Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Παραμένει αποκλεισμένη από το μεταφορικό ισοδύναμο η Κρήτη

Παραμένει αποκλεισμένη η Κρήτη από το μεταφορικό ισοδύναμο, σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα νησιά της χώρας – πλην ακόμα της Εύβοιας και της Λευκάδας – γεγονός που εξακολουθεί να αποτελεί σοβαρό έλλειμμα ισόρροπης μεταχείρισης για την Κρήτη. Από τη στιγμή που το Υπουργείο Ναυτιλίας ψήφισε την εν λόγω απόφαση, υπήρξαν αντιδράσεις από την τοπική κοινωνία της Κρήτης, από την περιφέρεια και τους δήμους.
Όπως αναφέρει το Goodnet, την έντονη αντίδραση τους εξέφρασαν και τα επιμελητήρια της Κρήτης, που αντιλαμβάνονται τις καταστροφικές συνέπειες που έχει αυτός ο αποκλεισμός στην ανταγωνιστικότητα των κρητικών επιχειρήσεων και ζητούν επιτακτικά από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να επανεξετάσει την στάση του και να συμπεριλάβει το νησί στο μέτρο.
Σκληρή κριτική στον υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Σαντορινιό άσκησε στην πρόσφατη συνέλευση του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (Ε.Ο.Α.Ε.Ν.) ο ρεθυμνιώτης αντιπρόεδρος του, Νίκος Ρεϊζάκης, ο οποίος κατηγόρησε επί της ουσίας τον κ. Σαντορινιό ότι το υπουργείο αντιμετωπίζει το νησί ως …ηπειρωτική Κρήτη και επανέλαβε τους λόγους για τους οποίους πλήττεται η ανταγωνιστικότητα των κρητικών επιχειρήσεων από τον αποκλεισμό από το μεταφορικό ισοδύναμο.
«Είναι γνωστό ότι έχει μείνει απέξω η Κρήτη, χωρίς να υπάρχει προοπτική να αλλάξει αυτό. Στην πρώτη συνεδρίαση στο Υπουργείο είχε δεσμευτεί ότι πιλοτικά θα μπουν κάποια προϊόντα της Κρήτης στο μεταφορικό ισοδύναμο, το οποίο είναι το κόστος της διαφοράς που στοιχίζει ένα προϊόν ή και ένας επιβάτης να πάει από ένα νησί στην Αθήνα σε σχέση με ό,τι χρειάζεται στην ίδια χιλιομετρική απόσταση στην ξηρά. Δηλαδή αν ένα προϊόν χρειάζεται 1 ευρώ για να πάει από την Λαμία στην Αθήνα και από την Κρήτη 1.5 ευρώ, αυτά τα 50 λεπτά τα επιδοτεί το κράτος. Και επιδοτεί και τα εισιτήρια των νησιωτών για να είναι πιο ευέλικτοι. Σε αυτό το μέτρο, η Κρήτη έχει μείνει απέξω και μιλάμε για ένα νούμερο που στο πρώτο εξάμηνο του 2018 αφορά 1,8 δις, που θα επιδοτηθεί σε όλα τα άλλα νησιά, αλλά όχι στην Κρήτη», σχολίασε μιλώντας στον Team FM ο κ. Ρεϊζάκης, ο οποίος συμπλήρωσε: «Είμαστε η δεύτερη μικρότερη εδαφική περιφέρεια της Ελλάδας, μετά τα Ιόνια νησιά. Αλλά παράγουμε το 5% του ΑΕΠ και σταθερά στα χρόνια της κρίσης έχουμε ανάπτυξη. Ποτέ η Κρήτη δε σταμάτησε να ανεβάζει το ΑΕΠ.
Δεν μας νοιάζει τόσο πολύ να επιδοτήσει τις μεταφορές μας ή των τουριστών, αλλά είπα πως κάθε μέρα από την Κρήτη φεύγουν γύρω στις 300 νταλίκες με προϊόντα για την Αθήνα, εκ των οποίων οι 240 μεταφέρουν προϊόντα του πρωτογενούς τομέα. Αυτά μας «καίνε». Είπα χαρακτηριστικά ότι στην Κρήτη τα πορτοκάλια και το γάλα πωλούνται πιο φθηνά από το εμφιαλωμένο νερό. Αν δεν βοηθήσουμε τους παραγωγούς, δεν μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί. Και φυσικά υπάρχει ζήτημα και για το λάδι που εξάγεται το 60-70% του παραγόμενου. Για σκεφτείτε, όμως, με την Καλαμάτα να έχει 20-30 λεπτά διαφορά το λίτρο μας. Αν δεν ενταχθούμε, λοιπόν, σε αυτό το μέτρο για να μπορούμε να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί, μένουμε πολύ πίσω και δυστυχώς είμαι από τους λίγους που έχουν κυνηγήσει τόσο πολύ αυτό το μέτρο».
Οι επιμελητηριακοί φορείς του νησιού έχουν ζητήσει μία νέα συνάντηση με τον υφυπουργό το συντομότερο δυνατό.

ΔΥΝΑΜΙΚΗ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Την δυναμική παρουσία του εκπροσώπου του Επιμελητηρίου Ρεθύμνου και αντιπροέδρου του ΕΟΑΕΝ, Νίκου Ρεϊζάκη εξαίρει σε επιστολή του προς τον πρόεδρο του ΕΒΕΡ, Γιώργο Γιακουμάκη ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας, Μάρκος Δέμπας, ο οποίος τάσσεται υπέρ της προσπάθειας ένταξης του νησιού στο μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου.
«Το επιμελητήριο Καβάλας και εγώ προσωπικά θα θέλαμε να σας συγχαρούμε για την τοποθέτηση και την δυναμική παρουσία του μέλους του Δ.Σ. του επιμελητηρίου σας και αντιπρόεδρο του ΟΑΕΔ κ Νικόλαο Ρεϊζάκη, ο οποίος παρευρέθηκε στην 44η γενική συνέλευση του ΟΑΕΔ που πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα.
Ο κύριος Ρεϊζάκης μέσω της κυρίας τοποθέτησής του στην εισήγηση του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής κ. Σαντορινιού επεσήμανε τα πολύ σοβαρά προβλήματα του αποκλεισμού του νησιού της Κρήτης από το μεταφορικό ισοδύναμο, καθώς και την ακτοπλοϊκή απομόνωση του Ρεθύμνου από το λιμάνι του Πειραιά και απαίτησε την άμεση επίλυσή τους.
Ως πρόεδρος του επιμελητηρίου Καβάλας, γνωρίζοντας την σημαντικότητα της ένταξης στο πρόγραμμα και τα οφέλη που αυτή συνεπάγεται για το νησί της Θάσου, επικροτώ την άποψή σας ότι η ένταξη του νησιού της Κρήτης στο μεταφορικό ισοδύναμο είναι μείζονος σημασίας.
Η Κρήτη ως ακρογωνιαίος λίθος στην στήριξη και την ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας μας, με το εμπόριο προϊόντων πρωτογενούς τομέα αλλά και με τις χιλιάδες των τουριστών που συρρέουν στο νησί κάθε χρόνο είναι αναγκαίο και πρέπει να ενταχθεί στο εμπορικό ισοδύναμο ώστε να βγει από την απομόνωση και να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα της.
Για το λόγο αυτό τέτοιες τοποθετήσεις στα κέντρα λήψης αποφάσεων κρίνονται απαραίτητες και σας συγχαίρω ακόμα μία φορά για την παρουσία των εκπροσώπων σας στη γενική συνέλευση του ΕΟΕΑΝ.
Εύχομαι και ελπίζω τα στελέχη του επιμελητηρίου σας και εσείς προσωπικά να συνεχίσετε τις άοκνες προσπάθειές σας σε συνεργασία Βέβαια με όλους τους τοπικούς φορείς και τα επιμελητήρια της Κρήτης, ώστε να ξεπεραστεί αυτός ο Σκόπελος και να έχει η Κρήτη την αντιμετώπιση που της αξίζει».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα