Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Παράπονα για τη ΔΕΥΑΒΑ

Κύριε διευθυντά,
με την παρούσα θέλω να θέσω υπόψη σας το πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε και συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε (η σύζυγός μου κι εγώ) με τη Δ.Ε.Υ.Α.Β.Α., με την ελπίδα ότι με τη δημοσιοποίηση του θα ευδοκήσουν οι καθ’ ύλην αρμόδιοι (ίσως οι επόπτες τους – αν υπάρχουν!) να δώσουν λύση.
Η σύζυγος μου Μαριάννα Βαρνάβα, έχει στην ιδιοκτησία της το κληρονομημένο πατρικό της σπίτι στον Αλικιανό Χανίων. Παρακαλώ επίσης, να λάβετε υπόψη σας ότι δεν έχουμε άλλα εισοδήματα πλην της σύνταξής μου.
Στον πίνακα, παραθέτω στοιχεία των λογαριασμών ύδρευσης της τελευταίας τετραετίας.
Όπως φαίνεται από τα στοιχεία του πίνακα, υπάρχει μια σταθερή, οριακά αυξομειούμενη κατανάλωση η οποία αυξάνεται τις περιόδους του Πάσχα και του καλοκαιριού, οπότε μένουμε στο σπίτι με τη σύζυγο μου και ενίοτε φιλοξενούμε τα παιδιά και τα εγγόνια μας ή φίλους και συγγενείς.
Ζώντας στην Αθήνα αλλά και λόγω περιβαλλοντικής ευαισθησίας είμαστε φειδωλοί στην κατανάλωση νερού κάτι που φαίνεται εξ άλλου από τα παραπάνω στοιχεία.
Την περίοδο των Χριστουγέννων του 2017 (δεν έχω συγκρατήσει τη συγκεκριμένη ημερομηνία) λάβαμε τον λογαριασμό που αφορούσε στην περίοδο 01.07.17 – 30.09.17 με κατανάλωση 184 κ.μ. κόστους €78,00 (βλ. προτελευταία καταγραφή στον πίνακα).
Καθώς το ποσό ήταν υπερβολικά μεγάλο (για αντίστοιχους προηγούμενους λογαριασμούς δεν έφτανε τα €20,00) υποψιάστηκα διαρροή και επικοινώνησα με τον κουνιάδο μου, μόνιμο κάτοικο Αλικιανού) προκειμένου να «κλείσει» τον γενικό και να εντοπίσει τη διαρροή. Πράγμα που έγινε άμεσα.
Την επομένη (δεν θυμόμαστε ακριβώς ημερομηνία αλλά είναι στο δεκαπενθήμερο μεταξύ τέλους Δεκεμβρίου 2017 – αρχές Ιανουαρίου 2018), πήγε ο ίδιος στα γραφεία της ΔΕΥΑΒΑ, στο Γεράνι και κατέθεσε αίτημα για μείωση του λογαριασμού (από αβλεψία του, δεν ζήτησε αντίγραφο ή αριθμό πρωτοκόλλου του εν λόγω αιτήματος).
Σε σχετική ερώτησή του, έλαβε την απάντηση ότι παρόμοια αιτήματα εξετάζονται ευνοϊκά και το ποσό που θα μας επιστρεφόταν θα συμψηφιζόταν στον επόμενο λογαριασμό.
Ας σημειωθεί ότι από τις 23.09.2013, έχουμε δώσει πάγια εντολή στην Τράπεζα μας για αυτόματη εξόφληση των λογαριασμών
Την 03.05.2018 λάβαμε νέο λογαριασμό που αφορούσε στην περίοδο 01.10.17 – 31.12.17 με κατανάλωση 333 κ.μ. κόστους €201,00. (βλ. τελευταία καταγραφή στον πίνακα) στον οποίο έχει συμπεριληφθεί η διαρροή μέχρι την ημερομηνία που αδυνατώ να καθορίσω αλλά, επαγωγικά, την τοποθετώ στο δεκαπενθήμερο μεταξύ τέλους Δεκεμβρίου 2017 – αρχές Ιανουαρίου 2018, οπότε εντοπίσαμε και σταματήσαμε τη διαρροή.
Καθώς δεν είδα κάποια μείωση του ποσού, ζήτησα από τον κουνιάδο μου να διερευνήσει το θέμα, πράγμα που έκανε μεταβαίνοντας στα γραφεία της ΔΕΥΑΒΑ, όπου έλαβε την απάντηση ότι το αίτημα (μαζί με άλλα) απορρίφθηκε. Ίσως, κάποια «εξήγηση» ή «αιτιολογία» να υπάρχει στη επιστολή της ΔΕΥΑΒΑ της 03.04.2018, με αριθ. πρωτοκόλλου 1300 που υπογράφεται από τον Πρόεδρο του ΔΣ, κ. Ιωάννη Θ. Σταματάκη και εσωκλείετο στον τελευταίο λογαριασμό και έκανε λόγο για οικονομία στην κατανάλωση λόγω μείωσης των υδάτινων πόρων από την παρατεταμένη ανομβρία.
Την 04.05.2018 απέστειλα στην Δ.Ε.Υ.Α.Β.Α. με email, επιστολή, που υπογράφεται από τη σύζυγό μου, ζητώντας επανεξέταση του αιτήματος, προβάλλοντας τις εξής αιτιάσεις:
1. Η μέχρι τώρα κατανάλωση μας, δείχνει συνετή χρήση των υδάτινων πόρων και εν πολλοίς εφαρμογή των μέτρων που προτείνονται στην προαναφερθείσα επιστολή (καθώς, έχουν από καιρού ενσωματωθεί στην καταναλωτική κουλτούρα μας). Επιπροσθέτως, η κοινωνική ευαισθησία μας (κάτι που μπορεί να διασταυρωθεί με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Πλατανιά) μας οδήγησε να δώσουμε το απαραίτητο νερό για την κατασκευή (μπετά, χτισίματα, κλπ) ενός παραδοσιακού πηγαδιού (που υπήρχε από παλιά στην πλατεία στα Παστελιανά) και του περιβάλλοντος χώρου, χωρίς να ζητήσουμε κάποια ανταπόδοση.
2. Η αυτόματη εξόφληση του λογαριασμού, μέσω τραπέζης, που δείχνει από μέρους μας την εμπιστοσύνη που επιδεικνύουμε στην αξιοπιστία της επιχείρησης και, ως εκ τούτου θα απαιτούσα μια κατ΄ελάχιστο αναγνώριση της και ανταπόδοση εκ μέρους της.
3. Αν κανείς παρατηρήσει τις ημέρες που μεσολαβούν από την ημερομηνία καταμέτρησης, μέχρι αυτή της έκδοσης του λογαριασμού, θα βρει τιμές που αποκλίνουν σημαντικά μεταξύ τους, κυμαινόμενες από 3 έως 63 ημέρες με αποκορύφωμα τους δύο τελευταίους λογαριασμούς όπου παρατηρούνται αντίστοιχα, 78 και 84 ημέρες (ειδικά, για τον προτελευταίο λογαριασμό, ποσοστό 294,34% μεγαλύτερο από τον μέσο όρο των προηγούμενων τιμών).
Βάσει αυτού του γεγονότος διερωτώμαι αρχικά, αν στα συστήματα της ΔΕΥΑΒΑ υπάρχει η δυνατότητα να εντοπίζονται σημαντικές αποκλίσεις της κατανάλωσης (για τον εντοπισμό από την παρατήρηση των λειτουργών της – καταμετρητές, καταχωρητές, ελεγκτές, κλπ- δεν το θέτω καν).
