Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Πάμε σινεμά…

ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

(2017 ΕΓΧ 127’)
Βιογραφία, βασισμένη στην αυτοβιογραφία του Νίκου Καζαντζάκη, «Αναφορά στον Γκρέκο» (1961)
Σκην.: Γιάννης Σμαραγδής Μουσ.: Μίνως Μάτσας Ηθ.: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Μαρίνα Καλογήρου, Θοδωρής Αθερίδης, Ζέτα Δούκα, Στάθης Ψάλτης, Στέφανος Ληναίος

Στο αιώνιο σκοτάδι… απαντάς… μόνο… με αιώνιο φως…
Η συναρπαστική προσωπικότητα του Νίκου Καζαντζάκη, καθώς και το μαγευτικό τοπίο της Ελλάδας, μέσα στο οποίο διαμορφώθηκε. Ο Νίκος Καζαντζάκης (1883-1957), έλεγε πως δύο πράγματα καθόρισαν την ζωή του: τα όνειρα και τα ταξίδια. Η ταινία ξεκινάει με ένα όνειρο λίγο πριν το θάνατό του, έναν εφιάλτη που καταλήγει στο πρόσωπο του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου και η ταινία τελειώνει με ένα λυτρωτικό όνειρο μέσα στο Φως. Ο Καζαντζάκης, ακολουθώντας τα όνειρά του, οδηγείται στην συγγραφή του αυτοβιογραφικού έργου του, «Αναφορά στον Γκρέκο», σε κεφάλαια, με συμπαραστάτη τη διαισθητική του σύντροφο, Ελένη. Τα κεφάλαια αυτά, ζωντανεύουν σε μνήμες, ως ένα συνεχές ταξίδι στους τόπους που επισκέφθηκε: Άγιον Όρος, Όρος Σινά, Παρίσι, Βιέννη, Βερολίνο, Μόσχα, Πεκίνο. Συγχρόνως, τα ταξίδια αυτά είναι ένα συνεχές εσωτερικό ταξίδι του συγγραφέα, ο οποίος αναζητά και διεκδικεί να κατανοήσει βιωματικά τον Χριστό, τον Βούδα, τον Νίτσε, τον Λένιν, για να καταλήξει στον πρόγονό του, Οδυσσέα, και στη μεγάλη μήτρα, το Αιγαίο Πέλαγος και το Ελληνικό Φως….
ΟΙ ΓΑΤΕΣ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ

(2016 ΕΓΧ 79’)
Ντοκιμαντέρ
Σκην.: Σαΐντα Τορούν Μουσ.: Κίρα Φοντάνα

επτά διαφορετικές προσωπικότητες… επτά διαφορετικές ψυχές…

«Στην Κωνσταντινούπολη η γάτα είναι κάτι περισσότερο από γάτα. Ενσαρκώνει το χάος, την κουλτούρα και την μοναδικότητα, που είναι η καρδιά της Πόλης» Y. Barlas
Ο μοναδικός τρόπος που οι κάτοικοι αντιμετωπίζουν τις γάτες στην Κωνσταντινούπολη, δεν είναι και τόσο πολύ διαφορετικός από αυτόν, που οι Ινδοί αντιμετωπίζουν τις αγελάδες.
Για τον, κατά κύριο λόγο, μουσουλμανικό πληθυσμό, οι γάτες έχουν μια αύρα αγιοσύνης, για την οποία γίνεται συχνά αναφορά σε ιστορίες, σχετικές με τον προφήτη Μωάμεθ.
Ο τρόπος αντιμετώπισης των γατών, είναι πολύ διαφορετικός από τον κάπως αποστειρωμένο τρόπο αντιμετώπισής τους στην Ευρώπη και την Αμερική ή την αδιαφορία για το θέμα στις αραβικές και ασιατικές χώρες. Οι κάτοικοι της Κωνσταντινούπολης, αντιμετωπίζουν τις γάτες σε κοινωνικό επίπεδο, όπου εκείνες απολαμβάνουν μεν την φροντίδα, ταυτόχρονα όμως, διατηρούν την απόλυτη ανεξαρτησία τους. Αυτή η τακτική προσφέρει έναν διαφορετικό τρόπο κατανόησης της ίδιας της ζωής.
Η Τ. Τορούν, και ο διευθυντής φωτογραφίας Τσάρλι Βούπερμαν, ταξίδεψαν στην Κωνσταντινούπολη για να κινηματογραφήσουν τις γάτες οι ίδιοι, χωρίς να γνωρίζουν αν τελικά καταφέρουν να αποθανατίσουν την αίσθηση, του τι σημαίνει να είσαι γάτα στην Κωνσταντινούπολη.
Μαζί με συνεργάτες, που έκαναν έρευνα τοπικά, μάζεψαν ιστορίες και αναζήτησαν ανθρώπους -με εκτεταμένη επαφή με τις γάτες της γειτονιάς τους- που γνώριζαν ποιες είναι οι κυρίαρχες προσωπικότητες, ποιο είναι παιδί ποιας, ποια γάτα κλέβει τον ψαρά και ποια μπαίνει στο σπίτι της γειτόνισσας κρυφά. Οι ιστορίες που άκουσαν, τους κίνησαν περαιτέρω το ενδιαφέρον, ώστε να κινηματογραφήσουν τα μοναδικά αυτά ζώα, «εν δράσει».
Στην προσπάθειά τους να πλησιάσουν κοντά στις γάτες, οι δημιουργοί της ταινίας πειραματίστηκαν και σχεδίασαν διάφορες «γατο-κάμερες» και με αυτές ακολούθησαν τις γάτες σε σκοτεινά σοκάκια κι έρημα υπόγεια, πέταξαν drones πάνω από τις στέγες της πόλης και πήραν τις γάτες στο κατόπι, για να αποκτήσουν την οπτική τους όταν αυτές, περιδιαβαίνουν την πόλη.

Οι χαρακτήρες:
Bengu-Η ερωμένη: Γκριζοκαφέ τρίχωμα με μπούκλες, τσαχπίνα, με σμαραγδένια μάτια. Σύζυγος, μητέρα, ερωμένη, που βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής και αγάπης πολλών αρσενικών…
Aslan Parcasi-Ο κυνηγός: Ασπρόμαυρος, μακρύτριχος, με κιτρινοπράσινα μάτια, ενίοτε λεκιασμένος, όταν βγαίνει από την αποχέτευση. Κυνηγός, ειδήμων στα ποντίκια και τα ψάρια, αγαπάει τα σημεία της πόλης που έχουν ωραία θέα, κοιμάται όλη μέρα και κυνηγάει το βράδυ…
Psikopat-Η ψυχοπαθής: Ασπρόμαυρη, κοντότριχη, με πράσινα μάτια και διαπεραστικό βλέμμα, περπατάει με ύφος και είναι σκληρό καρύδι. Ζηλιάρα νοικοκυρά, δεν διστάζει όταν πρόκειται για καβγά, επιθετική γενικώς, δε «μασάει» και δε «σηκώνει» πολλά-πολλά…
Duman-Ο τζέντλεμαν: Γκριζόασπρος με πράσινα μάτια, έχει προεξέχον στομαχάκι και αριστοκρατική κοψιά. Τζέντλεμαν και γνώστης, όταν πεινάει χτυπάει διακριτικά το τζάμι, όμως ποτέ δεν παρακαλεί, ούτε μπαίνει μέσα. Απαιτεί γκουρμέ γεύσεις μερικές φορές όμως, βουτάει και σε σκουπιδοτενεκέδες…
Deniz-Ο υπέρ-κοινωνικός: Γκριζόασπρος τιγρέ-τάμπι, με πράσινα μάτια, γεμάτος ενέργεια, μπρίο και νιάτα. Μασκότ, μπελάς, νέος και νεανίζων, κοιμάται στους πάγκους της αγοράς, όπου ταλαιπωρεί εξίσου γάτες και πελάτες…
Sari-Η καταφερτζού: Κιτρινόλευκη τιγρέ-τάμπι, με κίτρινα μάτια, ευέλικτη και μικρόσωμη. Δεν της καίγεται καρφί, κλέβει, ζητιανεύει, παρακαλεί και επιμένει, βρίσκοντας πάντα τον τρόπο να πάρει αυτό που χρειάζεται…
Gamsiz-Ο «παίχτης»: Ασπρόμαυρος, κοντότριχος, πρασινομάτης, γεματούλης και γλύκας, κλασικός άνδρας της γειτονιάς, φούρναρης, εραστής. Έχει κοφτερά νύχια, όταν περπατά γέρνει ελαφρά στο πλάι και γενικά, είναι αφεντικό στο δρόμου του. Μην ξεγελιέστε από το μικρό προσωπάκι και το αθώο ύφος του…
ΧΩΡΙΣ ΔΙΕΞΟΔΟ

