Μια ενδιαφέρουσα τηλε-παρουσίαση της τριετούς Επικοινωνιακής Στρατηγικής του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού – ΕΟΤ, έκανε ο κ. Δημήτρης Φραγκάκης, Γενικός Γραμματέας, στα Διοικητικά Συμβούλια των επαγγελματικών φορέων του κλάδου των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών του ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΕΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ – ΣΙΤΕΣΑΠ και ΕΝΩΣΗΣ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ – ΕΠΕΣΤ την Τετάρτη 17.2.2021, στο πλαίσιο των παρουσιάσεων προς τους τουριστικούς φορείς.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ επεσήμανε ότι η νέα επικοινωνιακή στρατηγική επικεντρώνεται να αναδείξει θεματικές μορφές δραστηριοτήτων, να είναι και προσωποποιημένη προς τα ενδιαφέροντα του δυνητικού πελάτη, και είναι η πρώτη φορά που αναδεικνύεται σε στρατηγική με βάθος χρόνου και αναγνώρισε ότι μέχρι τώρα δεν είχε υπάρξει αυτή η εξειδίκευση, στην οποία θα δοθεί έμφαση συμπληρωματικά με την προβολή της Ελλάδας σε συνδυασμό με το προϊόν του «ήλιος και θάλασσα».
Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Φραγκάκης ανέφερε την εντύπωσή του ότι ο κλάδος έχει σημαντικά πληγεί από την πανδημία, και είναι πρόθεση του ΕΟΤ να προβάλει την δραστηριότητα εντάσσοντάς την στις ειδικές μορφές και στις εξειδικεύσεις.
Στην συζήτηση που είχαν με τον Γενικό Γραμματέα, κ. Φραγκάκη, οι δύο Πρόεδροι του ΣΙΤΕΣΑΠ κ. Πάρις Λουτριώτης και της ΕΠΕΣΤ κ. Αντώνης Στελλιάτος, επιβεβαίωσαν ότι όντως ο κλάδος του τουριστικού επαγγελματικού σκάφους είναι από τους σοβαρότερα πληγμένους από την πανδημία του κορωνοϊού, γιατί εκτός από τις εκτεταμένες απαγορεύσεις απόπλων και κατάπλων, επηρεάστηκε από την αδυναμία να ταξιδεύσουν οι τουρίστες – ναυλωτές των σκαφών από τις σημαντικές αγορές, όπως Βόρεια Αμερική, Ασία, Μεγάλη Βρετανία και άλλες. Επίσης επεσήμαναν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την Παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου, κύριας επαγγελματικής βάσης του κλάδου, και το υπέρογκων αυξήσεων τιμολόγιο που ανακοίνωσε ο νέος Παραχωρησιούχος, και τους όρους της Σύμβασης Παραχώρησης που οδηγούν τους επαγγελματίες σε ανάγκη αναζήτησης νέας βάσης, κάτι που δεν ελήφθη υπόψη στην διαδικασία του διαγωνισμού και στους συμβατικούς όρους.
Οι Πρόεδροι, του ΣΙΤΕΣΑΠ κ. Πάρις Λουτριώτης και της ΕΠΕΣΤ κ. Αντώνης Στελλιάτος, ευχαρίστησαν τον Γενικό Γραμματέα για την αναλυτική επεξήγηση του νέου σκεπτικού για την προβολή της τουριστικής Ελλάδος, ενώ παρακολούθησαν με τα μέλη των ΔΣ, και την αναλυτική, με διάφορες διαφάνειες, παρουσίαση που έκανε ο εκπρόσωπος της αναδόχου διαφημιστικής εταιρείας, όπου εξηγήθηκε και η προσέγγιση της προσωποποιημένης διαμορφούμενης διαφημιστικής υποστήριξης – «personalization».
Επίσης στην συζήτηση τέθηκε και το σοβαρό θέμα της έλλειψης θέσεων ελλιμενισμού και οι δύο Πρόεδροι παρακάλεσαν τον κ. Φραγκάκη να συνδράμει και εκείνος για την χωροθέτηση νέας επαγγελματικής μαρίνας στην Αττική, που έχει την μεγαλύτερη έλλειψη λιμενικών εγκαταστάσεων για επαγγελματικά σκάφη, αλλά ιδιαίτερα επεσήμαναν την ανάγκη να περιληφθούν στην διαφημιστική καμπάνια και fam και press trips εξειδικευμένα στην δραστηριότητα του γιώτινγκ, ενώ επιβεβαίωσαν ότι είναι στην διάθεση του ΕΟΤ για συνεργασία στον τομέα αυτόν. Πρόσθετα ζήτησαν να ενταχθεί ο κλάδος στην αξιολόγηση των συμμετοχών σε εκθέσεις, που αναμένεται να ξαναρχίσουν μετά την πανδημία.
Επεσήμαναν δε επιπροσθέτως ότι η συνεισφορά όλων των δραστηριοτήτων του γιώτινγκ στην Ελληνική οικονομία, που σήμερα υπολογίζεται στο 1,9% στο ΑΕΠ, μπορεί να αυξηθεί σημαντικά με την κατάλληλη υποστήριξη.
Ειδικότερα ο κ. Λουτριώτης επεσήμανε αφενός την σημασία να προβάλλεται η Ελλάδα ως προορισμός για το γιώτινγκ, κάτι που ουσιαστικά δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα, και αφετέρου να δοθεί έμφαση στην ανάδειξη και των διαφόρων περιοχών σε όλη την νησιωτική και παράκτια περιοχή που προσφέρονται για την δραστηριότητα, που συνεισφέρει με τις διαμονές και τις τοπικές επισκέψεις και δαπάνες σε κάθε σημείο που αγκυροβολούν σκάφη, ενώ ανέφερε και ως παράδειγμα προώθησης περιοχής την απουσία παντελούς προβολής της παράκτιας Πελοποννήσου που έχει τις δυνατότητες να γίνει επιμέρους προορισμός του γιώτινγκ.
Κλείνοντας ο κ. Φραγκάκης επιβεβαίωσε ότι στον προγραμματισμό της καμπάνιας περιλαμβάνεται το γιώτινγκ και δήλωσε ότι θα είναι ένα από τέσσερα εξειδικευμένα video, της νέας καμπάνιας, ειδικά για τον θαλάσσιο τουρισμό – γιώτινγκ.