Ο περιφερειακός σύμβουλος Χανίων Λευτέρης Κοπάσης, μέσω ανακοίνωσής του γνωστοποιεί δύο προτάσεις για τις αστικές μετακινήσεις εκτός διοδίων, στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου το μεσημέρι της Τρίτης, για το έργο «Παράκαμψη Χανίων – Ρεθύμνου – Ηρακλείου του ΒΟΑΚ».
Συγκεκριμένα, αναφέρει:
«Εξειδικεύοντας για τα Χανιά στο Περιφερειακό Συμβούλιο 30Αυγ22 με θέμα ‘’έκφραση γνώμης επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου Παράκαμψη Χανίων -Ρεθύμνου -Ηρακλείου του ΒΟΑΚ’’ με φορέα το Υπουργείο Υποδομών όπου συζητήθηκε η εισήγηση των στελεχών του Υπουργείου, της αρμόδιας Υπηρεσίας Νίκου Ξυλούρη αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη Μ Κριτσωτάκη και Αν Καγιαμπάκη, καθώς και οι ολοκληρωμένες προτάσεις του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης όπως παρουσιάστηκαν από τον Δντη Συγκοινωνιακών Γιώργο Αγαπάκη, τέλος των Δημάρχων των Δήμων που παρευρέθηκαν εκτός του Δήμου Χανίων και κάθε ενδιαφερόμενου.
Στην παρέμβασή μου πρότεινα για τις αστικές μετακινήσεις εκτός διοδίων:
α. να παρουσιαστεί η υπό εκπόνηση μελέτη, όπως αναφέρθηκε από την Αντιπεριφερειάρχη Μαίρη Λιονή, ο κόμβος και η χάραξη του ΒΟΑΚ – Αεροδρόμιο που ολοκληρώνεται σύντομα καθώς και να προβλεφθεί η σύνδεσή του με ανισόπεδο κόμβο με την Λεωφόρο Καραμανλή ή Λεωφόρο Σούδας ανάλογα με την χάραξη, ώστε να παραμείνει εκτός διοδίων καθώς αποτελεί ουσιαστικά την σύνδεση της πόλης των Χανίων με το Ακρωτήρι.
β. να συμπεριληφθεί στο έργο της ‘’παραχώρησης’’ ή τουλάχιστον να επικαιροποιηθεί η μελέτη της Αγ Μαρίνης, περιφερειακού των Χανίων, νοτιότερα της Αναγνώστου Γογονή που έχει ήδη κορεστεί, ως παράπλευρο δίκτυο του ΒΟΑΚ.
Οι παραπάνω παρεμβάσεις αποτελούν κρίσιμα και ζωτικά θέματα για την ανάπτυξη, την ποιότητα ζωής και την βιωσιμότητα του πολεοδομικού συγκροτήματος του Δήμου Χανίων κατ’ αναλογία και αντίστοιχα των προτάσεων που τέθηκαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο από τους Δημάρχους Ρεθύμνου, Μαλεβιζίου, Ηρακλείου, Χερσονήσου για τους Δήμους τους μετά και από προτάσεις των Δημοτικών τους Συμβουλίων μεταξύ των οποίων η σήραγγα παράκαμψης του Κακού Όρους μετά τον κόμβο Καρτερού, ο Κόμβος της Φοινικιάς, η υπογειοποίηση cut and cover σε τμήματα της παράκαμψης Ηρακλείου, εναλλακτικά η νέα Νότια Παράκαμψη Ηρακλείου, επίσης η ‘‘Νότια παράκαμψη Ρεθύμνου’’ (Βόρεια του ΒΟΑΚ) έργου του οποίου πρόσφατα εγκρίθηκε η αντίστοιχη μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Μ.Π.Ε. και είχε μελετηθεί από την πρώην ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ όπως και η Αγ Μαρίνης στα Χανιά όπως αναφέρθηκε και από τον Προέδρο του ΤΕΕΤΔΚ Σπύρο Σοφιανό».