Εκτιμώ ότι κάτι τέτοιο (απλό στη λειτουργική εφαρμογή του) θα αποτελούσε ένα έμπρακτο μέτρο από μέρους της επιχείρησης στην προσπάθεια αποτελεσματικότερης διαχείρισης των υδάτινων πόρων που επαγγέλλεται και συνάμα ζητά η επιστολή της.
4. Σε ότι αφορά στον προτελευταίο λογαριασμό (οπότε, εντόπισα – και σταμάτησα – τη διαρροή) η μεσολαβήσασα περίοδος των 78 ημερών θεωρείται κρίσιμη (χωρίς να μπορώ να υπολογίσω επακριβώς την ημερομηνία παραλαβής του λογαριασμού – κάτι που για την ιστορία, επαγωγικά μπορεί να εντοπισθεί από την ημερομηνία της αίτησης που κατέθεσε ο αδελφός μου).
5. Επιπροσθέτως, επιτρέψτε μου να κάτω τους εξής υπολογισμούς:
• Αν δεχθούμε τον μέσο όρο των προαναφερθεισών 26,5 ημερών συν άλλες 5 ημέρες (ταχυδρόμηση κλπ) φθάνουμε στην τιμή των 31,5 ημερών. Συνεπώς, η διαφορά 78 μείον 31,5 ημερών μας δίνει 46,5 ημέρες οι οποίες «λειτούργησαν» εις βάρος μου.
• Αν δεχθούμε τις υψηλότερες τιμές των προηγηθεισών καταναλώσεων στις αντίστοιχες περιόδους έχουμε τις εξής διαφορές: 184-39=145 κυβικά και 333-7=326 κυβικά, αντίστοιχα τα οποία επιβαρύνθηκα λόγω της απρόβλεπτης διαρροής ή οποία όμως δεν οφείλεται αποκλειστικά σε δική μου υπαιτιότητα ή ολιγωρία!
6. Τέλος, λαμβάνοντας τα ανωτέρω υπόψη σας και χωρίς να κάνετε «κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης», σας παρακαλώ να αναθεωρήσετε την αρχική απορριπτική απόφαση σας, προβαίνοντας σε εύλογη μείωση των τελευταίων δύο λογαριασμών. Σημειώστε ότι, παρά τις περί του αντιθέτου προτροπές, προτίθεμαι να πληρώσω και τον τελευταίο λογαριασμό προσδοκώντας στην εκ μέρους σας θετική αντίδραση!

Αντίγραφο αυτής της επιστολής εστάλη και με συστημένη αλληλογραφία υπόψη του κ. Ιωάννη Σταματάκη
• Μετά παρέλευση ενός μήνα, χωρίς απάντηση, την 11.06.2018 απέστειλα εκ νέου την ίδια επιστολή με email και με συστημένη επιστολή υπόψη του κ. Ιωάννη Σταματάκη (προέδρου ΔΣ) επισημαίνοντας τη μη λήψη απάντησης και παρακαλώντας γι’ αυτή.
• Πάλι, δεν καταξιωθήκαμε κάποιας απάντησης, και καθώς βρισκόμασταν για διακοπές στα Χανιά, συνάντησα προσωπικά τον κ. Σταματάκη (αρχές Ιουλίου 2018), ο οποίος ζήτησε πίστωση χρόνου για να δει το θέμα, επικαλούμενος φόρτο εργασίας και οικογενειακά θέματα (ανθρώπινα μεν και κατανοητά, αλλά δεν αφορούν στην υπόθεση).
• Τα μέσα Αυγούστου 2018, σε νεότερη τηλεφωνική επικοινωνία μου με τον κ. Σταματάκη, (κιν. τηλ. 6970000930) ο τελευταίος ζήτησε εκ νέου πίστωση χρόνου, προφασιζόμενος νεότερα-διαφορετικά αυτή τη φορά, οικογενειακά προβλήματα και υποσχέθηκε να υπάρξει λύση προς το τέλος του Αυγούστου.
• Καθώς, επρόκειτο να αναχωρήσουμε από την Κρήτη, την 30.08.2018 σε νεότερη τηλεφωνική επικοινωνία μας, ο κ. Σταματάκης με ενημέρωσε ότι αρμόδιος για τον χειρισμό της υπόθεσης είναι ο κ. Κονταράκης, Γενικός Διευθυντής.
• Αυθημερόν συνάντησα τον κ. Κονταράκη (κιν. τηλ. 6970000935), ο οποίος υποσχέθηκε να ζητήσει την γνώμη της Νομικής Συμβούλου της επιχείρησης και να επανέλθει.
• Παρά τις επανειλημμένες (τηλεφωνικές πλέον) οχλήσεις, δεν έχουμε λάβει κάποια απάντηση.
• Σε όλες τις συζητήσεις με τους προαναφερθέντες, μας επισημάνθηκε ότι «ο καταναλωτής είναι υπεύθυνος για ότι συμβαίνει μετά τον μετρητή» (διαρροές, κλπ) και «η ΔΕΥΑΒΑ ουδεμία ευθύνη φέρει».
• Η θέση μας είναι ότι, η ΔΕΥΑΒΑ έχει μερίδιο ευθύνης καθώς, αφενός δεν διαπίστωσε το υπερβολικό της κατανάλωσης των δύο τελευταίων λογαριασμών και αφετέρου δεν απέστειλε έγκαιρα τους εν λόγω λογαριασμούς, όπως εξ άλλου αναλύεται και στην προαναφερθείσα επιστολή της συζύγου μου.
• Επιπροσθέτως, καθώς επισημαίνεται και στον κανονισμό λειτουργίας του δικτύου ύδρευσης «…Μόνο σε περίπτωση αφανούς διαρροής …. .η ΔΕΥΑΒΑ έχει το δικαίωμα με απόφαση της να προβαίνει σε μερική μείωση του λογαριασμού…». Και εδώ, η ολιγωρία της ΔΕΥΑΒΑ, που οφείλεται στην υπερβολικά καθυστερημένη έκδοση των επίμαχων, προαναφερθέντων λογαριασμών και στην αδυναμία εντοπισμού της όντως αφανούς διαρροής και της υπερβολικά μεγάλης κατανάλωσης, μας αποστέρησε αυτής της ευεργετικής δυνατότητας.
• Παρακαλώ, σημειώστε ότι απευθύνθηκα και στον Συνήγορο του Καταναλωτή και στον Συνήγορο του Πολίτη υποβάλλοντας σχετικές αναφορές την 11.09.2018 και 25.09.2018, αντίστοιχα. Και οι δύο αρχές απέστειλαν σχετικές επιστολές στην Δ.Ε.Υ.Α.Β.Α (την 17.09.2018 και 08.10,2018, αντίστοιχα) οι οποίες μέχρι σήμερα, 19.11.2018 παραμένουν αναπάντητες.
• Επίσης την 16.11.2018 υπέβαλα σχετική αναφορά στον Γενικό επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης ενημερώνοντας τον για τα ανωτέρω.
Σαν πολίτης ευνομούμενης χώρας-μέλους της ΕΕ, σαν καταναλωτής που εκπληρώνει στο έπακρο τις υποχρεώσεις του σε ένα δημόσιο οργανισμό, διερωτώμαι αν αξίζω αυτής της απαξιωτικής συμπεριφοράς (το «απαξιωτικής» είναι επιεικής χαρακτηρισμός, αν αναλογισθεί κανείς, πέρα από την επιδεικτικά προκλητική σιωπή / αδιαφορία, όχι μόνο σ΄εμάς αλλά και στις προαναφερθείσες Ανεξάρτητες Αρχές, τις αιτιάσεις και υποσχέσεις που έλαβα κατά τις συναντήσεις μου με τους κκ. Σταματάκη και Κονταράκη) και μάλιστα, όχι μόνο για ευνόητους οικονομικούς λόγους αλλά και για λόγους ηθικής τάξης!

Θεόδωρος Βαρνάβας


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα