ΕΝΑ ΗΣΥΧΟ ΜΕΡΟΣ
(2018 ΕΓΧ 90’)
Θρίλερ
Σκην.: Τζον Κρασίνσκι Μουσ.: Μάρκο Μπελτράμι Ηθ.: Έμιλι Μπλαντ, Τζον Κρασίνσκι, Νόαχ Τζουπ, Λέον Ράσομ
Τα τέρατα… πάντα… παραμονεύουν… γύρω μας…
Σε έναν μετα-αποκαλυπτικό κόσμο γεμάτο τέρατα, υπερευαίσθητα στον παραμικρό θόρυβο, μια τετραμελής οικογένεια, προκειμένου να επιβιώσει, υποχρεώνεται να ζει στην απόλυτη σιωπή Οι μέρες περνούν και η απειλή πλησιάζει όλο και περισσότερο. Ακόμα και ο ήχος της αγχωμένης ανάσας μπορεί να σημάνει το τέλος…
Ένα θρίλερ γεμάτο άγχος, που ισορροπεί μεταξύ σιωπής και ήχου, αγάπης και φόβου. Μια τρομακτική ιστορία, αναφορά στην ανάγκη των γονιών ώστε να προστατέψουν τα παιδιά τους, ακόμα και από τον ήχο που κάνει ένα παπούτσι όταν πατάς ή όταν το βγάζεις, τον ήχο των μαχαιροπήρουνων και τόσων άλλων καθημερινών ηχητικών κύματων, που σε φυσιολογικές συνθήκες φιλτράρονται από το σύστημα ακοής χωρίς προβληματισμούς. Μια ιστορία στην οποία ο θεατής ταυτίζεται με την οικογένεια που πρωταγωνιστεί και όσο σε αυτήν, κλιμακώνεται ο άγνωστος τρόμος (κάτι περίεργα όντα που δεν ξέρουμε ακριβώς πόσα είναι ούτε από πού προκύπτουν και τα οποία εμφανίζονται αστραπιαία με τον παραμικρό θόρυβο καθώς όλο τους το σώμα μοιάζει να «ακούει»…) τόσο περισσότερο συμπάσχει με το κάθε της μέλος ξεχωριστά.
GAME NIGHT
(2018 ΕΓΧ 100’)
Κωμωδία
Σκην.: Τζόναθαν Γκόλντσταϊν, Τζον Φράνσις Ντέιλι Μουσ.: Κλιφ Μαρτίνεζ Ηθ.: Τζέισον Μπέιτμαν, Ρέιτσελ ΜακΆνταμς, Μπίλι Μάγκνουσεν, Σάρον Χόργκαν, Λαμόρν Μόρις
Τα επικίνδυνα παιχνίδια… φέρνουν… ανεπιθύμητα… αποτελέσματα…
Κάθε εβδομάδα, ο Μαξ και η Άννι, είναι πιστοί στο εβδομαδιαίο ραντεβού τους, για επιτραπέζια παιχνίδια με φίλους. Αυτή τη φορά, όμως, ο Μπρουκς, ο χαρισματικός αδερφός του Μαξ, ανεβάζει τον πήχη ψηλά, αφού τους προσκαλεί να πάρουν μέρος σ’ ένα παιχνίδι μυστηρίου γεμάτο δολοφονίες, κακοποιούς και ομοσπονδιακούς πράκτορες, όπου η ίσαλος γραμμή μεταξύ πραγματικότητας και παιχνιδιού δεν είναι και τόσο ευδιάκριτη. Το παιχνίδι αρχίζει και ο Μπρουκς πέφτει θύμα απαγωγής. Είναι τελικά μέρος του παιχνιδιού ή όχι; Ωστόσο, την ίδια ώρα, που οι έξι, ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί μεταξύ τους, παίκτες, μπαίνουν για τα καλά στην ιστορία, προκειμένου να ξεδιαλύνουν την υπόθεση και να κερδίσουν, την ίδια ώρα συνειδητοποιούν ότι ούτε ‘παιχνίδι’ παίζουν, ούτε ο Μπρουκς είναι αυτό που φαίνεται να είναι…
Είναι γεγονός ότι η κωμωδία δουλεύει καλύτερα, όταν ανατρέπονται οι προσδοκίες. Το ίδιο ασφαλώς ισχύει και σε μια υπόθεση θρίλερ. Γρήγορη και αιχμηρή, ταινία με μια φρέσκια προσέγγιση προς την κωμωδία, αλλά με σκηνοθεσία προς το θρίλερ. Μια ενδιαφέρουσα κινηματογραφική απόπειρα, με στόχο το χιούμορ, μέχρι την ανατρεπτική στροφή, που το γέλιο δίνει τη θέση του στην κομμένη ανάσα. Καθώς το ένα μυστήριο διαδέχεται το άλλο και τίποτα δεν είναι εγγυημένο, ο Μαξ, η Άννι και οι φίλοι τους, βυθίζονται σε μία παλαβή νύχτα με αδιέξοδα και πιστολίδια, ενώ κυνηγούν και κυνηγιούνται, με τον κίνδυνο, να τους καταδιώκει, είτε στη φαντασία τους είτε όχι.
Δείτε την για την ανατρεπτική της διάθεση.
ΜΕΤΑ ΤΟ ΧΩΡΙΣΜΟ
(2017 ΕΓΧ 93’)
Δράμα
74ο Φεστιβάλ Βενετίας: Αργυρό Λιοντάρι Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Βραβείο Καλύτερης Πρώτης ταινίας
Σκην.: Ξαβιέ Λεγκράν Ηθ.: Λέα Ντράκερ, Ντενί Μενοσέ, Τόμας Γκιόρια
Εκεί που το… Κράμερ Εναντίον Κράμερ… συναντάει τη… Λάμψη…
Η Μίριαμ και ο Αντουάν, αμέσως μετά το διαζύγιο τους, παίρνουν από κοινού την κηδεμονία του γιού τους, Ζουλιάν, παρά την αντίθεση της Μίριαμ. Ο Αντουάν, που δεν αντέχει τον χωρισμό με τη γυναίκα του, καταφέρνει με αυτόν τον τρόπο να παραμείνει κοντά της. Όμηρος ενός ζηλιάρη και βίαιου πατέρα και ανθρώπινη ασπίδα για μια κυνηγημένη μητέρα, ο Ζουλιάν φτάνει στα άκρα, ώστε να καταφέρει να διασφαλίσει ότι δεν πρόκειται να συμβεί το χειρότερο…
Μια ταινία που βασίζεται στο φόβο που προκαλείται από έναν άνθρωπο, αποφασισμένο να κάνει τα πάντα, ώστε να επιστρέψει σε μια γυναίκα, που με τη σειρά της, επιθυμεί απεγνωσμένα να ξεφύγει από τη βίαιη συμπεριφορά του. Ο χαρακτήρας του Αντουάν, αποτελεί μια μόνιμη απειλή για τους ανθρώπους γύρω του. Μπορεί να νιώσει μόνο το δικό του πόνο και είναι έτοιμος να χειραγωγήσει τους πάντες, ακόμα και τα ίδια του τα παιδιά, προκειμένου να κερδίσει αυτό που θέλει.
Μίξη κινηματογραφικών ειδών από Χίτσκοκ, Χάνεκε, Σαμπρόλ, αλλά και Κιούμπρικ σε ένα κινηματογραφικό τέχνασμα που παίζει με το μυαλό και τις αντοχές του θεατή. Δείτε την.
ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΣΤΗΝ ΟΜΙΧΛΗ
(2017 ΕΓΧ 128’)
Αστυνομικό θρίλερ, βασισμένο στην ομότιτλη νουβέλα του σκηνοθέτη
Σκην.: Ντονάτο Καρίσι Μουσ.: Βίτο Λο Ρε Ηθ.: Τόνι Σερβίλο, Ζαν Ρενό, Αλέσιο Μπόνι, Λορέντζο Ρικέλμι
Κανένα έγκλημα… δεν είναι απλή υπόθεση…
H Άννα Λου, μια 16χρονη κοπέλα, εξαφανίζεται από το Αβεσό, ένα μικρό χωριό, στις Ιταλικές Άλπεις, όπου μένει. Ο αινιγματικός αστυνομικός ερευνητής Βόγκελ -ιδιαίτερα γνωστός για τους καλούς του χειρισμούς στα ΜΜΕ- καλείται να εξιχνιάσει το μυστήριο, ωστόσο σύντομα διαπιστώνει ότι δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο γεγονός. Οι ώρες περνούν αδυσώπητα γρήγορα και καθώς ο Βόγκελ προσπαθεί να πιάσει την «άκρη», δουλεύει όχι μόνον ενάντια στο χρόνο, αλλά και στα ίδια τα μέσα μαζικής ενημέρωσης της περιοχής, τα οποία τον κυκλώνουν. Μη διαθέτοντας άλλα μέσα, ο Βόγκελ, προκειμένου να ανακαλύψει την αλήθεια, καταλήγει στη χρήση ανορθόδοξων μεθόδων, σε μια πόλη που τα κίνητρα είναι δυσδιάκριτα, τα γεγονότα διαστρεβλώνονται συνεχώς και όλοι οι κάτοικοι δείχνουν πιθανοί ύποπτοι…
Σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον Ιταλό συγγραφέα (ο ίδιος έχει γράψει την ομότιτλη νουβέλα), με μια αριστοτεχνική σκηνοθεσία, που βασίζεται στην πληροφορία της τεχνικής του φλας μπακ, διανθισμένη με αρκετά δανεικά στοιχεία ‘φιλμ νουάρ’, σε ένα αστυνομικό θρίλερ, κατά το ξεδίπλωμα του οποίου τίποτε δεν είναι όπως φαίνεται. Θαυμάσια ατμόσφαιρα με πολλαπλές ανατροπές, εξαιρετική φωτογραφία με υψηλής αισθητικής εικαστικά καδραρίσματα, περίτεχνα δομημένη αφηγηματική δομή, αυστηρό πεντάγραμμο στο ρυθμό, με γρήγορες εναλλαγές σεκάνς και μια υπόθεση που κρατάει σφικτή την ανάσα, από την καλά κρυμμένη λύση, από την αρχή μέχρι και το τέλος που πέφτουν οι τίτλοι.
Δείτε την.
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΕΚΕΙ ΨΗΛΑ
(2017 ΕΓΧ 117’)
Πολεμικό δράμα, βασισμένο στο μυθιστόρημα του Πιέρ Λεμέτρ, «Καλή Αντάμωση Εκεί Ψηλά»
Σκην.: Αλμπέρ Ντιποντέλ Μουσ.: Κριστόφ Ζουλιέν Ηθ.: Ναουέλ Περέζ Μπισκαγιάρ, Αλμπέρ Ντιποντέλ, Λορέν Λαφίτ, Νιλς Άρεστραπ, Μέλανι Τιερί
Ο πόλεμος… απορρέει θύματα… σε πολλαπλά επίπεδα…
Νοέμβριος 1918. Λίγες μέρες πριν από την Εκεχειρία, ο Εντουάρ Περικού σώζει τη ζωή του Αλμπέρ Μαγιάρ. Οι δύο άνδρες δεν έχουν τίποτα κοινό, εκτός από τον πόλεμο. Ο υπολοχαγός Πραντέλ, διατάζοντας μια άσκοπη επίθεση, καταστρέφει τις ζωές τους. Στα ερείπια του μακελειού του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, οι δυο τους, αποφασισμένοι να επιβιώσουν, προσπαθούν το κάθε τι. Έτσι, καθώς ο Πραντέλ σχεδιάζει να κάνει μια περιουσία πάνω στα πτώματα των θυμάτων του πολέμου, ο Αλμπέρ και ο Εντουάρ, ετοιμάζουν μια μνημειώδη απάτη με τις οικογένειες των πενθούντων…
Μια ιστορία για τα τραύματα του πολέμου, το θάνατο, τη διαφθορά και ασφαλώς τη χειραγώγηση. Συνειδητή επιλογή του σκηνοθέτη η γραμμή της σταδιακής απομάκρυνσης από το ρεαλισμό, ώστε να έχει την πλήρη ελευθερία της εστίασης στα συναισθήματα των ηρώων της, που φορτωμένοι βιώματα από τον πόλεμο, αδυνατούν να τον τελειώσουν, καθώς τον συνεχίζουν μέσα τους, ακόμα και μετά την επιστροφή τους στην καθημερινότητα. Βίαιες ζωές, κερδοσκόποι, συγκρούσεις και η φρενήρης αρχή της δεκαετίας του ’20 σε μια πλούσια σε εικόνα και λόγο ιστορία, με τις πορείες των ηρώων σε δραματική σύγκλιση προς μια αποκαλυπτική, δυναμική και ταυτόχρονα, λυτρωτική κάθαρση.
Δείτε την.
ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ ΑΥΓΟΥ
(2017 ΕΓΧ 79’)
Κινούμενα σχέδια
Σκην.: Ούτε Φον Μούντσοου-Πολ Μουσ.: Άλεξ Κόμλιου
Ακόμα και οι κούνελοι… διαθέτουν… ταξική συνείδηση… ΕΜΕΙΣ;;;
Ο Μαξ, ένα πονηρό κουνέλι της πόλης, παγιδεύεται σε μια απομονωμένη Σχολή Πασχαλινών Κουνελιών, που βρίσκεται μέσα στο δάσος. Η σχολή απειλείται από μια συμμορία αλεπούδων, τα μέλη της οποίας έχουν στόχο να κλέψουν το πολύτιμο Χρυσό Αυγό και να καταστρέψουν το Πάσχα. Όταν ο Μαξ γνωρίσει τη γλυκιά Έιμι, αποφασίζει να βοηθήσει τους νέους του φίλους, μαθαίνοντας τα μυστικά των κουνελιών του Πάσχα, από τη σοφή κυρία Ερμιόνη. Όλοι μαζί, πλέον, πρέπει να προσπαθήσουν, ώστε να σώσουν το Πάσχα και σε αυτήν την πορεία, ο Μαξ συνειδητοποιεί το που πραγματικά ανήκει…