Η ΚΡΥΦΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΓΟΥΟΛΤΕΡ ΜΙΤΙ (2013 ΕΓΧ 100’)
Κωμωδία, βασισμένη στο μικρού μήκους διήγημα του Τζέιμς Θάρμπερ, αλλά και ριμέικ της ομότιτλης ταινίας του Νόρμαν ΜακΛέοντ (1947), με τον Ντάνι Κέι
Σκην.: Μπεν Στίλερ Μουσ.: Τεοντόρ Σαπίρο Ηθ.: Μπεν Στίλερ, Κρίστεν Γουίγκ, Σον Πεν, Άνταμ Σκοτ, Κάθριν Χαν, Σίρλεϊ Μακλέιν, Πάτον Όσβαλτ
Η αληθινές περιπέτειες… ξεπερνούν… ακόμα και τα όνειρα…
Ο Γουόλτερ Μίτι εργάζεται στο περιοδικό Life. Αρκετά συχνά ξεφεύγει από την άχαρη ζωή του, ονειροβατώντας και ζώντας με το νου του φανταστικές περιπέτειες. Το περιοδικό πουλιέται και οι νέοι ιδιοκτήτες αποφασίζουν να επενδύσουν σε αυτό, μόνον διαδικτυακό. Ακολουθούν απολύσεις και όλοι περιμένουν την έκδοση του τελευταίου τεύχους. Ο βραβευμένος φωτορεπόρτερ Σον Ο’Κόνελ, έχει στείλει μια σειρά από αρνητικά, υποστηρίζοντας πως ένα από αυτά συμπυκνώνει όλη την ουσία του περιοδικού, οπότε πρέπει να αποτελέσει το εξώφυλλου του τελευταίου τεύχους. Το συγκεκριμένο αρνητικό, όμως, δεν βρίσκεται πουθενά. Ο Γουόλτερ αποφασίζει να βρει τον Σον και μέσω αυτού το αρνητικό. Είναι η αληθινή περιπέτεια που χρειάζεται, εκείνη που πρόκειται να τον βοηθήσει, ώστε να εκφράσει τα συναισθήματά του σε μια κοπέλα που εργάζεται στο λογιστήριο του περιοδικού…
Είναι η δεύτερη φορά που το ομώνυμο διήγημα του Τζέιμς Θάρμπερ μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη. Η πρώτη, το 1947, από τον Νόρμαν Ζ. ΜακΛέοντ, με πρωταγωνιστές τους ασυναγώνιστους, Ντάνι Κέι και Βιρτζίνια Μέγιο. Ασφαλώς από τότε μέχρι σήμερα, τα οπτικά εφέ έχουν απογειωθεί τεχνολογικά, οπότε οποιαδήποτε σύγκριση, σε ότι αφορά την οπτικοποίηση των ονειρικών καταστάσεων του ήρωα, προφανώς είναι ατυχής. Π.χ. το… πήδημα από σταθμό τρένου σε κτίριο, όπου σκάει βόμβα και το κυνηγητό με σκέιτ μπορντ στους δρόμους της Νέας Υόρκης, μετατρέπεται σε παιχνιδάκι ρουτίνας, στα χέρια των μαστόρων των ειδικών εφέ προσφέροντας το κάτι παραπάνω στη διασκέδαση. Η αληθινή ομορφιά των τοπίων της Ισλανδίας κόβει την ανάσα, οπότε να και ο σκηνικός χώρος. Εκθαμβωτικός. Σε ότι αφορά το σύνολο της ταινίας, κερδίζει τις εντυπώσεις από τις πρώτες κιόλας σκηνές της. Μια χαμηλών τόνων μελαγχολική μπαλάντα, εξελίσσεται σε εμβατήριο που εμψυχώνει το μέσο θεατή. Ο χαρακτήρας του Μίτι, είναι διστακτικός στην αρχή, παθητικός, σαν κάποιος που: «επαναστάσεις στα όνειρά του αναζητεί…», όπως λέει κι ένα μελοποιημένο ποίημα του Βολφ Μπίρμαν, από τα «Πολιτικά Τραγούδια», του Θάνου Μικρούτσικου. Του λείπει το κίνητρο… αυτό το κλικ που χρειάζεται το οποιοδήποτε ανθρώπινο πλάσμα του πλανήτη μας για να ξεσηκωθεί. Τι είναι αυτό στη συγκεκριμένη περίπτωση; Μα ο έρωτας! Η αφορμή, είναι η αναζήτηση του χαμένου αρνητικού. Πανέξυπνα ο Στίλερ πειραματίζεται με τον τίτλο του περιοδικού Life, εξομοιώνοντας τα εξώφυλλα του περιοδικού, με σκηνές από την καθημερινή μας ζωής. Να και ο χαρακτήρας, χτίζεται σιγά σιγά, επαναστατεί στον ίδιο του τον εαυτό, ξεφεύγει από τον προσωπικό του ρεαλισμό, και πετάει στα σύννεφα. Τελικά, λίγο από Ντέιβιντ Μπάουι, μια γυναίκα με κιθάρα που τραγουδάει το «Major Tom» και το μεγάλο άλμα, χωρίς καν δίχτυ ασφαλείας, κτυπάει την πόρτα.
Μια μαγική ταινία, γεμάτη ανατροπές και λεπτό χιούμορ, από τον Μ. Στίλερ, που ομολογουμένως χρειαζόταν το μεγάλο άλμα, από τις ανόητες και κρυόμπλαστες χολιγουντιανές κωμωδίες, σε ένα ρόλο, σκηνοθετικό και ερμηνευτικό, ζωής.
Εξαιρετικό σάουντρακ… και για όσους από σας, ακόμα, προτιμάτε ως δώρο, τη μουσική αντί τα ποτά και τους ξηρούς καρπούς, η επιλογή σας θα αρέσει στα σίγουρα…
ΠΕΡΠΑΤΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΥΣ (2013 ΕΓΧ 87’)
Κινούμενο
Σκην.: Νιλ Νάιτινγκεϊλ, Μπάρι Κουκ Μουσ.: Πολ Λέοναρντ Μόργκαν
Όταν τους δεις μπροστά σου… άντε να περπατήσεις…
Αλάσκα, 70 εκατομμύρια χρόνια πριν… Η παρατεταμένη περίοδος της βαρυχειμωνιάς, οδηγεί τους δεινόσαυρους νότια, σε μια κίνηση, εποχιακής, μετατόπισης πληθυσμού. Ανάμεσα στους δεινόσαυρους, ο Πίτσι, ένας περίεργος, αλλά ιδιαίτερα φιλικός Παχυρινόσαυρος, με κέρατα και ζάρες στο λαιμό. Από τη στιγμή που γεννιέται, ως ο μικρότερος νεοσσός, ο Πίτσι, πρέπει να καταφέρει να επιβιώσει ανάμεσα σε ανταγωνιστικά αδέρφια, σε κακοτοπιές και απρόβλεπτες καταστάσεις που του επιφυλάσσει το αφιλόξενο τοπίο. Σα να μην φτάνουν όλα αυτά, έχει να αντιμετωπίσει και άγρια αρπακτικά όπως το πανούργο Τρόοδον και το δαιμόνιο Γοργορόσαυρο. Κουβαλώντας τη μνήμη της αποκαρδιωτικής εμπειρίας κατά την οποία ο ίδιος ο πατέρας του έπεσε θύμα των αιχμηρών δοντιών του Γοργορόσαυρου, ο Πίτσι αποφασίζει να συμμαχήσει με τον αδερφό του, Σκάουλερ και τη φίλη του, Τζούνιπερ. Η ιδιαίτερη αυτή ομάδα, μπλέκεται μέσα στο πλήθος του μεγάλου μεταναστευτικού κύματος και περνώντας από μια σειρά ανατριχιαστικών και κωμικών περιπετειών, καταφέρνουν τελικά να φτάσουν στον προορισμό τους, όπου και ξανασυναντούν τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
Τότε. ο Πίτσι απομακρύνεται από την αγαπημένη του Τζούνιπερ, την οποία και δεν θα ξανασυναντήσει μέχρις ότου ενηλικιωθεί. Μόνο, που όταν ξαναϊδωθούν, είναι αργά, αφού εκείνη έχει ήδη ζευγαρώσει με τον μεγάλο του αδερφό, τον Σκάουλερ, ο οποίος έχει μετατραπεί πλέον στο μεγαλύτερο εχθρό του…
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ (2013 ΕΓΧ 121’)
Δράμα, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα, αλλά και στο θεατρικό έργο, του Τρέισι Λετς
Σκην.: Τζον Γουέλς Μουσ: Γκουστάβο Σανταολάλα Ηθ.: Μέριλ Στριπ, Τζούλια Ρόμπερτς, Σαμ Σέπαρντ, Τζούλιετ Λιούις, Τζούλιαν Νίκολς, Γιούαν Μακγκρέγκορ
Μετά από σημαντικές αποκαλύψεις… τίποτε δεν παραμένει ίδιο στις σχέσεις…
Το μήνα Αύγουστο, στην Οκλαχόμα, ο Μπέβερλι Γουέστον, ένας αλκοολικός ποιητής αποφασίζει να προσλάβει μια μαγείρισσά και βοηθό, για τη γυναίκα του Βάιολετ, η οποία πάσχει από καρκίνο και είναι εθισμένη στα ναρκωτικά.
Λίγες εβδομάδες μετά την πρόσληψη της Τζόνα, ο Μπέβερλι εξαφανίζεται, γεγονός που φέρνει τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας πιο κοντά, ενεργοποιώντας ταυτόχρονα το κίνητρο, ώστε όλοι μαζί να ψάξουν να τον βρουν. Λίγες μέρες αργότερα, ανακαλύπτουν ότι ο Μπέβερλι έχει αυτοκτονήσει. Οι κόρες της Βάιλοετ και του Μπέβερλι, Μπάρμπαρα, Κάρεν και Άιβι πηγαίνουν στην κηδεία του πατέρα τους, όπως και ολόκληρη η οικογένεια. Αρκετές διαφωνίες και τσακωμοί προκύπτουν τις επόμενες μέρες, καθώς η Βάιολετ και η Μπάρμπαρα ποτέ δεν κατάλαβε η μία την άλλη. Ο αρραβωνιαστικός της Κάρεν, αποδεικνύεται ότι καπνίζει μαριχουάνα και παρενοχλεί σεξουαλικά την ανιψιά του, η Άιβι σχεδιάζει να το σκάσει με τον ξάδερφό της και τελικά η Βάιολετ μένει μόνη της, μαζί με την Τζόνα…
Το τρίτο θεατρικό του Τρέισι Λετς που μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη, καθώς προηγήθηκαν οι ταινίες «Το μικρόβιο του φόβου» και «Killer Joe», τις οποίες και τις δύο τις έχει σκηνοθετήσει ο Γουίλιαμ Φρίντκιν. Ο Λετς εκτός από θεατρικός συγγραφέας είναι και ηθοποιός –τελευταία εμφάνιση στον τρίτο κύκλο της σειράς «Homeland», στο ρόλο του Άντριου Λόκχαρτ, του γερουσιαστή που πήρε τελικά τη θέση του διευθυντή της CIA.
Με ένα πρωτοκλασάτο καστ ηθοποιών, όπως η τρεις φορές βραβευμένη με Όσκαρ Μέριλ, η επίσης βραβευμένη με Όσκαρ Τζούλια Ρόμπερτς, ο Γιούαν ΜακΓκρέγκορ και ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, η ταινία παρουσιάζει το οικογενειακό δράμα των Γουέστον, μιας οικογένειας που ζει στην Οκλαχόμα και είναι στα πρόθυρα κατάρρευσης. Μια μητέρα που σέρνεται ανάμεσα σε διάφορες ουσίες και στο αλκοόλ, αποκαλύπτοντας καλά κρυμμένα μυστικά. Μια κόρη που βρίσκεται αντιμέτωπη με την κρίση μέσα στο γάμο της και η όλη η υπόλοιπη οικογένεια, που συγκεντρώνεται στο σπίτι για να στηρίξει τη μητέρα, όταν παράλληλα ο επίσης αλκοολικός πατέρας εξαφανίζεται.
ΠΕΜΠΤΗ ΚΑΙ 12 (2013 ΕΓΧ 103’)
Κωμωδία
Σκην.: Θανάσης Τσαλταμπάσης Μουσ.: Κώστας Ξενόπουλος Ηθ.: Θανάσης Τσαλταμπάσης, Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Χριστίνα Τσάφου, Κώστας Φλωκατούλας, Λευτέρης Ελευθερίου, Δανάη Κλειώ Οθωναίου, Γιώργος Γαλίτης, Αγοραστή Αρβανίτη, Χρήστος Σπανός, Σπύρος Παππάς
Οι προβληματισμοί… του σύγχρονου Έλληνα… επί σκηνής…
Ο Ευτύχης, είναι πραγματικά άτυχος. Δεν του κάθεται τίποτα. Πάει για το καλό και πάντα, με έναν μαγικό τρόπο, βρίσκεται μπλεγμένος άσκημα. Μέσα στη δυστυχία του, εκτός των άλλων, αδυνατεί να βρει σύντροφο και δουλειά. Μία μέρα, πάνω στην απόγνωσή του, συναντάει έναν άστεγο και αποφασίζει να ακολουθήσει τις συμβουλές του. Ως δια μαγείας βρίσκει δουλειά, η οποία όμως τον οδηγήσει πάνω στον, επικίνδυνα διαπλεκόμενο, Δημοσθένη Χατζηνικολή, η γυναίκα του οποίου είναι πρώην συμμαθήτρια του Ευτύχη. Το ζευγάρι διοργανώνει ένα πάρτι προς τιμή της κόρης τους… και εκεί οι μάσκες πέφτουν για όλους…
ΣΤΟ ΚΕΝΟ ΤΗΣ (2012 ΕΓΧ 90’)
Δράμα
Σκην.: Ράμα Μπέρσταϊν Μουσ.: Γιτσχάκ Ατζουλέι Ηθ.: Χάντας Γιάρον, Ρενάνα Ραζ, Γίφτας Κλάιν
Ο φαύλος κύκλος του δογματισμού…
Η ιστορία μιας χασιδικής οικογένειας από το Τελ Αβίβ. Η 18χρονη Σίρα, είναι η μικρότερη κόρη και σύντομα πρόκειται να παντρευτεί έναν νεαρό άνδρα της ίδιας ηλικίας και κοινωνικής τάξης, τον οποίο έχει επιλέξει αντί για αυτήν η οικογένεια της. Όπως είναι λογικό, για τα κορίτσια της ηλικίας της και της κοινότητάς της, το γεγονός του επερχόμενου γάμου της είναι για την Σίρα ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα. Η ίδια, είναι προετοιμασμένη και ενθουσιασμένη, έστω κι αν δεν έχει γνωρίσει ακόμα από κοντά τον μελλοντικό της σύζυγο…