(2016 ΕΓΧ 98’)
Περιπέτεια δράσης
Σκην.: Ίραν Κρίβι Μουσ.: Ιλάν Εσκερί Ηθ.: Νίκολας Χουλτ, Φελίσιτι Τζόουνς, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Άντονι Χόπκινς, Μάρουαν Κενζάρι

πόσο μακριά… μπορείς να πας… για την αγαπημένη σου…
Ο Κέισι και η Τζούλιετ, δύο νεαροί Αμερικάνοι, ταξιδεύουν με ένα σακίδιο για να γνωρίσουν την Ευρώπη. Όταν η Τζούλιετ ανακαλύπτει ότι πάσχει από μια σπάνια θανατηφόρα ασθένεια, ο Κέισι αποφασίζει να ληστέψει έναν Γερμανό γκάγκστερ, προκειμένου να πληρώσει την θεραπεία της αγαπημένης του. Ωστόσο, η επιχείρηση του βγαίνει εκτός σχεδίου και ο Κέισι, πρέπει να επιδοθεί σε έναν ιλιγγιώδη αγώνα δρόμου, για να προλάβει, πρώτος, να φτάσει στην Τζούλιετ, πριν αυτή πέσει θύμα της γερμανικής μαφίας…

ΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

(2017 ΕΓΧ 116’)
Βιογραφία, βασισμένη στη ζωή του Τζεφ Μπάουμαν, αλλά και στο βιβλίο των Τζεφ Μπάουμαν και Μπρετ Γουίτερ
Σκην.: Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν Μουσ.: Μάικλ Μπρουκ Ηθ.: Τζέικ Γκίλενχαλ, Τατιάνα Μασλάνι, Μιράντα Ρίτσαρντσον, Ρίτσαρντ Λέιν Τζούνιορ, Νέιτ Ρίτσμαν, Λένι Κλαρκ

η ζωή… έχει… πολλά γυρίσματα… και ανάμεσά τους… πολλές τραγωδίες…
Η συγκλονιστική, αληθινή ιστορία του Τζεφ Μπάουμαν, ενός συνηθισμένου ανθρώπου, που ενέπνευσε την πόλη του αλλά και ολόκληρο τον κόσμο, όταν έγινε σύμβολό ελπίδας, μετά την βομβιστική επίθεση στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, το 2013.
Η προσπάθεια, τόσο του Τζεφ Μπάουμαν, όσο και των υπόλοιπων μελών της οικογένειάς του, ώστε ο πρώτος να ξεπεράσει, όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα, την τραγωδία του…
Ο 27χρονος Τζεφ βρίσκεται στο Μαραθώνιο απλά και μόνο προσπαθώντας να κερδίσει την καρδιά της πρώην αγαπημένης του. Η έκρηξη τον περιμένει στην γραμμή του τερματισμού, με αποτέλεσμα να χάσει και τα δύο του πόδια. Όταν συνέρχεται στο νοσοκομείο, είναι σε θέση να βοηθήσει την αντιτρομοκρατική υπηρεσία, αναγνωρίζοντας έναν από τους βομβιστές, ωστόσο η δική του, προσωπική, μάχη έχει μόλις ξεκινήσει. Τους επόμενους μήνες παλεύει όχι μόνον για τη σωματική, αλλά και για την συναισθηματική του αποκατάσταση, με την αμέριστη υποστήριξη της οικογένειάς του. Πρόκειται, λοιπόν, για τον ειλικρινή, προσωπικό απολογισμό του Τζεφ και ενός ηρωικού ταξιδιού, που θέτει σε δοκιμασία τους οικογενειακούς δεσμούς, καθορίζει την αξιοπρέπεια ενός ολόκληρου κοινωνικού συνόλου και τροφοδοτεί, τον ίδιο, με εσωτερική δύναμη κόντρα στις διάφορες αντιξοότητες.
Γεμάτη με γνήσιο συναίσθημα, ανθρωπισμό και χιούμορ, η ταινία του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, περιγράφει την αληθινή ιστορία ενός ανθρώπου, που αποτέλεσε την ενσάρκωση του κινήματος, «BOSTON STRONG».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα