To θέμα της ασφάλειας των σχολείων και της εκπαιδευτικής κοινότητας θέτει με ανακοίνωσή της η Ενωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Χανίων και ζητά, με αφορμή τους πρόσφατους σεισμούς, τον άμεσο στατικό έλεγχο όλων των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων του νομού και την έκδοση πορίσματος.
Παράλληλα, κάνει λόγο για «καθυστερήσεις που παρατηρούνται σε έργα συντήρησης που ήδη συντελούνται στα σχολικά κτήρια».
Σύμφωνα με το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, σχετικά με τα ζητήματα ασφάλειας, «το πρόβλημα πλέον έχει λάβει εκρηκτικές διαστάσεις με χαρακτηριστικό παράδειγμα την κατάσταση στο Καστέλι με την ακαταλληλότητα του σχολικού συγκροτήματος (ΕΠΑΛ-ΓΕΛ) αλλά και τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στην Παλαιόχωρα μετά και τις τελευταίες σεισμικές δονήσεις με αποτέλεσμα τη μεταστέγαση του ΓΕΛ στο νέο κτίριο που βρίσκεται στο σχολικό συγκρότημα. Παρά τις κινητοποιήσεις με πρωτοβουλία μαθητών- εκπαιδευτικών δεν υπήρξε καμία ουσιαστική απάντηση και πολύ περισσότερο επίσημη διαβεβαίωση από τη δημοτική αρχή για την καταλληλότητα και ασφάλεια του κτηρίου».
Η ΕΛΜΕ τονίζει ότι «αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί» και ότι επανειλημμένα έχει ζητήσει «από όλες τις αρμόδιες αρχές(Δήμοι, Περιφέρεια- Υπουργείο) να διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων του νομού, πολύ περισσότερο μετά και τις πρόσφατες εξελίξεις».
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων:
•Εκφράζει την αλληλεγγύη του στην εκπαιδευτική κοινότητα του Καστελίου και της Παλαιόχωρας και στηρίζει τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων και θα παρέχει κάθε συνδικαλιστική κάλυψη για τις ενέργειές τους.
•Ζητά τον άμεσο στατικό έλεγχο όλων των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τις αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων του νομού την έκδοση πορίσματος, το οποίο θα κοινοποιηθεί και στην ΕΛΜΕ Χανίων.
•Την στελέχωση των υπηρεσιών των Δήμων με το κατάλληλο προσωπικό για να μπορέσουν να ανταποκριθούν.
Καταλήγοντας τονίζει ότι «είναι αποκλειστική ευθύνη, των αρμοδίων υπηρεσιών του κάθε Δήμου, να εξασφαλίσουν και να εγγυηθούν την ασφάλεια τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών».