11.4 C
Chania
Κυριακή, 20 Απριλίου, 2025

Πάμε … σινεμά

ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ
(2015 ΕΓΧ 118’)
Δράμα, βασισμένο στο βιβλίο της Έμα Ντόνοχιου
Χρυσές Σφαίρες: Α’ Γυναικείου Δραματικού Ρόλου (Μ. Λάρσον)
4 Υποψηφιότητες Όσκαρ: Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Διασκευασμένου Σεναρίου και Α’ Γυναικείου Ρόλου
Σκην.: Λένι Aμπράχαμσον Μουσ.: Στίβεν Ρένινγκς Ηθ.: Μπρι Λάρσον, Τζέικομπ Τρέμπλεϊ, Μέγκαν Παρκ, Γουίλιαμ Μέισι, Τζόαν Άλεν

Η απομόνωση… σημαίνει εξουσία… αλλά και τεράστια μοναξιά…

Ο Τζακ, ένα 5χρονο αγόρι, ζει με τη μητέρα του, η οποία τον φροντίζει, τον προστατεύει, παίζει μαζί του και του διηγείται διάφορες ιστορίες. Oμως, κάθε άλλο παρά φυσιολογική είναι η ζωή τους, καθώς ζουν “Στο Δωμάτιο”, ένα μικρό χώρο, χωρίς παράθυρα. Η Μητέρα, έχει δημιουργήσει έναν ολόκληρο κόσμο μέσα σε αυτά τα δέκα τετραγωνικά για το Τζακ. Οσο, όμως, η περιέργεια του μικρού μεγαλώνει, τόσο πιο εύθραυστη γίνεται εκείνη. Μαζί, ξεκινούν μια προσπάθεια απόδρασης και έρχονται αντιμέτωποι με κάτι ακόμη περισσότερο τρομακτικό από την μοναξιά της απομόνωσης: τον αληθινό κόσμο και την εθισμένη καθημερινότητα…
Ο Αμπράχαμσον διαχειρίζεται ένα λογοτεχνικό θέμα με απόλυτη επιτυχία. Δυο διαφορετικοί χαρακτήρες, άρρηκτα συνδεδεμένοι μεταξύ τους, βιώνουν μια μελαγχολική κατάσταση στα όρια του ψυχογραφήματος. Ο ένας ρωτάει, η άλλη απαντάει, ο ένας ζει εγκλωβισμένος σε 4 τοίχους, με μοναδικό διέξοδο τον δρόμο προς το άγνωστο, μέσω ενός φεγγίτη, η άλλη έχει ως τρόπαιο τον πραγματικό κόσμο. Ο κόσμος του μικρού Τζακ, είναι τα τείχη που τον χωρίζουν από το ρεαλισμό, τα έπιπλα, αλλά και μια οθόνη τηλεόρασης, που τον εκπέμπει, ωστόσο για τον Τζακ είναι κάτι σαν “κάλπικο”, κάτι παραμυθένιο. Κάποια στιγμή το “κάλπικο” τελειώνει, τη θέση του παίρνει το αληθινό και τα όρια διευρύνονται. Αληθινοί άνθρωποι που κινούνται στους ξέφρενους ρυθμούς μιας αληθινής ζωής, αληθινοί συγγενείς, αληθινό αλισβερίσι. Η ασφάλεια του “δωματίου” αδυνατίζει, ο φόβος μεγαλώνει, η αγωνία μετατρέπεται σε εφιάλτη. Τώρα πια ο Τζακ, πρέπει να διαχειριστεί την ελευθερία του, μια ελευθερία διαφορετική από αυτήν που γνωρίζει, μια ελευθερία μακριά από το ασφαλές κλειστοφοβικό καταφύγιο και την απόλυτα φυλακισμένη μητρική στοργή…
Μια κινηματογραφική ελεγεία στο όνειρο, που ξεπερνώντας τα όρια του θρίλερ, εισβάλει ενοχικά στα συνειδητά όρια ενός ψυχολογικού δοκιμίου.
Δείτε τη…

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ NAXINT
(2015 ΕΓΧ 105’)
Ηθογραφία
Σκην.: Ίντα Παναχαντέχ Μουσ.: Λούντβιχ Γκόρανσον Ηθ.: Σαρέχ Μπαγιάτ, Πεζμάν Μπαζεγκί, Ναβίντ Μοχάμεντ Ζάντεχ

Ο κόσμος μας… δεν είναι παντού ίδιος…

Η Ναχίντ, μία νεαρή διαζευγμένη γυναίκα, ζει με τον γιο της σε μια μικρή πόλη στο Ιράν, όταν  ερωτεύεται έναν άνδρα που επιθυμεί να την παντρευτεί. Ενώ, σύμφωνα με τους Ιρανικούς κανόνες, σε περίπτωση διαζυγίου, την επιμέλεια του παιδιού έχει ο πατέρας, εκείνος την παραχωρεί στη Ναχίντ, με τον όρο ότι δεν ξαναπαντρευτεί ποτέ στο μέλλον.
Προσπαθώντας να διατηρήσει την κηδεμονία του παιδιού της, αλλά και εκείνον που αγαπάει, η Ναχίντ αναγκάζεται να σκεφτεί, ως διέξοδο, τον προσωρινό γάμο (Sighe). Αν και η πράξη θεωρείται απόλυτα νόμιμη, εν τούτοις, δεν απολαμβάνει την αποδοχή της κοινωνίας… Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Ίντα Παναχαντέ, έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο τμήμα “Ένα Κάποιο Βλέμμα”, του Φεστιβάλ Καννών 2015, όπου και απέσπασε το «Ειδικό Βραβείο Ελπιδοφόρου Μέλλοντος».
Πρόκειται για μια από τις πλέον πρωτοποριακές ταινίες, οι οποίες προσεγγίζουν τα θέματα των διαζευγμένων γυναικών -συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματός τους για την επιμέλεια των παιδιών και το ζήτημα του προσωρινού γάμου- αλλά και τις αγωνιώδεις ζωές τους, σε μια παραδοσιακή κλειστή πολιτισμικά κοινωνία, όπως του Ιράν. Μια στεγανή κοινωνία, που εστιάζει ασφυκτικά στη μητρότητα της γυναίκας και συνεπώς στον κυρίαρχο ρόλο της, να ζει και να λειτουργεί ως «μητέρα». Το να είσαι όμως μητέρα και το τι μπορεί να περιλαμβάνει η μητρότητα, δεν αναγνωρίζεται πραγματικά σε τέτοιες κοινωνίες…
Δείτε τη…

ΤΡΑΜΠΟ
(2015 ΕΓΧ 124’)
Βιογραφία, βασισμένη στη ζωή και το έργο του Ντόναλντ Τράμπο, αλλά και στο ομότιτλο βιβλίο του Μπρους Κουκ
Υποψηφιότητες Όσκαρ: Α’ Ανδρικού Ρόλου (Μ. Κράνστον)
Σκην.: Τζέι Ρόουτς Μουσ.: Τιοντόρ Σαπίρο Ηθ.: Μπράιαν Κράνστον, Έλεν Μίρεν, Νταιάν Λέιν, Τζον Γκούντμαν, Ελ Φάνινγκ, Άλαν Τάντικ

Ακόμα κι αν είσαι φιμωμένος… όταν έχεις κάτι να πεις… ο κόσμος ακούει…

Το 1940, o Ντάλτον Τράμπο, είναι ένας από τους πιο καλοπληρωμένους σεναριογράφους του κόσμου. Θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνικής ζωής του Χόλιγουντ και είναι ένας ακτιβιστής, που υποστηρίζει τα εργατικά συνδικάτα, την ισοτιμία στους μισθούς και τα πολιτικά δικαιώματα. Οταν καλείται στο δικαστήριο, μαζί με άλλους συναδέλφους του, προκειμένου να καταθέσει ενώπιον της Επιτροπής Αντιαμερικανικών Ενεργειών, ο Τράμπο αρνείται να απαντήσει στις ερωτήσεις και καταλήγει σε μια ομοσπονδιακή φυλακή, ενώ εξασφαλίζει την αιώνια έχθρα της ισχυρής αντικομμουνίστριας, κοσμικογράφου, Χέντα Χόπερ. Για τα επόμενα 13 χρόνια, όλα τα μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ αρνούνται να προσλάβουν τον Τράμπο, από φόβο μήπως συνδεθούν με τις ριζοσπαστικές πολιτικές του αντιλήψεις. Ετσι υποχρεώνεται να πουλήσει το σπίτι του, ενώ οι φίλοι, οι συνάδελφοι και οι γείτονες, τον αποφεύγουν. Ο Τράμπο, όμως, απτόητος συνεχίζει να γράφει σενάρια, είτε χρησιμοποιώντας ψευδώνυμο είτε με την υπογραφή άλλων σεναριογράφων. Καταφέρνει να κερδίσει 2 Όσκαρ, για τα: “Roman Holiday” (1953), του Γουίλιαμ Γουάιλερ, βραβείο που του απονεμήθηκε μετά θάνατον, αφού το είχε υπογράψει ως Ίαν ΜακΛέλαν Χάντερ και “The Brave One” (1956), του Ίρβινγκ Ράπερ, με το ψευδώνυμο Ρόμπερτ Ριτς…
Μια δυνατή ταινία, με έναν εξαιρετικό ερμηνευτή, σε μια προσπάθεια εξορκισμού των τύψεων, των ενοχών, της στέρησης της αλληλεγγύης, αλλά και του παλιού χόλιγουντ, με διάθεση αποκατάστασης όλων των δεινών, που συνδέονται με την περίφημη –πλην υπαρκτή- Μαύρη Λίστα του Μακάρθι..
Δείτε την

ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ SINGLES
(2016 ΕΓΧ 110’)
Κωμωδία, βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα της Λιζ Τουτσίλο
Σκην.: Κρίστιαν Ντίτερ Μουσ.: Φιλ Άισλερ Ηθ.: Ντακότα Τζόνσον, Ρέμπελ Γουίλσον, Λέσλι Μαν, Άλισον Μπρι, Νίκολας Μπράουν

Οι μεγάλες πόλεις… ποτέ δεν κοιμούνται…

Υπάρχει ο σωστός τρόπος να είσαι “single”, υπάρχει ο λάθος τρόπος, και έπειτα, υπάρχει… η Άλις, όπως και η Ρόμπιν, η Λούσι, η Μεγκ, ο Τομ και ο Ντέιβιντ. Η Νέα Υόρκη, είναι γεμάτη μοναχικές καρδιές, που ψάχνουν το σωστό ταίρι, είτε πρόκειται για έρωτα, είτε για ραντεβού είτε για κάτι ενδιάμεσο. Και κάπου ανάμεσα στα ερωτικά μηνύματα και τις γνωριμίες της μιας νύχτας -κοινό σημείο όλων των ανύπανδρων ανδρών και γυναικών- είναι η ανάγκη τους να μάθουν να είναι μόνοι, σε ένα κόσμο που η έννοια της αγάπης αλλάζει διαρκώς…
Λουλούδια, αγάπες, προδοσίες, ερωτικές συμπτύξεις, καυτά εσώρουχα… εεε ο Άη Βαλεντίνος έρχεται ολοταχώς… αλλά με τέτοιες ταινίες μπορεί και να φύγει πίσω, τρέχοντας…

ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ
(2016 ΕΓΧ 101’)
Κωμωδία φαντασίας
Σκην.: Χρήστος Δήμας Μουσ.: Αλέξανδρος Σιδηρόπουλος Ηθ.: Μάκης Παπαδημητρίου, Ζέτα Δούκα, Ελένη Κοκκίδου, Κώστας Κόκλας

Η μόνη μου επιθυμία… είναι… να εξαφανιστεί αυτή η ταινία… ακούς τζίνι μου;…

Το πρωί έφορος αρχαιοτήτων, το απόγευμα υπάλληλος σε συνεργείο αυτοκινήτων. Αυτή είναι η πληκτική καθημερινότητα του 35χρονου Κλεάνθη. Από τη μέρα, όμως, που ανακαλύπτει έναν «μαγικό καθρέφτη», που πραγματοποιεί και τα πιο τρελά όνειρα, ο Κλεάνθης –έχοντας μάλιστα Έχει μάλιστα τη δυνατότητα να επαναδιατυπώνει την ευχή του όσες φορές θέλει- αρπάζει την ευκαιρία και ζητάει αυτά που επιθυμεί και που πιστεύει ότι πρόκειται να του αλλάξουν τη ζωή του για πάντα.. Οι επιθυμίες του εκπληρώνονται, όμως αυτό δεν είναι αρκετό. Υπάρχει πάντα κάτι που του διαφεύγει και ο Κλεάνθης δεν μπορεί να βρει την πραγματική ευτυχία πουθενά…
Δυστυχώς, η πρώτη τρισδιάστατη ελληνική ταινία, βυθίζεται σε απύθμενο τρισδιάστατο χάος. Μόνος και αντιμέτωπος με το απόλυτο τίποτα, ο Μάκης Παπαδημητρίου, πασχίζει να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα, ανάμεσα στην ελληνική “φαρσική”  χυδαιότητα, τα φτηνά κατασκευάσματα των σκηνικών χώρων και τα βαθιά ντεκολτέ… Απορώ με την επιλογή του…

ΑΛΑΝΤΙΝ: ΟΙ ΝΕΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ
(2015 ΕΓΧ 107’)
Κωμωδία φαντασίας
Σκην.: Αρτούρ Μπενζακέν Μουσ.: Μαξίμ Ντισπρές, Μάικλ Τόρτζμαν Ηθ.: Κεβ Άνταμς, Ζαν Πολ Ρουβέ, Ερίκ Τζουντόρ, Μισέλ Μπλανκ, Βανέσα Γκάιντ

Χίλιες… και μια… νύχτες… “αλά” γαλλικά…

Την παραμονή των Χριστουγέννων, ο Σαμ και ο καλύτερός του φίλος, ο Χαλίντ, μεταμφιέζονται σε Άγιους Βασίληδες, με σκοπό να σουφρώσουν ότι μπορούν από τις Γκαλερί Λαφαγιέτ. Όμως πολύ γρήγορα, ο Σαμ βρίσκεται ασφυκτικά περικυκλωμένος από μια ομάδα παιδιών και υποχρεώνεται να τους διηγηθεί μια ιστορία, την ιστορία του Αλαντίν, ή τουλάχιστον… τη δική του εκδοχή. Μπαίνοντας στο πετσί του ρόλου, ο Σαμ ξεκινάει ένα ταξίδι στην καρδιά της Βαγδάτης, την πόλη με τις χίλιες και μια χάρες… Όμως πίσω από το πολύχρωμο φολκλόρ, ο λαός υπομένει την τυραννία του φοβερού Βεζίρη, που είναι γνωστός για την αγριότητα και τη βρωμερή του ανάσα. Έτσι, ο Αλαντίν, ο νεαρός κλέφτης, φορτίζεται με ενέργεια, ώστε να χαλάσει τα διαβολικά σχέδια του Βεζίρη, να σώσει τον Χαλίντ και να κερδίσει την καρδιά της πριγκίπισσας Σάλια…


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα