ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΝΙΑ
(2015 ΕΓΧ 119’)
Βιογραφία, βασισμένη στη ομότιτλη νουβέλα του Ντέιβιντ Έμπερσχοφ (2000)
4 Υποψηφιότητες Όσκαρ: Καλύτερης παραγωγής, Α’ Ανδρικού Ρόλου (Ε. Ρεντμέιν), Β’ Γυναικείου Ρόλου (Α. Βικάντερ), Ενδυματολογίας
Σκην.: Τομ Χούπερ Μουσ.: Αλεξάντρ Ντεσπλά Ηθ.: Έντι Ρεντμέιν, Αλίσια Βικάντερ, Άμπερ Χερντ, Μπεν Γουίσο, Σεμπάστιαν Κοχ
Το φύλο… και η σεξουαλικότητα… δεν είναι πάντα… ταυτόσημα…
Κοπεγχάγη, 1926… Το νεαρό ζεύγος ζωγράφων Βέγκενερ, Άιναρ και Γκέρτα, απολαμβάνουν τον έρωτά τους, ανάμεσα στα κάδρα τους και την πολυτέλεια της εποχής. Ο Άιναρ, είναι αναγνωρισμένος ζωγράφος και εμπνέεται από τα τοπία, σε αντίθεση με την Γκέρτα, που δημιουργεί πίνακες πάνω σε πρότυπα πορτρέτων επιφανών πολιτών, χωρίς ωστόσο, να έχει αποκτήσει την εικαστική αναγνώριση. Έτσι, η Γκέρτα, σε αναζήτηση μιας νέας εικαστικής ταυτότητας, πείθει τον Άιναρ, να της ποζάρει ως θηλυκή φιγούρα. Εκείνος δέχεται, αρχικά απρόθυμος και ενώ το μοντέλο της Λίλη, της “Μελαχροινής Γυναίκας με τα Ωραία Πόδια”, κερδίζει έδαφος στους κύκλους των γκαλερί της εποχής, ο Άιναρ σιγά – σιγά ανακαλύπτει τις πτυχές της θηλυκής του ‘πλευράς’, κάτι που τον οδηγεί στην ιδέα και την πραγματοποίηση, τελικά, μιας επέμβασης αλλαγής φύλου. Η Γκέρντα απογειώνεται, με τη νέα της μούσα, αλλά το ζευγάρι, σύντομα, έρχεται αντιμέτωπο με ένα μεγάλο πρόβλημα. Τη γέννηση της Λίλι Έλμπε, που όσο περνάει ο καιρός, τόσο περισσότερο, φανερώνεται το μυστικό της…
Πρόκειται για την αληθινή ιστορία αγάπης μεταξύ της Λίλι Έλμπε και της Γκέρντα Βέγκενερ. Μια ιστορία αυθεντικότητας, ταυτότητας και θάρρους, μα πάνω απ’ όλα μια ιστορία αγάπης. Ένας γάμος, γεμάτος έρωτα, που μεταμορφώνεται σε θλίψη, ένα εμπόδιο που οι δυο τους, καλούνται να υπερπηδήσουν. Η Λίλι είναι μια πολύπλοκη και πολυεπίπεδη προσωπικότητα. Ανάμεσα στους Πολέμους υπάρχουν περίοδοι, όπου και πάλι ο εφησυχασμός σε προσωπικό επίπεδο, δεν είναι δυνατός. Έχοντας δει τόσο θάνατο και συνειδητοποιώντας πόσο σύντομη είναι η ζωή, η ανθρώπινη φύση είναι πλασμένη και σαφώς πρέπει να κατανοήσει, πως έχει μια και μοναδική ευκαιρία να ζήσει. Το ερώτημα είναι να ζήσει σε μια αυθεντική πραγματικότητα, ή μια ζωή ως σκιά στο ίδιο το σκοτάδι της ψυχής; Η αλλαγή ξεκινάει από έξω, από την κίνηση, τον εξωτερικό κόσμο της φύσης μας και τις επιδράσεις από τον περίγυρο, αλλά πηγάζει από μέσα, από την επιθυμία, τις συναισθηματικές τάσεις και τον δείκτη αποδοχής της προσωπικής ταυτότητας. Η Λίλι ήταν πάντα εκεί, απλά ζούσε καταπιεσμένη από τον Άιναρ σε αρσενικού γένους, σώμα. Μια πορεία προς την αποδοχή του φύλου στο οποίο ανήκε και με το οποίο δεν είχε γεννηθεί. Δεν πρόκειται, λοιπόν, για νέα ταυτότητα, αλλά για την αποδοχή της αληθινής ταυτότητας της Λίλι. Και σε αυτό το δύσκολο ταξίδι σταθερός και πιστός συνοδοιπόρος της, η Γκέρντα, που μπορεί να χάνει ξαφνικά τον έρωτα της ζωής της, αλλά έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει τον άνθρωπο που αγαπάει, να βαδίζει σταθερά προς την ολοκλήρωση. Μπορεί η επέμβαση να είναι εξαιρετικά επικίνδυνη, αφού προηγείται της εποχής των αντιβιοτικών και της πενικιλίνης, αλλά και το να ζει μια ζωή που δεν ήταν αληθινή, είναι εξίσου οδυνηρό, για την Λίλι, όσο και ο θάνατος.
Σε αυτήν του την προσπάθεια, ο Χούπερ τα καταφέρνει επάξια, αντικατοπτρίζοντας αφοπλιστικά τον εσωτερικό κόσμο δυο ηρώων, στη δίνη μιας γκλάμουρης πραγματικότητας. Μια ταινία όμως με τόσο λεπτό θέμα, προσωπικού διχασμού, ειπωμένη μάλιστα, αρκετές δεκαετίες μετά -και αφού πλέον η επέμβαση αλλαγής φύλου εξελίσσεται σε ρουτίνα- πρέπει να αποτυπώνει και τις συμβατικές ή τις αντιθετικές κοινωνικές τάσεις της εποχής. Ομολογουμένως, η ταινία είναι αποκεντρωμένη από αυτό το πλαφόν, αφήνοντας στο περιθώριο τον κοινωνικό σχολιασμό, θαρρείς πως μια επέμβαση αλλαγής φύλου το 1926 –η πρώτη στην ιστορία της ιατρικής επιστήμης- αποτελούσε συνηθισμένο γεγονός…
Δίκαιη υποψηφιότητα για την εξαιρετικά απελευθερωμένη τόσο σωματικά, όσο και ψυχολογικά ερμηνεία του Ρεντμέιν, αλλά και εξίσου δίκαιη, η υποψηφιότητα του Πάκο Ντελγάδο, σε ότι αφορά την απομίμηση της ενδυματολογικής καταγραφής.
ΚΡΙΝΤ: Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΕΝΟΣ ΘΡΥΛΟΥ
(2015 ΕΓΧ 133’)
Δράμα, βασισμένο στους χαρακτήρες του Σιλβέστερ Σταλόνε, από το «ΡΟΚΙ»
Βραβεία Χρυσές Σφαίρες: Α’ Ανδρικού Ρόλου (Σ. Σταλόνε)
Υποψηφιότητες Όσκαρ: Α’ Ανδρικού Ρόλου (Σ. Σταλόνε)
Σκην.: Ράιαν Κούγκλερ Μουσ.: Λούντβιχ Γκόρανσον Ηθ.: Σιλβέστερ Σταλόνε, Μάικλ Μπ. Τζόρνταν, Τέσσα Τόμσον, Φιλίσια, Ρασάντ
Το θέμα δεν είναι πόσο δυνατά χτυπάς… αλλά πόσο δυνατά χτυπήματα.. μπορεί να δεχτείς …
Χρειάζεται δύναμη και αποφασιστικότητα για να θεωρείσαι πυγμάχος παγκόσμιας κλάσης, αλλά για τον Άδονι Τζόνσον, ακόμα και αν η πυγμαχία κυλά στις φλέβες του, χρειάζεται κάτι περισσότερο: κάτι σαν τον Ρόκι Μπαλμπόα. Για να βγει από τη σκιά του Απόλο Κριντ, του πατέρα που δεν γνώρισε ποτέ, πρέπει να πείσει τον Ρόκι να επιστρέψει στο ρινγκ. Παρά το γεγονός ότι ο πρώην πρωταθλητής είναι εκτός, για μεγάλο χρονικό διάστημα, ο Άδονις του θυμίζει τον παλιό καλό του εαυτό και τον πείθει να αναλάβει να τον προπονήσει…
Η πυγμαχία, όπως και τα περισσότερα αθλήματα, βασίζονται κατά 80% στο μυαλό. Ο αγώνας μπορεί να έχει χαθεί, από τη στιγμή που βγαίνεις έξω από το καμαρίνι. Για αυτό και ένας καλός προπονητής, πρέπει να είναι και ψυχολόγος. Να στηρίζει τον αθλητή του και να τον κρατά συγκροτημένο. Μια, λοιπόν, θαυμάσια ευκαιρία για τον κινηματογραφικό Ρόκι, ώστε να χρησιμοποιήσει όλα όσα είχε μάθει, τα χρόνια που ήταν επαγγελματίας πυγμάχος και να τα μεταδώσει στο νέο αίμα. Πόσο μάλλον, όταν το νέο αυτό παιδί, είναι ο γιος τους μεγάλου του αντίπαλου, του Απόλο.
Ο πιο σκληρός αντίπαλος του κάθε αθλητή, δεν είναι ο άλλος από τον τύπο που τον κοιτάζει στον καθρέφτη, κάτι που ο Ρόκι, γνωρίζει καλά από την εμπειρία του στην πυγμαχία και στη ζωή. Ξέρει επίσης ότι, επειδή ο Άδονις παλεύει να βγει από τη σκιά του διάσημου πατέρα του, πρέπει να του διδάξει ότι η πυγμαχία έχει να κάνει τόσο με το μυαλό, όσο και με το σώμα. Ο Άδονις, ακόμα και αν αισθάνεται έτοιμος να χτίσει τη δική του καριέρα, με το δικό του όνομα, πρέπει να συμφιλιωθεί και με το όνομα του πατέρα του.
Ο Άδονις, εξαιτίας της δύσκολης παιδικής του ηλικίας, αλλά και της συνεχούς πάλης που βιώνει μέσα του, δεν εγκαταλείπει πουθενά. Θέλει να σταματήσει να δίνει αγώνες στο Μεξικό και εφόσον, κανείς στο Λος Άντζελες δεν επιθυμεί να αναλάβει την προπόνησή του, αποφασίζει να αφήσει την άνεση της οικογενειακής του έπαυλης και να μετακομίσει στη Φιλαδέλφεια, όπου αναζητά τον Ρόκι Μπαλμπόα. Μια ακόμα μεγάλη εσωτερική πάλη του Άδονι, είναι ότι είναι νόθος γιος. Έχασε τον πατέρα του πριν ακόμα γεννηθεί και την ανατροφή του, αφού πέρασε αρκετά χρόνια σε ανάδοχες οικογένειες και αναμορφωτήρια, ανέλαβε η Μαίρη Αν. Η θετή του μητέρα αναγνωρίζει το πάθος του για την πυγμαχία και κατανοεί τους λόγους πίσω από αυτό. Παρόλα αυτά, η επιθυμία της για τον Άδονι, είναι να τραβήξει άλλο δρόμο στη ζωή του.
Έχοντας δημιουργήσει τον Ρόκι Μπαλμπόα και ερμηνεύοντάς τον σε έξι ταινίες, δεν ήταν δύσκολο για τον Σταλόνε να μπει και πάλι στον ρόλο, αλλά και οσκαρικό βραβείο για τον αναμασημένο και χιλιοεξενατλημένο αυτό χαρακτήρα… εεε πάει πολύ…
ΜΠΑΡΜΠΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΥΣΤΙΚΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ
(2016 ΕΓΧ 75’)
Κινούμενα σχέδια, νιοστό φραντσάιζ της κοριτσίστικης σειράς ταινιών
Ελεος πια…
Οι μοναδικές γυμναστικές ικανότητες και η ευλυγισία των τριών κοριτσιών, εντοπίζονται από την επικεφαλής των μυστικών υπηρεσιών, η οποία και ζητά τη συνεργασία τους για τη σύλληψη μιας άριστα εκπαιδευμένης διαρρήκτριας που, μέχρι στιγμής, καταφέρνει και ξεγλιστρά από τους πάντες. Εχοντας για εφόδια, διάφορα καλούδια τελευταίας τεχνολογίας, μοναδικές μεταμφιέσεις και τρισχαριτωμένα κατοικίδια – ρομπότ, οι τρεις κολλητές, καλούνται να αποδείξουν πως η εξυπνάδα και η ομαδική συνεργασία είναι γένους θηλυκού…
Η ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ
(2015 ΕΓΧ 112’)
Κωμωδία φαντασίας
Σκην.: Ζακό Βαν Ντορμέλ Μουσ.: Αν Περιέ Ηθ.: Πίλι Γκρουν, Μπενουά Πελβούρντ, Κατρίν Ντενέβ, Φρανσουά Ντεμιέν, Γιολάντ Μορό
Οταν ο Θεός… αποφασίσει να γίνει… θνητός…
Σε αυτή τη σουρεαλιστική κωμωδία ο Θεός είναι ένα υπαρκτό, καθημερινό πρόσωπο, σαν όλα τα άλλα και ζει στο Βέλγιο. Στη γη, ωστόσο, ο Θεός δεν είναι τίποτα άλλο από ένας μικρόψυχος, δειλός, και αντιπαθής άνθρωπος, ακόμα και στην ίδια του την οικογένεια. Από την άλλη πλευρά, η κόρη του Εά πλήττει αφόρητα και ‘πνίγεται’, κλειδωμένη σε ένα μικρό διαμέρισμα, στις βαρετές Βρυξέλες. Μέχρι που, μια μέρα, η Εά επαναστατεί ενάντια στον πατέρα της, χακεύει τον υπολογιστή του και διαρρέει σε όλον τον κόσμο, την ημερομηνία που πρόκειται ο καθένας να πεθάνει. Σύντομα, όλοι πρέπει να σκεφτούν πώς να προγραμματίσουν τις ημέρες, τους μήνες, ή στην καλύτερη για κάποιους, τα χρόνια που τους έχουν απομείνει…