από τα χέρια μιας νέας, παντοδύναμης απειλής, της αδίστακτης Χέλα. Αρχικά, όμως, πρέπει να διευθετήσει μερικά φλέγοντα ζητήματα. Πρώτα απ’ όλα, να στεφθεί νικητής μιας θανάσιμης μονομαχίας, ενάντια στον πρώην σύμμαχό του και επίσης Εκδικητή, τον Απίθανο Χαλκ, στη συνέχεια, να βρει καινούργιο οπλοστάσιο -αφού έχει αποχαιρετήσει το περιβόητο σφυρί του- και τέλος, να σχηματίσει μια παρέα σκληρών πολεμιστών, για να προσφέρουν χέρι βοήθειας στο δύσκολο έργο που πρέπει να φέρει εις πέρας…

Το Τέλος του Σύμπαντος;  
Το 1962, το θρυλικό δίδυμο των Σταν Λι και Τζακ Κίρμπι, παρουσίασε για πρώτη φορά στους αναγνώστες των Marvel κόμικς, τον «Πανίσχυρο Θορ». Μια νέα εποχή δράσης και περιπέτειας, με κεντρικό ήρωα, τον εντυπωσιακό Νορβηγό θεό. Παρά τις σκανδιναβικές αναφορές, η ιστορία είναι δομημένη σε πανανθρώπινα και οικουμενικά ζητήματα, που απασχολούν τον άνθρωπο από την στιγμή που συνειδητοποίησε την ύπαρξή του. 55 χρόνια μετά, η Marvel συνεχίζει να δημοσιεύει νέες περιπέτειες με τον Θορ.
Για να βρουν τον πιο άρτιο τρόπο με τον οποίο θα συνεχιζόταν η ιστορία, οι παραγωγοί ανέτρεξαν στην ιστορία του χαρακτήρα. Ο παραγωγός Κέβιν Φιγκ εξηγεί: «οι χαρακτήρες που πλαισιώνουν τον Θορ, οι πολλοί αντίπαλοί του του και το οικογενειακό δράμα που βιώνει, το οποίο προέρχεται από την αντιπαλότητά του με τον αδερφό του Λόκι, αποτελούν ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης» και συμπληρώνει «Πολλοί άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι με την Ελληνική και Ρωμαϊκή μυθολογία, αλλά όχι με τη Νορβηγική. Αποφασίσαμε να ονομάσουμε την νέα ταινία «Ragnarok», που στη Νορβηγική μυθολογία σημαίνει Το Τέλος του Σύμπαντος».

Το τέλος μιας εποχής
H προσωπική αισθητική και το στιλ του Νεοζηλανδού σκηνοθέτη, διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο, ώστε να αποτελέσει την πρώτη επιλογή του παραγωγού Φιγκ για τη σκηνοθεσία της τρίτης ταινίας της σειράς. «Ψάχναμε έναν κινηματογραφιστή που είχε τη δυνατότητα να επαναπροσδιορίσει το ύφος των ταινιών», εξηγεί ο Φιγκ και συνεχίζει: «Όταν ήρθε η στιγμή να αποφασίσουμε για τον σκηνοθέτη, μαζευτήκαμε και συζητήσαμε για τις ταινίες που μας άρεσαν και ποια ήταν εκείνα τα στοιχεία τους που μας ενέπνευσαν. Ο Τ. Γουατίτι δεν έχει κάνει ποτέ μια ταινία τέτοιου βεληνεκούς, αλλά δεν μας απασχόλησε αυτό, αφού έχει μια ιδιαίτερη και μοναδική σκηνοθετική ματιά».
Ο παραγωγός Μπραντ Γουίντερμπάουμ προσθέτει: «Επιθυμία της Marvel ήταν να προσδώσει στους χαρακτήρες της ταινίας έντονα πάθη. Έτσι, υπάρχουν αστείες και χιουμοριστικές σκηνές, αλλά υπάρχουν και στιγμές μελαγχολίας. Πρόκειται για μια διασκεδαστική διαστημική περιπέτεια, που κρατά έναν γρήγορο ρυθμό και πραγματεύεται το τέλος ενός πολιτισμού. Καταλήξαμε ότι αυτά είναι τα δυνατά σημεία του Γουατίτι:  Έχει την κωμωδία. Έχει το δράμα. Καταλαβαίνει τους χαρακτήρες. Τέλος».
O Τ. Γουατίτι σχολιάζει για την ταινία: «Με συνεπήρε πραγματικά η ιστορία, αφού είχα την ευκαιρία να εμπλακώ με έναν άλλο κόσμο, έναν διαφορετικό πολιτισμό.  Ο κόσμος του Άσγκαρντ, είναι πραγματικά γοητευτικός. Από τα παιδικά μου χρόνια αναρωτιέμαι πως θα ήταν να προέρχεσαι από ένα άλλον πλανήτη που βρίσκεται κάπου μακριά, να είσαι ένας Βίκινγκ του διαστήματος, ένας κάτοικος του Άσγκαρντ.  Έρχομαι από χαμηλά και έχω μεγάλη εμπειρία σε ανεξάρτητες παραγωγές με χαμηλό προϋπολογισμό. θεώρησα πως αυτή ήταν μιας πρώτης τάξης ευκαιρία να κάνω κάτι πιο μεγάλο, κάτι διαφορετικό. Όπως ακριβώς αναπτύσσεται και εξελίσσεται το ίδιο το σύμπαν, αλλά και ο κόσμος της Marvel, το ίδιο συμβαίνει με τις ανάγκες μου ως δημιουργός, σκηνοθέτης και αφηγητής μιας ιστορίας. Θεωρώ ότι η προσέγγισή μου ήταν πολύ διαφορετική από τις δύο πρώτες ταινίες, κάτι που ήταν και ζητούμενο στη Marvel. Ένα από τα θέματα που πραγματικά με γοήτευσαν, ήταν ότι επέμεναν να αλλάξουν την τροπή του φραντσάιζ. Επιθυμούσαν να προσθέσουν περισσότερο χιούμορ, αλλά και παραπάνω δράση. Αυτό που πιστεύω ότι αντιπροσωπεύει πραγματικά το Ragnarok,  είναι η αναγέννηση. Η αρχή ενός νέου κύκλου ζωής του κόσμου και του σύμπαντος. Πρόκειται για την καταστροφή του παλιού και την ανοικοδόμηση του καινούργιου».
Τάδε έφη Ragnarok…

SUCCESS STORY
(2017 ΕΓΧ 92’)
Κωμωδία
Σκην.: Νίκος Περάκης Μουσ.: Λορν Μπάλφι Ηθ.: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Φιόνα Γεωργιάδη, Πάνος Μουζουράκης, Τόνια Σωτηροπούλου, Τζένη Θεωνά

Δεν είναι… το success story… που έχετε συνηθίσει…

Ο Παναγής Πάνδωρας, ένας εύπορος ψυχίατρος, γιος μεγαλοεκδότη, γοητευτικός και αδίστακτος, συναντάει την Τζορτζίνα Τσελέπη, μια άνεργη ηθοποιό, κόρη μικροαστών καλλιτεχνών, όμορφη και αποφασισμένη να πετύχει. Οι δυο τους, παρά τις διαφορές τους, ερωτεύονται ξαφνικά απερίσκεπτα και παράφορα και παντρεύονται. Η Τζορτζίνα, στην προσπάθειά της να ταιριάξει στο περιβάλλον του Παναγή, απαρνιέται τον εαυτό της. Το δημιουργικό της αδιέξοδο, σε συνδυασμό με μια δύσκολη εγκυμοσύνη, τη μεταμορφώνουν, καθώς συνειδητοποιεί πως τίποτα δεν είναι όπως το φαντάστηκε στο γάμο της. Η ραγδαία αλλαγή των οικονομικών δεδομένων, η αυτοκτονία του πατέρα του Παναγή για χρέη και η επικείμενη ανάμειξη του Παναγή στην πολιτική, μεγεθύνουν τις αντιθέσεις και απομακρύνουν το ζευγάρι δίνοντας, ραγδαία σχεδόν, τη θέση του θαυμασμού, του πάθους και της έλξης, στην απογοήτευση, την αποξένωση και τελικά την υποτίμηση και τον ανταγωνισμό. Τότε αρχίζει ο παραλογισμός, καθώς η ιστορία αγάπης τους, μετατρέπεται σε σχέση μίσους και εκδίκησης, με τους δυο τους να φτάνουν στα άκρα προκειμένου να επιβιώσουν.
Στην αποδόμησή τους βοηθούν ένας υπερφίαλος φαφλατάς δικηγόρος, μια Αλβανίδα «σταρ Ελλάς» -με τραύμα στο πόδι σε ξεκαθάρισμα λογαριασμών- ένας γόνος που από πλήξη βουλιάζει στις καταχρήσεις, η σύζυγός του που αναζητά συγκινήσεις σε «ενεργειακές» συνεδρίες, μία άσπονδη συμφοιτήτρια της Τζορτζίνας που διεκδικεί με πείσμα τον ρόλο της, δύο σωματοφύλακες σε λάθος ρόλο και λάθος στιγμή, ένας Γεωργιανός εκτελεστής με υπαρξιακές αναζητήσεις και ασφαλώς, οι εκκεντρικοί και απρόβλεπτοι συγγενείς.
Αυτά είναι κάποια από τα εκρηκτικά συστατικά του «Success Story», μίας ιστορίας που παίρνει αναπάντεχη τροπή, όταν ο πρωταγωνιστής της, μαθαίνει πως μια βόμβα απειλεί τη ζωή του, τη στιγμή που ανακοινώνει την κάθοδό του στην πολιτική…
Όχι, δεν είναι το ‘success story’, που έχετε συνδυάσει με την εποχή μας. Είναι ένα χρονικό προδοσίας, συνωμοσίας και ίντριγκας, μία «γκρίζα» κωμωδία, στα πρώτα χρόνια της κρίσης, ένα σκοτεινό παιχνίδι με πανίσχυρους παίκτες. Και βέβαια, η επιστροφή του ασυμβίβαστου Νίκου Περάκη.


Ο ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ ΣΟΥ ΒΙΝΣΕΝΤ
(2017 ΕΓΧ 95’)
Κινούμενα σχέδια, βασισμένα στη βιογραφία του Βίνσεντ Βαν Γκογκ
Σκην.: Ντορότα Κομπιέλα, Χιού Γουέλσμαν Μουσ.: Κλιντ Μάνσελ

Μόνο μέσα από τους πίνακές μας… μπορούμε να μιλάμε…

Ο Αρμάν Ρουλέν, γιος ταχυδρόμου, αναζητά τον Τεό, αδερφό του διάσημου ζωγράφου Βίνσεντ Βαν Γκογκ. Έχει στα χέρια του την τελευταία επιστολή που έγραψε ο Βίνσεντ, πριν αυτοκτονήσει. Όταν ο Αρμάν ανακαλύπτει ότι ο Τεό έχει πεθάνει, προσπαθεί να μάθει όσο το δυνατόν περισσότερα μπορεί για την εκπληκτική, παθιασμένη ζωή του Βίνσεντ, αλλά και να ανακαλύψει την αλήθεια για τον μυστηριώδη θάνατό του…
Πρόκειται για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία που έγινε όλη με ζωγραφική στο χέρι.
Για κανέναν καλλιτέχνη δεν έχουν δημιουργηθεί τόσοι θρύλοι, όσο για τον Βαν Γκογκ. Τον έχουν αποκαλέσει μάρτυρα, λάγνο σάτυρο, τρελό, ιδιοφυία και ρέμπελο. Ο αληθινός Βίνσεντ αποκαλύπτεται αμέσως από τις επιστολές του, και γίνεται ακαθόριστος μέσα από τους μύθους και το χρόνο. Ο Βίνσεντ έγραψε στην τελευταία του επιστολή: «Μόνο μέσα από τους πίνακές μας μπορούμε να μιλάμε». Τον πιστεύουμε και θα αφήσουμε τους πίνακες να πουν την αληθινή ιστορία του Βίνσεντ Βαν Γκογκ.
Η ταινία δίνει ζωή στους πίνακες του Βίνσεντ Βαν Γκογκ για να διηγηθούν την ξεχωριστή του ιστορία. Κάθε ένα από τα 65.000 καρέ της ταινίας είναι και μια ελαιογραφία ζωγραφισμένη με το χέρι από 125 επαγγελματίες ζωγράφους, που ταξίδεψαν από όλο τον κόσμο για να έρθουν στα στούντιο της Πολωνίας και της Ελλάδας και να πάρουν μέρος στην παραγωγή. Το ίδιο ξεχωριστή, όπως και οι πίνακές του, ήταν η παθιασμένη και κακότυχη ζωή του, και ο μυστηριώδης του θάνατος.
Στην αρχή έγιναν τα γυρίσματα ζωντανής δράσης με ηθοποιούς και μετά η ταινία ζωγραφίστηκε με το χέρι καρέ-καρέ. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένας διάλογος μεταξύ των ηθοποιών που ερμηνεύουν τα διάσημα πορτρέτα του Βίνσεντ και των καλλιτεχνών κινούμενης ζωγραφικής που έβαλαν τους χαρακτήρες μέσα στο χρώμα.
Δείτε την.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα