■ Για έλλειψη πεζοδρομίων, διαβάσεων και χώρων πρασίνου μιλούν κάτοικοι και καταστηματάρχες της περιοχής
Παραμελημένη παραμένει η δυτική έξοδος της πόλης των Χανίων, δηλαδή η οδός Κισσάμου και μάλιστα από την αφετηρία της, δηλαδή από το σημείο που είναι γνωστό ως: “Εικονοστάσι”.
Παρά τα τροχαία ατυχήματα – δυστυχήματα που έχουν συμβεί, η κατάσταση του οδικού δικτύου με την έλλειψη διαβάσεων και ελέγχων, παραμένει ίδια και απαράλλακτη. Οσο για τα πεζοδρόμια, είναι ανύπαρκτα.
Εμφανής είναι και η απουσία πρασίνου ενώ το μοναδικό μικρό παρκάκι που βρίσκεται στην αρχή του δρόμου το φροντίζουν επαγγελματίες της περιοχής καθώς, όπως λένε, ο Δήμος δεν… «πατάει το πόδι του».
Ενα ακόμα θέμα που θέτουν κάτοικοι και επαγγελματίες είναι τα συχνά προβλήματα στο δίκτυο αποχέτευσης που έχουν προκαλέσει, όπως λένε, καθίζηση στο δρόμο.
Επαγγελματίας της περιοχής, ακριβώς απέναντι από το… παραμελημένο πάρκο ο κ. Αρης μας λέει:
«Ο, τι δεν υπάρχει, το συμπληρώνουμε οι πολίτες. Το παρκάκι αυτό είναι του Δήμου. Ο Δήμος δεν έχει πατήσει ποτέ τα πόδια του. Ούτε να το φωτίσει. Το φωτίζω με δικό μου φωτισμό. Ούτε να το φροντίσει. Ούτε να το ποτίσει. Εγώ το περιποιούμαι, εγώ το κουρεύω, εγώ το φροντίζω. Δεν το αφήνω παραμελημένο γιατί είναι η αυλή μου, είναι ο χώρος μου».
Ο ίδιος σημειώνει ότι στον δρόμο (Κισάμου) έχουν συμβεί τροχαία δυστυχήματα και επισημαίνει ότι δεν υπάρχουν διαβάσεις.
Ο κ. Αντώνης επισημαίνει την έλλειψη πεζοδρομίου και σημειώνει: «Μετά λέμε για ποδηλατόδρομους, εδώ ο πεζός δεν μπορεί να περπατήσει. Είμαι υπέρ του ποδηλατόδρομου και των πεζοδρομίων αλλά πρέπει να μπορεί να κυκλοφορεί ο κόσμος».
Ο ίδιος αναφέρει και το πρόβλημα της καθίζησης του δρόμου εξαιτίας, όπως σημειώνει, της αποχέτευσης.
Οπως μας λέει, ο δρόμος έχει υποστεί καθίζηση «γιατί έχει σπάσει ο κεντρικός αγωγός από τα απόβλητα και συνέχεια φράζει. Αυτό το πρόβλημα υπάρχει εδώ και χρόνια, το ξέρει ο Δήμος και δεν κάνει τίποτα. Εγώ είμαι εδώ στον πέμπτο χρόνο, κάθε τρεις και λίγο έρχεται το βυτίο της αποφρακτικής του Δήμου και ξεφράζει».
Η κα Γιούλη αναφέρει ότι «το βασικό πρόβλημα είναι το πρόβλημα της κίνησης των πεζών. Τα καλοκαίρια μπορεί να κάνουμε και τέσσερα λεπτά να περάσουμε απέναντι. Δεν υπάρχει διάβαση, είναι πολύ μακριά το ένα φανάρι από το άλλο… Εχει τύχει καλοκαίρι βράδυ να κάνω πέντε λεπτά να περάσω απέναντι».
Η κα Μαρία σημειώνει ότι οι οδηγοί τρέχουν και ειδικά οι μοτοσικλέτες και χρειάζεται προσόχή ενώ έθεσε και το θέμα της προσβασιμότητας λόγω των προβληματικών πεζοδρομίων προσθέτοντας, πάντως, ότι βλέπει στην πόλη βελτίωση της κατάστασης.
Ο κ. Γιάννης, ο οποίος διατηρούσε από το 1998 και επί σειρά ετών επιχείρηση στην περιοχή, έως ότου βγήκε στη σύνταξη, μας λέει: «Μια φορά ασφαλτοστρώσανε τον δρόμο και τίποτα άλλο. Πεζοδρόμιο δεν υπάρχει. Το ένα είναι ψηλό, το άλλο χαμηλό. Χωρίς πλακόστρωση. Ειδικά στην Κισάμου. Δεν υπάρχει καμία διάβαση».
Ο κ. Χρήστος υποστήριξε ότι «δεν υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στην Κισάμου» και ότι τα πιο σοβαρά προβλήματα είναι στην Νέα Χώρα.
Πάντως, ανέφερε ως πρόβλημα τα περιττώματα από ζώα στα πεζοδρόμια καθώς δεν τα μαζεύουν οι ιδιοκτήτες τους.
Ο κ. Σταύρος αναφέρεται με τη σειρά του στο θέμα της κίνησης.
«Το καλοκαίρι είναι πάρα πολύ δύσκολο να περάσεις τον δρομο απέναντι. Λείπουν οι διαβάσεις, λείπουν τα πεζοδρόμια. Οι οδηγοί παρκάρουν όπου βρουν. Ο καθένας θέλει να παρκάρει έξω από το σπίτι του», αναφέρει.
Ο κ. Μιχάλης επικεντρώνεται στο θέμα των οχημάτων που βγαίνουν από κάθετο δρόμο στον κεντρικό.
«Από εδώ απέναντι βγαίνουν συνεχώς αυτοκίνητα. Αυτός που πάει να βγει πάντα έχει πρόβλημα με αυτόν που έρχεται ευθεία», σημειώνει ενώ μόνιμα, όπως αναφέρει, είναι και τα διπλοπαρκαρίσματα.
Ο κ. Παναγιώτης σημειώνει: «Δεν υπάρχει πράσινο, η καθαριότητα δεν είναι καλή και τα πεζοδρόμια δεν είναι σε καλή κατάσταση. Είναι παραμελημένη περιοχή. Είναι κεντρικός δρόμος, η έξοδος της πόλης και είναι κρίμα να ειναι έτσι. Σίγουρα σηκώνει κάποια βελτίωση».
Τα “Χανιώτικα νέα” ανοίγουν τον “φάκελο” γειτονιές της πόλης, και μέσα από μια σειρά ρεπορτάζ, δίνουν τον λόγο στους πολίτες, καταγράφοντας προβλήματα που ζητούν λύση
Η πόλη παραμένει θλιβερή έχοντας φτάσει αισίως το 2020. Το Πράσινο υπό διωγμό παραδομένη στα αυτοκίνητα και στα μηχανάκια. Η ανανέωση και καινοτομία ειναι λέξεις άγνωστες….κουράγιο ….