Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου, 2024

Παράπονα για δρόμους, πινακίδες και καθαριότητα

Η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου και η ελλιπής σήμανση καθώς και η έλλειψη καθαριότητας στους δρόμους και στις πλατείες αποτελούν τα κυριότερα προβλήματα για τα οποία οι τουρίστες που έρχονται στη δυτική Κρήτη εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους.

Στο μεταξύ, αξιοσημείωτη αύξηση παρουσίασε ο αριθμός των ξένων -μη Σκανδιναβών- επισκεπτών τα τελευταία 5 χρόνια, με το ποσοστό τους να έχει εκτιναχθεί στο 50% επί του συνόλου των αλλοδαπών τουριστών που καταφθάνουν αεροπορικώς στα Χανιά, γεγονός που αποδίδεται στη δραστηριοποίηση της Ryanair.

Τα παραπάνω αποτελούν μέρος από τα συμπεράσματα έρευνας με αντικείμενο τη διερεύνηση και αξιολόγηση του προφίλ του αλλοδαπού τουρίστα που επιλέγει τη δυτική Κρήτη για τις διακοπές του.

ΑΥΞΗΣΗ ΑΦΙΞΕΩΝ
Ειδικότερα, όπως κατέγραψε η έρευνα και και με βάση τα πρόσφατα στοιχεία της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, Fraport Greece για το 2017, οι αφίξεις αλλοδαπών τουριστών στο αεροδρόμιο Χανίων ανήλθαν σε 1,1 εκ., σημειώνοντας μια σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2016 κατά 4,4%. Την υψηλότερη αύξηση σημείωσαν Φινλανδοί και Δανοί κατά 20% και 13% αντίστοιχα Σκανδιναβοί, ενώ από τους μη Σκανδιναβούς, Πολωνοί και Βρετανοί παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις κατά 15% και 10%, αντίστοιχα.
Αξίζει να σημειωθεί ακόμα ότι οι Βρετανοί κατέλαβαν τη δεύτερη θέση στο γενικό σύνολο αφίξεων για πρώτη φορά, εκτοπίζοντας τους Νορβηγούς και συνεχίζοντας την ανοδική τους πορεία τα τελευταία έξι χρόνια, τετραπλασιάζοντας σχεδόν τις αφίξεις τους.
Σύμφωνα πάντα με την έρευνα τα τελευταία 5 χρόνια παρατηρείται ότι οι μισοί περίπου αλλοδαποί που καταφτάνουν στο αεροδρόμιο Χανίων είναι μη Σκανδιναβοί. Αυτό οφείλεται κυρίως στις αφίξεις αλλοδαπών τουριστών που προτιμούν τη Ryanair, της οποίας, η συντριπτική πλειοψηφία (πάνω από 90%) των επιβατών προέρχονται από μη Σκανδιναβικές χώρες.

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ
Οι τουρίστες που προτιμάνε το αεροδρόμιο Χανίων ως τελικό προορισμό για τις διακοπές τους θεωρούν τη Δυτική Κρήτη ως οικογενειακό προορισμό, χαλάρωσης, παραλίας και φιλοξενίας. Είναι μέσης ηλικίας κυρίως μεταξύ 25-54 ετών, ενώ η πλειοψηφία έχει ξαναέρθει στη Δυτική Κρήτη. Οι αλλοδαποί τουρίστες είναι υψηλού μορφωτικού επιπέδου και εισοδήματος, αφού 3 στους 4 είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ οι μισοί δηλώνουν αυξημένο ετήσιο οικογενειακό εισόδημα άνω των 60.000 ευρώ, πραγματοποιώντας περισσότερες από 9 διανυκτερεύσεις στη Δυτική Κρήτη, μία επιπλέον σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Στη συντριπτική τους πλειονότητα προτιμάνε τις οικογενειακές διακοπές με ή χωρίς παιδιά ενώ διαμένουν στις γύρω περιοχές του Πλατανιά και της Αγίας Μαρίνας, σε ξενοδοχεία 3 και κυρίως 4 αστέρων, με σχεδόν έναν στους τέσσερις να επιλέγει το πακέτο “all inclusive”. Αναφορικά με τις μετακινήσεις τους, οι αλλοδαποί τουρίστες αύξησαν τις ημέρες χρήσης ενοικιαζόμενων οχημάτων, ενώ με μεγάλη ικανοποίηση κάνουν χρήση λεωφορείων/ΚΤΕΛ και των ταξί για τις διάφορες περιηγήσεις τους κυρίως σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος αλλά και παραλιών, αναδεικνύοντας και φέτος την παραλία του Ελαφονησίου ως το πιο δημοφιλή θαλάσσιο προορισμό.

ΠΑΡΑΠΟΝΑ
Στην έρευνα επισημαίνεται ότι ο αλλοδαπός επισκέπτης συνεχίζει να αισθάνεται εξαιρετικά ικανοποιημένος από τη συμπεριφορά και τη φιλοξενία των ντόπιων, τις υπηρεσίες που του προσφέρει το τουριστικό κατάλυμα, οι ταβέρνες, τα εστιατόρια και οι καφετέριες αλλά αυξημένο είναι και το ποσοστό αυτών που μένουν ικανοποιημένοι από τη γενικότερη ασφάλεια που προσφέρει ο τόπος.
Ωστόσο, όπως τονίζεται, παραμένει η αρνητική εικόνα σχετικά με την κατάσταση του οδικού δικτύου, την οδική σήμανση αλλά και την καθαριότητα σε δρόμους και πλατείες για τα οποία οι ξένοι επισκέπτες εκφράζουν έντονα τη δυσαρέσκεια τους.
Από εκεί και πέρα, 9 στους 10 τουρίστες δαπανούν το περισσότερο μέρος του προϋπολογισμού τους στις ταβέρνες και καφετέριες και ακολουθούν οι δαπάνες σε σουπερμάρκετ και σε μετακινήσεις, οι οποίες σημείωσαν αύξηση σε σχέση με την προηγούμενη τουριστική περίοδο. Αντίθετα, μικρό παραμένει το ποσοστό αυτών που ενδιαφέρονται να δαπανήσουν κάποια χρήματα για τη νυχτερινή τους διασκέδαση.
Τέλος, αναφορικά με τα τοπικά αγροτικά προϊόντα, οι μισοί αλλοδαποί τουρίστες συνεχίζουν να προβαίνουν στην αγορά του τοπικού κρασιού, ελαιολάδου και χυμού από πορτοκάλι, ενώ αξιοσημείωτη είναι η αύξηση της αγοράς των αρωματικών – φαρμακευτικών φυτών.

 

Η ταυτότητα της έρευνας
Η παρούσα έρευνα είχε σκοπό να διερευνήσει και να αξιολογήσει το προφίλ του αλλοδαπού τουρίστα που επιλέγει το αεροδρόμιο Χανίων ως τελικό προορισμό του, συγκεντρώνοντας πρωτογενή στοιχεία από ερωτηματολόγια (μεταφρασμένα σε επτά γλώσσες) και συνεντεύξεις. Στο πλαίσιο αυτό συγκεντρώθηκαν πρωτογενή στοιχεία από ερωτηματολόγια (μεταφρασμένα σε 7 γλώσσες) και συνεντεύξεις. Η συγκέντρωση των στοιχείων διήρκεσε καθ’ όλη τη διάρκεια της τελευταίας τουριστικής περιόδου και υλοποιήθηκε από 25 μεταπτυχιακούς φοιτητές που προέρχονται από τις κυριότερες χώρες του δείγματος αλλά και από ερευνητές του ΜΑΙΧ, του Πολυτεχνείου και του Πανεπιστημίου Κρήτης. Η έρευνα και ανάλυση συντονίστηκε από το τμήμα Οικονομίας και Διοίκησης του ΜΑΙΧ, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης και το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Για τη δόμηση του ερωτηματολογίου και καθ´ όλη την πορεία της έρευνας υπήρξε επικοινωνία και υποστήριξη από την Περιφέρεια Κρήτης και την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων. Η ομάδα συγγραφής και ανάλυσης αποτελούνταν από τους: Δρ. Γιώργο Μπαουράκη (διευθυντής ΜΑΙΧ), Γιώργος Αγγελάκης (ερευνητής ΜΑΙΧ), Περικλής Δράκος (Ε.Δ.Ι.Π. Πανεπιστήμιο Κρήτης), Κωνσταντίνος Ζοπουνίδης (καθηγητής Πολυτεχνείο Κρήτης – Audencia Nantes School of Management, Γαλλία), Δημήτρης Μιχελογιάννης (αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Κρήτης).


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα