TULLY: ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΤΥΧΙΑ
(2018 ΕΓΧ 96’)
Κομεντί
Σκην.: Τζέισον Ράιτμαν Μουσ.: Ρομπ Σίμονσεν Ηθ.: Σαρλίζ Θερόν, Μακένζι Ντέιβις, Μαρκ Ντιπλάς, Ρον Λίβινγκστον, Έμιλι Χέιν
Ο κόσμος… μιας μητέρας τριών παιδιών… δεν είναι και τόσο ρόδινος…
Η Μάρλο, μια παντρεμένη γυναίκα με δυο παιδιά και σε εγκυμονούσα κατάσταση για το τρίτο, με μισή καρδιά και την ελπίδα να ελαττώσει κατά το δοκούν το στρες της καθημερινότητας, δέχεται το καλοπροαίρετο δώρο του αδελφού της, Μια νυχτερινή νταντά. Η Τάλι, που προσλαμβάνεται πρόκειται να τη βοηθήσει, είναι μια νέα, όμορφη και ανεξάρτητη φοιτήτρια, που έρχεται όχι μόνο να εξασφαλίσει λίγο περισσότερο χρόνο ξεκούρασης στη Μάρλο, αλλά και να αλλάξει εντελώς τη ζωή της με τον πιο απρόσμενο τρόπο…
Η ιστορία μια συντετριμμένης από τις αυξημένες απαιτήσεις της μητρότητας, γυναίκας, αμέσως μετά τη γέννηση και του τρίτου παιδιού. Μια ιστορία για την επιλόχεια προσπάθειά της και την απρόσμενα νεαρή νταντά, που την επαναφέρει στη ζωή. Μιας γυναίκας που αγαπάει τα παιδιά της, ωστόσο φοβάται ότι ο ρόλος της μητέρας την καταπίνει και την απομακρύνει από τον ίδιο της τον εαυτό.
Η Μάρλο, περιμένει με αμηχανία την έλευση του τρίτου παιδιού της. Έχει συνηθίσει να τα βγάζει πέρα μόνη της με τα δύο της παιδιά, την οχτάχρονη Σάρα και τον πεντάχρονο Τζόνα, παιδί με ειδικές ανάγκες. Δεν θέλει να συζητάει πολύ το θέμα και δεν είναι ιδιαίτερα άνετη, όταν ο ευκατάστατος αδελφός της, Κρεγκ, της κάνει δώρο τις υπηρεσίες μιας νυχτερινής νταντάς.
Η ταινία του Ράιτμαν, μας συστήνει τη Μάρλο στις τελευταίες μέρες της κύησης, λίγο πριν η ύπαρξη της διαλυθεί, όντας βολεμένη σε μία άνετη ζωή. Εργαζόμενη μητέρα με παιδί με ειδικές ανάγκες, που μέχρι ένα σημείο το ελέγχει. Μετά, μένει έγκυος και αυτό τα αλλάζει όλα.
Σε αυτό το σημείο, η ταινία αποφεύγει τις τυπικές συμβάσεις, που απαιτούν τη μητέρα γαλήνια και τις οικογένειες να μαζεύονται χαρούμενες στα δωμάτια των νοσοκομείων. Συνήθως, οι άνθρωποι περιμένουν από τις γυναίκες να είναι πανευτυχείς, σε κάθε φάση της διαδικασίας, διαφορετικά θεωρούνται αχάριστες ή ψυχρές. Όταν ο Κρεγκ και η σύντροφός του, επισκέπτονται τη Μάρλο στο νοσοκομείο, αμέσως καταλαβαίνουν ότι εκείνο που επιθυμεί, είναι να είναι μόνη της. Στην πραγματικότητα, σε μια γυναίκα που μόλις έχει αποκτήσει ένα μωρό, ακόμη κι αν δεν είναι το πρώτο της, αναπτύσσονται ποικίλα και σύνθετα συναισθήματα. Άλλες φορές με καλή έκβαση κι άλλες με χειρότερη.
Με το που επιστρέφει σπίτι με το μωρό, η ζωή της Μάρλο περιορίζεται στην απόλυτη ευθύνη της προσοχής της για το μεγάλωμα των τριών παιδιών. Τρείς εβδομάδες χωρίς ύπνο, με τη φροντίδα των άλλων δύο παιδιών, τα θήλαστρα και τις πάνες, η Μάρλο χάνει τον έλεγχο σε μία συνάντηση στο σχολείο. Είναι απεγνωσμένη για βοήθεια, οπότε δέχεται το δώρο του αδελφού της και βρίσκει το τηλέφωνο της νυχτερινής νταντάς.
Πρόκειται για την Τάλι, μια χαρούμενη, δυναμική κοπέλα, που είναι φοβερά άνετη με τα μωρά και που της αρέσει να μοιράζεται διάφορα μυστικά για την ανάπτυξή τους. Μάλιστα, μοιάζει ακόμα πιο νέα από 26 χρονών και δεν ανταποκρίνεται σε αυτό που είχε η Μάρλο στο μυαλό της. Αρχικά, η Μάρλο δεν νιώθει άνετα με την Τάλι και προβληματίζεται με το γεγονός ότι η ίδια η Τάλι είναι ένα παιδί. Την ίδια στιγμή, εκείνη της μιλάει με έναν τρόπο που τις φέρνει πάρα πολύ κοντά.
Σαν μία μοντέρνα Μαίρη Πόππινς, λοιπόν, η Τάλι βοηθάει τη Μάρλο με τρόπους που ξεπερνάνε τη φροντίδα του παιδιού. Όσο βαθαίνει ο δεσμός τους, τόσο η Τάλι, με την αύρα της γνώσης και της αθωότητας, γίνεται η φίλη που τόσο απεγνωσμένα χρειάζεται η Μάρλο, οδηγώντας την προς το σημείο της επανα-συμφιλίωσης με τη ζωή.
Μια διαφορετική ταινία, για το νοσταλγικό παρελθόν που δεν πρόκειται ποτέ ξανά να γίνει παρόν, μια ταινία αιχμηρή, με την ωμή αλήθεια, να αναπνέει σε κάθε της κάδρο.
Δείτε την
ΘΕΡΙΝΟ ΑΤΤΙΚΟ 31/05 – 03/06/18
Η ΠΡΟΣΒΟΛΗ
(2018 ΕΓΧ 113’)
Δράμα
Επίσημη συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Βενετίας 2017. Βραβείο Α΄Ανδρικό (Καμέλ Ελ Μπάσα)
Υποψήφια για ξενόγλωσσο Όσκαρ
Σκην.: Ζιάντ Ντουερί Μουσ.: Τόνι Κλαρκ, Ρούπερτ Γκρέγκσον Ουίλιαμς Ηθ.: Κάμελ Ελ Μπάσα, Αντέλ Καράμ, Ρίτα Χάγιεκ, Κριστίν Χουεϊρί, Καμίλ Σαλαμέ, Ντιαμάντ Άμπου Αμπντούντ
Aλλη η ερμηνεία… της προσβολής στη Δύση… κι άλλη στην Ανατολή…
Βηρυτός, σήμερα… Μια προσβολή, που ξεφεύγει από κάθε έλεγχο, οδηγεί τον Τόνι, έναν Χριστιανό Λιβανέζο, και τον Γιάσερ, έναν Παλαιστίνιο πρόσφυγα, ώστε να λύσουν τις διαφορές τους στο δικαστήριο. Η δίκη διχάζει την κοινωνία του Λιβάνου, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης βάζουν φωτιά στην ήδη τεταμένη ατμόσφαιρα και παλιές πληγές αναδύονται στην επιφάνεια, όπως επίσης και τραυματικές αποκαλύψεις. Ο Τόνι και ο Γιάσερ, καλούνται να επανεξετάσουν τις ζωές και τις προκαταλήψεις τους…
04/03 – 06/03/18
ΑΠΑΤΗ ΣΕ ΜΑΥΡΟ ΦΟΝΤΟ
(2018 ΕΓΧ 135’)
Αστυνομικό θρίλερ
Σκην.: Ολιβιέ Μαρσάλ Μουσ.: Ερβάν Κερμορβάν Ηθ.: Μπενουά Μαζιμέλ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Ιντίρ Σεντέρ, Μίκαελ Γιούν, Λόρα Σμετ
Πλουτίζοντας… με τις ευλογίες… του νομικού συστήματος… χμμ και μετά;
Καθώς κινδυνεύει να χάσει την επιχείρησή του, εξαιτίας της ρευστότητας και αναζητώντας έναν τρόπο να βγάλει γρήγορα χρήματα, ο Αντουάν, ένας συνηθισμένος άντρας, καταστρώνει ένα σχέδιο για την κλοπή των φορολογικών κονδυλίων, που διανέμει η γαλλική κυβέρνηση στο πλαίσιο μιας αναδυόμενης αγοράς, που αφορά στο εμπόριο δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων CO2. Eνα σχέδιο που εξελίσσεται στη ληστεία του αιώνα και στιγματίζεται από προδοσία και αρκετές δολοφονίες…
Την περίοδο 2008-2009, 12 άνθρωποι έστησαν στη Γαλλία μια τεράστια απάτη που δεν άργησε να «ανοίξει» σε ευρωπαϊκό αντίκτυπο. Οι συμμετέχοντες στο «colpo grosso», αγόραζαν σε μια χώρα της Ε.Ε. δικαιώματα εκπομπών ρύπων, χωρίς να πληρώνουν ΦΠ, ενώ στη συνέχεια, τα πωλούσαν σε άλλη χώρα, με το ΦΠΑ. Σύμφωνα με υπολογισμούς, που έγιναν αργότερα, η απάτη στοίχισε 1,6 δις. ευρώ στη Γαλλία και άλλα 5 δις. σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Σχεδόν μια δεκαετία αργότερα, το 2017, τα 12 αυτά άτομα έρχονται αντιμέτωπα με τη δικαιοσύνη, με τη μεγαλύτερη ποινή να ισούται με 8 χρόνια φυλάκισης.
Σήμερα, η εντυπωσιακή αυτή αληθινή ιστορία, μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη από τον Ολιβιέ Μαρσάλ που, τιμώντας το παρελθόν του ως αστυνομικός, καταγράφεται ως ο πλέον ειδικός σκηνοθέτης στην ανάπλαση αστυνομικών ταινιών («Βρώμικος Κόσμος», «Η Συμμορία της Λυόν» κ.α.). Στην τελευταία του, αυτή, αστυνομική απόπειρα, απεικονίζει με λεπτομέρεια, αλλά και γκανγκστερική αφήγηση, το σκάνδαλο που σόκαρε Γαλλία και Ευρώπη.
Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας, ο Αντουάν, που παλεύει με νύχια και δόντια να διατηρήσει την εταιρεία του, έχοντας μόνο τη βοήθεια της συζύγου του και του πεθερού του, που ωστόσο και οι δύο τους τον θεωρούν εντελώς αποτυχημένο. Προσπαθώντας να βγάλει γρήγορα χρήματα, ώστε να σώσει την επιχείρηση, αλλά και την αξιοπρέπειά του, ο Αντουάν καταστρώνει ένα σχέδιο που περιλαμβάνει την αγοραπωλησία δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων και πολύ σύντομα κολυμπάει στο χρήμα. Για να γίνουν, όμως, όλα αυτά πραγματικότητα, ο Αντουάν μπλέκει με επικίνδυνους γκάνγκστερ, στυγνούς εγκληματίες, αλλά και μια «μαμά» που ακόμα και ο Δον Κορλεόνε, θα φοβόταν μπροστά της. Σύντομα, οι ξυλοδαρμοί, οι πυροβολισμοί και οι δολοφονίες αρχίζουν να γίνονται καθημερινό φαινόμενο, με την ταινία να δανείζεται αρκετά στοιχεία από τις: «Ο Λύκος της Wall Street» και «Τα Καλά Παιδιά», του Μάρτιν Σκορσέζε.
Η συναρπαστική αληθινή ιστορία του πιο προσοδοφόρου εγκλήματος στη σύγχρονη Γαλλία. Μια ταινία που ακτινοσκοπεί το σκάνδαλο, που συντάραξε όχι μόνον τη Γαλλία, αλλά και ολόκληρη την Ευρώπη την προηγούμενη δεκαετία.
Δείτε την