«Τα Χανιά αλλάζουν» διατυμπανίζει τακτικά η δημοτική αρχή καθώς σε εξέλιξη βρίσκονται έργα και αναπλάσεις ενώ ξεκινά και η δημιουργία του Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου στην πλατεία 1866.
Μόνο που στα Χανιά που… αλλάζουν, κάποια πράγματα μένουν στάσιμα ενώ άλλα επιδεινώνονται.
Στάσιμη παραμένει η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου ενώ επιδεινώνεται το πρόβλημα της στάθμευσης λόγω και των έργων. Πλέον, κάποιες ώρες μέσα στην πόλη δεν βρίσκεις να παρκάρεις και η μοναδική λύση είναι το δημοτικό ή τα ιδιωτικά πάρκινγκ τα οποία, το καλοκαίρι, κάποιες φορές είναι και αυτά γεμάτα. Οι δε θέσεις στάθμευσης έχουν μειωθεί λόγω των έργων και αναπλάσεων. Στην οδό Πλουμιδάκη κάποτε μπορούσαν να σταθμεύουν αυτοκίνητα. Τώρα, οι θέσεις για τα ΙΧ καταργήθηκαν για να εξυπηρετούνται τα λεωφορεία και οι ΝΑΤΟικοί στρατιώτες όταν έρχονται πολεμικά πλοία στη βάση στο Μαράθι.
Στον σχεδιασμό του Δήμου είναι η δημιουργία πάρκινγκ περιμετρικά της πόλης. Μόνο που αυτό δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τους κατοίκους και τους εργαζόμενους της πόλης που αναζητούν θέσεις στάθμευσης κοντά στη δουλειά τους.
Το κυκλοφοριακό αλλά και η στάθμευση παραμένει μείζον πρόβλημα της πόλης. Και αυτό δεν φαίνεται ποτέ να αλλάζει…
Επειδή τυχαίνει να έχω ασχοληθεί αρκετά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης επιτρέψτε μου να προσθέσω μερικά σημαντικά στοιχεία. Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης των Χανίων δεν είναι κάτι πρόσφατο. Υπήρχε πάντοτε. Ακόμα και εν έτει 2023 η πόλη βασίζεται σε σχέδιο πόλεως του ’46, το οποίο ποτέ δεν προσαρμόστηκε/αναθεωρήθηκε προκειμένου να λαμβάνει υπ’όψιν τα σημερινά δεδομένα. Στα Χανιά λέμε ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στέγασης που είναι μια πραγματικότητα και οφείλεται στην δραματική αύξηση του πληθυσμού. Σε συνδυασμό λοιπόν με το απαρχαιωμένο ακτινωτό μοντέλο κυκλοφορίας, όπου όλοι οι δρόμοι καταλήγουν στο κέντρο είναι θέμα απλής λογικής ότι η πόλη έχει φτάσει σε πλήρη κορεσμό και δεν μπορεί πλέον να ανταπεξέλθει στις σημερινές κυκλοφοριακές ανάγκες. Όσον αφορά την έλλειψη χώρων στάθμευσης ποτέ δεν υπήρξε οργανωμένος πολεοδομικός σχεδιασμός με αποτέλεσμα καμία δημοτική αρχή μέχρι την σήμερον ημέρα να μην έχει πάρει κάποια πρωτοβουλία. Τα περιφερειακά πάρκινγκ θα μπορούν να λειτουργήσουν μόνο αν εξαφαλιστεί συχνή αστική συγκοινωνία με κυκλικά δρομολόγια τα οποία όντως θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των δημοτών και δεν θα τις δυσκολεύουν……
Σίγουρα οι μονοδρομήσεις ( λόγου χάριν της Παπανδρέου προς δικαστήρια) θα βοηθήσουν στην αποσυμφόρηση κάποιων κεντρικών δρόμων αλλά δεν αρκούν από μόνες τους αν δεν εξασφαλιστούν πάρκινγκ υπόγεια και υπέργεια.
Οπότε συμπεραίνουμε ότι η δήλωση του Δημάρχου σχετικά με πεζοδρόμηση της οδού Τζανακάκη είναι εντελώς παράλογη και άνευ τόπου καθώς όλοι όσοι έχουμε ταξιδέψει ή ζήσει στο εξωτερικό γνωρίζουμε ότι οι πεζοδρομήσεις προϋποθέτουν σαν προαπαιτούμενο να έχουν εξασφαλιστεί πρώτα τα παρκινγκ. Στα Χανιά όμως για κάποιο λόγο όλα γίνονται αυθαίρετα και χωρίς σχεδιασμό και ιδού το αποτέλεσμα. Αφαιρούνται θέσεις στάθμευσης χωρίς να παρέχεται κάποια εναλλακτική και θα πρέπει να ετοιμαστούμε για ένα εφιαλτικό καλοκαίρι όσον αφορά το κυκλοφοριακό…….