Η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου και της σήμανσης αλλά και η έλλειψη καθαριότητας συγκεντρώνουν τα περισσότερα παράπονα των ξένων επισκεπτών της Δυτικής Κρήτης σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το τμήμα Οικονομίας και Διοίκησης του Μεσογειακού Αγρονομικού Ινστιτούτου Χανίων (ΜΑΙΧ), σε συνεργασία με το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης και την Ένωση Ξενοδόχων Χανίων.
Για τις ανάγκες της έρευνας που σκιαγραφεί το τουριστικό προφίλ των επισκεπτών χρησιμοποιήθηκαν 4.000 ερωτηματολόγια και προσωπικές συνεντεύξεις που έγιναν στο Αεροδρόμιο Χανίων μεταξύ Μαΐου και Νοεμβρίου 2014 και στα οποία απάντησαν επιβάτες τακτικών charter flights και Low Cost από 25 διαφορετικές χώρες προέλευσης.
Όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα της έρευνας που παρουσιάστηκαν σήμερα, Τρίτη, το απόγευμα στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου (φωτ.) διαχρονικά «αγκάθια» για το τουριστικό προϊόν της Κρήτης αποτελεί η υστέρηση στις δημόσιες υποδομές (οδικό δίκτυο, σήμανση κ.λπ.) καθώς και το θέμα της καθαριότητας.
Αντίθετα διαχρονική αξία αναδεικνύεται το φυσικό περιβάλλον της Δυτικής Κρήτης που αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα προσέλκυσης ξένων επισκεπτών, ενώ σε «δυνατό χαρτί» εξελίσσεται η κρητική κουζίνα καθώς 80% των επισκεπτών δηλώνει ότι συνιστά τον δεύτερο σημαντικότερο λόγο για την άφιξή τους στην περιοχή.
Επίσης, όπως επισημάνθηκε κατά την παρουσίαση της έρευνας, που διοργάνωσαν το Μ.Α.Ι.Χ., η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων, το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Επιμελητήριο Χανίων, το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (Τμήμα Δυτικής Κρήτης) και η Κ.Ε.Π.ΠΕ.ΔΗ.Χ – Κ.Α.Μ., με «άριστα» βαθμολογούν οι τουρίστες την κρητική φιλοξενία, τις υπηρεσίες σε εστιατόρια/ταβέρνες και μπαρ, σε καταλύματα, στα μέσα μαζικής μεταφοράς αλλά και στο θέμα της ασφάλειας.
Αναλυτικό ρεπορτάζ για τα συμπεράσματα της έρευνας στο αυριανό φύλλο των «Χ.ν.».