1968
(2018 ΕΓΧ 119’)
Ιστορική, αθλητική
Σκην.: Τάσος Μπουλμέτης Μουσ.: Ευανθία Ρεμπούτσικα Ηθ.: Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Αντώνης Καφετζόπουλος, Γιώργος Μητσικώστας, Στέλιος Μάινας, Βασιλική Τρουφάκου
Οι άθλοι… οι ήρωες… και η ιστορική τους… καταγραφή
Μέσα σε μία λαμπερή νύχτα, ξετυλίγεται μια ιστορία εθνικής ανάτασης, με επίκεντρο το θρυλικό αγώνα στο Καλλιμάρμαρο, που παρακολούθησε ολόκληρη η Ελλάδα από το ραδιόφωνο, και πάνω από 80.000 άνθρωποι από κοντά, «σπάζοντας» το ρεκόρ Γκίνες, ως η μεγαλύτερη συνάθροιση σε αγώνα μπάσκετ. Οι συγκινητικές και αστείες ιστορίες της ταινίας, συνθέτουν έναν πολύχρωμο μικρόκοσμο, αλλά και τον καμβά μιας συγκλονιστικής εποχής και μιας ολόκληρης χώρας…
«Οι ομάδες, όταν παίζουν, αφηγούνται». Αυτό πιστεύει ο Τάσος Μπουλμέτης, για τις ομάδες στον αθλητισμό, ή τις ομάδες στη ζωή και φυσικά αυτή η ιδέα βρίσκεται στο κέντρο της νέας του ταινίας.
Ο βραβευμένος Έλληνας σκηνοθέτης (Πολίτικη Κουζίνα, Νοτιάς), εμπνέεται από τον εμβληματικό αγώνα ΑΕΚ – Σλάβια Πράγας του 1968. 50 χρόνια μετά, οπλίζει κάμερα και αποκαλύπτει το συναρπαστικό παρασκήνιο πίσω από το θρυλικό αγώνα στο Καλλιμάρμαρο. Σε μια εποχή μαύρη εποχή, που η χούντα είχε απαγορευμένες τις εκδηλώσεις και τις συγκεντρώσεις για παραπάνω από πέντε άτομα, περίπου 300.000 άνθρωποι, μαζεύτηκαν έξω από το στάδιο…
Μια ολοκληρωμένη ταινία μυθοπλασίας, για την εθνική ανάταση -σε αντίστοιχα δύσκολες εποχές- που αφηγείται ένα αληθινό κατόρθωμα, που μόλις σε μία νύχτα, κατάφερε να ενώσει ολόκληρο το έθνος, αποδεικνύοντας κινηματογραφικά(!) τη δύναμη της ελληνικής ψυχής ενάντια σε κάθε αντίπαλο. Ο Μπουλμέτης τα λέει, αλλά αναρωτιέμαι αν τον ακούει κανείς…
Η ΠΙΟ ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΩΡΑ
(2018 ΕΓΧ 104’)
Βιογραφικό δράμα
Υποψηφιότητες Όσκαρ 2018: Καλύτερης ταινίας, Α’ Ανδρικού, Φωτογραφίας, Ενδυματολογίας, Μακιγιάζ, Καλύτερης Οργ. Παραγωγής
Σκην.: Τζο Ράιτ Μουσ.: Ρόκουε Μπάνος Ηθ.: Γκάρι Όλντμαν, Λίλι Τζέιμς, Μπεν Μέντελσον, Κριστίν Σκοτ Τόμας
Αρκούν μερικές λέξεις… για να αλλάξει… ο κόσμος…
Πρώτες εβδομάδες της πρωθυπουργίας του Τσόρτσιλ, στην πιο σκοτεινή στιγμή της πολιτικής του καριέρας, αλλά και της ιστορίας της χώρας του … Οι Ναζί έχουν ήδη αρχίσει να καταλαμβάνουν την Ευρώπη και ο ίδιος -έχοντας όχι μόνο την απειλή της εισβολής των δυνάμεων του Χίτλερ στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και 300.000 στρατιώτες εγκλωβισμένους στη Δουνκέρκη- πρέπει να πάρει μια εξαιρετικά δύσκολη απόφαση: να συνθηκολογήσει μαζί τους ή να τους αντιμετωπίσει στο πεδίο της μάχης…
Παρά τον εσωτερικό πόλεμο που δέχεται από το κόμμα του, αλλά και το σκεπτικισμό του Βασιλιά, ο Τσόρτσιλ, με την αρωγή της επί 31 χρόνια συζύγου του, Κλέμι, αποφασίζει τελικά, να πολεμήσει για τα ιδανικά, την ελευθερία και την ανεξαρτησία της πατρίδας του. Οι λόγοι που τον ώθησαν και στη συνέχεια η επιχειρηματολογία για αυτή του την απόφαση, αποτελούν ιστορικό δείγμα έξοχης ρητορικής.
Όλοι λένε πως πίσω από ένα μεγάλο ηγέτη, πάντα κρύβεται μια μεγάλη μια γυναίκα. Ωστόσο, πίσω από τον χαρισματικό Τσόρτσιλ, υπάρχουν δυο και όχι μια γυναίκα. Η σύντροφός του στη ζωή και την πολιτική, Κλέμι και η γραμματέας του, Ελίζαμπεθ. Με την Κλέμι -ίσως περισσότερο φιλελεύθερη από τον ίδιο- συχνά διαφωνούσε με αποτέλεσμα κάποιες φορές να ταυτίζεται με τις συμβουλές της και κάποιες όχι, όμως πάντοτε αποτελούσε τη ζυγαριά στις τελικές του αποφάσεις. Η Ελίζαμπεθ, ήταν η προσωπική του γραμματέας, στην οποία ένιωθε την απόλυτη επαγγελματική ασφάλεια και εμπιστοσύνη.
Το σενάριο της ταινίας, βασίζεται, κυρίως, στα απομνημονεύματα της Ελίζαμπεθ -που εξέδωσε η ίδια- και που αφορούσαν στα χρόνια που βρισκόταν δίπλα στον Τσόρτσιλ. Στην ταινία η Ελίζαμπεθ εκφράζει το έθνος, ενώ η σχέση της με τον Τσόρτσιλ, αντικατοπτρίζει τη σχέση του με το λαό. Στην αρχή δεν είχε καμία επαφή με τον απλό λαό, με τον Τσόρτσιλ να είναι αποκομμένος από την κοινωνία και σταδιακά, αρχίζει να έρχεται σε επαφή με καθημερινούς ανθρώπους και να ακούει τις αγωνίες και τα προβλήματά τους, πράγμα που τον έκανε να συνειδητοποιήσει το μέγεθος των επιπτώσεων που θα είχαν οι όποιες αποφάσεις του.
Ρόλος ζωής για τον εξαιρετικό Γκάρι Όλντμαν. Δείτε την
THE POST: ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΑ ΜΥΣΤΙΚΑ
(2017 ΕΓΧ 115’)
Ιστορικό δράμα, βασισμένο σε αληθινά γεγονότα
Υποψηφιότητες για Όσκαρ 2018: Καλύτερης ταινίας, Σεναρίου, Σκηνοθεσίας, Μουσικής, Α’ Ανδρικού, Α’ Γυναικείου
Σκην.: Στίβεν Σπίλμπεργκ Μουσ.: Τζον Γουίλιαμς Ηθ.: Τομ Χανκς, Μέριλ Στριπ, Άλισον Μπρι, Σάρα Πόλσον, Κάρι Κουν
Η ερευνητική… και αποκαλυπτική… δημοσιογραφία… χρειάζεται γερά κότσια…
Η Κέι Γκράχαμ, πρώτη γυναίκα εκδότης εφημερίδας και ο ιδιόρρυθμος συντάκτης, Μπεν Μπράντλι, καλούνται να γεφυρώσουν τις διαφορές τους προκειμένου να ρίξουν φως σε κρυμμένα μυστικά του κράτους. Ωστόσο, η αντιπαράθεση με τη δύναμη των ανθρώπων της πολιτικής εξουσίας και η ενδεχόμενη αποκάλυψη επτασφράγιστων κατηγορηματικών-αποδεικτικών στοιχείων, που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δουν το φως της δημοσιότητας, δεν είναι και η ευκολότερη υπόθεση. Όμως, η συνεργασία των Κέι Γκράχαμ και Μπεν Μπράντλι, στην προσπάθειά τους να αποκαλύψουν και να δημοσιεύσουν ένα τεράστιο σκάνδαλο από κυβερνητικά μυστικά τριών δεκαετιών και τεσσάρων Αμερικανών Προέδρων, θέτει σε κίνδυνο τόσο τις καριέρες τους, όσο και την ίδια την προσωπική τους ελευθερία…
Με τη νέα του ταινία, ο Στ. Σπίλμπεργκ ανασύρει μια τέτοια στιγμή. Αποτέλεσμα; ένα καθηλωτικό δράμα, βασισμένο σε αληθινά γεγονότα, που συνέβησαν όταν η Ουάσινγκτον Ποστ και οι Νιού Γιορκ Τάιμς συμμάχησαν, εξαιτίας της επερχόμενης αποκάλυψης στους Τάιμς, για μια μυστική κυβερνητική συνωμοσία, που αργότερα έγινε γνωστή, ως η υπόθεση: «Φάκελοι του Πενταγώνου».
Η αλήθεια
Το Μάρτιο του 1971, Νιλ Σίχαν, ρεπόρτερ των Νιου Γιορκ Τάιμς, πέτυχε τεράστια πρόσβαση σε μια μυστική έκθεση 7000 σελίδων απόρρητων κυβερνητικών πληροφοριών, ικανών να φέρουν τα πάνω κάτω στο Λευκό Οίκο. Το έγγραφο, που αρχικά προετοιμάστηκε το 1967 κατόπιν εντολής του τότε Υπουργού Άμυνας Ρόμπερτ Μακναμάρα, είχε τον τίτλο: «Η Ιστορία των Αποφάσεων που πάρθηκαν από τις Η.Π.Α. στο Βιετνάμ, 1945-66».
Όσο ακίνδυνη κι αν θεωρήθηκε αυτή η έκθεση, το περιεχόμενό της, είχε τεράστιο αντίκτυπο. Το έγγραφο «Φάκελοι του Πενταγώνου» αποκάλυψε σοβαρά μυστικά και απάτες για τον πόλεμο στο Βιετνάμ και πέρασαν από τέσσερις προεδρικές θητείες: Τρούμαν, Αϊζενχάουερ, Κένεντι και Τζόνσον. Όπως αποκαλύφθηκε, καθένας από τους προέδρους αυτούς, είχε επανειλημμένα παραπλανήσει το κοινό, σχετικά με τις επιχειρήσεις των Η.Π.Α. στο Βιετνάμ και ότι ακόμη και όταν η κυβέρνηση υποστήριζε ότι επιδίωκε ειρήνη, πίσω από το παρασκήνιο, ο στρατός και η CIA, επεκτείνονταν κρυφά και σταθερά στον πόλεμο.
Αυτές οι αποκαλύψεις ήταν ιδιαίτερα, τότε, σε μια εποχή όπου χιλιάδες Αμερικανοί στρατιώτες βρίσκονταν σε θανάσιμο κίνδυνο. Τελικά, ο πόλεμος στο Βιετνάμ, από τον οποίο οι ΗΠΑ ‘βγήκε’ το 1975, κόστισε τη ζωή σε 58.220 μέλη της υπηρεσίας των ΗΠΑ και προκάλεσε την απώλεια σε πάνω από ένα εκατομμύριο άλλους.
12 ΔΥΝΑΤΟΙ
Τι γυρεύει… η αλεπού… στο παζάρι;;;
(2018 ΕΓΧ 130’)
Πολεμικό, βασισμένο σε αληθινά γεγονότα
Σκην.: Νικολάι Φούγκλσιγκ Μουσ.: Λόρνε Μπαλφ Ηθ.: Κρις Χέμσγουερθ, Μάικλ Σάνον, Μάικλ Πένια, Τρεβάντε Ρόουντς
Λίγες εβδομάδες μετά το εφιαλτικό τρομοκρατικό χτύπημα της 11ης Σεπτεμβρίου 2001, μία επίλεκτη ομάδα δώδεκα αντρών των Ειδικών Δυνάμεων αναλαμβάνει την πρώτη απόρρητη αποστολή αντεπίθεσης των ΗΠΑ. Οι δώδεκα στρατιώτες προσγειώνονται σε μια δύσβατη ορεινή περιοχή του Αφγανιστάν, με σκοπό να συνεργαστούν με έναν τοπικό πολέμαρχο εναντίον των Ταλιμπάν. Όλες οι πιθανότητες είναι εναντίον τους, καθώς υστερούν όχι μόνο σε ανθρώπινο δυναμικό, αλλά και σε πυρομαχικά. Και το καλύτερο; Δεν τους διέταξε κανείς… πήγαν εθελοντικά… Τι λες βρε παιδάκι μου; Παροιμιώδης ευαισθησία, αυτοθυσία και πολιτική αλληλεγγύη, …
ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ
Ο πόλεμος… δεν έχει χρώμα… φυλή… έθνος… έχει όμως… έρωτας
(2016 Α/Μ 130’)
Πολεμικό δράμα
Σκην.: Αντρέι Κοντσαλόφσκι Μουσ.: Σεργκέι Σουστίτσκι Ηθ.: Γιούλια Βισότσκαγια, Φιλίπ Ντουικέν, Βίκτορ Σουκορούκοφ, Πίτερ Κουρτ
Η Ρωσίδα αριστοκράτισσα και μέλος της Γαλλικής Αντίστασης, Όλγα, σε μια αιφνιδιαστική επιδρομή των ναζί καταφέρνει να κρύψει μερικά Εβραιόπουλα και εξαιτίας αυτού, συλλαμβάνεται και φυλακίζεται. Πίσω από τα σίδερα, γνωρίζει το Ζιλ -Γάλλο συνεργάτη- ο οποίος έχει αναλάβει να διερευνήσει την υπόθεσή της. Εκείνος, όμως, την ερωτεύεται και με διάφορα σεξουαλικά ανταλλάγματα, δέχεται να ελαφρύνει την τιμωρία της. Η Όλγα κάνει ότι περνάει από το χέρι της για να αποφύγει τη βίαιη ποινή, αλλά εξαιτίας μιας ανατροπής, η ελπίδα της για ελευθερία χάνεται. Έτσι, μεταφέρεται σε στρατόπεδο συγκέντρωσης όπου γνωρίζει τον Χέλμουτ, υψηλόβαθμο αξιωματικό των SS, που κάποτε έτρεφε συναισθήματα για αυτήν. Μια διεστραμμένη και καταστροφική σχέση ξεκινάει… Αυτός της προσφέρει διέξοδο, αλλά η γνώμη που έχει σχηματίσει πλέον η Όλγα για τον «Παράδεισο», είναι οριστική και αμετάκλητη…