Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου, 2024

Πάμε Σινεμά

Η στήλη, ενημερώνεται από τους αιθουσάρχες για τις νέες ταινίες κάθε Τρίτη μεσημέρι. Για κάθε αιφνιδιαστική αλλαγή, υπεύθυνοι είναι οι ίδιοι.

STAR WARS ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ VII: Η ΔΥΝΑΜΗ ΞΥΠΝΑΕΙ (2015 ΕΓΧ 136’)

Επιστημονικής φαντασίας, 7η συνέχεια της γνωστής σειράς ταινιών, βασισμένη στους χαρακτήρες του Τζορτζ Λούκας Σκην.: Τζ. Τζ. Άμπραχαμς Μουσ.: Τζον Γουίλιαμς Ηθ.: Χάρισον Φορντ, Ντόμναλ Γκλίσον, Άντι Σέρκις, Μαρκ Χάμιλ, Όσκαρ Άιζακ, Κάρι Φίσερ, Ντέιζι Ρίντλεϊ, Τζον Μπογιέγκα, Λουπίτα Νιόνγκ’ο, Ντόμναλ Γκλίσον, Άντονι Ντάνιελς, Πίτερ Μέιχιου Ο διαγαλαξιακοί πόλεμοι… δεν τελειώνουν… ποτέ… Το καινούργιο, έβδομο κατά σειρά επεισόδιο του Πολέμου των Άστρων. Η δράση της ταινίας, τοποθετείται χρονικά, 30 χρόνια μετά τα γεγονότα που είδαμε στην «Επιστροφή των Τζεντάι»… Οι παραπάνω λέξεις, αποτελούν τις μοναδικές πληροφορίες που έχουν εκδοθεί, ως πολιτική μάρκετινγκ που έχουν επιλέξει οι παραγωγοί και οι διανομείς της ταινίας, σε μια προσπάθεια διατήρησης επτασφράγιστου μυστικού της υπόθεσης της ταινίας. Τα υπόλοιπα… επί σκηνής…

 

ΜΗΠΩΣ ΕΙΣΑΙ Ο ΤΥΠΟΣ ΜΟΥ, ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ (2014 ΕΓΧ 100’)

Κομεντί, βασισμένη στην ομότιτλη νουβέλα του Φιλίπ Βιλέν Σκην.: Λουκά Μπελβό Μουσ.: Φρεντερίκ Βερσεβά Ηθ.: Εμίλ Ντεκινί, Λοίκ Κορμπερί Είναι αρκετός ο έρωτας… για να γεφυρώσει… δυο διαφορετικούς κόσμους;… Ο Κλεμέν, ένας νέος Παριζιάνος καθηγητής φιλοσοφίας, μετατίθεται για έναν χρόνο, στην επαρχιακή πόλη Αράς. Μακριά από το Παρίσι και την νυχτερινή του ζωή και παρά τη βοήθεια του Καντ και του Προυστ, ο Κλεμέν αδυνατεί ακόμα και να φανταστεί, τη νέα του καθημερινότητα. Η Τζένιφερ, μια όμορφη κομμώτρια από το Αράς, πιστεύει ότι ένα καλό κούρεμα, μπορεί να αλλάξει την ζωή των ανθρώπων και περνάει τον χρόνο της διαβάζοντας κουτσομπολίστικα περιοδικά και τραγουδώντας καραόκε. Οι δυο τους συναντιούνται, γνωρίζονται και ερωτεύονται σφόδρα…

Συνέντευξη με τον σεναριογράφο και σκηνοθέτη Λουκά Μπελβο

Τι είναι αυτό από το μυθιστόρημα του Φιλίπ Βιλέν που σας ενέπνευσε να το κάνετε ταινία;

Δεν γνώριζα την δουλειά του Φιλίπ Βιλέν. Ενα πρωί άκουσα στο ραδιόφωνο την δημοσιογράφο Κλεμεντίν Οτέν να μιλάει με τέτοιο ενθουσιασμό για το βιβλίο του στην παρουσίαση της, που θέλησα αμέσως να το κάνω ταινία. Το αγόρασα την ίδια μέρα. Το βιβλίο δεν ήταν εύκολο να διασκευαστεί γιατί ήταν όλο στο πρώτο πρόσωπο. Θα μπορούσα να έχω χρησιμοποιήσει voice over για να μείνω πιο πιστός στο ύφος του βιβλίου αλλά η οπτική αποκλειστικά μέσα από τα μάτια του αρσενικού χαρακτήρα θα δημιουργούσε μια ανισορροπία στην σχέση τους. Παρόλο που αυτή η τεχνική ήταν πολύ αποτελεσματική για το βιβλίο έχω την αίσθηση ότι δεν θα λειτουργούσε εξίσου καλά στην ταινία. Έτσι, επανατοποθέτησα την οπτική της ιστορίας ώστε να βαστά ίσες αποστάσεις και από τους δύο χαρακτήρες και να είμαι εξίσου κοντά και σε αυτόν και σε εκείνη. Ο Φλομπέρ έλεγε: Είμαι η Μαντάμ Μποβαρύ! Εγώ κάποιες φορές είμαι ο Κλεμέν και κάποιες η Τζένιφερ. Για τον θεατή, ο καθηγητής φιλοσοφίας που μεταφέρεται στο Αράς, μοιάζει να μειονεκτεί από την αρχή. Από την αρχή της ταινίας βλέπουμε πόσο δύσκαμπτος είναι στις σχέσεις του με τις γυναίκες όταν τον βλέπουμε να χωρίζει αλλά και να συνομιλεί με μια πρώην του. Το βιβλίο το κάνει σαφές από την αρχή. Ο άνδρας αυτός είναι συναισθηματικά δυσλειτουργικός. Δεν μπορεί να αγαπήσει, δεν μπορεί να δεσμευτεί γιατί η δέσμευση σημαίνει για αυτόν την απώλεια της δυνατότητας να είναι ανοιχτός σε ότι έχει να του προσφέρει η ζωή. Πιστεύει ότι αν αγαπήσει μια γυναίκα αυτομάτως χάνει την δυνατότητα να αγαπήσει εκατομμύρια άλλες. Δεν θέλει να χάσει την δυνατότητα για όλους αυτούς τους έρωτες εξαιτίας μιας αγάπης μόνο. Είναι ειλικρινής όσον αφορά το παρόν αλλά αρνείται να δεσμευτεί για το μέλλον. Ξεκινώντας την σχέση του με την Τζένιφερ ξέρει ότι θα τελειώσει όταν φύγει από το Αράς, καθώς δεν του περνάει από το μυαλό να επιστρέψει στο Παρίσι μαζί της.

Αυτό τον κάνει κυνικό;

Καθόλου! Στην πραγματικότητα υποφέρει από τους χωρισμούς και ξέρει ότι κάνει και τις γυναίκες να υποφέρουν αλλά συναισθηματικά είναι μόνο στο παρόν. Πνευματικά έχει τις σκέψεις του και το πεπρωμένο του υπό έλεγχο αλλά στα θέματα του έρωτα υπάρχει πρόβλημα. Εκείνη πάλι δεν είναι μια γυναίκα που δεσμεύεται εύκολα. Δεν πολύ-εμπιστεύεται τους άνδρες και δεν είναι εύκολα διαθέσιμη. Είναι γενναιόδωρη και όταν αγαπά, αγαπά πραγματικά. Κανείς άλλος άνδρας δεν υπάρχει για εκείνη. Είχε αρκετούς άνδρες στην ζωή της, έρωτες χωρίς μέλλον, χωρίς δέσμευση. Δεν την ενοχλεί να το συζητάει. Είναι έμπειρη. Παρόλα αυτά γνωρίζει ότι στα 35 μια κομμώτρια από το Αρας δεν είναι στην ίδια μοίρα με έναν 38χρονο Παριζιάνο διανοούμενο. Αυτός ακόμα ανέρχεται, πνευματικά και κοινωνικά, ενώ η ίδια έχει ξεκινήσει την κάθοδο της. Δεν την ενδιαφέρει πλέον ένας περαστικός έρωτας, ούτε να είναι αντικείμενο πάθους. Θέλει κάποιον με τον οποίο να μπορεί να μοιραστεί την ζωή της.

Το θέμα της κοινωνικής απόστασης είναι ένα θέμα που εμφανίζεται συχνά στις ταινίες σας.

Ναι, αν και εδώ είναι περισσότερο μια πολιτιστική απόσταση από κοινωνική. Πάντα υπάρχουν πολλοί παράγοντες που σε κινητοποιούν να κάνεις μια ταινία. Η έλξη για τους χαρακτήρες είναι για εμένα σημαντική, και οι δύο μου είναι ελκυστικοί. Όταν διάβασα το βιβλίο ήθελα να τους δω, να τους βάλω να μιλήσουν ο ένας στο άλλο, να έρθουν σε αντιπαράθεση.

Είναι η ταινία μια σάτιρα του χώρου των διανοουμένων;

Όχι. Ο Κάθε χαρακτήρας αντιπροσωπεύει μόνο τον εαυτό του, όχι ένα ευρύτερο περιβάλλον. Δεν πιστεύω ότι η κουλτούρα σώζει ή προστατεύει τους ανθρώπους. Ως άνθρωποι οδηγούμαστε κυρίως από τις ασυνείδητες εκλάμψεις και ούτε η κουλτούρα μας ούτε η εξυπνάδα μας μπορούν να μας γλυτώσουν από κάποιες συμπεριφορές. Η δύναμη του ανθρώπου και η ομορφιά του είναι πέραν αυτών των ποιοτήτων. Είναι θέμα γενναιοδωρίας, ενδιαφέροντος, ελεύθερης σκέψης και της δυνατότητας που έχεις να δώσεις και να πάρεις.

Πώς διαλέξατε τους ηθοποιούς;

Δεν ήταν εύκολο να βρω κάποιον να παίξει τον Κλεμέν. Έπρεπε να βρω έναν εμφανίσιμο ηθοποιό που θα μπορούσε να “παίξει” και να είναι πιστευτός ως καθηγητής φιλοσοφίας και άμεσα σαγηνευτικός. Μου πήρε πολύ καιρό και είμαι πολύ ευχαριστημένος με τον Λοΐκ Κορμπερί που προέρχεται από την Comedie Francaise. Δεν τον ήξερα. Γνωριστήκαμε μέσω του casting director. Όπως περνούσαν οι μέρες ανακάλυπτα τι υπέροχος ηθοποιός είναι. Είναι πολύ σοβαρός, πολύ παρών και ενδιαφέρων, αλλά πάντα ελαφρύς και ευχάριστος. Η σχέση μεταξύ του Λοΐκ και της Εμιλί ήταν συναρπαστική να την παρακολουθείς. Πιστεύω ήταν πολύ ευτυχείς και οι δύο που δούλευαν μαζί. Εγώ πέρασα πολύ καλά συνεργαζόμενος μαζί τους. Για τον ρόλο της Τζένιφερ δίστασα για μεγάλο διάστημα πριν δω την Εμιλί. Είναι καταπληκτική ηθοποιός, ποτέ δεν ξεφεύγει νότα. Γίνεται μια άλλη με κάθε ρόλο. Επαναφέυρει τον εαυτό της με κάθε ρόλο και για αυτό δεν μπορούμε εύκολα να την ξεχωρίσουμε από τον πιο πρόσφατο της ρόλο…


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα