Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Πάμε … σινεμά

ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΓΙΑ ΠΑΡΙΣΙ 15:17
(2018 ΕΓΧ 94’)
Ιστορικό δράμα, βασισμένο σε αληθινά γεγονότα, αλλά και στο βιβλίο των Άντονι Σάντλερ, Άλεκ Σκαρλάτος, Σπένσερ Στόουν και Τζέφρι Ι. Στερν, «The 15:17 to Paris: The True Story of a Terrorist, a Train, and Three American Heroes»
Σκην.: Κλιντ Ίστγουντ Μουσ.: Κρίστιαν Τζέικομπ Ηθ.: Άντονι Σάντλερ, Άλεκ Σκαρλάτος, Σπένσερ Στόουν, Τζούντι Γκριρ, Τζένα Φίσερ, Ρέι Κορασάνι, Τόμας Λένον, Τόνι Χέιλ

Ο φόβος… προτρέπει τους ανθρώπους… να ξεπερνούν… τον εαυτό τους…

Στις 21 Αυγούστου του 2015, όλος ο κόσμος παρακολουθούσε καθηλωμένος την είδηση. Μια τρομοκρατική επίθεση, στο τραίνο Thalys #9364 με προορισμό το Παρίσι, είχε αποτραπεί χάρη σε τρεις θαρραλέους νεαρούς Αμερικάνους, που ταξίδευαν στην Ευρώπη. Όλη η πορεία της κοινής τους ζωής, από την παιδική ηλικία μέχρι την ενηλικίωση, αλλά και πολλά άλλα, απίθανα περιστατικά, τους οδήγησαν σ’ αυτή τη στιγμή ηρωισμού. Μέσα από αυτή την τρομαχτική δοκιμασία, η φιλία τους αποδείχτηκε το μεγαλύτερο όπλο, που τους επέτρεψε να σώσουν τις ζωές περισσότερων των 500 ανθρώπων.
Μετά τις επιτυχημένες ταινίες «Ελεύθερος Σκοπευτής» και «Sully», ο βετεράνος και βραβευμένος με Όσκαρ, δημιουργός, Κλιντ Ίστγουντ, ενορχηστρώνει μία ακόμη αληθινή ιστορία και ανεβάζει τον πήχη πιο ψηλά, επιλέγοντας να σκηνοθετήσει τους πραγματικούς ήρωες ενός συγκλονιστικού  περιστατικού, που αναμεταδόθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο.
Στη νέα ταινία του δημιουργού, ο Σπένσερ Στόουν αναρωτιέται μέρες πριν το συμβάν αν υπάρχει κάτι που μας σπρώχνει προς έναν σπουδαίο σκοπό. Εκείνη τη στιγμή, ο Στόουν δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει τι επρόκειτο να επακολουθήσει ή τι θα χρειαζόταν να κάνει με τους φίλους του, τον Άντονι Σάντλερ και τον Άλεκ Σκαρλάτος, ώστε να σώσουν εκατοντάδες ζωές. Εκείνη τη μέρα ήταν τρεις ανέμελοι νέοι, ενθουσιασμένοι από την ομορφιά μιας ξένης χώρας. Ο Στόουν και ο Σάντλερ είχαν φύγει από το ιστορικό Βερολίνο για να συναντήσουν τον Σκαρλάτος στο Άμστερνταμ, όπου θα έπαιρναν το τρένο των 15:17 με προορισμό το Παρίσι. Τα γεγονότα που ακολούθησαν και σόκαραν όλον τον πλανήτη, μετέτρεψαν αυτούς τους νεαρούς άντρες σε ήρωες που τιμήθηκαν με το μετάλλιο της Γαλλικής Λεγεώνας της Τιμής και έγραψαν την ιστορία τους. Ο Κλιντ Ίστγουντ ανακάλυψε την περίπτωση τους, όταν τους απονεμήθηκε το βραβείο γενναιότητας το 2016. Μίλησε μαζί τους και αποφάσισε να διαβάσει το βιβλίο τους, όταν αυτό θα ολοκληρώνονται Άλλωστε, ο συνεπής δημιουργός, πάντα επιδιώκει τις προκλήσεις και αυτή η ιστορία του ταίριαζε. Το μεγαλύτερό του, όμως, τόλμημα ήταν η συνειδητή του απόφαση να μην επιλέξει επαγγελματίες ηθοποιούς, οι οποίοι απλώς θα υποδύονταν τους ρόλους, αλλά τα ίδια τα φυσικά πρόσωπα, να υποδύονται τους ίδιους τους εαυτούς τους.
Έτσι, λοιπόν, με εξαιρετικά κινηματογραφικά αντανακλαστικά, ο Ίστγουντ κατευθύνει τους ήρωές του, με ζωντάνια και αξιοθαύμαστο ρεαλισμό, οδηγώντας τους βήμα βήμα, σε μια αφήγηση -κάπου ανάμεσα- στα όρια του μυθοπλαστικού ντοκιμαντέρ και της ταινίας πλοκής.
Δείτε την


ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ
(2018 ΕΓΧ 90’)
Κωμωδία, μεταφορά του ομότιτλου θεατρικού έργου των Νίκου Τσιφόρου και Πολύβιου Βασιλειάδη
Σκην.: Στράτος Μαρκίδης Μουσ.: Χρήστος Παπαδόπουλος Ηθ.: Κώστας Αποστολάκης, Μπέσσυ Μάλφα, Σωτήρης Καλυβάτσης, Αντώνης Καφετζόπουλος, Κώστας Ευριπιώτης, Τάνια Τρύπη

Τι κι αν ΕΣΥ… είσαι συνεπής….

Ο Σωτήρης Παπακώστας εργάζεται ως υπεύθυνος προμηθειών σε έναν γνωστό και μεγάλο Δημόσιο Οργανισμό. Απόλυτα έντιμος και ευσυνείδητος υπάλληλος, ο Σωτήρης, είναι συνεπής σε όλα του τα καθήκοντα. Η γυναίκα του, Γκέλλυ, έχει συμβιβαστεί με τις αρχές του άντρα της, αλλά ταυτόχρονα η καθημερινότητά της είναι δύσκολη, αφού τα οικονομικά της οικογενείας, πάνε από το κακό στο χειρότερο. Μία μέρα έρχονται σε επαφή μαζί της οι προϊστάμενοι του άντρας της  και την πείθουν να υποδείξει, έμμεσα, στο Σωτήρη, έναν δικό τους προμηθευτή, ασφαλώς με το αζημίωτο. Η Γκέλλυ τα καταφέρνει και από εκείνη την στιγμή, με διάφορα γυναικεία κόλπα, αναλαμβάνει να επηρεάζει τον Σωτήρη, προκειμένου αυτή να εισπράττει πλούσιες μίζες εν αγνοία του…


TAD: ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΜΙΔΑ
(2017 ΕΓΧ 85’)
Δράμα, βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Αντρέ Ακιμάν
Σκην.: Ντέιβιντ Αλόνσο, Ενρίκε Γκάτο Μουσ.: Ζαχάριας Μ. ντε λα Ρίβα

Για τα αγαπημένα μας πρόσωπα… οποιοδήποτε ρίσκο… είναι αποδεκτό…

Ο Ταντ, ένας πολύ γλυκός και φιλότιμος εργάτης, που λατρεύει την αρχαιολογία, προσκαλείται από τη φίλη του, Σάρα, που είναι αναγνωρισμένη αρχαιολόγος και εξερευνήτρια, στο Λας Βέγκας. Εκεί, η Σάρα πρόκειται να παρουσιάσει την τελευταία της ανακάλυψη: ένα στοιχείο που επιβεβαιώνει την ύπαρξη του περίφημου περιδέραιου του μυθικού βασιλιά Μίδα. Όταν η Σάρα πέφτει θύμα απαγωγής από εκείνους, που θέλουν να κλέψουν το περιδέραιο και να αποκτήσουν τις μοναδικές του δυνάμεις, ο Ταντ κάνει τα αδύνατα δυνατά για να τη σώσει…

ΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΛΙΒΕΡΠΟΥΛ
(2017 ΕΓΧ  105’)
Βιογραφία, βασισμένη στα απομνημονεύματα του Πίτερ Τέρνερ: «Οι αστέρες του σινεμά δεν πεθαίνουν στο Λίβερπουλ» Σκην.: Πολ ΜακΓκίγκαν Μουσ.: Τζ. Ραλφ Ηθ.: Ανέτ Μπένινγκ, Τζέιμι Μπελ, Τζούλι Γουόλτερς, Βανέσα Ρεντγκρέιβ, Κένεθ Κράνχαμ, Στίβεν Γκράχαμ

Από τα αστέρια του χτες… στα αστέρια του σήμερα…

Βασισμένο στη συγκινητική αυτοβιογραφία του Βρετανού ηθοποιού Πίτερ Τέρνερ, η ταινία του ΜακΓκίγκαν, εξιστορεί την παθιασμένη σχέση ανάμεσα στον Τέρνερ και την εκκεντρική ντίβα του Χόλυγουντ, της δεκαετίας του ’50, Γκλόρια Γκράχαμ («Η Ωραία και το Κτήνος»). Το δυνατό ειδύλλιο ανάμεσα στη θρυλική ‘femme fatale’ και τον νεαρό εραστή της, μετατρέπεται σύντομα σε μια βαθιά σχέση, με τον Τέρνερ να γίνεται το μοναδικό άτομο στο οποίο εκείνη βρίσκει παρηγοριά και δύναμη, κατά τις τραγικές τελευταίες στιγμές της. Σαγηνευτική όσο ποτέ, η Γκράχαμ, αφήνεται στον Τέρνερ, δίνοντας την τελευταία της συγκλονιστική παράσταση. Ο Πίτερ Τέρνερ είναι ένας ανερχόμενος ηθοποιός. Η Γκλόρια Γκράχαμ ένα «αστέρι» στη δύση του, με λαμπερή καριέρα στις ασπρόμαυρες ταινίες και όχι τόσο στις έγχρωμες. Στις δεκαετίες του ’40 και ’50, η Γκλόρια Γκράχαμ έλαμψε στο Χόλυγουντ. Καθιερώθηκε ως σταρ μέσα από φιλμ νουάρ, όπως τα «Διασταυρούμενα πυρά» (1947), «Πύρινος Εφιάλτης» (1952), «Η μεγάλη κάψα» (1953), «Η Ωραία και το Κτήνος» (1952) – για το οποίο μάλιστα απέσπασε και Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου- αλλά και επιτυχίες της εποχής όπως «Μια Υπέροχη Ζωή» (1946), «Το Όγδοο Θαύμα» (1952), και «Οκλαχόμα!» (1955). Στις πιο ένδοξες μέρες της, συνεργάστηκε με κορυφαίους σκηνοθέτες, όπως: Φρανκ Κάπρα, Φριτς Λανγκ και Σέσιλ ΝτεΜιλ. Η πτώση της, όμως, ήρθε σύντομα, περίπου στα 50 της χρόνια, όταν και κατέληξε να δουλεύει σε δευτεροκλασάτα θέατρα στη Βρετανία. Η Γκράχαμ και ο Τέρνερ γνωρίστηκαν κατά τη δεκαετία του ’70, ενώ διανυκτέρευαν σε ένα ξενώνα. Εκείνος, λίγο πριν τα 30, δεν είχε ιδέα ποια είναι η Γκράχαμ. Οι κοινές αξίες που μοιράζονταν, όμως, ήταν αρκετές για να ξεπεράσουν το «εμπόδιο» της διαφοράς ηλικίας και να χτίσουν μια δυνατή φιλία, που σύντομα εξελίχθηκε σε ένα μεγάλο έρωτα.
Το 1986, ο Τέρνερ εξέδωσε τα απομνημονεύματά του με τον τίτλο «Τα Αστέρια δεν Πεθαίνουν στο Λίβερπουλ», μια συγκινητική, τρυφερή και σκωπτική καταγραφή της σχέσης του με την Γκράχαμ, που έλαβε θερμές κριτικές.
Ένα από τα δυνατά και αδιαμφισβήτητα χαρτιά της ταινίας, είναι η παρουσία της Ανέτ Μπένινγκ, στον ρόλο της Γκλόρια Γκράχαμ. Η υποψήφια, για τέσσερα Όσκαρ, ηθοποιός, κάνει κατάθεση ψυχής και ερμηνεύει συγκλονιστικά, το πρόσωπο το οποίο την ενέπνευσε σε πολλούς δικούς της, προσωπικούς ρόλους. Μια ταινία για τα αστέρια που έσβησαν, αλλά αναπληρώνονται από καινούρια, που σε μερικές περιπτώσεις είναι εξίσου λαμπερά. Ένα μελόδραμα βασισμένο στη φιλία, τον έρωτα και την απώλεια, ισορροπημένο και υποδειγματικά ερμηνευμένο από το σύνολο του καστ.
Δείτε την


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα