Παρατείνεται για δυο μήνες η έκθεση «Άγιοι Βρακοφόροι και Φουστανελάδες – Εικονογραφία Νεομαρτύρων από την Κρήτη και άλλες περιοχές» που πραγματοποιείται στο Μουσείο Χριστιανικής Τέχνης «Αγία Αικατερίνη Σιναΐτών».
Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση για την παράταση «αν και δεν προβλεπόταν από τον αρχικό σχεδιασμό, κρίθηκε απαραίτητη για να προλάβουν να δουν την έκθεση επισκέπτες από όλη την Κρήτη και την υπόλοιπη Ελλάδα».
Σημειώνεται πως από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της «η έκθεση άρχισε να συγκεντρώνει πολλούς επισκέπτες που επιθυμούσαν να παρακολουθήσουν την εξέλιξη της εικονογραφίας των Νεομαρτύρων και να θαυμάσουν τα σπάνια έργα που έχουν συγκεντρωθεί από ναούς της Κρήτης, της υπόλοιπης Ελλάδας, καθώς και από ιδιωτικές συλλογές. Εντυπωσιακό ήταν, επίσης, το ενδιαφέρον το οποίο επέδειξαν μαθητές και φοιτητές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και δεκάδες σχολεία έχουν επισκεφθεί μέχρι σήμερα την έκθεση και έχουν ξεναγηθεί από το επιστημονικό προσωπικό του μουσείου. Εντυπωσιακό ήταν, όμως, και το ενδιαφέρον που επέδειξαν τα μέσα ενημέρωσης, τοπικά και αθηναϊκά, καθώς και τα πολυσέλιδα αφιερώματα που δημοσιεύτηκαν μέχρι σήμερα στον τύπο ή αναρτήθηκαν σε ενημερωτικές, πολιτιστικές και εκκλησιαστικές ιστοσελίδες.
Υπενθυμίζουμε ότι εκτίθενται περισσότερες από 50 εικόνες Νεομαρτύρων που καλύπτουν ένα ευρύτατο χρονολογικό φάσμα, από τα πρώτα μετεπαναστατικά χρόνια (1836) μέχρι σήμερα. Οι επισκέπτες της έκθεσης έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα πρώτα βήματα των λαϊκών ή και πλανόδιων αγιογράφων που έδρασαν σε οθωμανοκρατούμενες ακόμη περιοχές, όπως η Κρήτη και η Ήπειρος, και άφησαν ανεξίτηλο στίγμα στην ορθόδοξη αγιογραφία καθιερώνοντας νέους αγιογραφικούς τύπους».
Τέλος, επισημαίνεται πως «οι απεικονίσεις αγίων με βράκες και φουστανέλες (με σάρτζες και ζιπόνια οι αγίες) που συνηθίζονται σε μεγαλύτερο βαθμό σήμερα παρουσιάζουν όχι μόνο θρησκευτικό αλλά και κοινωνικό και γενικότερα πολιτιστικό ενδιαφέρον, καθώς εκφράζουν την τοπικότητα και αποτελούν σημεία αναφοράς αλλά και στοιχεία συνοχής των τοπικών κοινωνιών».