Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Πεδίο αντιπαράθεσης τα πειραματικά σχολεία στα Χανιά

Σε πεδίο αντιπαράθεσης εξελίσσεται το ενδεχόμενο λειτουργίας πειραματικών σχολείων στα Χανιά, με τους συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς να εκφράζουν αντιδράσεις τόσο για τον στόχο αυτής της κίνησης όσο και για τις επιπτώσεις που θα έχει σε εκπαιδευτικούς.

Eπί της ουσίας, σε μια σχολική μονάδα εντός των Χανίων που θα γίνει πειραματικό σχολείο, οι εκπαιδευτικοί που είχαν οργανική θέση μέχρι τότε εκεί θα την χάσουν (μετά από δύο χρόνια), αν δεν έχουν τα προαπαιτούμενα προσόντα, χωρίς ακόμα να έχει γίνει ξεκάθαρο αν θα τους προσφερθεί οργανική θέση σε άλλο σχολείο εντός πόλεως.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ

Τα Πειραματικά σχολεία είναι σχολικές μονάδες που ανήκουν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο), όπου δοκιμάζονται νέα προγράμματα σπουδών και ωρολόγια προγράμματα, διδακτικά εργαλεία, σχολικά εγχειρίδια και άλλο εκπαιδευτικό υλικό, διδακτικές μέθοδοι, τρόποι διοίκησης και λειτουργίας της σχολικής μονάδας.
Οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων διαθέτουν αυξημένα τυπικά προσόντα και κυρίως την κατάλληλη επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και διδακτική εμπειρία, ώστε να είναι σε θέση να υλοποιήσουν τις πιλοτικές εφαρμογές, να συμβάλουν στην αποτίμηση των αποτελεσμάτων τους και να προσφέρουν την απαραίτητη ανατροφοδότηση για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού σχεδιασμού.
Η εισαγωγή των μαθητών στα Πειραματικά Σχολεία γίνεται μέσω κλήρωσης, ώστε να εξασφαλίζονται οι βασικές προϋποθέσεις ενός κατά το δυνατόν τυχαίου δείγματος, απαραίτητη προϋπόθεση για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων.

ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ

Με αφορμή τη νέα νομοθεσία που δίνει τη δυνατότητα για ίδρυση πειραματικών σχολείων στα Χανιά (λειτουργούν ήδη σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο), συνεχίζονται οι αντιδράσεις, ιδιαίτερα από τα σχολεία που φέρεται να έχουν προταθεί για πειραματικά (7ο Δημοτικό και 1ο Γυμνάσιο).
Σε ανακοίνωσή τους, καθηγητές του 1ου Γυμνασίου κάνουν λόγο για «εν κρυπτώ και εν αγνοία τους και ενάντια στην απόφασή τους κατατεθέν, αίτημα – πρόταση του Προϊσταμένου Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Χανίων, κ. Τζανάκη, με το οποίο ζητά το χαρακτηρισμό του 1ου Γυμνασίου Χανίων ως Πειραματικό Σχολείο».
Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι σε τηλεδιάσκεψη με τον κ. Τζανάκη «εκφράστηκε η, σχεδόν καθολική, αντίθεση του Συλλόγου με τον πλέον σαφή και μη αμφισβητήσιμο τρόπο, αφού διεξήχθη ψηφοφορία τα αποτελέσματα της οποίας ήταν 19 κατά και, μόλις, 3 υπέρ. Να σημειωθεί, τέλος, ότι υπογράφτηκε πρακτικό το οποίο καταγράφει την αντίθεση του συλλόγου στην αλλαγή λειτουργίας του σχολείου».
Όσον αφορά το γιατί αντιδρούν, οι εκπαιδευτικοί εξηγούν: «Ως καθηγητές του πρώτου Γυμνασίου δηλώνουμε πως υπερασπίζουμε το δημόσιο και καθολικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Είμαστε υπέρ της αναβάθμισης της προσφοράς των σχολείων στους μαθητές και για αυτά πασχίζουμε, με πενιχρά μέσα, χρόνια τώρα. Η θέσπιση όμως Π/Π όχι απλά δεν υπηρετεί μια τέτοια κατεύθυνση, αλλά κατηγοριοποιεί τα σχολεία σε αυτά των λίγων και εκλεκτών και σε αυτά που θα φοιτά η πλειοψηφία των παιδιών μας. Πρέπει να διατεθούν χρήματα και προγράμματα σε όλα τα σχολεία και όχι σε λίγα εκλεκτά. Πρέπει κάθε παιδί να έχει ίδιες ευκαιρίες και κάθε καθηγητής ίσα δικαιώματα. Τα πρότυπα/πειραματικά ανοίγουν την πόρτα στην ανισότητα».
Μεταξύ άλλων, παρατηρούν επίσης τα εξής: «Υποστηρίχτηκε ότι το σχολείο μας βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία, όσον αφορά το μαθητικό δυναμικό του, και πως η μετατροπή του 1ου Γυμνασίου Χανίων σε πειραματικό αποτελεί μονόδρομο, καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα κλείσει. Η φθίνουσα πορεία όμως δεν είναι τυχαία, δεν αποτελεί φυσικό φαινόμενο, αλλά αποτέλεσμα χρόνιας κακής και άτολμης κατανομής μαθητών στην πόλη των Χανίων. Κάθε χρόνο στέλνονται στο σχολείο μας όλο και λιγότεροι μαθητές, παρότι το πρόβλημα σχολικής στέγης στην πόλη παραμένει επίκαιρο. Η φθίνουσα πορεία, ας μην γελιόμαστε, εξυπηρετεί πολλούς, χρόνια τώρα».
Ανακοίνωση εξέδωσαν και εκπαιδευτικοί του 7ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων, απαντώντας σε δημόσια τοποθέτηση του προέδρου της Ένωσης Γονέων κ. Γκουλούση, τον οποίο κατηγορούν ότι τους προσβάλει, ενώ κάνουν λόγο για «μεθόδευση» του Χανιώτη βουλευτή Βασίλη Διγαλάκη στη συγκεκριμένη υπόθεση.
Απευθυνόμενοι στον πρόεδρο της Ένωσης, ρωτούν μεταξύ άλλων: «Αυτά τα δέκα χρόνια που βρίσκεστε στο ΔΣ της ένωσης γονέων Χανίων τι πραγματικά κάνατε τόσο εσείς από τη θέση που έχετε εκλεγεί όσο και η Πρωτοβάθμια Χανίων ώστε να αποφευχθεί η ‘’γκετοποίηση’’ και η ‘’φθίνουσα κατάσταση’’ του σχολείου μας; Από όσο γνωρίζουμε, (γιατί πολλοί και πολλές από εμάς βρισκόμαστε με επιλογή μας πολλά χρόνια σ’ αυτό το σχολείο – ίσως και πάνω από δέκα) επανειλημμένα είχαμε κάνει προτάσεις και είχαμε ζητήσει λύση γι΄ αυτό το θέμα».
Κατηγορώντας των κ. Γκουλούση για «άγνοια» των ζητημάτων του σχολείου, θέτουν επίσης σειρά ερωτημάτων που αφορούν τόσο στο σχολείο τους όσο και στον πρόεδρο της Ένωσης.
Καταλήγοντας, διαμηνύουν πως «εμείς είμαστε χαρούμενοι που βρισκόμαστε απέναντί σας και δίπλα στους μαθητές μας και στους συναδέλφους του 1ου Γυμνασίου».
Ανοιχτή επιστολή προς τον κ. Διγαλάκη, έδωσαν εν τω μεταξύ χθες στη δημοσιότητα τα μέλη Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης (ΕΑΚ) στο ΔΣ του ΣΕΠΕ Χανίων Ντίνα Κληρονόμου, Αλί Μουσταφάογλου και Σεραφείμ Ρίζος. Μεταξύ άλλων, απευθυνόμενοι στον Χανιώτη βουλευτή επισημαίνουν: «Επενδύετε στην άγνοια πολλών πολιτών επί των εκπαιδευτικών θεμάτων και στρατηγικών, στοχεύοντας στην παραπλάνηση τους με τη χρήση εύηχων αλλά ψευδεπίγραφων λέξεων και φράσεων όπως “καινοτομία”, “αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου”, “νέα διδακτικά εργαλεία” και άλλα. Όσοι είμαστε εξοικειωμένοι με τη γλώσσα που χρησιμοποιεί το υπουργείο παιδείας, τις τελευταίες δύο δεκαετίες, αναγνωρίζουμε στη χρήση αυτών των λέξεων τη γλώσσα της καταστροφής, στην οποία έχετε οδηγήσει, εσείς και οι προκάτοχοί σας τη δημόσια παιδεία».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα