Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου, 2024

Πάμε … σινεμά

Fury_01FURY

(2014 ΕΓΧ 134’)
Πολεμική
Σκην.: Ντέιβιντ Άγιερ Μουσ.: Στίβεν Πράις Ηθ.: Μπραντ Πιτ, Σία ΛαΜπέφ, Λόγκαν Λέρμαν, Τζον Μπέρνταλ, Μάικλ Πένια

Κανένας πόλεμος… δεν τελειώνει… αθόρυβα…

Απρίλιος, 1945. Οι Σύμμαχοι σχεδιάζουν την τελευταία αντεπίθεση στην Ευρώπη. Ο σκληροτράχηλος λοχίας ‘Γουόρντεντι’ Κόλιερ, ηγείται μιας εξαιρετικά επικίνδυνης αποστολής σε εχθρικό έδαφος, έχοντας στη διάθεση του μόνο ένα τανκ και ένα 4μελές πλήρωμα. Μπορεί η ολιγομελής ομάδα, ανάμεσα στους οποίους και ένας νεοσύλλεκτος, να έχει ελάχιστα όπλα στη διάθεση της, διαθέτει όμως τον ηρωισμό μέσα στην καρδιά της ναζιστικής Γερμανίας…
Ο Ν. Άγιερ σκηνοθετεί μια ατμοσφαιρική και αγωνιώδη πολεμική ταινία, με ένα εντυπωσιακό καστ, φιλοδοξώντας τον εντυπωσιασμό στην επόμενη φιέστα των Όσκαρ.
Επική πολεμική περιπέτεια, με έντονες σκηνές δράσης και αρκετό σασπένς, σκηνικό θέαμα, που προτρέπει το θεατή να αντιληφθεί με τον πλέον ωμό τρόπο, τους πιο ακραίους κανόνες του πολέμου, ακόμα και σε ένα επιφανειακά ειρηνικό ιντερλούδιο και ασφαλώς με τις απαιτούμενες δόσεις ερωτικής έντασης. Το σενάριο διαδραματίζεται στη δύση του πολέμου, στη Γερμανία το 1945. Ο πόλεμος έχει σχεδόν τελειώσει και μαζί του καταρρέει και η ναζιστική αυτοκρατορία. Πρόκειται για μια διαφορετική προσέγγιση από τις κλασσικές πολεμικές ταινίες, όπου οι σύμμαχοι επικρατούν πάντα κατά κράτος. Οι άντρες είναι αποδεκατισμένοι και εξουθενωμένοι. Στον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο οι εμπλεκόμενοι στις πρώτες γραμμές, είτε σκοτωνόντουσαν, είτε τραυματισμένοι βαριά, επέστρεφαν σπίτι. Σαφέστατα, το «Fury» δεν είναι η πολεμική ταινία που έχεις ακούσει από περιγραφές ανθρώπων περασμένων γενεών.
Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, λοιπόν, ο Άγιερ δημιουργεί το χαρακτήρα ‘Γουόρντεντι’ Κόλιερ, ενός απροετοίμαστου για πόλεμο, άνδρα με εκπαίδευση δακτυλογράφου, που η τύχη τον έφερε στις πρώτες γραμμές, για να υπηρετήσει ως δεύτερος οδηγός ενός τανκ. Από την άλλη πλευρά ο Νόρμαν, αντικαταστάτης του Ρεντ, μέλους της ομάδας που όμως έχει χάσει τη ζωή του. Ένα αθώο και άβγαλτο παιδί, που πρέπει να αλλάξει ριζικά, αν θέλει να επιβιώσει σε μια τέτοια αρένα. Κάποιος πρέπει να τον γαλουχήσει σε όλο αυτό τον κυκεώνα της συναισθηματικής μεταμόρφωσης. Μέσα σε 24 μοιραίες ώρες, θα φανεί αν πετύχει αυτή η αλλαγή, αφού η ταινία εκτυλίσσεται από την αυγή της μίας ημέρας έως την αυγή της επόμενης…

The_hunger_games_mokingjay_1_02ΑΓΩΝΕΣ ΠΕΙΝΑΣ: ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ – ΜΕΡΟΣ 1
(2014 ΕΓΧ 125’)
Φαντασίας, βασισμένη στο 3ο βιβλίο της σειράς: «Κοτσυφόκισσα», της Σούζαν Κόλινς
Σκην.: Φράνσις Λόρενς Μουσ.: Τζέιμς Νιούτον Ζάουαρντ Ηθ.: Τζένιφερ Λόρενς, Τζος Χάτσερσον, Λίαμ Χέμσγουορθ, Γούντι Χάρελσον, Ελίζαμπεθ Μπανκς, Τζούλιαν Μουρ

Αν καούμε εμείς… θα καείς μαζί μας…

Περιοχή 13, αμέσως μετά την κατάρρευση των Αγώνων… Με την καθοδήγηση της Προέδρου Κόιν, και τις συμβουλές των στενών της φίλων, η Κάτνις πρέπει να σώσει τον Πίτα, αλλά και ολόκληρο το έθνος…
Η ιστορία πλέον παίρνει διαφορετική διάσταση, καθώς οι Αγώνες, μπορεί να τελείωσαν για πάντα, ωστόσο η μάχη για την επιβίωση μόλις έχει ξεκινήσει. Ενάντια σε όλες τις πιθανότητες και υπό τα βλέμματα ενός ολόκληρου έθνους, η Κάτνις πρέπει τώρα να βρει το θάρρος και τη δύναμη να πολεμήσει την Κάπιτολ. Είναι η στιγμή που συνειδητοποιεί ότι δεν έχει άλλη επιλογή, από το να ανοίξει τα φτερά της και να ενσωματώσει το σύμβολο της Κοτσυφόκισσας. Για να σώσει τον Πίτα, πρέπει να ηγηθεί της Επανάστασης.
Η ιστορία ξεκινά από το σημείο που η Κάτνις μόλις έχει διασωθεί από την καταστροφή του σκηνικού του παιχνιδιού. Ξυπνάει σοκαρισμένη σε ένα κόσμο που δε γνώριζε ότι υπήρχε: τη σκοτεινή, υπόγεια -και θεωρητικά εξαφανισμένη- Περιοχή 13. Σύντομα ανακαλύπτει την τραγική αλήθεια. Η  Περιοχή 12 έχει μετατραπεί σε ερείπια και ο Πίτα είναι αιχμάλωτος του Προέδρου Σνόου στην Κάπιτολ.
Το τρίτο μέρος της τριλογίας αποκαλύπτει  την πιο καλά κρυμμένη περιοχή σε ολόκληρη την Πάνεμ: την Περιοχή 13, όπου οι επαναστάτες έχουν χαράξει μίλια, σε μια υπόγεια κοινωνία, όπου οργανώνουν την Επανάσταση.
Οι δυο αυτές περιοχές, είναι ετερόκλητα αντίθετες. Η Κάπιτολ, θεαματική με φώτα και λάμψη, ενώ Η Περιοχή 13, κλειστοφοβική και αντιπροσωπευτική της κατάστασης. Ενώ η Κάπιτολ ζούσε στην υπερβολή, η Περιοχή 13 προετοιμαζόταν αργά και κρυφά για την ώρα της ελευθερίας. Η Κάπιτολ, μέχρι σήμερα δε θεωρούσε την Περιοχή 13 απειλή. Τώρα, ξεκινάει μια μάχη μεταξύ τους, με το απόλυτο σύμβολο της Περιοχής 13: την «Κοτσυφόκισσα».
Η Περιοχή 13 είχε βομβαρδιστεί 75 χρόνια νωρίτερα, κατά τη διάρκεια των Σκοτεινών Ημερών. Υπήρχαν επιζώντες, οι οποίοι δημιούργησαν μια εναλλακτική κοινωνία, κρυμμένη από το βλέμμα της Κάπιτολ. Ο πολιτισμός τους είναι καλά οργανωμένος και τα παιδιά,  εκπαιδεύονται στις στρατιωτικές τέχνες, καθώς περιμένουν με αγωνία και προετοιμάζονται για την Επανάσταση.
Η Κάτνις μπορεί να μην προέρχεται από την Περιοχή 13, αλλά είναι ο ιδανικός ήρωας, που δεν επιδιώκει την προσωπική δόξα, αλλά θέλει απλά να διαχωρίσει το σωστό από το λάθος. Είναι ένα απλό κορίτσι, από τις περιθωριοποιημένες περιοχές της Πάνεμ και το μήνυμα που θέλει να στείλει η Περιοχή 13, είναι ότι αν μπορεί εκείνη να αντισταθεί, μπορούν όλοι.
Κυρίες και κύριοι, καλώς ήρθατε στο υπερθέαμα του βιομηχανικού χόλιγουντ…

ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ 30,5 ΜΕΤΡΑ ΜΑΚΡΙΑ
(2014 ΕΓΧ 122’)
Κωμωδία, βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο του Ρίτσαρντ Μορέ
Σκην.: Λάσε Χάλστρομ Μουσ.: Αλάχ Ραχμάν Ηθ.:  Έλεν Μίρεν, Ομ Πουρί, Σαρλότ Λε Μπον, Ρόχαν Τσαντ, Μάνις Νταγιάλ, Αμίτ Σαχ
Μερικές… δεν σηκώνουν μύγα… στο σπαθί τους…
Κυνηγημένοι από την πατρίδα τους, την Ινδία, η οικογένεια Καντάμ με επικεφαλής τον Παπά, μετακομίζουν στο Σεντ Αντονέν Νομπλ-Βαλ, ένα πανέμορφο χωριό του Γαλλικού επαρχιακού Νότου. Το γοητευτικό αυτό, γραφικό χωριουδάκι με τα στενά σοκάκια και τις μικρές του εκπλήξεις φαντάζει ιδανικό μέρος για να ζήσουν οι ταξιδιώτες και να ανοίξουν το «Μεζόν Μουμπάι»,  ένα ινδικό εστιατόριο. Ιδανικό, μέχρι τη στιγμή που συνειδητοποιούν ότι ακριβώς δίπλα τους δραστηριοποιείται η ψυχρή και απότομη σεφ, Μαντάμ Μαλορί, ιδιοκτήτρια του βραβευμένου με αστέρι Μισελέν εστιατορίου «Λε Σελ Πλερέρ». Τότε τα πράγματα περιπλέκονται ακαριαία. Οι εκτεταμένες, ψυχρές αντιδράσεις και διαμαρτυρίες ενάντια στο Ινδικό εστιατόριο που τόλμησε να εγκατασταθεί μόλις 30,5 μέτρα μακριά από το δικό της, εξελίσσονται σε θερμό επεισόδιο και μια γενικευμένη αναστάτωση στους παραδοσιακά ήσυχους μαχαλάδες του Σεν Αντονέν.
Εξαιρετικά ξεχωριστό κινηματογραφικό μείγμα, η γεύση του οποίου ξεπερνά κάθε φαντασία θέασης. Κωμωδία, που αφηγείται το πρωτοφανές ταξίδι του Χασάν Καντάμ, ταλαντούχου, νεαρού σεφ, που πέφτει πάνω στις έμπειρες και αδιάψευστες αισθήσεις της εκκεντρικής Μαντάμ Μαλορί, που ελέγχει τα πάντα με αυστηρότητα και δεν χαρίζεται σε κανέναν.
Ταινία, πλημμυρισμένη με γεύσεις και εικόνες, που συναρπάζουν την όραση και ερεθίζουν τον ουρανίσκο, ενώ την ίδια στιγμή σατιρίζουν την εξορία, διανθισμένη και εξοπλισμένη με πάθος και συναίσθημα, ανάμεσα σε δυο διαφορετικούς πλανήτες, που συγκρούονται πολιτισμικά, από κάθε βαζάκι που ανοίγει και από μέσα του βγαίνει καινούρια οσμή, γεύση και εμπειρία…

the_great_beauty_03H ΤΕΛΕΙΑ ΟΜΟΡΦΙΑ
(2013 ΕΓΧ 142’)
Δραματική
Σκην.: Πάολο Σορεντίνο Μουσ.: Λέλε Μαρτσιτέλι Ηθ.:  Τόνι Σερβίλο, Κάρλο Βερντόνε, Σαμπρίνα Φερίλι
Η αποστροφή του ‘εαυτού’… και η εκθαμβωτική ομορφιά… γύρω του…

Καλοκαίρι στη Ρώμη. Τουρίστες κατακλύζουν το λόφο Γιανίκουλουμ. Ο Τζεπ Γκαμπερντέλα, ένας εμφανίσιμος άντρας με ακαταμάχητη γοητεία, παρά τα πρώτα σημάδια γηρατειών, απολαμβάνει την κοινωνική ζωή της πόλης, παρευρισκόμενος σε σικ δείπνα και πάρτι, όπου το λαμπερό του πνεύμα και η ευχάριστη παρουσία του είναι πάντα ευπρόσδεκτα. Επιτυχημένος δημοσιογράφος και αμετανόητος γόης, όταν ήταν νεότερος, ο Τζεπ είχε γράψει ένα μυθιστόρημα, εξασφαλίζοντας ένα λογοτεχνικό βραβείο, με τη φήμη του καταπιεσμένου καλλιτέχνη που καμουφλάρει τη δυσφορία του με κυνισμό, αντικρίζοντας τον κόσμο με πικρόχολο σαρκασμό. Στην ταράτσα του διαμερίσματος του, με θέα το Κολοσσαίο, οργανώνει πάρτι, όπου «Το Ανθρώπινο Σύστημα» -ο τίτλος του μυθιστορήματός του- ξεγυμνώνεται καθώς διαδραματίζεται η κωμωδία της ανυπαρξίας. Κουρασμένος από τον τρόπο ζωής του και στοιχειωμένος από τις αναμνήσεις ενός νεανικού έρωτα, ο Τζεπ, ονειρεύεται να ξαναρχίσει το γράψιμο…

trash_01ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ
(2014 ΕΓΧ 115’)
Δραματική, βασισμένη στην ομότιτλη νουβέλα του Άντι Μάλιγκαν
Σκην.: Στέφεν Ντάλντρι Μουσ.: Αντόνιο Πίντο Ηθ.:  Μάρτιν Σιν, Ρούνεϊ Μάρα
Ψάχνοντας στα σκουπίδια… ποτέ δεν ξέρεις… τι μπορείς να ανακαλύψεις…

Δύο αγόρια, ο Ραφαέλ και ο Γκάρντο, ρακοσυλλέκτες που μαζεύουν σκουπίδια στις φτωχογειτονιές του Ρίο, βρίσκουν ένα πορτοφόλι στην τοπική χωματερή, χωρίς να φαντάζονται ότι μετά το εύρημά τους, η ζωή τους πρόκειται να αλλάξει για πάντα. Όταν η τοπική αστυνομία εμφανίζεται, προσφέροντας μια ελκυστική ανταμοιβή για την επιστροφή του πορτοφολιού, τα αγόρια, συνειδητοποιούν ότι αυτό που έχουν βρει, πρέπει να είναι πολύ σημαντικό…


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα