Υψηλές επιδόσεις είχαν και τη φετινή χρονιά πολλοί μαθητές από τα Χανιά που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι υποψήφιοι που συγκέντρωσαν μόρια σε υψηλό επίπεδο, περιμένουν σχεδόν με σιγουριά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής ώστε και τυπικά να “σφραγιστεί” η είσοδός τους στη Σχολή της προτίμησής τους.
Oι φάκελοι με τα αποτελέσματα ανά σχολείο έφτασαν στις 8:30 χθες το πρωί στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων με το σύστημα: “Πόρτα – Πόρτα” των ΕΛΤΑ και στις 9:30 ξεκίνησε η διανομή ανά σχολείο.
ΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
Στο μεταξύ, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, μεγάλα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση, που ακολουθούν σε γενικές γραμμές τα αποτελέσματα των εξετάσεων του 2021 -με εξαίρεση τα Αρχαία Ελληνικά όπου υπήρξε βελτίωση κατά 8,06% στο ποσοστό αυτό- διασπορά των βαθμολογιών άνω του δέκα και μικρές αυξομειώσεις στον αριθμό των υποψηφίων που αρίστευσαν συγκριτικά με πέρσι, είναι τα στοιχεία που συνθέτουν τη γενική εικόνα των φετινών βαθμολογιών των υποψηφίων των ημερήσιων ΓΕΛ στις Πανελλαδικές, μετά την ανακοίνωση των στατιστικών στοιχείων από το υπουργείο Παιδείας για το 2022.
Σε όλη την Ελλάδα, συνολικά συμμετείχαν 87.150 υποψήφιοι (72.012 από τα ΓΕΛ και 15.135 από τα ΕΠΑΛ). Επισημαίνεται, ότι το πλήθος των υποψηφίων ΓΕΛ/ΕΠΑΛ προκύπτει από μία τουλάχιστον συμμετοχή σε πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα.
Στο μάθημα της Έκθεσης το 17,13% των υποψηφίων έλαβε κάτω από τη βάση (20,37% πέρσι).
Όσον αφορά την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, στα Αρχαία Ελληνικά το 37,20% των υποψηφίων έγραψε από 0 έως 10 (45,26% το 2021). Βαθμολογία από 18 έως 20 συγκέντρωσε το 2,27% των υποψηφίων (3,83%). Στην Ιστορία, το ποσοστό κάτω από τη βάση ήταν 47,96% (51,19% πέρυσι) ενώ 18 με 20 έγραψε το 15,56% (13,65% πέρυσι). Στο μάθημα των Λατινικών 10-20 έγραψε το 54,87%, εκ των οποίων το 17,96% 18 με 20, ενώ συγκριτικά στοιχεία με πέρυσι δεν υπάρχουν, καθότι οι υποψήφιοι είχαν εξεταστεί στην Κοινωνιολογία.
Στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, στη Φυσική το ποσοστό που έγραψε κάτω από τη βάση (45,04%) είναι λίγο υψηλότερο σε σχέση με πέρυσι (44%), όχι όμως και οι υψηλές βαθμολογίες, καθώς το 13,44% (16,98% πέρυσι) των υποψηφίων έγραψε πάνω από 18. Στο μάθημα των Μαθηματικών σημειώνεται μια μικρή γενική πτώση, με το ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση να διαμορφώνεται στο 34,99% (31,8% το 2021) και των βαθμολογιών 18-20 στο 11,88% (19,01% το 2021).
Για τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας, στο μάθημα της Φυσικής το 49,84% (47,43% το 2021) των υποψηφίων έγραψε κάτω από 10 και το 13,44% (18,39% το 2021) να έχει λάβει βαθμολογία 18-20. Στη Χημεία, στο 38,34% (38,66% το 2021) διαμορφώθηκε το ποσοστό των βαθμολογιών κάτω από τη βάση, ενώ οι άριστοι μειώθηκαν σε σχέση με πέρσι, αφού το 12,44% (15,38% το 2021) των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία από 18 έως 20. Στη Βιολογία, το ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν 30,74% (31,56% το 2021), ενώ από 18 έως και 20, έλαβε το 14,57% (17,78%).
Τέλος, σχετικά με τους υποψήφιους της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, στα Μαθηματικά το 73,56% (72,76% πέρυσι) έγραψε κάτω από τη βάση. Τα γραπτά που βαθμολογήθηκαν με βαθμό άνω του 18, ήταν πολύ λίγα, μόλις 1,51% (2,66% το 2021). Στο μάθημα της Πληροφορικής, κάτω του 10 έγραψε το 39,84% (41,69% το 2021) των υποψηφίων. Αρίστευσε το 15,96% (21,70% το 2021) των υποψηφίων με βαθμούς από 18 έως 20.
Στο μάθημα της Οικονομίας, κάτω από τη βάση έγραψε το των υποψηφίων 35,31% (34,31% το 2021) και 18-20 το 23,13% (27,12% πέρσι).
Για να διευκολυνθούν οι υποψήφιοι στον υπολογισμό των μορίων τους, το υπουργείο Παιδείας ανέπτυξε ειδική εφαρμογή στην ιστοσελίδα https://markcalc.it.minedu.gov.gr/.
ΤΙ ΛΕΝΕ ΧΑΝΙΩΤΕΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ
Τα “Χανιώτικα νέα” συνομίλησαν και φέτος, ενδεικτικά, με Χανιώτες υποψηφίους, οι οποίοι τονίζουν πως η επιτυχία οφείλεται στο μεθοδικό διάβασμα και στην προσήλωση στον στόχο τους,
Στέφανος Καντεράκης: Χρειάζονται θυσίες
Ο Στέφανος Καντεράκης από το 4ο Γενικό Λύκειο έδωσε δεύτερη φορά και, όπως μας λέει, με 18.750 μόρια περνάει στην Ιατρική στο Ηράκλειο.
Ηταν στόχος του από τις αρχές του Λυκείου.
«Εδωσα δεύτερη χρονιά. Διάβαζα αρκετές ώρες κάθε μέρα. Στη δεύτερη χρονιά είχα χρόνο και για να βγω», σημείωσε.
Για την επιτυχία, όπως σημειώνει, «χρειάζεται καλή διαχείριση του χρόνου. Και πολλές θυσίες.
Αφοσιώνεσαι στον στόχο σου, οπότε τα δίνεις όλα».
Σε ερώτησή μας για το εκπαιδευτικό σύστημα, επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «οι πανελλήνιες δεν μπορούν να αποτυπώσουν την αξία κάθε υποψηφίου».
Επίσης συμβουλεύει τους αυριανούς υποψηφίους να διατηρούν ψυχραιμία και να «μην επηρεάζονται από διακυμάνσεις της ψυχολογίας».
Ντομένικα Αθανασίου: «Χρειάζεται μέτρο, όχι πίεση»
Με 17.900 μόρια η Ντομένικα Αθανασίου από το 4ο ΓΕΛ περνάει στο Βιολογικό. «Ηταν στόχος το Βιολογικό» μας λέει.
«Δεν θα έλεγα ότι διάβαζα πολύ. Γενικά θεωρώ ότι χρειάζεται μέτρο και όχι πίεση. Οπότε, διάβαζα με μέτρο και έλεγα στον εαυτό μου όσο μπορώ και δεν πειράζει. Γιατί είναι βασικό να έχει καλή ψυχολογία».
«Αισθάνομαι πολύ καλά που τα κατάφερα», σημειώνει. Η ίδια θεωρεί ότι «έχει πολλά προβλήματα το εκπαιδευτικό σύστημα και καταβάλλει πολλούς μαθητές», θα προτιμούσε κάποια άλλα μαθήματα «που δεν περιορίζουν τον μαθητή».
«Επίσης δεν θεωρώ ότι είναι πολύ δίκαιο από μία εξέταση να κρίνονται όλα», αναφέρει. Η συμβουλή της για τους αυριανούς υποψηφίους: «Διάβασμα με μέτρο». Η ίδια σημειώνει την αξία της φράσης ότι «δεν τελειώνουν όλα με τις πανελλήνιες».
Μάριος Μπαδογιάννης: «Συνειδητές επιλογές»
Σε αναμονή της βαθμολογίας από τα Σχέδια βρίσκεται ο Μάριος Μπαδογιάννης από το 4ο ΓΕΛ στοχεύοντας στην Αρχιτεκτονική του ΕΜΠ.
Τώρα, έδωσε 2η φορά έγραψε στα μαθηματικά 19,7, στη φυσική 18,8 και στη χημεία 16,4. Οπως μας λέει: «Διάβαζα πάρα πολύ. Δεν διάβαζα όλη μέρα αλλά όλη μέρα ήμουν συγκεντρωμένος. Διάβασμα, διάλειμμα και πάλι διάβασμα».
Για το εκπαιδευτικό σύστημα σημειώνει ότι «έχει πολλά προβλήματα αλλά οι εξετάσεις των πανελλλαδικών είναι δίκαιες. Κάποιος που έχει διαβάσει μπορεί να βγάλει υψηλο βαθμό. Βέβαια πολλά παιδιά αποτυγχάνουν παρόλο που έχουν διαβάσει και ασχοληθεί».
Ο ίδιος δεν είχε ιδιαίτερο άγχος αλλά μόνο προς το τέλος.
Θα πρότεινε στους μελλοντικούς υποψηφίους να διαβάζουν με συνείδηση, να έχουν στόχο, να βρει τη σχολή που θέλουν, να αποκτήσσει πάθος για την επιλογή τους και να κάνουν συνειδητικό διάβασμα.
«Οποιος δεν πετύχει μην απογοητευτεί. Και εγώ δεν πέτυχα με την 1η αλλά με την 2η. Ευχαριστώ τους καθητές, την οικογένειά μου και τους δικούς μου ανθρώπους που με στήριξαν», συμπληρώνει.
Γεωργία Δαράκη:Οι κόποι ανταμείφθηκαν
Η Γεωργία Δαράκη από το Γενικό Λύκειο Νέας Κυδωνίας με 18.625 μόρια (έχοντας συγκεντρώσει μέγιστα μόρια 18.850) περνάει στην Νομική Αθήνας.
Η ίδια διάβαζε πολύ ενώ η Νομική ήταν στόχος της εδώ και χρόνια.
«Η Νομική μου άρεσε από παιδί. Από τα τέλη του δημοτικού ήθελα να περάσω Νομική. Στο Γυμνάσιο σπούδαζα με αυτόν τον στόχο. Είχα εξαιρετικά περιορισμένο ελεύθερο χρόνο. Δεν είχα χρόνο να κοιμηθώ. Ειχα φτάσει σε σημείο να πίνω 3 καφέδες την ημέρα. Ο χρόνος ήταν ανάμεσα σε σχολείο 7 ώρες, 4 στο φροντιστήριο και τις υπόλοιπες διάβασμα σπίτι και λίγος ύπνος».
«Τώρα», μας λέει η Γεωργία, «νιώθω τρομερή ικανοποίηση, οι κόποι μου ανταμείφθηκαν και είμαι περήφανη όχι μόνο για εμένα αλλά και για την οικογένειά μου. Θα συμβούλευα έναν υποψήφιο να κοπιάζει σίγουρα, να μην βαριέται, να τα δώσει όλα και στο τέλος οι κόποι θα ανταμειφθούν. Ευχαριστω πάρα πολύ τους καθηγητές μου, και του σχολείου και του φροντιστηρίου».
Λυδία Παλιεράκη: «Καλό πρόγραμμα, χωρίς άγχος»
Η Λυδία Παλιεράκη από το 4ο Γενικό Λύκειο με 18.600 μόρια είναι ανάμεσα στο να επιλέξει τη σχολή Κτηνιατρικής το Βιολογικό.
Η ίδια μας λέει ότι «τον τελευταίο χρόνο προσπάθησα πολύ. Διάβασα αρκετές ώρες την ημέρα».
Πάντως είχε ελεύθερο χρόνο.
«Διατήρησα δραστηριότητες όπως γυμναστική και μουσική. Παίζω πιάνο σαν χόμπι», μας λέει.
Η Λυδία θεωρεί ότι «οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν ένα καλό πρόγραμμα, να το τηρούν και χωρίς άγχος. Είναι σημαντικό μαζί με το διάβασμα να διατηρήσεις τη ψυχική σου ηρεμία».
Σταυρούλα Κοπάση: Μεθοδικότητα
Η Σταυρούλα Κοπάση από το 2ο ΓΕΛ Χανίων συγκέντρωσε 17.975 μόρια (χωρίς τους συντελεστές βαρύτητας) και με βάση τα περυσινά δεδομένα ευελπιστεί ότι περνάει στην Οδοντιατρική Θεσσαλονίκης. Τωρα αναμένει τις βάσεις εισαγωγής.
«Διάβαζα πολύ με πρόγραμμα και μεθοδικότητα», μας λέει.
Την ίδια την περιόριζε ο χρόνος καθώς «ήταν πολλές οι ώρες στο σχολείο και μετά στα φροντιστήρια».
Οσο για το εκπαιδευτικό σύστημα σημειώνει ότι «θέλει βελτίωση. Η Γ’ Λυκείου είναι μια απαιτητική χρονιά για όλους μας».
Μιχάλης Ψυχής: Αφοσίωση στο στόχο
Ο Μιχάλης Ψυχής από το ΓΕΛ Ακρωτηρίου με 18.940 μότια περνάει στο ΗΜΜΥ στην Αθήνα.
«Ηθελα στην Αθήνα τη Σχολή Μηχανολόγων ή ΗΜΜΥ. Το πιο πιθανό είναι να δηλώσω το ΗΜΜΥ του ΕΜΠ», μας λέει.
Οσο για το διάβασμα αναφέρει:
«Δεν ήταν η ποσότητα του διαβάσματος αλλά η ποιότητα. Οπότε διάβαζα κάθε μερα κατά μέσο όρο 2,5 με 3 ώρες αλλά έκανα πολλά φροντιστήρια, 3 – 4 ώρες κάθε μέρα. Οι κόποι δικαιώθηκαν με το αποτέλεσμα. Είναι και ο πατέρας μου μηχανικών υπολογιστών και μου άρεσαν από παλιά οι υπολογιστές.
Ημουν τυχερός γιατί είχα καλούς καθηγητές στο σχολείο και το σχολείο βοηθούσε».
Για τους αυριανούς υποψηφίους συμβουλεύει:
«Θέλει σταθερό ρυθμό, αφοσίωση στο στόχο και να μην το αφήσεις γιατί αν το αφήσεις σε αφήνει, θέλει ποιοτικό διάβασμα».
Μίνως Καπαδουκάκης: Διάβασμα και ξεκούραση
«Με 17.000 περίπου μόρια ο Μίνως Καπαδουκάκης περνά στην Πληροφορική Πειραιά ή Επιστήμη Υπολογιστών στο Ηράκλειο.
«Διάβαζα αναγκαστικά. Δεν είχα ελεύθερο χρόνο και όποτε είχα το διέθετα στο διάβασμα ή για ξεκούραση», μας λέει.
«Πάντα μ’ άρεσαν οι υπολογιστές αλλά φέτος αποφάσισα να ακολουθήσω αυτόν τον δρόμο».
Η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετώπισε ήταν «η ψυχολογική πίεση στο να βγει η απαιτούμενη ύλη».
Κωνσταντίνα Γνωστοπούλου: Πανελλαδικές 24 χρόνια μετά, με στόχο το Παιδαγωγικό Ρεθύμνου
24 χρόνια μετά την αποφοίτηση από το Λύκειο έδωσε πανελλήνιες με στόχο το Παιδαγωγικό Ρεθύμνου, η Κωνσταντίνα Γνωστοπούλου.
Η ίδια μας λέει ότι στο Λύκειο δεν είχε δώσει πανελλήνιες καθώς «τα τρία εκείνα χρόνια του Λυκείου ήταν αρκετά δύσκολα και για εμένα και για την οικογένειά μου γιατί είχε αρρωστήσει ο μπαμπάς μου ο οποίος πέθανε τη χρονιά που θα έδινα πανελλήνιες – ενάμιση μήνα πριν δώσω. Και διάλεξα να πάω στο ΙΕΚ Φωτογραφίας. Μου άρεσε, ασχολήθηκα, δούλεψα πάνω σε αυτό».
Η επιθυμία για σπουδές στο Παιδαγωγικό προέκυψε στην πορεία.
Οπως μας λέει η Κωνσταντίνα, «το αποφάσισα πριν από ενάμιση χρόνο. Είπα ότι δεν μου φτάνει αυτό που είμαι τώρα. Με γεμίζουν τα παιδιά μου, μου αρέσει να ‘μαι η μαμά τους αλλά δεν θέλω να ‘μαι μόνο η μαμά τους.
Θέλω να ‘μαι και άλλα πράγματα. Και αποφάσισα να δώσω πανελλαδικές. Εδωσα στο 3ο Λύκειο. Συγκέντρωσα 13.800 μόρια. Η βάση στο Παιδαγωγικό Ρεθύμνου πέρυσι είχε 13.400. Οπότε πιστεύω ότι θα το πιάσω. Εκτός από το θέμα της προσωπικής ανάπτυξης, μ’ αρέσει πάρα πολύ το αντικείμενο».
Εβελίνα Παρτσαλάκη: Βασικός ο ρόλος της ψυχολογίας
Η Εβελίνα Παρτσαλάκη από το 4ο Γενικό Λύκειο συγκέντρωσε μαζί με τα αθλήματα 19.675 μόρια και περνάει στο ΤΕΦΑΑ.
«Από πάντα ήθελα ΤΕΦΑΑ. Εκανα ρυθμική σε σχολή στα Χανιά», μας λέει.
Τώρα, οι κόποι της δικαιώθηκαν. «Σε καθημερινή βάση δεν διάβαζα πάρα πολλές ώρες. Διάβαζα κυρίως στα διαγωνισματα και με πρόγραμμα. Αμα δεν αφήνεις κενά δεν είναι τραγικό. Βασικό ρόλο στην επιτυχία παίζει η ψυχολογία», σημειώνει.
Φανούριος Ξηράκης: Κατανόηση από την οικογένεια
Ο Φανούριος Ξηράκης, από το Γενικό Λύκειο Νέας Κυδωνίας με 18.620 μόρια περνάει στο Μετσόβειο αλλά, όπως μας λέει, προτιμά τη Σχολή ΗΜΜΥ με Πολυτεχνείο Κρήτης για την οποία βγάζει 18.494 μόρια.
«Από μικρή ηλικία έβρισκα ενδιαφέρουσα την ενασχόληση με την επιστήμη των Υπολογιστών, καθώς μου άρεσε να δημιουργώ παιχνίδια, ιστοσελίδες και προγράμματα μέσω του προγραμματισμού», σημειώνει.
«Κάθε μέρα διάβαζα πολύ», μας λέει.
«Θα ήθελα να ευχαριστήσω την οικογένειά μου για την απίστευτη κατανόηση σε αυτή τη δύσκολη χρονιά, επίσης τους καθηγητές και τις καθηγήτριες σττο ΓΕΛ Νεας Κυδωνίας για την προετοιμασία, τους καθηγητές μου στα ιδιαίτερα και στο φροντιστήριο, τη φιλόλογο και το χημικό», τονίζει.
Ελισάβετ Κουρκουνάκη: Συντονισμένο πρόγραμμα
Η Ελισάβετ Κουρκουνάκη από το ΓΕΛ Νέας Κυδωνίας με 17.585 μόρια περνάει στη Σχολή Επιστήμης Υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο Κρήτης με βάση τα περυσινά δεδομένα.
«Σχεδόν από την αρχή είχα αποφασίσει αυτή τη σχολή ενώ μια άλλη επιλογή μου στην Αθήνα Πληροφορικής. Θεωρώ ότι υπάρχουν δυνατότητες εξέλιξης μέσα από την Πληροφορική», μας λέει.
Η ίδια, όπως εξηγεί, δεν διάβαζε «υπερβολικά αλλά διάβαζα μεθοδικά. Είχα ελεύθερο χρόνο. Περίμενα να ήταν πιο περιορισμένος».
Για το εκπαιδευτικό σύστημα σημειώνει ότι «δεν βοηθάει πολύ τους μαθητές με χαμηλές επιδόσεις».
Η ίδια αναφέρει ότι είχε καλούς καθηγητές ενώ συμβουλεύει τους υποψηφίους να έχουν «όσο γίνεται συντονισμένο πρόγραμμα για να τα προλαβαίνουν και να έχουν ελεύθερο χρόνο».
Ολυμπία Ανδρεαδάκη: Προσήλωση στον στόχο
Με 19,3 στην Βιολογία, 18,9 στην Χημεία, 18,5 στην Έκθεση και 17,9 στην Φυσική, η Ολυμπία Ανδρεαδάκη, από το 4ο ΓΕΛ Χανίων, κατάφερε να συγκεντρώσει 18.650 μόρια και να έρθει πιο κοντά στον στόχο της, δηλαδή στην Ιατρική Αθηνών.
Όπως ανέφερε στα “Χ.ν.” η Ολυμπία, «η έκθεση ήταν το μάθημα που οφείλω την επιτυχία μου καθώς η βαθμολογία αυτή ήταν καθοριστική για να φτάσω πιο κοντά στον στόχο μου δηλαδή στην Ιατρική, ένα επάγγελμα που αγαπώ καθώς επιθυμώ να προσφέρω βοήθεια στον συνάνθρωπο». Όσον αφορά την χρονιά που πέρασε σημείωσε πως «ήταν μια πιεστική χρονιά, ιδιαίτερα τους τελευταίους 3 μήνες που το άγχος κορυφώνονταν. Ωστόσο είχα συστηματικό πρόγραμμα, διάβαζα αρκετά και παρόλο το άγχος, είχα υπομονή, επιμονή και προσήλωση στο στόχο». Για τους υποψηφίους που δεν τα κατάφεραν, ανέφερε πως : « όσοι δεν είναι ικανοποιημένοι να μην το βάζουν κάτω και να ακολουθήσουν τα όνειρα τους. Θα ήθελα να πω “ένα μεγάλο ευχαριστώ” στους καθηγητές που με στήριξαν σε αυτόν τον αγωνα και τους οφείλω όσα κατάφερα».
Θεοχάρης Ξανθουδάκης: «Ο κόπος δεν πήγε χαμένος»
Με 20 στην Φυσική, 19,9 στην Βιολογία, 19,6 στην Χημεία και 16,7 στην Έκθεση ο Θεοχάρης Ξανθουδάκης, μαθητής του ΓΕΛ Ελ. Βενιζέλου, συγκέντρωσε 19.050 μόρια και είναι σχεδόν βέβαιο πως περνάει στην σχολή πρώτης επιλογής του, η οποία είναι η Κτηνιατρική Θεσσαλονίκης.
Όπως ανέφερε στα “Χ.ν.” ο Θεοχάρης είναι η δεύτερη χρονιά που συμμετέχει στις πανελλαδικές εξετάσεις. « Πέρυσι είχα ζοριστεί πολύ λόγω της καραντίνας και των διαδικτυακών μαθημάτων.
Φέτος φρόντισα να καλύψω ό,τι ελλείψεις είχα την προηγούμενη χρονιά». Όσο για την σχολή που επιθυμεί να εισαχθεί επισημαίνει ότι «η Κτηνιατρική είναι η σχολή που μου αρέσει. Μάλιστα είναι η σχολή που είχε περάσει και ο πατέρας μου ο οποίος είναι κτηνίατρος. Οπότε άξιζε ο κόπος».
Για τους υποψηφίους που δεν τα κατάφεραν σημείωσε ότι «αν έχουν το κουράγιο μπορούν να ασχοληθούν για μια ακόμη χρονιά, γιατί ίσως αυτή την φορά ο κόπος τους ανταμειφθεί».
Διονύσης Γιανναντωνάκης: Οργάνωση και αφοσίωση
19,5 στα Μαθηματικά, 19,3 στην Φυσική, 18,8 στην Χημεία και 16,7 στην Έκθεση, κατάφερε να γράψει στις πανελλαδικές εξετάσεις ο Διονύσης Γιανναντωνάκης, από το 4ο ΓΕΛ Χανίων, συγκεντρώνοντας συνολικά 18.570 μόρια.
Μιλώντας στα “Χ.ν.” ο Διονύσης δήλωσε ευχαριστημένος, επισημαίνοντας πως περίμενε αυτήν την βαθμολογία καθώς όπως είπε: «Ήμουν καλά προετοιμασμένος, δεν είχα αφήσει κενά, παρόλο που ήταν μια απαιτητική χρονιά. Απαραίτητη προϋπόθεση ήταν η εμβάθυνση της ύλης και η οργάνωση, η αφοσίωση και αντίληψη του μαθητή. Όλα αυτά υπήρξαν σημαντικοί αρωγοί στην προσπάθεια αυτή». Ο Διονύσης επιθυμεί να εισαχθεί στην Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο». Για όσους δεν τα κατάφεραν φέτος στις πανελλαδικές επεσήμανε: «Να μην τα παρατάνε και να πάνε καλύτερα προετοιμασμένοι του χρόνου, με προσήλωση στο στόχο».
Ιωάννα Τσιάρα: Μεγάλη η πορεία προς την επιτυχία
Η Ιωάννα Τσιάρα από το Γενικό Λύκειο Νέας Κυδωνίας με μέσο όρο 18.400 μόρια, στοχεύει στη Φιλολογία.
«Διάβαζα αρκετά. Δεν είχα πολύ ελεύθερο χρόνο αλλά προσπαθούσα μέσα στην εβδομάδα να έχω ένα κενό. Και διάβαζα με σύστημα».
Η ίδια σημειώνει ότι είναι μεγάλη η πορεία προς την επιτυχία, «από τότε που αρχίζουμε να προετοιμαζόμαστε και δεν είναι ευκολο να έχει κάποιος αυτή τη ψυχική δύναμη».
Επίσης σημειώνει τη σημασία της στήριξης – βοήθειας από τους καθηγητές.
Χρειάζεται και βοήθεια από τους καθηγητές».
Σοφία Δουζένη: Διάβασμα αλλά με μέτρο
Η Σοφία Δουζένη από το ΓΕΛ Σούδας, συγκέντρωσε 18.300 μόρια καθώς έγραψε 19,3 στα Λατινικά, 18,8 στην Ιστορία, 18 στην Έκθεση και 17,2 στα Αρχαία, βαθμολογία με την οποία θεωρείται σχεδόν βέβαια πως περνά στην Νομική Θεσσαλονίκης, σχολή πρώτης της προτεραιότητας.
Όπως είπε η Σοφία στα “Χ.ν.”: «Διάβαζα αρκετά, ωστόσο δεν διάβαζα ποτέ μέχρι πολύ αργά για να είμαι ξεκούραστη, Μια φορά την εβδομάδα έβγαινα κιόλας ώστε να ξεκουράζεται το μυαλό. Με βοήθησαν πολύ οι καθηγητές μου, στηρίζοντας με ψυχολογικά». Για τους υποψηφίους που δεν πλησίασαν στο στόχο τους φέτος, ανέφερε πως: « Δεν πειράζει, κανείς δεν χάνεται. Οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν είναι το τέλος του κόσμου».
Όλγα Τσιβουράκη: «Είμαι χαρούμενη»
20 στα Λατινικά, 19,1 στα Αρχαία, 19,4 στην Ιστορία και 17,6 στην Έκθεση κατάφερε να γράψει στις πανελλαδικές εξετάσεις η Όλγα Τσιβουράκη, από το ΓΕΛ Ελ. Βενιζέλου η οποία συγκέντρωσε 19.025 μόρια.
Στόχος της είναι η Ψυχολογία Αθηνών, κάτι που θεωρείται σχεδόν βέβαιο με 19,025 μόρια. Μιλώντας στα “Χ.ν.” για την επιτυχία της η Όλγα δήλωσε πολύ χαρούμενη ωστόσο όπως είπε « στεναχωριέμαι για τα παιδιά που δεν κατάφεραν να μπουν στη σχολή που θέλουν. Φέτος τα θέματά δεν ήταν ιδιαίτερα εύκολα και δεν υπήρχε επιείκεια λόγω των δυο χρόνων που προηγήθηκαν εξαιτίας της καραντίνας. Ήταν δύσκολα τα μαθήματα εξ αποστάσεως και η διαχείριση του άγχους.
Θεωρώ ότι όσοι νομίζουν πως “απέτυχαν” και πονάνε για αυτό, σημαίνει ότι η θέληση και ο στόχος είναι ακόμη εκεί, όπως και οι επόμενες ευκαιρίες. Να μαζέψουν δυνάμεις και να προχωρήσουν».
Χαράλαμπος Κογιαννάκης: Ήταν μια δύσκολη χρονιά
19 στα Μαθηματικά, 19,1 στην Χημεία, 18,1 στην Φυσική και 16,6 Έκθεση, έγραψε στις πανελλαδικές εξετάσεις ο Χαράλαμπος Κογιαννάκης από το ΓΕΛ Ελ. Βενιζέλου, που κατάφερε να συγκεντρώσει 18.200 μόρια, συνολικά. Μιλώντας στα “Χ.ν.” ο Χαράλαμπος επεσήμανε πως: « ήταν μια δύσκολη χρονιά, ωστόσο όποιος είχε πρόγραμμα, συστηματικό διάβασμα και δεν άφηνε κενά μπορούσε να αντεπεξέλθει. Ο ίδιος χαρακτήρισε αυξημένης δυσκολίας τα φετινά θέματα στην Φυσική και όχι μόνο στα Μαθηματικά.
Πλέον ευελπιστεί ότι μπορεί να εισαχθεί στην Σχολή πρώτης του προτεραιότητας, που είναι η Σχολή Ικάρων (Ελεγκτες Αεράμυνας).
Για αυτούς που δεν κατάφεραν να πλησιάσουν το στόχο τους στις φετινές πανελλαδικές, σημείωσε πως «Δεν τελειώνει ο κόσμος, μπορούν να κυνηγήσουν τα όνειρα τους πέρα απο τις πανελλήνιες. Άλλωστε δεν είναι όλη η ζωή μας οι Πανελλαδικές εξετάσεις»
Ειρήνη Γκουντούλια: Κράτησα τις συμβουλές των καθηγητών μας
Η Ειρήνη Γκουντούλια από το 1ο ΓΕΛ Χανίων έγραψε 20 στα Λατινικά, 18,7 στην Ιστορία, 18,3 στα Αρχαία και 15,6 στην Έκθεση, συγκεντρώνοντας συνολικά 18.150 μόρια και προσδοκά να εισαχθεί στην Νομική Σχολή είτε στην Σχολή Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών.
«Δεν θα έλεγα ότι είμαι απόλυτα ευχαριστημένη γιατί θεωρώ ότι υπήρξε αυστηρή βαθμολόγηση στην έκθεση. Αλλά στα υπόλοιπα είμαι ικανοποιημένη» είπε μιλώντας στα “Χ.ν.”. Και πρόσθεσε: «Προσπαθούσα να διαβάζω όσο περισσότερο γίνεται και να μην χάνω την ψυχική μου ηρεμία, να καλύπτω τα κενά και να κρατώ τις συμβουλές των καθηγητών». Αναφερόμενη στους υποψηφίους που φέτος δεν τα κατάφεραν σημείωσε πως: «Δεν ήρθε το τέλος του κόσμου γιατί έχουν όλη την ζωή μπροστά τους. Και αν το θέλουν πραγματικά μπορούν να ξανά προσπαθήσουν».
Χρήστος Παπαδοκωνσταντάκης: Προσπάθησα να μην αφήνω κενά
Ο Χρήστος Παπαδοκωνσταντάκης από το ΓΕΛ Ακρωτηρίου έγραψε 17,4 στην Φυσική, 17,2 στην Χημεια, 16,8 στα Μαθηματικά. Ο ίδιος επιθυμεί να εισαχθεί είτε στην Σχολή ΗΜΜΥ Πάτρας ή στα Χανιά. Όπως ανέφερε: «Απο τα Μαθηματικά αν και ήταν δύσκολα, ειμαι σίγουρα ικανοποιημένος ωστόσο στην Εκθεση νομίζω ότι φέτος ήταν αυστηρή η βαθμολόγηση».
Σύμφωνα με τον ίδιο: «Όσα κενά είχαν από τις προηγούμενες χρονιές, προσπάθησα να τα καλύψω. Δυσκολεύτηκα, γιατί δεν είχαμε γράψει εξετάσεις λόγω κορωνοιού τα δυο προηγούμενα χρόνια στο σχολείο». Για τους υποψηφίους που δεν τα κατάφεραν, είπε: «Να μην πτοούνται και εάν θέλουν να ξανά προσπαθήσουν αλλιώς υπάρχουν άλλα επαγγέλματα που μπορούν να ακολουθήσουν.
Γιάννης Πισσαδάκης: Ποιοτικό διάβασμα
Ο Γιάννης Πισσαδάκης από το ΓΕΛ Σούδας έγραψε 19 στην Ιστορία, 18,4 στα Λατινικά 18 στα Αρχαία και 16,3 στην Έκθεση, συγκεντρώνοντας συνολικά περίπου 17.900 μόρια. Στόχος του είναι η
Νομική Θεσσαλονίκης. Μιλώντας στα “Χ.ν.” δήλωσε ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα το οποίο περίμενε, όπως είπε. «Διάβασα όχι πολλές ωρες αλλά ποιοτικά, δηλαδη όσο χρειαζόταν» ενώ σχολιάζοντας την βαθμολόγηση στο μάθημα της Έκθεσης, σημείωσε πως :«Δυστυχώς στον μεσο όρο παρατηρήθηκαν χαμηλές επιδόσεις» Για τους υποψηφίους που δεν τα καταφεραν επεσήμανε πως:«Οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν καθορίζουν τη ζωή μας, είναι απλά ένα βήμα για την συνέχεια και θα παρουσιαστούν κι άλλες ευκαιρίες».
Μαρία Σεϊμένη: Νοιώθω μεγάλη ανακούφιση
Η Μαρία Σεϊμένη από το 2ο ΓΕΛ Χανίων, συγκέντρωσε 17. 400 μόρια καθώς έγραψε 19,1 Λατινικά, 17, 1 Εκθεση, 17,1 Ιστορία, 16,4 στα Αρχαία. Επιθυμεί να ακολουθήσει σπουδές Ψυχολογίας.
«Είμαι απόλυτα ικανοποιημένη, νοιώθω μεγάλη ανακούφιση, γιατί ήταν πολύ δύσκολα λόγω της καραντίνας. Ωστόσο με βοηθησαν οι καθηγητές μου να ρυθμίσω σωστά το πρόγραμμα μου. Στοχεύω στην Ψυχολογία και ελπίζω οι βάσεις να διατηρηθούν όπως πέρυσι, ώστε να περάσω».
Σε όσους δεν τα κατάφεραν επεσήμανε πως: «δεν τελειώνει ο κόσμος με τις πανελλαδικές εξετάσεις. Υπαρχουν άλλες επιλογές και ευκαιρίες. Ποτέ δεν υπάρχει μόνο μια διέξοδος».
Νεκταρία – Χρυσούλα Μενδώνη: Θέληση και προσπάθεια
Η Νεκταρία – Χρυσούλα Μενδώνη από το ΓΕΛ Σούδας, συγκέντρωσε 18,003 μόρια καθώς έγραψε 19,6 στα Λατινικά, 18 στην Ιστορία, 17,9 στα Αρχαία και 16,6 στην Έκθεση. Επιθυμεί να ακολουθήσει σπουδές Ψυχολογίας, στην Αθήνα.
Όπως ανέφερε στα “Χ.ν”: «Δεν ήταν καθόλου εύκολη η χρονια που πέρασε. Υπήρχε κούραση, πολλά μαθήματα, τεράστια ύλη και άγχος, ένας σημαντικός παράγοντας. Όμως ήταν θέμα θέλησης και προσπάθειας όλη τη χρονιά. «Με τόσες δυσχέρειες ήταν πολύ λογικό κάποιος να μην τα καταφέρει, ωστόσο υπάρχουν πολλές ευκαιρίες ακόμα» πρόσθεσε.
Γιώργος Καμηλάκης: Διάβασμα και… καλοπέραση
Ο Γιώργος Καμηλάκης από το ΓΕΛ Ακρωτηρίου έγραψε 19 στην Οικονομία, 18,8 στην Πληροφορική 17,8, στα Μαθηματικά και ευελπιστεί να περάσει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Οργάνωση Διοίκηση Επιχειρήσεων. «Προσωπικά συνδύασα διάβασμα και καλοπέραση. Δεν σταμάτησα το αγαπημένο μου άθλημα, έβγαινα τις εξόδους μου και παράλληλα διάβαζα για να καταφέρω το στόχο μου» ανέφερε στα “Χ.ν.” Για όσους μαθητές δεν τα κατάφεραν φέτος, επεσήμανε πως μπορούν να ξαναδώσουν αλλιώς να συμβιβαστούν με κάτι άλλο.
Γιώργος Ευθυμάκης: Στήριξη από την οικογένεια
Ο Γιώργος Ευθυμάκης, 2ο ΓΕΛ Χανίων συγκέντρωσε περίπου 17.820 μόρια καθώς έγραψε 19 στα Λατινικά, 18,4 στην Έκθεση 18,4 , 17,6 στα Αρχαία και 15,7 στην Ιστορία.
Όπως ανέφερε στα “Χ.ν.”: «Είμαι ικανοποιημένος, ήταν δύσκολη χρονιά κι έχω ανάμεικτα συναισθήματα λόγω του άγχους και της πίεσης που υπήρχε. Νοιώθω ωστόσο χαρούμενος γιατίεν τέλει ήταν μια αποδοτική χρονιά. Με βοήθησαν οι καθηγητές μου αλλά είχα και την στήριξη της οικογένειας. Με οργάνωση και σωστή διαχείριση του χρόνου, πρόγραμμα αλλά και πολλά ξενύχτια, προσωπική προσπάθεια, θεωρώ πως κατάφερα το στόχο». Ο Γιώργος επιθυμεί να εισαχθεί είτε στην Νομική Κομοτηνής είτε να ακολουθήσει σπουδές Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδων».