Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Πάμε… σινεμά

Ο ΜΠΑΜΠΑΣ ΓΥΡΙΣΕ
(2017 ΕΓΧ 91’)
Κωμωδία
Σκην.: Σον Άντερς Μουσ.: Μάικλ Άντριους Ηθ.: Γουίλ Φερέλ, Μαρκ Γουόλμπεργκ, Λίντα Καρντελίνι, Τόμας Χέιντεν Τσερτς

πιο πολλοί μπαμπάδες… πιο πολλά προβλήματα…

O Μπραντ, ένας φιλήσυχος οικογενειάρχης, είναι παντρεμένος με δύο παιδιά, μόνο δεν είναι δικά του.Είναι απλά ο πατριός που προσπαθεί να γίνει αποδεκτός από τα παιδιά, ως πατέρας. Όταν ο Ντάστι, ο μηχανόβιος υπερ-κουλ βιολογικός τους πατέρας, που όλοι τον λατρεύουν, έρχεται για επίσκεψη στην πόλη, οι δύο άνδρες, προκειμένου να αποδείξουν ποιος είναι τελικά ο μπαμπάς, μπαίνουν σε μία διαδικασία αθέμιτου ανταγωνισμού…
Η ταινία αφορά σε έναν πολύ δοτικό και στοργικό πατριό, που το μόνο που θέλει είναι να είναι άψογος πατέρας, σύμβουλος για τα παιδιά της συντρόφου του. Όταν εμφανίζεται ο βιολογικός τους πατέρας, ο ήρωας έχει να αντιμετωπίσει το χειρότερο εφιάλτη κάθε πατριού. Από τη μία, λοιπόν, ο Μπραντ, ένας υπέροχος τύπος οικογενειάρχη και εξαιρετικός επαγγελματίας και από την άλλη ο Ντάστι, ένα όμορφο καθαρματάκι, που πάντα τη βγάζει καθαρή. Αυτό και μόνο προκαλεί απίστευτη ανασφάλεια στον Μπραντ, γεγονός που εκμεταλλεύεται ο Ντάστι. Τελικά, όμως, και οι δύο παλεύουν για τον ίδιο σκοπό: για την αγάπη και την αποδοχή τους από την οικογένεια.
Σύγχρονη κωμωδία καταστάσεων, καθώς πολλές οικογένειες, πλέον, είναι «διευρυμένες». Μπορεί όχι στο βαθμό συνύπαρξης, βιολογικού πατέρα και πατριού, αλλά σίγουρα σε βαθμό συστέγασης πολλών ατόμων, καθένας εκ των οποίων διεκδικεί την πρωτοκαθεδρία.

 

ΟΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ

(2017 ΕΓΧ 99’)
Κομεντί
Σκην.: Κερτ Βέλκερ Μουσ.: Τζόελ Π. Γουέστ Ηθ.: Τζ. Κ. Σίμονς, Τζος Γουίγκινς, Ζουλί Ντελπί, Οντέγια Ρας


Η προσωπική επανεκίννηση… σπάνια… είναι εύκολη υπόθεση…

Μετά το θάνατο της συζύγου του, ο Μπιλ Πόντερ και ο 17χρονος γιος του, Γουές, σε μια προσπάθεια να κάνουν μια νέα αρχή, μετακομίζουν από την μικρή πόλη, που μέχρι σήμερα ζούσαν, στη μεγαλούπολη. Καθώς οι δυο τους προσπαθούν να προσαρμοστούν στην νέα τους ζωή, αλλά και να ανακαλύψουν τρόπους ώστε να κλείσουν τις πληγές τους, γνωρίζονται με δυο ξεχωριστές γυναίκες, που τους βοηθούν να σηματοδοτήσουν ένα νέο ξεκίνημα στη ζωή τους…

 

 

ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ

(2015 ΕΓΧ 100’)
Δράμα
Μεγάλο Βραβείο και Βραβείο Κοινού στο «KINO DER KUNST» Φεστιβάλ του Μονάχου
Σκην.: Γιούλιαν Ρόζεφελντ Ηθ.: Κέιτ Μπλάνσετ, Έρικα Μπάουερ, Ρούμπι Μπουσταμάντε, Καρλ Ντίντριχ


