Συνεχίστηκαν σήμερα οι Πανελλήνιες Εξετάσεις με τη «σκυτάλη» να παίρνουν οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ), οι οποίοι εξετάστηκαν σε Λατινικά, Χημεία και Πληροφορική.
Στα Λατινικά, οι υποψήφιοι κλήθηκαν να διαχειριστούν τρία αποσπάσματα κειμένων. Συγκεκριμένα το κείμενο 16, 36, 45. Οι ασκήσεις που σχετίζονται με την εισαγωγή και την ετυμολογία των λέξεων χαρακτηρίζονται εύκολα επιλύσιμες, διότι έχουν τη μορφή αντιστοίχισης. Οι ζητούμενοι γραμματικοί τύποι δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες απαιτήσεις. Σχετικά με τα συντακτικά φαινόμενα, οι ασκήσεις εμφανίζουν διαβαθμισμένη δυσκολία. Να σημειωθεί ότι μετά από χρόνια, ζητήθηκε από τους μαθητές μετατροπή του πλάγιου λόγου σε ευθύ, βάσει της νέας ύλης, που προστέθηκε. Συμπερασματικά τα θέματα είναι βατά, καθώς ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής δύναται να ανταποκριθεί επιτυχώς.
Στα θέματα της Χημείας παρατηρείται διαβαθμισμένη δυσκολία με κατανοητές εκφωνήσεις στην πλειονότητά τους. Παρατηρούνται μικρές δυσκολίες στο ερώτημα Β4 και μεγαλύτερη δυσκολία στο Δ3ii) όπου απαιτείται καλή κριτική ικανότητα καθώς η χημική εξίσωση της αντίδρασης παρουσιάζει ιδιορρυθμία αφού δεν αναφέρεται αναλυτικά στο σχολικό βιβλίο παρά μόνο θεωρητικά.
Τα θέματα της Πληροφορικής ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας και δυσκολότερα από πέρυσι. Αρκετά θέματα αντλήθηκαν από τη νέα ύλη, γεγονός το οποίο ενδεχομένως να δυσκόλεψε τους μαθητές. Συγκεκριμένα στο Β1 υποερώτημα οι υποψήφιοι θα έπρεπε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί καθώς το ζητούμενο δεν ήταν εύκολα αντιληπτό με την πρώτη ανάγνωση.
Δείτε τις απαντήσεις από την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος:
Οι απαντήσεις στα Λατινικά εδώ
Οι απαντήσεις στην Χημεία εδώ
Οι απαντήσεις στην Πληροφορική εδώ