Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Περί δασικών χαρτών

Κύριε διευθυντά,

τα κύρια προβλήματα που αναδείχθηκαν με τη σύνταξη και την ανάρτηση των δασικών χαρτών της πρώτης φάσης είναι τα παρακάτω:

οι αγροί που έγιναν δάση (χαρακτηρισμός στον δασικό χάρτη ΑΔ)
οι δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις που εκχερσώθηκαν για γεωργική καλλιέργεια (χαρακτηρισμός στο δασικό χάρτη ΔΑ)
οι εκτάσεις, οι λεγόμενες οικιστικές πυκνώσεις, με αυθαίρετα σε οργανωμένους και μη οικισμούς, και τα πρόδηλα σφάλματα Ιδιοκτησιακό καθεστώς

Τρόποι επίλυσης…
1) Απόσυρση ανάρτησης δασικών χαρτών.
2) Διόρθωση των λαθών λαμβάνοντας σαν εργαλειοθήκη το ΟΣΔΕ λαμβάνοντας υπόψιν ελαιοκομικά, αμπελουργικά, προγράμματα σχεδίων βελτίωσης εκχερσώσεις, μητρώα, δρόμους, οπωροφόρα δέντρα, εσπεριδοειδή κ.λπ.
3) Διαχωρισμός χορτολιβαδικών από δασικά με βάση την αποδοχή γνωμοδότησης τεχνικού συμβουλίου δασών (υπουργική απόφαση Φαμελλου 13-5-2019)… να προστεθεί με νέα απόφαση τι ορίζονται φρυγανική βλάστηση για αποφυγή παρερμηνειών. Ασπάλαθοι, αστιβίδες, σπαρτοι, θυμάρια, χαμηλά βλάστηση, πέτρες με αυτοφυή βλάστηση ανάμεσα τους, βάτα, κισσοί κ.λπ., δάσος να ορίζεται από 15% και πάνω πυκνότητα (ζώνες μάξιμουμ ένα στρέμμα).
4) Στα ΔΑ να ληφθούν υπόψιν μετά το 1970… μετά τον πόλεμο καθάριζαν, λόγω επιβίωσης οι κάτοικοι, κυρίως χορτολιβαδικα όπου είχε νερό για περβόλια-μποστάνια, καλλιέργειες σιτηρών. Αυτά να γίνουν Α.Α. (κατάργηση του άρθρου 53 του νομού 4280/2014 για τις χορτολιβαδικές και να χαρτογραφηθούν και να παραδοθούν στη γεωργία για διαχείριση και διάθεση για γεωργική και κτηνοτροφική εκμετάλλευση όπως το άρθρο 74 του νομου 998/79 προβλέπει.
5) Στα Α.Δ. όσα έμειναν ακαλλιέργητα επί δεκαετίες λόγω ιδιαίτερων λόγων (όπως μετανάστευση) να γίνουν Α ή αν είναι όντως δάσος να ονομαστεί ιδιωτικό δάσος (όποιος ιδιοκτήτης θέλει να επιλέξει άλλη αντίστοιχη άξιας γης που θα του επιδοθεί).
6) Διά νόμου να μην εγείρει αξιώσεις το δημόσιο στις χορτολιβαδικές εκτάσεις ανά την επικράτεια
7) Να ληφθεί υπόψη το ιδιαίτερο ιδιοκτησιακό καθεστώς στην Κρήτη και σε όποιες άλλες περιοχές της χώρας προβλέπεται.
8) Τίτλοι ιδιοκτησίας που να γίνονται αποδεκτοί, τίτλοι που το δημόσιο δεν θα εγείρει ενστάσεις επί της κυριότητας των ιδιοκτησιών είναι:
Α) Ε9
Β) συμβολαιογραφικές πράξεις (συμβόλαια αγοραπωλησίας, δήλωση αποδοχής κληρονομιάς, συμβόλαιο δωρεάς κ.λπ.) μετεγγραμμένες στο Υποθηκοφυλακείο για τις οποίες δηλώνεται ως λόγος κτήσεως και η χρησικτησία
Γ) συμβολαιογραφικά μισθωτήρια μεταγεγραμμένα στο Υποθηκοφυλακείο των οποίων η κυριότητα αναγνωρίζεται είτε με συμβολαιογραφικές πράξεις είτε με χρησικτησία
Δ) τα παραπάνω αποδεικτικά νομής ακινήτου που θα συναφθούν και θα μετεγγραφούν μέχρι την κύρωση των δασικών χαρτών
Ε) να προσδιορίσει το δημόσιο που έχει δικαίως αξιώσεις (π.χ. δρυμοί, απαλλοτριωμένες εκτάσεις κ.λπ.).
(Φυσικά οι πολίτες πρέπει να έχουν είτε αποτύπωμα χάρτη, ή τοπογραφικό).

Όλα τα παραπάνω προϋποθέτουν
1) απόσυρση των δασικών χαρτών
2) ενίσχυση με το κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό στα επιμέρους δασαρχεία,
3) ενίσχυση με το κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό στους δήμους
4) επίλυση όλων των σφαλμάτων όχι μόνο των πρόδηλων σε συνεργασία με τους δήμους, να γίνουν αυτοψίες παντού
5) επανανάρτηση με τη συνεργασία δήμων – τοπικών δασαρχείων χωρίς όρους επί ποσοστού ανά δήμο
6) μηδενισμός του κόστους αντιρρήσεων
7) σεβασμός στο περιβάλλον, στα δάση, στα δικαιώματα του πολίτη.
Όχι στον ισοπεδωτισμό των δασών για ΒΑΠΕ.
Μικρές επεξηγήσεις…
Δεν πρέπει να ζητάει το κράτος και η κυβέρνηση τίτλους προ του 1946 (κρητικής πολιτείας, τουρκοκρατίας, κ.λπ.)

Γιατί…
1) καταστράφηκαν ολοσχερώς ή μερικώς ή όχι συμβολαιογραφεία και υποθηκοφυλακεία στην τριπλή κατοχή της χώρας μας την περιοδο 1941-1945;
2) καταστράφηκαν η’ κάηκαν σπίτια επι κατοχής; Ειδικά στα μαρτυρικά χωριά.
3) γεννάει εθνικούς κίνδυνους αυτό το ζήτημα ναι ή όχι;
4) δεν μπορεί το κράτος να μας φορολογεί βάσει το Ε9 (ΕΝΦΙΑ, ΤΑΠ δήμων κ.λπ.) και να μην γίνεται αποδεκτό.
Οπως και όλες οι μεταγραφές στα υποθηκοφυλακεία της χώρας (αποζημιώθηκε ή όχι ο τέως βασιλιάς στα ευρωπαϊκά δικαστήρια επειδή δήλωνε ακίνητα στη χώρα μας;).
5) επ ουδενί δεν πρέπει το ΟΣΔΕ να αποτελεί τεκμήριο κυριότητας.. (ευνοούνται καταπατήσεις κ.λπ.
6) να δοθεί εύλογος χρόνος λόγω και των συνθηκών να βρουν τα δικαιολογητικά οι πολίτες.
Αυτά είναι κόκκινες γραμμές!!!

Νικητάκης Ιωάννης – Νεκτάριος
Τεχνολόγος – ζωοτέχνης
Ρέθυμνο


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα