Ο ΚΥΝΗΓΟΣ: Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ
(2016 ΕΓΧ 105’)
Φαντασίας
Σκην.: Σεντρίκ Νικολά Τρογιάν Μουσ.: Τζέιμς Νιούτον Χάοουαρντ Ηθ: Τζέσικα Τσαστέιν, Κρις Χέμσγουορθ, Έμιλι Μπλαντ, Σαρλίζ Θίρον, Σαμ Κλάφλιν, Σέρινταν Σμιθ
Άντε… ας το αντέξουμε… κι αυτό…
Πολλά χρόνια προτού πεθάνει από το ξίφος της Χιονάτης, η κακιά βασίλισσα Ραβένα είχε προδώσει, ύπουλα, την καλόκαρδη αδερφή της Φρέια, με αποτέλεσμα να ενεργοποιηθεί η δύναμη του πάγου μέσα της. Η Φρέια, η νεαρή βασίλισσα του πάγου, αποσύρεται σε ένα βασίλειο, στο Βορρά, όπου εκπαιδεύει έναν επίλεκτο στρατό κυνηγών, μεταξύ των οποίων τον Έρικ και τη Σάρα, ώστε να την προστατεύει και από τον οποίο ζητά ένα μονάχα πράγμα: να μην αγαπήσει ποτέ.
Όταν ξεσπά πόλεμος ανάμεσα στις δύο βασίλισσες και καθώς ο Έρικ βρίσκεται κάπου ανάμεσα, προσπαθεί με τη βοήθεια της αγαπημένης του Σάρα να βοηθήσουν τη Φρέια, για να αφανίσει την κακιά βασίλισσα, διαφορετικά, εκείνη και το Κακό, πρόκειται να κυριαρχήσουν στον κόσμο…
Πω, πω… μα τι κινηματογραφικός αλτρουισμός ρε παιδί μου είναι αυτός!
ΡΑΤΣΕΤ ΚΑΙ ΚΛΑΝΚ
(2016 ΕΓΧ 94’)
Κινούμενα σχέδια, βασισμένα στους χαρακτήρες του δημοφιλούς videogame του Sony PlayStation
Σκην.: Κέβιν Μουνρό, Τζέρικα Κλέλαντ Μουσ.: Έβαν Γουάιζ
Ηρωισμός… φιλία… αυτοθυσία…
Ο Ράτσετ και ο Κλανκ, δύο απίθανοι ήρωες, πρέπει να σταματήσουν τον Πρόεδρο Ντρεκ, έναν μοχθηρό εξωγήινο, πριν αυτός καταστρέψει όλους τους πλανήτες του γαλαξία Σολάνα. Ο Ράτσετ, είναι ο τελευταίος του είδους του, ένας αθώος ‘Λόμπαξ’ που μεγάλωσε μόνος του χωρίς οικογένεια. Ο Κλανκ, είναι ένα μικροσκοπικό, αλλά πανέξυπνο ρομπότ. Όταν οι δυο φίλοι ανακαλύψουν ένα επικίνδυνο όπλο, ικανό να καταστρέψει ολόκληρους πλανήτες, ενώνουν τις δυνάμεις τους με τους Ρέιντζερς του Γαλαξία, για να σώσουν τον κόσμο. Στην πορεία μαθαίνουν τη σημασία του ηρωισμού, της φιλίας, αλλά κυρίως της αυτοθυσίας…
Περιπετειώδης και ξεκαρδιστική φανταστική βόλτα στον πλανήτη. Ο Ράτσετ, το αξιαγάπητο Λόμπαξ, με τα μεγάλα αυτιά, πάντα ονειρευόταν να γίνει προστάτης, φύλακας του Γαλαξία. Και είναι πανέτοιμος να αρπάξει την ευκαιρία που του δίνεται και να παρατήσει για πάντα το βαρετό συνεργείο διαστημόπλοιων στο οποίο δουλεύει, όταν μαθαίνει ότι ο Κουάρκ θέλει να στήσει μία ομάδα Μαχητών, που ευθύνη τους είναι να προστατεύουν τον Γαλαξία. Δυστυχώς όμως, ο Κουάρκ, αποφασίζει ότι δεν κάνει για αυτήν τη δουλειά και ότι δεν διαθέτει τη στόφα για να γίνει ήρωας. Εν τω μεταξύ, ο ραδιούργος Ντρεκ καταστρέφει τον πλανήτη Tenemule με ένα απλό φύσημα του ολοκαίνουριου αποπλανητοποιητή του…
ΑΝΑΣΤΑΣΗ
(2016 ΕΓΧ 107’) Περιπέτεια
Σκην.: Κέβιν Ρέινολντς Μουσ.: Ρόκουε Μπάνος Ηθ.: Τζόζεφ Φάινς, Τομ Φέλτον, Κλιφ Κέρτις, Πίτερ Φερθ, Στίβεν Χάγκαν, Μαρία Μπότο
Όχι άλλο πια… λυπηθείτε μας…
«Καὶ εἰσελθοῦσαι εἰς τὸ μνημεῖον, εἶδον νεανίσκον καθήμενον ἐν τοῖς δεξιοῖς, περιβεβλημένον στολὴν λευκήν, καὶ ἐξεθαμβήθησαν. Ὁ δὲ λέγει αὐταῖς· Μὴ ἐκθαμβεῖσθε· ᾿Ιησοῦν ζητεῖτε τὸν Ναζαρηνὸν τὸν ἐσταυρωμένον· ἠγέρθη, οὐκ ἔστιν ὧδε·».
Κατά Μάρκον Ευαγγέλιο, Κεφ. 16:1-8
Ο Κλάβιος, ένας πανίσχυρος Ρωμαίος στρατιωτικός και ο υπασπιστής του Λούκιος, έχουν επιφορτιστεί από τον Πόντιο Πιλάτο με το καθήκον να ανακαλύψουν τι απέγινε το σώμα του Χριστού μετά τη σταύρωση και ταφή του. Το σώμα πρέπει να βρεθεί επειγόντως, ώστε να σταματήσουν οι φήμες περί Ανάστασης και επικείμενου ερχομού του Μεσσία, ένα γεγονός που μπορεί να αποτελέσει την αφετηρία για αιματηρές εξεγέρσεις στην Ιερουσαλήμ…
Στην ταινία, o Κ. Ρέινολντς, εξετάζει από τη δική του οπτική τα γεγονότα που προηγήθηκαν και αυτά που ακολούθησαν μετά την Ανάσταση του Ιησού Χριστού.
Ανατρεπτική μεν οπτική, κακοτεχνία και προχειρότητα δε… Επιλέξτε ποιο από τα δυο σας ταιριάζει, αφού μετά τη χολιγουντιανή βέβηλη αποκαθήλωση της Ελληνικής και Αιγυπτιακής Μυθολογίας, σειρά τώρα έχει η Καινή Διαθήκη. Κρίμα στο βιογραφικό του Ρέινολντς.
13 ΛΕΠΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
(2015 ΕΓΧ 114’)
Δράμα, βασισμένο σε αληθινά γεγονότα
Σκην.: Όλιβερ Χιρσμπίγκελ Μουσ.: Ντέιβιντ Χολμς Ηθ.: Κρίστιαν Φρίντελ, Καταρίνα Σούτλερ, Μπούργκαρτ Κλάουσνερ, Γιόχαν Φον Μπούλοβ
Το αίμα στην ιστορία είναι νωπό… όμως η νέα Γερμανία… μυαλό δεν βάζει…
Ο Γκέργκ Έλσερ θα μπορούσε να έχει αλλάξει τον κόσμο και να σώσει εκατομμύρια ζωές. Φτάνει να είχε στη διάθεση του 13 παραπάνω λεπτά. Μέσα σε αυτά τα 13 λεπτά, η βόμβα που ο ίδιος συναρμολόγησε, θα σκότωνε τον Αδόλφο Χίτλερ και τα πρωτοπαλίκαρα του. Αλλά αυτό δεν ήταν γραφτό να συμβεί, καθώς στις 8 Νοεμβρίου του 1939 ο Χίτλερ έφυγε από το σημείο, όπου είχε σχεδιαστεί η δολοφονία του, νωρίτερα από το αναμενόμενο, οδηγώντας τον Έλσερ στην απόλυτη καταστροφή….
Η ταινία αφηγείται την καθηλωτική, αληθινή ιστορία του ανθρώπου που αναγνώρισε νωρίτερα από τους υπόλοιπους τον κίνδυνο που παραμόνευε εξαιτίας του Χίτλερ και ανέλαβε δράση όταν όλοι οι άλλοι, συμπεριλαμβανομένων των Γερμανών αξιωματούχων, εκτελούσαν πειθήνια τις διαταγές του ή αποσιωπούσαν την κατάσταση.
Ένα συγκλονιστικό δράμα για τη χαμένη ευκαιρία να αλλάξει η μοίρα εκατομμυρίων ανθρώπων.
Ένα από τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά της ταινίας (και πιστέψτε με διαθέτει πολλά), είναι η αφετηρία του φασισμού και πως αυτός απλώθηκε στο επίμαχο χωριό και ακόμα παραπέρα. Πως το ναζιστικό σύστημα εισβάλει σιγά – σιγά στον κόσμο του χωριού και κάνει μετάσταση εκεί, αλλάζοντας τους ανθρώπους. Κάτι που αν δεν με απατάει η μνήμη μου, δεν έχουμε ξαναδεί στον κινηματογράφο, σημειολογία που στην ταινία του Χιρσμπίγκελ είναι ορατή, ακόμη και για το άπειρο μάτι, σε πολλές μικρές λεπτομέρειες. Για παράδειγμα το ορόσημο της πόλης Κόνισμπρομ, που ξαφνικά φέρει το σύνθημα «Δεν θέλουμε τους Εβραίους» ή ο χαρακτήρας του Φινκμπάινερ, που στην αρχή εναντιώνεται ενεργά και τάσσεται με το μέρος των κομμουνιστών και μετά από μερικά χρόνια εμφανίζεται, περήφανος, με τη στολή των Ναζί ή τα παιδιά, που προσβάλλουν τους πιστούς χριστιανούς και κανείς δεν παρεμβαίνει. Αυτούς που κοιτάνε επίμονα στην αγορά, όπου μια γυναίκα γίνεται θέαμα εξαιτίας του Εβραίου αγοριού της. Οι αλλαγές στο χωριό, όχι μόνο μέσα από τις σημαίες, αλλά και μέσα από τις αφίσες του ναζιστικού κιτς στα μαγαζιά ή στο αγροτικό φεστιβάλ, που γίνεται πάρτι. Οι άνθρωποι απλώς δέχονται αυτές τις άρρωστες αλλαγές ως δεδομένες. Ακόμα και όταν ένας γνωστός, που ποτέ δεν έκανε κάτι κακό, συλλαμβάνεται ως κομμουνιστής και τον στέλνουν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Περιστατικό, στο οποίο αγνοείται η λογική ότι κανείς δεν φταίει και ότι όλοι οι υπόλοιποι είναι σωστοί. Μια συλλογική, δηλαδή, χρεωκοπία του ηθικού σθένους.
Μόνο αυτός που δεν συλλαμβάνεται και απλώς τον ανέχονται, δεν κλείνει τα μάτια, κινείται στο περιθώριο και καταλήγει να γίνει δολοφόνος: ο Έλσερ, ένα ριζοσπαστικό ελεύθερο πνεύμα. Δεν πηγαίνει με τους πολλούς, αλλά κρατάει τη δική του στάση, δημιουργώντας ένα ισχυρό πρότυπο για τη νέα γενιά. Ο Έλσερ δεν ήταν άγιος, η ζωή του ήταν γεμάτη σκοτεινά σημεία. Ωστόσο, ήταν κάποιος σαν εμάς, που η ισχυρή του όμως, επαγγελματική σχολαστικότητα, τον οδήγησε να παρακολουθεί τα πράγματα από κοντά και να τα αναλύει. Δεν είχε προσωπικό συμφέρον. Η πράξη του ήταν μόνο για να εμποδίσει μια ακόμα μεγαλύτερη αιματοχυσία. Ήθελε να εξολοθρεύσει την αρχηγεία των Ναζί, γιατί όπως όλοι καλά γνωρίζουμε: το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι.
Δύο άντρες ήταν οι κύριοι υπεύθυνοι των ανακρίσεων μετά τη σύλληψη του Έλσερ τον Νοέμβριο του 1939: ο Άρθουρ Νέμπε, αρχηγός της αστυνομίας και άθλιος καιροσκόπος και ο Χένρι Μιούλερ, αρχηγός της Γκεστάπο, διαβόητος για την κτηνωδία του. Και οι δύο είχαν αναμειχθεί στον συστηματικό σχεδιασμό, σχεδόν όλων των εγκλημάτων του ναζιστικού καθεστώτος. Το κοινό πρέπει να καταλάβει ότι ο Έλσερ δεν είχε να κάνει απλώς με αστυνομικούς, ή με κοινούς βασανιστές, αλλά με μαζικούς δολοφόνους. Όπως εξάλλου και σήμερα… με διαφορετική μορφή βέβαια… αλλά η σημασία ακολουθεί τη λεπτομέρεια. Μια ευθανασία, με γραφειοκρατικούς οικονομικούς όρους.
Δείτε την