SAMBA (2014 ΕΓΧ 120’)
Κομεντί, βασισμένη στη νουβέλα, της Ντελφίν Κουλέν, «Samba pour la France»
Σκην.: Ερίκ Τολεντανό, Ολιβιέ Νακάς Μουσ.: Λουντοβίκο Εϊνουάντι Ηθ.: Ομάρ Σι, Σαρλότ Γκενσμπούργκ, Ταχάρ Ραχίμ
Η αστεία πλευρά… της καθημερινότητας…
O Σαμπά, 10 χρόνια πριν, έχει μεταναστεύσει από τη Σενεγάλη, στη Γαλλία, απασχολούμενος σε διάφορες εποχιακές, δύσκολες δουλειές. Η Aλίς, πρώην στέλεχος επιχειρήσεων, έχει εγκαταλείψει την καριέρα της και προσπαθεί να ξαναβρεί τον εαυτό της, προσφέροντας βοήθεια σε μία εθελοντική οργάνωση. Και οι δύο προσπαθούν να «απεγκλωβιστούν» από το αδιέξοδο της ζωής τους, μέχρι που η τύχη τους φέρει κοντά…
Μετά την τεράστια κινηματογραφική επιτυχία της ταινίας «Οι Άθικτοι», μιας από τις πιο όμορφες και αισιόδοξες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου, το σκηνοθετικό δίδυμο από τη Γαλλία, επιστρέφει με μια εξίσου ενδιαφέρουσα κομεντί. Στο ίδιο πνεύμα και μήκος κύματος με τους «Άθικτους», η νέα δουλειά των Γάλλων, αποτελεί μια σφαιρική αντίληψη περί κοινωνικής κωμωδίας, αφού αφηγείται μια συγκινητική και παγκόσμια ιστορία με χαρακτήρες προσφιλείς και οικείους, με εύστοχες και καυστικές δόσεις χιούμορ
Ο συνδετικός κρίκος των δυο ταινιών, είναι η διασύνδεση των ανθρώπων με την εργασία, από τον πάτο έως την κορυφή της πυραμίδας. Από τη μια πλευρά, ο Σαμπά, ένας λαθρομετανάστης που εγκατέλειψε τη χώρα του και προσπαθεί να αποκτήσει τη νομιμότητα του μετανάστη, ώστε να μπορεί να βρει μια κανονική δουλειά. Από την άλλη, η Αλίς, ένα μεγαλοστέλεχος εταιρείας, που όμως, έχει πάθει υπερκόπωση από το φόρτο εργασίας και πλέον καταρρέει. Και για τους δύο, η δουλειά είναι πάρα πολύ σημαντική, ωστόσο όταν συναντάει ο ένας τον άλλον, ανακαλύπτουν νέους ορίζοντες. Προσπαθούν να χαράξουν τη δική τους πορεία προς την ευτυχία, που διαφέρει πολύ από την πορεία που μας επιβάλλει ο κόσμος των επιχειρήσεων. Το ερώτημα, λοιπόν, που προκύπτει στο πρώτο επίπεδο της ταινίας: είναι άραγε η δουλειά το μόνο νόημα στη ζωή ή μήπως όχι; Η απάντηση του καθενός από εμάς, μπορεί να είναι και διαφορετική. Ωστόσο το ερώτημα, ως επιχείρημα, παραμένει ανοικτό. Σε αντίθεση με το κοινωνικό κινηματογραφικό περιβάλλον του Γαλλικού κινηματογράφου, η ταινία των Τολεντανό και Νακάς, ανοίγει ένα ερμητικά κλειστό παράθυρο, πίσω από το οποίο παρουσιάζεται ένας κόσμος, για τον οποίον ελάχιστα ενδιαφέρεται το γαλλικό σινεμά: τους εργάτες στις σκαλωσιές, στα εργοστάσια και στα κέντρα διαλογής απορριμμάτων, στα υπόγεια των εστιατορίων, όλους αυτούς που περιμένουν στους σταθμούς του μετρό στις 5 το πρωί, μήπως και τους προσλάβουν για ένα μεροκάματο. Οι αόρατοι άνθρωποι μιας πολιτισμένης, κατά τ’ άλλα κοινωνίας, που κρύβονται έντεχνα στο ίδιο τους το φυσικό περιβάλλον. Εξετάζοντας το θέμα προσεκτικά, καταλήγεις σε μια δραματική διαπίστωση, με εφαρμοσμένους πάνω της τους κανόνες της κωμωδίας. Ελαφρότερος, πιο εύπεπτος και ασφαλώς λιγότερο διδακτικός τρόπος επικοινωνίας με το θεατή. Όταν μία σκηνή είναι φορτισμένη δραματικά, ο εμπλουτισμός της με έξυπνο χιούμορ, αναμφισβήτητα, προσθέτει πάνω της ένα ισχυρό όπλο.
Στην απέναντι όχθη, άνθρωποι με υπερκόπωση, άγχος, στρες, αποπροσωποποίηση, εργαζόμενοι που προσφέρουν τα πάντα χωρίς καμία ανταμοιβή. Η ζωή μοιάζει άσκοπη. Αρκετά κεφάλαια πραγματεύονται το πώς μπορεί κανείς να βρει νόημα μέσα από την εθελοντική εργασία. Αυτό ακριβώς ενσαρκώνει και ο χαρακτήρας της Αλίς. Εργάζεται σε μία τέτοια οργάνωση, προσπαθεί να συνδεθεί ξανά με τα συναισθήματά της, να αποκτήσει συναίσθηση απέναντι στους άλλους και στον κόσμο.
Οι διαφορές και οι ομοιότητες των δυο χαρακτήρων, συγκλίνουν προς τη δεύτερο χαρακτηρισμό. Η απάντηση όμως… είναι δική σας…
ΑΠΟ ΕΡΩΤΑ (2014 ΕΓΧ 81’)
Κωμωδία, βασισμένη στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Θ. Αθερίδη
Σκην.: Θόδωρος Αθερίδης Μουσ.: Παναγιώτης Τσεβάς Ηθ.: Σμαράγδα Καρύδη, Παναγιώτα Βλαντή, Θόδωρος Αθερίδης, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Μάρθα Καραγιάννη
Η δυστυχία… του να είσαι… ερωτευμένος…
Ο Αντώνης Γκαλιμάνης, είναι πυροσβέστης και ζει στον Πειραιά. Δυο μέρες πριν από τον επικείμενο γάμο του, με την νοσηλεύτρια Νατάσσα, τον επισκέπτεται αιφνιδιαστικά στο σπίτι του, η Άννα, μια δημοσιογράφος με την οποία παλαιότερα, διατηρούσε σχέση. Από την συνάντηση αυτή φαίνεται καθαρά, ότι ο μεταξύ τους έρωτας, δεν έχει σβήσει ποτέ, αλλά παρά την έντονη επιθυμία της Άννας για επανασύνδεση, ο Αντώνης δεν ματαιώνει τον γάμο του με την Νατάσσα. Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο, όταν ξεκινάει η ‘διπλή ζωή’ του Αντώνη μέσα στο ίδιο του το σπίτι…
Ο ΗΛΙΘΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΑΝΗΛΙΘΙΟΣ 2 (2014 ΕΓΧ 110’)
Κωμωδία, 2η συνέχεια της γνωστής ταινίας
Σκην.: Μπόμπι Φαρέλι, Πίτερ Φαρέλι Μουσ.: Empire of the Sun Ηθ.: Τζιμ Κάρεϊ, Τζεφ Ντάνιελς, Λόρι Χόλντεν, Κάθλιν Τέρνερ
Όπου η ηλιθιότητα… γίνεται προνόμοιο…
Όταν ο Χάρι μαθαίνει ότι, κάπου εκεί έξω, έχει μια κόρη, προσπαθεί να βγάλει τον Λόιντ από την κωματώδη κατάσταση, στην οποία έχει περιπέσει μετά τη χυλόπιτα, που έφαγε από τη Μαίρη και να τον πείσει, ώστε να διασχίσουν ολόκληρη τη χώρα, για να την αναζητήσουν την κόρη του. Ο Λόιντ, ωστόσο, είναι και πάλι ερωτευμένος. Ξεκινούν, λοιπόν, από ένα ίδρυμα, στο οποίο, κανονικά, οι ίδιοι έπρεπε να είναι εσώκλειστοι και βρίσκονται σε μια σύνοδο κορυφής, όπου έχουν μαζευτεί τα λαμπρότερα μυαλά όλου του κόσμου. Είκοσι μετά την τελευταία τους περιπέτεια, οι καλόκαρδοι, αν και όχι ιδιαίτερα έξυπνοι, κολλητοί Χάρι και Λόιντ, ξανασμίγουν…
ΚΟΥΜΠΑ: ΜΙΑ ΖΕΒΡΑ ΚΑΙ ΜΙΣΗ (2013 ΕΓΧ 85’)
Κινούμενο
Σκην.: Άντονι Σίλβερστον Μουσ.: Μπρους Ρέτιεφ
Πόσες ρίγες… μπορεί… να έχει μια ζέβρα…
Ακόμα και στην περίπτωση μιας ζέβρας, εν είναι όλα άσπρο ή μαύρο. Ο Κούμπα, είχε την ατυχία να γεννηθεί με τις μισές του ραβδώσεις και έτσι το γεμάτο προλήψιες, κοπάδι που ζει, του αποδίδει την ξαφνική ξηρασία που έχει πλήξει την περιοχή. Η νεαρή ζέβρα, δεν έχει άλλη επιλογή από το να εγκαταλείψει την ομαδική ζωή, προκειμένου να ανακαλύψει το θρυλικό νερόλακκο, όπου οι πρώτες ζέβρες απόκτησαν τις ρίγες τους. Στο ταξίδι του αυτό, ο Κούμπα έχει για συνοδοιπόρους: μια θρασύτατη αντιλόπη και μία φανταχτερή στρουθοκάμηλο, ενώ συνάμα, γνωρίζει και ένα σωρό άλλους, εκκεντρικούς χαρακτήρες. Η πραγματική πρόκληση έρχεται, όταν στον δρόμο του εμφανίζεται μια άγρια λεοπάρδαλη…
St.VINCENT: Ο ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΣ ΜΟΥ ΑΓΙΟΣ (2014 ΕΓΧ 102’)
Κωμωδία
Σκην.: Τίοντορ Μέλφι Μουσ.: Τίοντορ Σαπίρο Ηθ.: Μπιλ Μάρεϊ, Μελίσα Μακάρθι, Ναόμι Ουότς, Τζέιντεν Λίμπερερ, Κρις Ο’ Ντόουντ
Η Καθολική μοναξιά… και η αναζήτηση της πραγματικής ταυτότητας…
Ο Βίνσεντ, είναι ένας παράξενος, φιλήδονος, αποτυχημένος βετεράνος πολέμου, που εκτός του εαυτού του, μισεί και όλους τους υπόλοιπους γύρω του. Η εμμονή του με τον τζόγο, το αλκοόλ και τα περίεργα πλάσματα της νύχτας, είναι μερικές από τις αιτίες εξαιτίας των οποίων, ο Βίνσεντ, έχει οδηγηθεί στην προσωπική του κόλαση. Έτσι, για να καταφέρει πλέον να επιβιώσει στην απόλυτα αξιολύπητα καθημερινότητά του, υποχρεώνεται να εργαστεί, αναλαμβάνοντας τη φροντίδα του Όλιβερ, ενός 12χρονου μελαγχολικού αγοριού, που μένει με τη διαζευγμένη μητέρα του, Μελίσα.
Όπως πολύ εύκολα μπορεί να συμπεράνει κανείς, ο Βίνσεντ, δεν αποτελεί το πρότυπο άνδρα και πατέρα, για τον νεαρό Όλιβερ. Μέσα από τα πιο βρόμικα καταγώγια και τις επικίνδυνες φυλές της πόλης, όταν ο ήλιος εξαφανιστεί, ο μικρός Όλιβερ, γνωρίζει το πραγματικό πρόσωπο της ζωής και ταυτόχρονα, αποκτάει τον πρώτο του αληθινό και αφοσιωμένο φίλο…
ΟΙ ΠΙΓΚΟΥΪΝΟΙ ΤΗΣ ΜΑΔΑΓΑΣΚΑΡΗΣ (2014 ΕΓΧ 92’)
Κινούμενο
Σκην.: Έρικ Ντάρνελ, Σάιμον Τζ. Σμιθ Μουσ.: Λορν Μπάλφ
Οι υπέρ-ομάδες κατασκόπων… δεν γεννιούνται… εκκολάπτονται…
Οι καλύτεροι μυστικοί, φτερωτοί κατάσκοποι στην ιστορία της παγκόσμιας κατασκοπίας… Ο Σκίπερ, ο Κοβάλσκι, ο Ρίκο και ο Στρατιώτης… Οι καλύτεροι των καλύτερων, οι πιο ελίτ των ελίτ, ενώνουν τις δυνάμεις τους με την μυστική, ειδική ομάδα δράσης, «Βόρειος Άνεμος», αρχηγός της οποίας είναι ο επιβλητικός και όμορφος Πράκτορας Απόρρητος. Η ασυνήθιστη αλλά σούπερ αποτελεσματική ομάδα, λοιπόν, έχει έναν σημαντικότατο στόχο. Πρέπει να καταφέρει να κατατροπώσει τον μοχθηρό Δρ. Οκτάβιο Μυαλάτη, πριν αυτός, προλάβει να υλοποιήσει τα καταστροφικά του σχέδια, για να εξαφανίσει τον κόσμο… Οι επιδρομές στο Φορτ Νοξ, προς αναζήτηση γευστικών λιχουδιών είναι παιχνίδι, σχετικά με την υπέρτατη πρόσκληση που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι Πιγκουίνοι. Ο υπέρ-κακός Δρ. Οκτάβιος Μυαλάτης, αναγνωρισμένος γενετιστής, λάτρης του τυριού και γνωστός δωρητής σε εράνους που πραγματοποιούνται τακτικά, κρύβει μέσα του το μοχθηρό χταπόδι, που ονομάζεται Ντέιβ. Και ως Ντέιβ, νιώθει μια ασυγκράτητη μνησικακία για τους Πιγκουίνους. Ο Ντέιβ ήταν κάποτε μια από τις πλέον διάσημες ατραξιόν στα τσίρκο ανά τον κόσμο, μέχρι τη στιγμή που τα πιγκουινάκια, του έκλεψαν τη λάμψη, εκτοπίζοντάς τον ως δευτεροκλασάτο έκθεμα. «Μου κλέψατε τα πάντα», φωνάζει σε αυτά, ενώ δείχνει έτοιμος να καταστρώσει τα πιο σατανικά σχέδια, προκειμένου να επιστρέψει στο προσκήνιο…