Η Τέχνη… απαιτεί… ικανότητα…

Η Κέιτ Μπλάνσετ όχι σε έναν, αλλά σε 13 διαφορετικούς ρόλους, ερμηνεύει τα μεγάλα καλλιτεχνικά μανιφέστο: Φουτουρισμός, Ντανταϊσμός, Fluxus, Καταστασιασμός, Δόγμα 95 και άλλες αρχιτεκτονικές και καλλιτεχνικές διακηρύξεις, συνθέτοντας ένα μανιφέστο των μανιφέστων. Η βραβευμένη Αυστραλή ηθοποιός ενσαρκώνει μοναδικά 13 διαφορετικούς χαρακτήρες, μεταξύ των οποίων μία δασκάλα, μία παρουσιάστρια, μία εργάτρια, έναν άστεγο και μία ναρκομανή, αναζητώντας το ρόλο του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
Ο Γ. Ρόζεφελντ κινηματογράφησε τα 13 διαφορετικά βίντεο -διάρκειας 60’ το καθένα- με την Κέιτ Μπλάνσετ από το 2015 έως και τον Ιανουάριο του 2017, σε μια σπάνια και αξιοσημείωτη εξερεύνηση, των πολιτιστικών και κινηματογραφικών τρόπων και προσδοκιών.
Δείτε την
HAPPY END

(2017 ΕΓΧ 107’)
Δράμα
Σκην.: Μίκαελ Χάνεκε Ηθ.: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Τόμπι Τζόουνς, Ζαν Λουί Τρεντινιάν, Ματιέ Κάσοβιτς, Φαντίν Αρντουάν, Φραντζ Ρογκόφσκι

Γύρω μας… ο κόσμος… κι εμείς στη μέση… τυφλοί… ανήμποροι αντίδρασης…

Μια εύπορη οικογένεια, είναι ιδιοκτήτρια μιας εντυπωσιακής έπαυλης στο Καλέ της Βόρειας Γαλλίας, όχι πολύ μακρυά από τους προσφυγικούς καταυλισμούς. Ο ηλικιωμένος πάτερ φαμίλιας σχεδιάζει να δώσει τέλος στη ζωή του. Η κόρη του επιλέγει την εργασιομανία, ως εκτόνωση, καλύπτοντας τη συναισθηματική της απονέκρωση. Ο γιος του δεν είναι ο πιστός σύζυγος που όλοι εικάζουν. Ο εγγονός του φανερώνεται ανεπαρκής σε όλα και η 13χρονη δισέγγονή του, δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται.
Ο σκηνοθέτης της «Λευκής Κορδέλας» και του «Amour», εισχωρεί στα μυστήρια μιας εύπορης γαλλικής οικογένειας, τα μέλη της οποίας παίζουν επικίνδυνο κρυφτούλι μεταξύ τους. Καθώς οι αλήθειες ξεσκεπάζονται η μία μετά την άλλη, ο Χάνεκε αποκαλύπτει ένα υπόγειο δίκτυο απόγνωσης και αλλοτρίωσης, που απλώνει τις ρίζες του ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές. Δε ζητάει συμπάθεια για τους ήρωές του και -κυρίως- δεν χαρίζει την ανακούφιση μιας ικανοποιητικής λύσης.
Ένα στιγμιότυπο από τη ζωή μιας μεγαλοαστικής, Ευρωπαϊκής οικογένειας, μέσα από το φακό ενός από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες του παγκόσμιου κινηματογράφου, που επιστρέφει με μια ακόμη αριστουργηματικά σκηνοθετημένη, καυστικά επίκαιρη σάτιρα. Η Αν, έχει αναλάβει την οικογενειακή επιχείρηση από τον πατέρα της, Ζορζ, λόγω της προχωρημένης του ηλικίας. Η Αν, έχει επίσης να διαχειριστεί τις, πιθανώς, καταστροφικές συνέπειες ενός εργατικού ατυχήματος, σε ένα από τα εργοτάξια της επιχείρησης, το οποίο ίσως είναι σφάλμα του γιου της και μελλοντικού διαδόχου της στην κεφαλή της εταιρεία, ενώ ταυτόχρονα, προετοιμάζει το γάμο της με τον Λόρενς. Στο μεταξύ ο αδερφός της, αναλαμβάνει την επιμέλεια της έφηβης κόρης του από τον πρώτο του γάμο, αμέσως μετά τη μυστηριώδη δηλητηρίαση της μητέρας της και πρώην συζύγου του. Κι εκείνος, όμως, κρύβει μυστικά, ικανά να θέσουν σε κίνδυνο τον δεύτερό του γάμο…
Κάτι σαν ανεπίσημο σίκουελ -της εκπληκτικής ταινίας του «Αγάπη» (2012, Χρυσός Φοίνικας και Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας)- το «Happy End» σημαίνει, ταυτόχρονα, την επιστροφή του Χάνεκε στις θεματικές που τον έχουν απασχολήσει περισσότερο στην καριέρα του: τη νοσηρότητα που κρύβει μια ανεξάρτητη οικονομικά οικογένεια, την ένταση ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές και τις κοινωνικές τάξεις, την υποκρισία της κοινωνίας απέναντι στους πιο αδύναμους, τη βία που ξεπηδάει ξαφνικά από αναπάντεχες στιγμές και ασφαλώς, τις πληγές που έχει δεχθεί η ανθρώπινη επικοινωνία, παρά την αφθονία και την τρομακτική, λογαριθμική εξέλιξη της τεχνολογίας. Και ο Χάνεκε, το επιτυγχάνει αυτό, χωρίς να χάνει το χαρακτηριστικό του χιούμορ, εμπλουτίζοντας την ιστορία του με αριστουργηματικά καυστικές στιγμές, όσο οι χαμένες ψυχές στο κέντρο της, προσπαθούν να βγουν από τα αδιέξοδά τους, σε ένα πορτρέτο μιας οικογένειας και μιας κοινωνίας, σε βαθύτατη κρίση.
Μη σας παραπλανήσει ο τίτλος της ταινάις: τίποτα το «happy» δεν υπάρχει στη ζωή της οικογένειας Λοράν. Το μόνο που επιβεβαιώνεται, για ακόμη μια φορά είναι: όποιος εξακολουθεί πιστεύει στα «χάπι εντ» σε αυτή τη ζωή, ας είναι έτοιμος να εκπλαγεί αντίθετα και εντελώς δυσάρεστα.
Δείτε την
GOOD TIME

(2017 ΕΓΧ 101’)
Αστυνομικό θρίλερ
Σκην.: Μπένι Σαφντί, Τζος Σαφντί Μουσ.: Ντάνιελ Λόπατιν Ηθ.: Ρόμπερτ Πάτινσον, Μπένι Σαφντί, Τάλια Γουέμπστερ, Τζένιφερ Τζέισον Λι, Μπαρκχάντ Αμπντί


Το επίκεντρο… στο περιθώριο… πάντα… παρουσιάζει ενδιαφέρον…

Μετά από μία πρόχειρα στημένη ληστεία που πάει στραβά, ο απεγνωσμένος και έτοιμος για όλα, Γκόνι, διαθέτει ελάχιστο χρόνο, ώστε να σώσει τον αδελφό του, Νικ, από τη φυλακή. Μέσα σε μία νύχτα ποτισμένη με αδρεναλίνη, ο παράτολμος Γκόνι, με φόντο τις υποβαθμισμένες φτωχογειτονιές της Νέας Υόρκης, κατρακυλά χωρίς τέλος σε πράξεις βίας και πανικού. Καθώς οι ζωές τους κρέμονται από μια κλωστή, ο χρόνος μετράει αντίστροφα, τόσο σε βάρος του αδελφού του, όσο και του ίδιου.
Στα ίχνη της πρώτης τους ταινίας ορόσημο «The Pleasure of Being Robbed» (2008), οι αγελφοί Σαφντί, συνθέτουν ένα ακόμα πορτρέτο του γοητευτικού περιθωρίου της Νέας Υόρκης, όπου οι χαρακτήρες ζουν την κάθε τους στιγμή σα να είναι η τελευταία. Αντλώντας έμπνευση από τις αστικές ταινίες των Σίντνεϊ Λιούμετ, Μάρτιν Σκορτσέζε και Γουίλιαμ Φρίντκιν, το νέο επιχείρημα των Σαφντί, δημιουργεί ένα αυθεντικό μωσαϊκό από αξέχαστα πρόσωπα και μέρη, καθώς διαδραματίζεται σε μία μόνο νύχτα, ανάμεσα σε φυλακές, νοσοκομεία και ένα παρακμιακό λούνα παρκ. Κι όλα αυτά; Χωρίς η αφήγηση να χάνει την άρρηκτη σχέση ανάμεσα στα δύο αδέλφια.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα